Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at meeting the needs for specific knowledge, skills and support for individuals willing to develop independent business activities through the establishment of regional centers and the implementation of a number of comprehensive measures to support entrepreneurship in the South Central Region, city ​​and Sofia region. The project is also aimed at satisfying the specific needs of employment, income and social integration of the target group.
Target groups: Persons wishing to start independent economic activity, incl. unemployed, inactive or working, incl. young people up to 29 years old from the Ministry of the Environment and Water, the Sofia-City District and the Sofia District.
Planned activities:
1. Informing and motivating for the development of independent economic activity and entrepreneurship
2. Providing training related to the development of entrepreneurial, management and business knowledge and skills and developing business ideas and business plans for managing independent business activities (specialized trainings)
3. Provision of consultancy services for the preparation of independent business activities and support activities

Results:
1. Informed and motivated to carry out entrepreneurial activity - at least 60 persons;
2. Training sessions and business meetings for 60 people, including entrepreneurial skills, including environmental policy and climate change and resource efficiency policy;
3. 52 persons prepared for self-employment and ensuring the sustainability of start-ups, including the successful implementation of the financial instruments for start-up of independent economic activity under the HRD OP and on the other by developing quality business plans with which individuals apply for funding to financial institutions in order to realize their business ideas;
4. Self-employed persons on leaving the operation - minimum 15 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е да се подготвят лица, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане; В тази връзка се планират изпълнението на следните под-дейности: 1.1.Провеждането на информационно-мотивираща среща с представители на целевата група. Срещата ще бъде насочена към мотивирането на участниците, дефиниране на основните проблеми пред тях, както и извличането на решения за справяне на проблема. , както и раздаването на информационни материали и брошури. 1.2.Популяризиране на дейността в социалните мрежи. Към тази дейност се планира провеждането на информационна кампания в интернет. Целта на под-дейността е популяризиране на дейността на центровете и възможносттите за предприемачество (включително и конкретното в област София-град и област Софийска), чрез онлайн социален маркетинг. Оптимизацията за социални мрежи е все по-значима дейност, защото само чрез активна маркетингова политика в социалните мрежи, може да се промотират дейности пред широк кръг, таргетирана аудитория и да реализират повече резултати. Във връзка с това и с оглед необходимите ИТ компетентност и опит, се предвиждат за изпълнение следните под-дейности, които ще се реализират от нает на трудов договор Експерт Социален Маркетинг, съгласно приложимите разпоредби на КТ, чийто задължения по дейността, за периода от 6 месеца, включват: - Изграждане и развитие на соц. профили в социални мрежи на Центровете за подкрепа на предпримачеството в област София-град и Софийска област. Потенциалът и изключителната популярност на социалните мрежи е предпоставка за реализиране на успешен дигитален маркетинг. Центровете ще се възползва от възможностите на социалните платформи, за да осъществи комплексни маркетинг дейности в социалните медии, а именно: Създаване и управление на социални профили във основните платформи Изграждане на идентичност и на положителна репутацията Създаване на социални групи – разрастване на таргет аудиторията Публикуване на постове, с качествено и таргетирано съдържание Обратна връзка с потребителите - минимум 2 анкети. Изготвяне на лого на Центровете Ангажиране на интереса на потребителите с различни социални и информационни кампании Анализ на конкуренцията - изготвен доклад със статистика. 2.Оптимизация на сайт за: Facebook Създаване и настройка на Facebook страница на центровете - 2 бр.; Оптимизиране на Facebook страницата: създаване на дизайн (профилни снимка, кавър изображение и др.) ; Поддържане на профила: публикуване на качествено, силно таргетирано съдържание, събития, споделяне на видео, изображения и др., с цел ангажиране вниманието на потребителите; Обратна връзка от потребителите (Feedback) - проведени минимум 2 онлайн анкети; Прилагане на стратегии за увеличаване на аудиторията. 1.3.Индивидуалната работа и Дейности по мотивиране. За целта ще се проведат дейности по идентифициране, групови и индивидуални занимания, като ще бъдат проведени така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Мотивирането ще бъде насочено към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Изисквания за екип от експерти с нужните квалификация и опит за провеждане на конкретните дейности минимум: 1.Ръководител екип; 2.Експерт "Информираност и мотивация" кат.Консултант , с Висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит и 3.Експерт "Социален маркетинг" кат.Консултант , с Висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит ; Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за целта помещения - информационни материали; 11 320.00 10 702.81
