Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The landfill of Trun municipality is located on the land of the town of Trun, EKATTE 73273, in the area of ​​Mechi Dol, property № 73273.80.46 with an area of ​​5,050 decares. The site of the landfill was designated in 1970 and does not comply with ORDINANCE „ 6 of 27.08.2013 on the conditions and requirements for construction and operation of landfills and other facilities and installations for recovery and disposal of waste.
the land of the town of Trun is carrying out technical and biological reclamation of the existing landfill. The reclamation of the landfill will reduce the adverse impact of waste on the environment and will lead to the improvement of the landscape of the area. The main types of activities for reclamation and closure of Mechi Dol landfill are the following:
- Vertical planning, cleaning of household waste from areas outside the landfill and pre-disposal;
- Sealing the body of the landfill with waste;
- Drainage of surface water - facilities such as sloping water, infiltrated rainwater are provided;
- Exhaust system - Drainage geocomposite material is used for the surface removal of gases from the horizontal part of the landfill body;
- Structure of the upper insulating screen - gas drainage, sealing layer, surface water drainage system, reclamation layer;
The project proposal envisages only activities and costs related to the technical reclamation of the landfill in the town of Trun, Mechi dol. The Municipality of Trun will have a commitment to carry out the biological reclamation with its own funds within 5 years from the final payment under the project.
The technical reclamation of the landfill covers a plot of 5,400 decares.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1- Подготовка и изпълнение.: Дейност 1 Подготовка и изпълнение: Дейността по подготовката и изпълнението на проекта включва 4 броя поддейности: 1.1. Разходи за проектиране на инвестиционен проект. Съответно към момента на кандидатстване представяме Идеен проект за обект: Техническа и биологична рекултивация на общинско депо за ТБО в землището на гр. Трън, м. Мечи дол, ПИ 73273.80.46. След одобрението на проектното предложение, съответно ще бъде избран изпълнител, на когото ще бъдат възложени дейностите чрез "инженеринг" за изготвянето на инвестиционен проект във фаза "Техническа" за извършването на Техническа и биологична рекултивация на общинско депо за ТБО в землището на гр. Трън, м. Мечи дол, ПИ 73273.80.46 1.2. Разходи за упражняване на строителен надзор- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУТ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация. Избраният изпълнител следва да извършва и оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект (ОСИП). 1.3. Разходи за упражняване на авторски надзор- дейността е задължителна съгласно условията на ЗУТ с оглед изпълнението на СМР дейностите и въвеждането на обекта в експлоатация. 1.4. Разходи за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки- съответната поддейност е включена в Дейност 1 (Подготовка и изпълнение), предвид факта, че разходите за дейностите по организация и управление и информация и комуникация по проекта следва да бъдат възстановени по реда на чл. 55, ал.1, т.1 от ЗУСЕСИФ. Дейността по подготовка и изпълнение е изключително необходима за реализиране на инвестиционното намерение на Общината. Предвид факта, че към момента на кандидатсвтане Община Трън има изготвен единствено и само инвестиционен проект във фаза "идейна", то е необходимо след одобрение на проектното предложение да бъде възложена дейността за изготвяне на инвестиционен проект във фаза "Техническа". Служителите на Община Трън ще подготвят единствено и само документацията, необходима за избор на изпълнител за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Избраният изпълнител за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки ще изготвя всички документи, необходими за провеждането на тръжните процедури за избор на съответните изпълнители по Дейности съобразно вида на процедурите, включително Документация за участие, приложения- образци за попълване, обявления, решения и др. До момента на подаване на проектното предложение, съответно Община Трън е получила Заповед отРИОСВ за преустановяване експлоатацията на депо за неопасни отпадъци Трън. Със Заповед от 2018г. е назначена комисия със задача да определи размера и границите на площите, подлежащи на рекултивация на общинското депо за битови отпадъци, находящо се в м. "Мечи дол", гр. Трън. Изготвен е идеен проект, включващ дейности по техническа и биологияна рекултивация на депото. След сключване на АДБФП следва да бъде изготвен инвестиционен проект във фаза "техническа", да бъде изготвена оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект, следователно