Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

In the period 2013-2014 NAMRB carried out with funding from the Operational program “Administrative capacity” over 200 useful training events for municipal administrations. 5760 municipal employees attended these events and a special web-based platform was set up to support the training process (www.namrb.obuchi-se.org). A key result from this project was the setting of expert networks and the training of 400 municipal trainers in the core local administration spheres of competence. 

Provided the specific responsibilities of municipal administrations, it is necessary that these trainings be extended and enhanced. The proposed project shall be aimed at those municipal employees engaged in municipal activities related to the delivery of basic public services. 

It is necessary that project efforts be focused in three main directions:
1.	Training events (physical attendance required) on new spheres of municipal responsibilities – e.g. property management;
2.	Continuing training – both with physical attendance and distance learning courses – in areas:
- with entirely new legislation enacted of late (such as education and social service provision, natural disaster and crisis management and mitigation, etc.);
- where deficiencies and errors are quite frequent (financial management, spatial planning, environment protection, etc.).
3.	Tailor-made trainings delivered on request by municipalities (to be carried out with the help of municipal experts with ample practical experience, members of NAMRB expert networks, trained for trainers under the previous project, who can contribute to the improvement of local expertise on-site in the given municipality).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Проучвания сред общините за осигуряване на устойчив и ефективен обучителен процес на общинските служители: Създаване на механизъм за постоянен мониторинг на потребностите от обучение. При стартирането на проекта (септември- октомври 2016) ще се извърши проучване сред всички общини, като в рамките на отделната общинска администрация ще бъдат включени общински експерти от различните сфери на дейност. Ще бъдат интервюирани и кметовете на общини, които ще посочат по кои теми техните експерти имат нужда да повишат своята квалификация и кои форми ще бъдат най-ефективни. В резултат на това начално проучване ще бъде идентифицирано следното: - Идентифициране на приоритетни области на обучения - Идентифициране на методите на обучение с цел подобряване на тяхното ефективност - Идентифициране на организацията и формите на обучителния процес в посока повече ефективност и по-малко отсъствие от работното място. - Идентифициране на иновации и добри практики при предоставянето на публични услуги (добрите практики ще бъдат задължителна част от последващите обучителни модули) На база проучването ще бъде подготвен Годишен план за обучение на общински служители за 2017 г., който ще бъде приет от Управителния съвет на НОСРБ През периода юли-октомври на 2017 г., предвид промените в средата, отново, междинно, ще се допитаме до общините: има ли необходимост от включване на нови теми, от промяна във формите на обучение и др. На база това проучване ще бъде изготвен годишен план за обучение за следващата година и приет отново от УС. Проучванията ще бъдат извършени чрез писмени допитвания и фокус групи и дискусионни форуми. Създаването на механизма за постоянен мониторинг на потребностите от обучение ще позволи да се отговори най-добре на нуждите от обучение на общинските служители, това допринася и за двете специфични цели на проекта: НСОРБ като информационен и квалификационен център за развитие на служителите в общинските администрации. и повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 107 853.88 77 566.36
