Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 227 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project is directed towards the further development of the existent pro-innovation environment in Bulgaria, which encompasses all aspects of scientific research, technological development and innovation and which will help identify, encourage and develop innovative ideas and projects. The goal is to strengthen the competitiveness of science and entrepreneurship in Bulgaria by improving the knowledge exchange between academia and business, supporting startup companies and innovative ideas and catalyzing the process of research commercialization. The investment into the creation of STP is expected to improve the conditions for the support of projects, which generate new knowledge and potential for the creation of innovative products, processes and services, stimulating sectors of the economy with a high added value and lead to an improvement of the competitiveness of the economy and the generation of additional employment. This application form contains activities, constituting the second phase/part of the project STP. The main activities, suggested for implementation within the second phase are the following:
1) Construction works for the Pedestrian bridge
2) Delivery of equipment and software
3) Delivery of furniture
4) Delivery of the necessary computer and office equipment
5) Supply of roof construction as equipment for sports complex 
6) Development, design and construction of museum exposition 
7) Incubator operator selection
8) Prepare a business plan for the incubator
9) Providing services to the incubator
10) Creating a model of a voucher system
11) Creating a software platform for shared use of equipment
12) Patents, licensing and certification procedures
13) Creating a database for research infrastructure
14) Organizing advertising campaigns
15) Preparation of specific scientific analysis
16) Creating and maintaining a website
17) Providing security for the park
18) Legal services
19) Project organizing and management (salaries)
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: 1.1 Управление на проекта В проектното си предложение, СТП АД е заложило управленска методология, която гарантира качествено изпълнение на дейностите и постигане на заложените цели: Метод на управление на проекта – инструментариум, осигуряващ ефективното изпълнение на проекта от експерти с подходящ опит и професионална квалификация, в условия на ясно разграничаване на задачи и отговорности на отделните членове. Във втора фаза са предвидени следните експертни позиции, за изпълнение на фазирани дейности в рамките на до 10 месеца: 1. Изпълнителен директор (не пълен работен ден); 2. Юрист (пълен работен ден); 3. Счетоводител (не пълен работен ден); 4. експерт "Техническа" (пълен работен ден) и 5. Експерт (пълен работен ден). Тези експерти са необходими за да покрият всички елементи на проектното изпълнение, а именно: цялостно управление на организацията и проекта; осигуряване на прилагането на нормативната база и оказване на правна помощ на ръководството и служителите на дружеството при осъществяване на неговите функции във втора фаза на проект НТП; организиране, планиране, управление и контрол на финансово-счетоводната дейност; координация, текущ контрол и мониторинг на дейността на подизпълнители, намиращи се на терена на Научно-технологичния парк и организирането на дейностите, мониторинг и отчитане на оставащите за изпълнение дейности по проекта. В екипа на бенефициента са назначени хора с опит и подходяща квалификация. В длъжностните характеристики ясно са разграничени задачите и отговорностите на всеки с оглед ефективно изпълнение на проекта. Ръководството на дружеството се придържа стриктно към нормативната уредба, регламентите на ЕС, клаузите на договора за безвъзмездна финансова помощ, вътрешните правила и процедури за работа. Екипът осъществява непрекъснат мониторинг и контрол на извършваните услуги, възложени на външни изпълнители. Трима от петимата заложени експерти са изпълнявали дейности и в рамките на фаза 1 на проекта и имат необходимия опит и квалификация за да осигурят необходимата експертиза за управление и отчитане на настоящия проект. Всеки един от служителите е назначен на постоянен 8 часов трудов договор със съответния приложим код по НКД. Профилите, както и конкретните ангажименти и отговорности на всеки един от експертите, изпълняващи дейности по управление на проекта са описани в т. 9 от настоящия формуляр. 1.2 Подготовка на технически доклади и финансови отчети Техническото и финансово отчитане на проекта е ангажимент на бенефициента на безвъзмездна финансова помощ. С всяко искане за междинно плащане „СТП“ АД ще изготвя и представя междинен технически доклад и финансов отчет, в които ще отчита напредъка за съответния отчетен период. При приключване на проекта, дружеството ще изготви окончателен технически доклад и финансов отчет. Цялостната процедура по отчитане на изпълнението ще бъде съобразена с изискванията по договора с УО. Ще се съблюдават изискванията за съхранение на проектното досие и документацията по проекта. 