Професионално обучение: В рамките на тази дейност ще бъде извършено обучение по професионална квалификация на част от персонала, ангажиран в социалното предприятие за извършване на дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка. Целта на обучението е персоналът на социалното предприятие да придобие професионална квалификация и умения, за да изпълнява компетентно своите задължения, свързани с конкретната длъжност в предприятието. Придобиването на съответните професионални умения ще допринесе за по-лесно включване на лицата на пазара на труда.
Предвидените обучения ще отговарят на изискванията за минимална продължителност, описани в Условията за кандидатстване. Персоналът ще бъде обучен за част от професия по първа квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 200 учебни часа.
Извършването на дейността ще бъде възложено на изпълнител - обучаваща организация и ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образованиве и обучение.
Предвижда се да бъдат обучени пет човека по професия: 622030 "Работник в озеленяването", специалност 6220301 "Озеленяване и цветарство", като ще бъде включен и модул за работа с техника. Обученията ще доведат до придобиване на квалификация по част от професия, за което обучените лица ще получат Удостоверение за професионално обучение, съгласно чл. 38, ал.3 от ЗПОО. |
0.00
|
0.00
|
Подбор на персонала на социалното предприятие: Персоналът на социалното предприятие, състоящ се от управленски персонал и пряко ангажирани с дейностите служители, ще бъде нает след проведен подбор в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда.
Ще бъдат извършени следните поддейности:
- публикуване на обява за назначаване на персонал на социалното предприятие;
- приемане и регистриране на кандидатите;
- провеждане на подбора от назначена от кмета на общината комисия;
- уведомяване на кандидатите;
- сключване на трудови договори с одобрените кандидати. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на наставници: За успешното стартиране на дейностите, които ще извършва новосформираното предприятие, се предвижда осигуряването на двама наставника. Всеки от тях ще отговаря за 5 души - представители на целевата група. Наставниците ще подпомагат новоназначените хора за период от 6 месеца. Те ще бъдат с минимум 3 месеца професионален опит в същите или сходни дейности.
Тъй като се предполага, че новозначения персонал на предприятието няма да е с опит в извършването на същия вид дейности, наставниците ще окажат значителна подкрепа още от стартирането на предприятието. Опитът и уменията на наставниците ще са предпоставка за повишаване качеството на услугите и най-вече на практическите умения на изпълнителния персонал.
Основните цели на дейността се изразяват в оказване на подкрепа за развитието на професионалния потенциал на служителите и подпомагане на служителите да подобрят трудовото си представяне. |
0.00
|
3 703.97
|
Оборудване на новосъздадените работни места и извършване на ремонт: С Решение №19 от 22.02.2017 г., Общински съвет Трявна даде съгласие за предоставяне на новосъздаденото Социално предприятие на помещение - общинска собственост, намиращо се на втори етаж от сграда с идентификатор 73403.501.465.1 по КК и КР на гр. Трявна, с административен адрес гр. Трявна, ул. „Ангел Кънчев“ № 89 за срока на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта и спазване на ангажимента за устойчивост.
Помещението представлява обособен обект - стая със самостоятелен вход от коридора на втория етаж на сградата, с размери 4,30/5,60 м и обща квадратура 24,08 кв.м. Помещението е в лошо състояние, поради което е предвидено извършването на ремонтни дейности, за да се осигурият необходимите условия на труд на персонала. Ремонтът ще бъде "текущ" и включва: демонтаж на компрометирана подова настилка, която е пропаднала на места, монтаж на нова подова дървена основа и полагане на ламиниран паркет, както и съпътстващите дейности. Вратата на помещението, която в момента не е устойчива, ще бъде подменена с нова PVC врата. Стените и таванът на помещението ще бъдат боядисани с латекс. Предвижда се и обработка на съществуваща дървена ламперия, а на места - полагане на нова.
Предвижда се закупуването на оборудване за нуждите на предприятието, включващо:
- офис оборудване за управленския екип: бюра, шкафове, офис столове, климатик;
- офис техника: компютри, мултифункционално устройство, принтер, флаш памет и др.
Закупуването на оборудване е от съществена необходимост за функционирането на социалното предпредприятие, тъй като то ще е новосъздадено такова, а предоставеното помещение за офис не е оборудвано. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на заетост: С решение № 19, Общински съвет Трявна дава съгласие за създаване по чл.52 от Закона за общинската собственост общинско „Социално предприятие за благоустройство, озеленяване и поддръжка на територии за обществено ползване“. Преди да започне да функционира социалното предприятие, общинският съвет ще приеме Правилник за организация и дейността на предприятието. Предвижда се дейността на предприятието да бъде свързана с предоставянето на услуги както за обществени зони, така и на частни лица. За услугите ще бъде разработена тарифа, приета от Общински съвет.
По проекта ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца на 10 лица от допустимата целева група - хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Работниците от социалното предприятие ще извършват дейности и услуги по озеленяване, почистване, поддръжка и облагородяване на обществени зони и частни имоти, в т. ч. паркове, зелени площи, междублокови пространства, гробищни паркове, крайречни територии, стопански обекти и други.
За извършването на тези дейсности и услуги е необходимо закупуването на специализирана техника, оборудване за поддръжка на зелени площи, техника за почистване от сняг и материали и консумативи, необходими за поддръжка на териториите. За наетите лица ще бъде закупено работно облекло и обувки, съответно за летния и зимния сезон, както и предпазни материали, включително ръкавици и предпазни очила.
Освен лицата от целевата група, по проекта се предвижда наемането на 2 лица - персонал за управление на социалното предприятие:
- управител - организира, планира, ръководи и отговаря за дейността на предприятието; управлява предоставеното му общинско имущество и оборудване и обзавеждане с грижата на добър стопанин; разработва и представя за утвърждаване вътрешни правила за осъществяване дейността на предприятието; изготвя длъжностни характеристики на персонала за извършване на дейностите в социалното предприятие; дава ежемесечни отчети за извършването на дейността на кмета на общината; дава навременна информация при настъпили проблеми при извършване на дейностите; съдейства за разрешаването на възникналите проблеми; оказва съдейства на екипа за управление на проекта при изготвянето на доклади и отчети към Управляващия орган; отговаря за надлежното съхранение на всички документи, свързани с дейността на предприятието.
- организатор на дейността на предприятието –разработва процедури и правила по управлението на риска; изготвя длъжностни характеристики, индивидуални планове и графици за работниците в предприятието; организира дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка на териториите за обществено ползване, следи за нарушения и нередности; участва в други дейности и изготвяне на документи, свързани с дейността на предприятието; отговаря пряко за качеството на дейностите в предприятието, чрез извършване на мониторинг на място.
Разходите за работна заплата на лицата, които се предвижда да бъдат наети по проекта включват 100% от сумата за минималния осигурителен доход за съответната длъжност, включително и резерв при увеличение на минималния осигурителен доход в размер на 40 лв. на лице на месец, клас за прослужено време средно 12%, всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно националното законодателство, в съответствие със заложените разходи за възнаграждения. |
0.00
|
100 738.98
|