да бъде издадено разрешение за строеж съгласно условията на ЗУТ. Дейностите по техническа рекултивация ще бъдат извършени съгласно сключения АДБФП, а дейностите по извършване на биологичната рекултивация ще бъдат извършени с бюджетни средства. Част от поддейностите ще се възлагат на инженеринг, заедно с дейност 2 (Tехническа рекултивация на общинско депо за ТБО в землището на гр. Трън, м. Мечи дол, ПИ 73273.80.46.), а именнно дейностите за проектиране на инвестиционен проект и дейностите за упражняване на авторски надзор. Съответно тези две поддейности на Дейност 1 ще се изпълняват по един договор заедно с Дейност 2. Прогнозен месец за сключване на АДБФП- м. август 2020г. 12 222.00 10 968.55
Дейност 2 - Tехническа рекултивация на общинско депо за ТБО в землището на гр. Трън, м. Мечи дол, ПИ 73273.80.46. : Чрез извършването на дейността по техническа рекултивацията на сметището ще се ограничи неблагоприятното въздействие на отпадъците върху околната среда и ще доведе до подобряване ландшафта на района. Основните видове дейности за извършване на рекултивацията и закриване на депо „Мечи дол " са следните: 1 Вертикална планировка, почистване на битови отпадъци от зони извън границите на депото и предепониране- На рекултивация подлежи терен в местността „Чинскикамък“в рамките на площ от 5,052 дка, в имот № 080046 по КВС землище на гр.Трън, публична общинска собственост с НТП сметище. Отпадъци трябва да се почистят от още 13 400м2 извън площта, определена за сметище. Проектирано е тяло на депо със следните параметри:  Площ на депото (2D) - 4 864 м2  Площ на депото ( 3D) след предепониране - 5 246м2  Площ на депото след запечатването му – 5 400 м2 С техническата рекултивация се оформя горния изолиращ екран, който трябва да отговаря на Наредба №6 от 2013 г. и Наредба №26 от 1996 г. 2. Уплътняване на тялото на депото с отпадъци- След почистване на отпадъците извън границата на депото и извършване на вертикална планировка, се предвижда извършване на уплътняване на хоризонталната част на тялото на депото с компактор. 3. Отвеждане на повърхностните води- За отвеждане на дъждовните води са предвидени следните съоръжения:  Скатови води- Предвидено е отводнителният транспортен канал да отвежда скатните повърхностни води в долната му част в близост до границите на площадката, като дължина му е 300метра. Каналът е с трапецовидна форма на напречното сечение.  Инфилтрирали дъждовни води- Дренажната система има за цел да отведе повърхностните атмосферни води, инфилтрирали през почвения пласт на депото. По този начин ще се осигури защита от проникване на чисти атмосферни води в тялото на депото и нарушаване на рекултивационния пласт. 4 Газоотвеждаща система-За площното отвеждане на газовете от хоризонталната част на тялото на депото се използва дренажен геокомпозитен материал. Дренажният геокомпозит представлява дренажен пласт състоящ се от два пласта геотекстил и водонепропускливо ядро от полиетилен висока плътност с кутиеобразна форма. 5. Структура на горния изолиращ екран- Гореният изолиращ екран е представен от:  Газов дренаж- • Площен дренажен слой по горната повърхност на тялото на депото с дренажен геокомпозит; • 1 бр. газов кладенец;  Запечатващ пласт- След полагането на газовия дренажен пласт от геокомпозитен материал следва да се положи бентонитова хидроизолационна геомембрана, която представлява геокомпозитен материал, състоящ се два пласта геотекстил и бентонит на прах капсулован между тях.  Дренажна система за повърхностни води-Дренажната система има за цел да отведе повърхностните атмосферни води, инфилтрирали през рекултивационния пласт на депото. По този начин ще се осигури защита от проникване на чисти атмосферни води в тялото на депото.  Рекултивационен пласт- Рекултивиращият пласт е с дебелина 1.0 m. Той ще се състои от два пласта: • Пласт почвени материали с дебелина 0.75 m (3 х 25 cm); • Пласт хумусни почви с дебелина 0.25 m. Прогнозен месец за сключване на АДБФП- м. август 2020г. Площ за извършване на техническа рекултивация- 5 400 м2. Стойността на дейност 2 включва разходи за извършване на техническа рекултивация в размер на 274 626,35 лв. с ДДС и непредвидени разходи- 27 462 лв. с ДДС. Разходите за извършване на техническа рекултивация са формирани на база на получени индикативни оферти от проведени пазарни консултации. Непредвидените разходи представляват процент от разходите за СМР (до 10%). Община Трън ще изпълни със собствени средства биологичната рекултивация на терена в размер на 5750,08лв. без ДДС и извършването на подготвителните работи към техническата рекултивация в размер на 70792,03 лв. без ДДС. 302 088.35 300 372.56
Дейност 3: Организация и управление на проекта. : Дейност 3: Организация и управление на проекта. Дейността по организация и управление на проекта ще включва управление на проекта, както и организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи в страната), осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Дейността по организация и управление на проекта ще обхваща целия период на изпълнение на основните дейности на проекта (извършване на техническата рекултивация на депото). Община Трън ще възложи изпълнението на тази дейност на изцяло външен изпълнител по реда на ЗОП, който ще е пряко отговорен за управлението на проекта. При обявяване на процедурата, Община Трън ще предвиди достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. Ще бъде създадена ясна организационна структура за управление на проекта, в която са включени ръководител на проекта и членове с посочени функции и изисквания за необходимата квалификация и отговорности. Членовете на екипа за управление ще покриват функции като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. . Екипът за управление на проекта ще включва Ръководител екип, Експерт финанси и Експерт инженер. Предвиждат се следните мерки за контрол и координация на изпълнението на Дейност 3: • Създаване на добра организация и екип- С цел ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по настоящата поръчка, ще бъдат разпределени функциите и отговорностите между експертите по начин, гарантиращ хармония и цялостност на процеса на изпълнение на дейностите и взаимодействието с представителите на общината и другите отговорни лица. ; • Постоянен мониторинг на изпълнението. Целта на мониторинга е не само да се получи информация, но да се използва тази информация, в политиката и вземането на решения, за да се осигури оптимално използване на ресурсите. Прилагането на метода за вътрешен мониторинг и оценка позволява във всеки един момент да бъде определен напредъка на договора по отношение на заложените цели. Ще се организират ежеседмични срещи, вземане на решения по ключови и важни въпроси. От страна на Община Трън ще се осигури координатор, който заедно с ЕУП да следи ежедневното изпълнение на проекта; • Осигуряване на качеството на изпълнението- От първостепенно значение е работата и заключенията от проекта да са от най-високо качество. Процесите по изпълнение на договора ще се извършват съгласно конкретни процедури и изготвени от Изпълнителя документи. Лицето, което ще отговаря за гарантирането на качеството по проекта е ръководителя на екипа.; • Управление на документооборота- Поддържането на високо ниво на качествено изпълнение може да се постигне чрез изграждане на система за документооборот в непосредствена връзка с извършваните действия и постигане на планираните резултати, ще се изведат мерки за текущ контрол на документите по изпълнението на проекта в следствие на утвърдената система за управление на качеството. Архивът по проекта ще се поддържа от Експерта финансист.; • Идентифициране и контрол на рисковете- Идентифицирането на риска е интерактивен процес от управлението на даден проект/ договор, при който се идентифицират и анализират онези параметри, чиято промяна поотделно или заедно би предизвикала промяна в основните характеристики на проекта – цел, обхват, срок, бюджет, качество, съответствие с национални приоритети, ефективност и др.. Експертът финанси ще извършва и функции на лице по публичност. заедно с външния изпълнител на Дейност 4 11 004.00 11 004.00
Дейност 4: Мерки за информация и комуникация на проекта: Чрез мерките за информация и комуникация се цели да се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Дейностите за информация и комуникация ще обхващат целия период на изпълнение на дейностите по проекта и ще популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Дейността ще включва като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити, съгласно Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Съответната дейност ще бъде възложена на външен изпълнител. Външният изпълнител ще бъде отговорен за направата на плакат с информация за проекта, с който да се информира обществеността за ролята на ЕС и държавата. В плаката ще се споменава за финансовата подкрепа От ЕС. Плакатът ще бъде поставен на видно общодостъпно място. Плакатът ще бъде с размер минимум А3. Избраният изпълнител на Дейността също така ще следва и да изготви печатни информационни материали- информационни бюлетини с цел информиране на обществеността. Община Трън, съвместно с експерта, който ще изпълнява функциите на лице по публичността ще бъдат отговорни за публикуването на подходящо място на интернет страницата на Общината подробна информация за одобрения за финансиране проект. Публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от датата на сключването на АДПБФП. Прогнозен месец за сключване на АДБФП- м. август 2020г. 1 218.00 1 015.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).