1.3. Мониторинг Мониторингът, като част от проектния цикъл, е цялостен преглед на дейността по изпълнение на проекта и има за цел да удостовери, че дейностите се изпълняват спрямо планираното и са ефективни във времето. Предвижда се текущ и периодичен мониторинг в обектите на интервенция по проекта. „СТП“ АД текущо ще ръководи, контролира и наблюдава процеса на изпълнение, като при констатиране на нередности ще уведомява договарящия орган или съответно ще представя Декларация за липса на нередности, с която декларира, че са/не са открити нередности, които са предмет на административни или съдебни преследвания за отчетния период. В профила на дирекция Иновации и проекти, пряко отговорна за управлението на проекта, влизат множество широкообхватни дейности, включително: цялостното управление на проекта; организирането и осъществяването на дейностите по проекта; организиране на документооборота по проекта; комуникация с Управляващия орган; дейности по отчитане на проекта и др. 130 000.00 110 525.05
СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ: Дейности по инженеринг на обект "Музей/ Експериментариум с посетителски център и пешеходен мост“ за Подобект 2 „Пешеходен мост“ Във фаза 2 по изпълнение на проект НТП е предвидено да бъдат изпълнени СМР по Компонент 3. За пълноценното функциониране на научно-технологичния парк трябва да се извършат СМР по изграждане на Подобект 2 „Пешеходен мост“ от основен договор „Инженеринг на обект Музей/Експериментариум с посетителски център и пешеходен мост“ № Д-036-2014/ BG161PO003-1.2.05-0001-C0001 – W – 0083/23.05.2014 г., както и по договор за извършване на допълнителни строително – монтажни работи по обект „Музей/ Експериментариум с посетителски център и пешеходен мост“, № Д-079-2015/ BG161PO003-1.2.05-0001-C0001 – W – 0146/01.12.2015 г. До 31.12.2016г., в рамките на фаза 1 на проект Научно-технологичен парк, бе завършен изцяло подобект 1 на обект „Музей/Експериментариум и посетителски център с пешеходен мост“: Сграда „Музей/Експериментариум и посетителски център“, като сградата получи акт 16 и разрешение за ползване. По подобект 2: „Пешеходен мост“ бяха извършени строително – монтажни дейности, за които не беше необходимо да бъде спирано или ограничавано движението по активните платна на бул. „Цариградско шосе“ , а именно – изграждането на пилоти, стени, и колоните, които са разположени в ивиците между локалните платна и активните платна. Бяха поставени и грeдите, които свързват изградените колони. Причина за фазирането бе невъзможността да продължи строителството. поради неполучаване на разрешение за временна организация на движението (ВОД) от Столична община. Стойността на сумата за фазиране е разликата между стойността на подобект № 2 и платени 10 % аванс и 30% междинно плащане при издаване на разрешение за строеж във фаза "Техническа" на целия обект и е в размер на 677 502,95 лв. По време на периода след 01.01.2016г., до подаване на проектното предложение в рамките на фаза 2 на проекта, са извършени сериозен обем дейности по подобект 2: Пешеходен мост, както следва: Бе изградена основната средна колона на моста, намираща се между двете активни платна на бул. Цариградско шосе, след което бяха монтирани носещите страни на конструкцията. Това даде основание за получаване на акт 14 на обекта, който беше подписан на 19.08.2016г. След това се извършиха дейности по довършителни работи, в т.ч. изграждане и поставяне на парапети, облицовки, декинг, като до момента на подаване на проектното предложение всички строително-монтажни дейности са почти приключени, като се очаква подписването на акт 15 за обекта. През периода е заплатена на изпълнителя стойността съгласно договора за достигането на акт 14 на обекта, в размер на 282 919,97 лева. Предвидената за изпълнение във фаза 2 част от инженеринг на обект „Музей/Експериментариум с посетителски център и пешеходен мост“ е физически по-малко от 60%. 677 502.95 676 743.17