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения). : Дейността ще протече под формата на обучения за бизнес знания и умения, разработването на бизнес плановете, както и специализирани обучения по предприемачество. Знанията са насочени към идентифициране на подходящите възможности. Уменията за планиране, организиране, анализиране, общуване, действия, разбор са предвидени в настоящата дейност, като такива за усвояване. Продължителността на обучението ще е за минимум 55 уч.часа за група/обучаем, за общо 6-7 групи/60 лица, като на успешно завършилите се издава Сертификат. За изпълнението на дейността, ще бъдат назначени експерти, които да проведат обучения в следните модули: 1 Модул: Вие като предприемач; 1.1 Новаторство. 1.2 Предприемаческа политика и предприемачески стратегии. 1.3 Предприемаческата идея. 1.4 Инструментариум – от анализа до вземането на решения. 1.5 Човекът като предприемач 1.6 Предприемачът като лидер. 1.7 Мотивация на предприемача. Поемане на риск. 1.8 Условия за развитие на предприемачеството 2 Модул: Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; 2.1 ОТ БИЗНЕС ИДЕЯТА ДО БИЗНЕС ПЛАНА 2.2 КОМПОНЕНТИ НА БИЗНЕС ПЛАНА 2.3 PEST и SWOT анализи. 2.4 Маркетингов план. 2.5 План за продажбите. 2.6 Оценка на риска. 2.7 Оценка ефективността на бизнес проекта. 2.8 Представяне на business model canvas 3 Модул: Управление на проекти 3.1 Проект, определение, цикъл на проект, елементи 3.2 Етапи на осъществяване на проект 3.3 Проблеми. Цели. Видове 3.4 Логика на проекта. Логическа рамка на проекта. Индикатори за успех 3.5 План за изпълнение на проекта, дейности, резултати Управление на проект, мониторинг и оценка. 4 Модул: Форми на търговска дейност; 4.1 Видове търговци 4.2 Едноличен търговец (ЕТ) 4.3 Сдружаванията в търговското право 4.4 Видове търговски дружества 5 Модул: Персонал, правни отговорности и застраховка; 5.1 Персонал 5.2 Правни отговорности 5.3 Застраховка на персонала 6 Модул: Финансово планиране; 6.1 Теоретични основи на финансите 6.2 Планиране на личните финанси 6.3 Бюджет. Приход, разход и баланс. 6.4 Парични и финансови пазари 7 Модул: Капитал и видове източници; 7.1 Характеристика на основния капитал на корпоративната единица 7.2 Източници на капитал за фирмите 7.3 Същност и видове източници на финансиране 7.4 Управление на капитала и оборота на фирмата 8 Модул: Стартиране на бизнеса 8.1 Как да стартираш 8.2 Как да предложите продукти, които потребителите да харесат 8.3 Как да започнеш да печелиш пари 8.4 Какво да правиш сега 8.5 Как да си успешен мениджър 8.6 Продажби и маркетинг 8.7 Съвети за по-късен етап 9 Модул: Взаимоотношение с държавните институции 9.1 Взаимоотношения (основни права и задължения) с приходни агенции (НАП и Митници) 9.2 Данъчно -осигурителен календар 9.3 Взаимоотношения с други контролни органи по линия. За целите на обучението ще се предвидят : зала за обучение , учебни материали и пособия, използване на интерактивни материали, онагледяване с мултимедия с екран и др. 48 000.00 41 825.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и менторство: Целта на дейността е да да се предостави подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес. Дейността включва предоставянето на консултации, за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните изисквания и умения на лицата от целевата група. Ще се направи преценка на бизнес идеите, както тяхната целесъобразност, така и тяхната жизнеспособност. Дейността също включва консултация и менторство за подготовката, управлението и цялостното менажиране на процеса, при вземането на решение за стартирането на бизнес, както и насърчаването на бизнес развитието, чрез подготовка на бъдещи стратегии и бизнес планове на лицата. Консултациите са за 60 лица по 40 часа, разделение относително по равно в двата центъра, като включват също: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа, в т.ч.: - създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - Консултации за финансирания по различни финансови източници, финансови инструменти по ОП РЧР или други подобни схеми, подпомагащи стартиращ бизнес или в подкрепа на предприемачеството/ Фонд на фондовете; - Освен това лицата от целевата група, ще бъдат и юридически консултирани, т.е. помощ при регистрация, документация или друг съпътстващ проблем при стартирането на бизнеса си. Предвиждаме в процеса на консултиране, да се отсеят всички жизнеспособни бизнес идеи, които да се анализират, формулират и развият от бенефициентите с помощта на експертния екип, като от всички лица от целевата група се допуска около 50% да стигнат до изготвяне на бизнес план и минимум 25% до реално стартиране на самостоятелен стопанска дейност. За лицата стартиращи бизнес, ще се анализират възможностите за финансиране, като се допуска изготвянето на конкретни искания за кредит/лизинг за тези от тях, с висока степен на готовност. За целта ще бъдат ангажирани за период от 6 месеца следните експерти : Експерт Бизнес планиране / за област София-град/ на трудов договор за 6 месеца, кат.Консултант , с Висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит; Консултант "Бизнес планиране" за Софийска област - за приблизително 1040 часа. Юрист / адвокат за изготвяне на документация, свързана с регистрацията на предприемачите, като упражняващи самостоятелна стопанска дейност лица. Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за целта помещения и офис материали; По единна ставка: Разходи за управление Такси за интернет услуги 63 720.00 60 318.70

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).