ДОСТАВКА И МОНТАЖ НА ДМА И ДНА: 1. Доставка на специализирано оборудване и софтуер за лабораториите в научно-технологичния парк. Предвижда се да се изпълнят доставки на оборудване и програмни продукти на лабораториите от Биофармацевтичен комплекс; Микронанолаборатория, лаборатория по Киберсигурност и лаборатория за Високопроизводителни изчисления. По този начин лабораториите в комплекса ще бъдат частично дооборудвани с цел достигане до първоначалните разчети, като ще бъдат увеличени дейностите и възможностите на отделните лабораторни звена. По този начин ще бъде подпомогната в по-голяма степен иновационния и научно-изследователски капацитет на парка, което ще доведе до възможност за изпълнение на по-голям набор от научно-развойни дейности и услуги. След приключване на фаза 1 на проекта е установена необходимост от специализирана апаратура за биофармацевтичния лабораторен комплекс и софтуер за нуждите на лабораториите на стойност, която сериозно надхвърля заложените по обществените поръчки максимални стойности. Поради това, предстои да бъдат проведени допълнителни анализи и обсъждания, преди да се конкретизират отделните артикули. 2. Доставка за машини, оборудване и съоръжения, необходими за функционирането на научно-технологичния парк Предвижда се закупуването на специализирана компютърна и офис техника за нуждите на лабораторния комплекс, част от научно-технологичния парк, с която лабораториите и общите части на сградата достигната пълната си функционалност, касаеща наличието на компютърна техника и свързаност. Предвижда се да бъдат закупени: - Мултифункционални лазерни копирни устройства - 4 бр. - UPS тип 1 - 1 бр. - UPS тип 2 - 6 бр. - Телевизори - 6 бр. - Видео камера - 1 бр. - Фотоапарат - 1 бр. - Озвучителна и конферентна система - 4 бр. - Преносими компютри - 35 бр. - Таблети - 4 бр. - Система за съхранение на файлове - 1 бр. - Конферентни системи - 2 бр. Предварителните разчети показват необходимост от 320 000,00 лева без ДДС по тази точка. 3. Доставка на обзавеждане за нуждите на научно-технологичния парк Необходимото обзавеждане по проекта е представено в отделен файл към ФК. 4. Доставка на покривна конструкция (балон) за нуждите на спортния комплекс в научно-технологичния парк Предвидена е доставката и монтажа на покривна конструкция (балони) като оборудване за четирите тенис корта в спортният комплекс, които да позволят използването му в зимни условия. В рамките на тази дейност ще се изготви на проектна документация по различните части напр. архитектурна, конструктивна, ОВК (отопление, вентилация и климатизация) и др. Сглобяемата система за покриване представлява надуваема конструкция с двойна мембрана със следните размери: 36 м. х 35.50 м. х 10 м. вис.–изградена от полиестер с PVC-покритие, със защита срещу ултравиолетовите лъчи и лоши атмосферни условия, антистатична, полупрозрачна, позволяваща висока степен на осветеност през деня. Доставката на покривна конструкция за нуждите на спортния комплекс е част от бюджетен ред 4.2.2 Разходи за машини, оборудване, съоръжения. 5. Доставка и изграждане на музейна експозиция в сграда Музей/Експериментариум с посетителски център Предвижда се разработка концепция, проект и изграждане на музейна експозиция в сграда Музей/Експериментариум с посетителски център. С цел да бъде оживен музей/експериментариума са предвидени са следните широкообхватни дейности: - Изработване на концепция за формиране и управление на музеен фонд – основен, обменен и научноспомагателен и идентифициране на потенциалните движими културни експозиции, които ще формират музейния фонд. - Проектиране на цялостна организация на музейното пространство - Проектиране и изработване на постоянна музейната експозиция Общата стойност на предвидените разходи за доставка на ДМА и ДНА по горепосочените поддейности възлиза на 10 775 072,78 лв. вкл. възстановимия по проекта ДДС 10 797 478.95 8 107 631.27
ДЕЙНОСТИ ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ НА ИНКУБАТОРА: Инкубаторът е важен елемент от инфраструктурата на научно-технологичния парк, чиято основна задача е да насърчи формирането и да подпомогне развитието на иновативни стартиращи компании. Той ще подкрепя както стартъпи (startups) във фокусните области на T+IN, така и спинофи (spin-offs), създадени въз основа на интелектуална собственост, която е формирана в процес на научни изследвания. Инкубаторът на „София Тех Парк“ разполага с около 6 200 кв. м офисна площ, предназначена за стартъпи, които разработват иновативни продукти в трите основни фокусни области на научно-технологичния парк – информационни и телекомуникационни технологии, науки за живота и зелена енергия. Пространството е специално разработено за офисна работа, работа в мрежа /нетуъркинг/ и подпомагане на стартиращи компании да развиват своите идеи в успешен бизнес, както и да имат достъп до различни източници на финансиране. Една част от офис площите на Инкубатора е предназначена за зрели компании, от които стартъпите могат да черпят ценни знания и опит, фондове, които инвестират в млади компании, предприемачески организации, които помагат за развитието на иновационната екосистема в България. На стартиращите компании Инкубаторът предоставя оборудвани офис пространства, конферентни зали за споделено ползване, работилници, складови помещения, зони за отдих, спорт и др. Вече 23 високотехнологични стартъпи, малки и средни предприятия работят и развиват свои иновативни бизнес идеи в офис площите на „София Тех Парк“. Към момента членове на инкубатора са фирми, които предлагат IТ услуги, софтуерни иновации в животновъдството, в областта на сигурността, създават нови продукти, разработват нови материали и др. Тук са и утвърдени организации като мрежата за чисти технологии Cleantech, акселератора Eleven, мрежата за рискови инвеститори Tech Tour и агенцията за иновации Innovation Starter Box, Junior Achievement България и др. Фирмите наематели не само ще използват офис площите, но и ще имат достъп до услуги, които ще подпомагат тяхното развитие - правни, счетоводни, маркетингови, административни, рекламни, съдействие при кандидатстване за финансиране по програми, от различни институции и организации. Научно-технологичният парк ще осигури на стартиращия бизнес достъп и до последните научни върхови постижения чрез Лабораторния комплекс и неговите 11 високотехнологични лабораторни звена, както и чрез партньорството, което „София Тех Парк“ има с водещи университети. Създаването на подходяща екосистема е едно от най-важните условия за развитието на компаниите в Инкубатора на Научно-технологичния парк. Тази екосистема трябва да включва както иновативни стартиращи предприятия, така и фондове за първоначално финансиране и предприемачески организации. Поради необходимостта да се създаде именно такава разнородна и богата екосистема, компаниите в Инкубатора трябва да попадат в една от изброените по-долу категории. - Стартиращи предприятия (Съгласно пре-нотификацията на проект НТП, критериите за подбор на инкубирани предприятия трябва да дадат възможност да бъдат привличани предприятия въз основа на тяхната степен на иновации, добавена стойност, предприемачески характеристики и капацитет за създаване на синергии.) - Фондове за първоначално финансиране - Споделени пространства - Организации и инициативи в подкрепа на предприемачеството и иновациите. Дейностите и услугите, които ще бъдат предоставяни от Инкубатора обхващат следните области: - осигуряване на достъпни помещения и специализирани съоръжения и оборудване, предназначени да отговорят на нуждите на предприятия, базирани на знанието; - услуги за насочване към доставчици на иновационни компетенции и компании, включително чрез професионална подкрепа за бизнеса и иновационни услуги, преназначени да отговорят на нуждите на предприятия, основани на иновациите, които се намират в период на стартиране или в начален стадий на дейност; - услуги и пространства за създаване на сътрудничества и добра работна среда. 178 333.00 0.00
ДЕЙНОСТИ ПО ФУНКЦИОНИРАНЕТО НА НАУЧНО-ТЕХНОЛОГИЧНИЯ ПАРК: 1. Създаване и поддържане на интернет страница на парка Паркът ще има своя собствена интернет-страница, която ще служи за създаване на критична маса от потребители с цел достигане на иновативните технологии, продукти и услуги, както и целите и мисията на научно-технологичния парк до възможно най-широк кръг от реципиенти. Тя ще представлява страница, която обхваща всички компоненти на НТП, с мащабна функционалност тип електронен портал. 2. Изграждане на модел за ваучерна система Създаване на модел на ваучерна система като метод за разплащане в рамките на споделената научна инфраструктура. Тази дейност е част от работата по осигуряване на устойчивост на парка, чрез ефективно функциониране на отделните елементи в екосистемата. Целта на тази проектна дейност е да се разработи модел (цялостна концепция) на ваучерна система за подкрепа на трансфера на технологични знания към малките и средни предприятия в България, която да улесни техния достъп до специализирана научна инфраструктура. В настоящия проект ще финансира само създаването на модела за ваучерна система, а по отношение на функционирането на системата в дългосрочен план ще се търсят други източници на финансиране. 3. Изготвяне на специфични научни анализи Изготвяне на специфични научни анализи за нуждите на технологичния парк, лабораториите, наематели или други заинтересовани страни. Анализите ще бъдат от помощ на ползвателите на парка, в случаите когато им е необходима експертиза, която излиза извън рамките на тяхната конкретна специализация. 4. Патентни, лицензионни и сертификационни процедури Заплащане на патентни, лицензионни и сертификационни процедури, възникващи като резултат от дейностите на технологичния парк, лабораториите и инкубираните предприятия. 5. Създаване на база данни за научната инфраструктура в София и създаване на софтуерна платформа за споделено ползване на оборудването. Създаване на база данни/регистър за наличието на научна инфраструктура в различните локации в София, включително информация за съществуващите клъстери в България, както и научната инфраструктура, създадена/придобита при изпълнение на техните проекти. Тя ще включва вид, функционални възможности, местонахождение и др. ценна информация за отделните апарати. Наличието на такава база данни ще доведе до по-голяма финансова и техническа ефективност чрез избягването на дублиране при покупка на ДМА. Дейността ще бъде изпълнена като се избегне дублиране и се разграничи с извършената от МОН дейност по картографиране на научноизследователската инфраструктура в България. Набраната структурирана информация ще бъде интегрирана в специално създадената за целта софтуерна платформа за споделено ползване на оборудването, представляващ уеб базиран портал за достъп до информацията. 6. Юридически услуги и консултации Необходимо е да се продължи предоставянето на тази услуга с цел осигуряване на специализирани консултантски услуги за правна помощ по повод реализацията на оставащите проектни дейности. Разходът за консултации е в размер на 34 071,53 лв. и е предвиден за периода от Фаза 2 в които трябва да се подготвят и проведат всички обществени поръчки. 7. Изготвяне на бизнес план за създаване и експлоатация на инкубатор Създаване на бизнес модела за работа на инкубатора в СТП ще бъде резултат от одобрена инкубационна програма. Във Фаза 2 предстои провеждането на процедура по избор на управител/оператор на инкубатора, който да конкретизира критериите за подбор на инкубираните предприятия, да разработи инкубационна програма и процедурата за достъп до нея и отчитане на резултатите, както и в средносрочен план да управлява Инкубатора и инкубационната програма с оглед постигане на заложените цели. Тази дейност не изисква финансов ресурс. 8. Охрана на терена на научно-технологичния парк Предвидено е използването на услуги на охранителна фирма с цел осигуряването на безопасност и сигурност на изградената инфраструктурата и посетители и ползватели на научно-технологичния парк 314 772.11 22 714.00
ОРГАНИЗИРАНЕ НА ПРОМОЦИОНАЛНИ И ИНФОРМАЦИОННИ КАМПАНИИ: Дейността включва организиране на рекламни кампании в България и чужбина за представяне и увеличаване на популярността на СТП и позициониране на научно-технологичния парк в страната и региона. Кампанията цели да информира таргет групите за това какво е СТП, какви възможности предлага за стартиращия бизнес, за научни постижения и разработки, за иновации в основните приоритетни области на парка. Чрез кампаниите ще се създадат нови контакти на СТП с представители на целевите групи и възможности за съвместни бъдещи проекти и дейности. Дейността включва: - организиране и провеждане на 3 броя телевизионни рекламни кампании в медии с национален обхват - организиране и провеждане на 2 броя радио рекламни кампании, в медии с национален обхват - публикации в електронни медии и печатни издания с национален обхват - организирането на регионален форум на примерна тема „Ролята на Научно-технологичните паркове за развитието на икономиката и науката в региона“. Форумът ще има за цел да представи СТП пред заинтересована широка аудитория от страните от Югоизточна Европа, да покаже на място какво е постигнато при реализацията на проекта и какво предстои, да даде възможност за обмяна на опит в областта на управлението и организирането на научно-технологични паркове, обмяна на информация относно ролята на ИКТ и иновациите и науката в развитието на икономиките на държавите от региона и др. - организиране и провеждане на иновативна платформа за млади предприемачи под марката „София Тех Парк“. Целта на кампанията е да информира студентите от предварително подбрани университети за основната цел на СТП и за начините, по които паркът може не само да им предложи среда за иновативни идеи и разработването им. Кампанията ще предизвика взаимодействие между студентите и СТП, в рамките на което студентите ще могат да придобият нови и ценни умения, които ще са им необходими за успешното реализиране на техните концепции. Кампанията отчита сериозния потенциал на младите хора като сериозен източник на иновативни идеи, а студентите са и една от основните целеви групи, с които „София Тех Парк“ трябва да комуникира. В рамките на кампанията ще бъде организиран и конкурс, насочен към млади учени, предприемачи и студенти. 241 968.43 0.00
ОДИТ НА ФАЗА 2 НА ПРОЕКТ НАУЧНО-ТЕХНОЛОГИЧЕН ПАРК: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител и изпълнен до 2 месеца след крайния срок за изпълнение на проекта, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Одиторският доклад ще бъде изготвен в съответствие с действащата нормативна уредба, Закона за счетоводството и Международните счетоводни стандарти. Дейността по одит на проекта е започнала още в фаза 1 на проект Научно-технологичен парк, като на дата 29.04.2014г. е сключен договор с ДЗЗД „Техно парк одит“. Изготвен е одиторски доклад, а финалният отчет по фаза 1 от проекта, предаден на 29.02.2016г. е заверен, съгласно изискванията на УО. Съгласно договора с изпълнителя и поетите от него ангажименти, одитът за втората фаза, както и окончателният за проекта одит ще бъдат извършени от същото дружество. В рамките на фаза 2 на проекта не са предвидени средства за тези дейности. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).