Дейност 2. Доразвитие на Интернет платформата за обучение в частта дистанционно обучение: Разработената в рамките на проект на НСОРБ (№ К12-22-1/29.09.2012 г по ОП „Административен капацитет“ Интернет платформа за обучение дава достъп на общинските експерти до информация за актуални обучения, те могат да се регистрират за участие в тях и да надграждат своите знания и умения в сферата на своята компетентност чрез публикувани учебни материали. Следващите стъпки за гарантиране нейното пълноценно използване и повишаване на полезността й за общините са: • разширяване на функционалните й характеристики в частта на дистанционното обучение; • създаване на електронна библиотека с контролиран достъп, в който ще бъдат публикувани минимум 10 практически наръчници по отделни теми на общинската дейност Разширяването функционалността на платформата включва Създадената Интернет платформа за обучение (ИПО), която се достъпва през интернет страницата на НСОРБ на адрес www.namrb.org и е на адрес: http://www.namrb.obuchi-se.org/ ще се надгради функционално с нов модул „Дистанционно обучение” (МДО). Това се налага от въвеждането на дистанционна неприсъствена форма, която НСОРБ ще използва при провеждането на обучения за общинските специалисти чрез използване на съвременните комуникационни технологии. Същевременно ще продължи ползването на действащата Интернет платформа за обучение, през която ще продължи да се организира дейността на НСОРБ по проектите с присъствено обучение на общински експерти. . Модулът за дистанционното обучение ще има следното съдържание:  Входен портал;  Модул “Дистанционно обучение”;  Модул „Тестове“;  Модул „Кандидатстване“;  Модул „Участници“  Модул „Библиотека“;  Модул „Управление на съдържанието“ (CMS);  Модул „Администриране на достъпа“. 35 820.00 35 820.00
Дейност 3. Актуализиране на съществуващи и създаване на нови обучителни модули по ключови теми в съответствие с проучването по Дейност 1: На база на проучването по Дейност 1 експертите на НСОРБ ще идентифицират необходимостта от нови теми, по които е необходимо обучение, както и теми и с изцяло ново законодателство. Към новите теми ще задължително ще бъде включена управление на общинската собственост. При необходимост ще бъдат включени и други теми при спазване споразумението между НСОРБ и ИПА за демаркация.Темите с изцяло ново законодателство до момента са: образование, превенция от бедствия, местни финанси и др. Дейността по създаване на нови модули, актуализиране на модули с изцяло ново законодателство ще бъде възложена на външни изпълнители, които ще подготвят или актуализират обучителните модули и ще осигурят обучители по тях. На външни изпълнители ще бъде възложено осигуряването на обучители. Конкретните изисквания за броя, професионалната квалификация и опит на обучителите, както и процедурите за техния подбор, ще бъдат разписани в техническото задание към процедурата по ЗОП. На тази база изпълнителят ще набере кандидати, ще извърши оценка и ще предложи на НСОРБ обучители по всеки от предвидените модули. Изпълнителят ще подготви и програма и материали за провеждане на обучение на избраните обучители. Изпълнителят следва да осигури лектори за обучението на обучители. При разработването на обучителните модули, НСОРБ ще изисква те да бъдат подготвени, както за присъствено обучение, така и за дистанционни обучения. Следва да са придружени с всички необходими материали: детайлна програма, материали за обучителите, презентации и обучителни материали по всяка отделна тема. Експертите на НСОРБ, в зависимост от своята компетентност, ще контролират цялостния процес по подбор на лектори, разработване на материали, програми и обучителни модули. В зависимост от текущата ситуация при провеждането на обученията (присъствени и дистанционни) модулите ще се актуализират в зависимост от динамиката на законодателството. Качеството на обученията ще бъде следено от съответния ключов експерт на НСОРБ, който задължително ще присъства на обученията за обучители в неговата сфера на дейност. След приключването на обученията от Годишната програма за 2017 г. ще се подготви оценка, която ще обобщава оценките на участници, лекторите и експертите на Сдружението. На тази база ще се подготвят съответните препоръки към изпълнителите за провеждане на обученията през 2018 г. Дейността допринася за постигане на втора специфична цел: нови и актуализирани обучителни модули, обучени обучители и план за обучение на общинските служители за 2017 и 2016 г., което дефинира НСОРБ като квалификационен център за развитие на служителите в общинските администрации. 585 805.88 580 874.65
Дейност 4. Провеждане на присъствени и дистанционни обучения по новосъздадени и актуализирани модули.: Присъствените и дистанционни обучения ще бъдат провеждани, съгласно одобрени от Управителния съвет на НСОРБ Годишни програми. Планира се провеждането на 18 присъствени обучения по всеки един от 10-те модула със средно 30 участника всяко. Продължителността на присъствените обучения се предвижда да е в рамките от 1 до 5 дни (в зависимост от темата средно 3 дни), като по-някои модули обученията могат да бъдат провеждани на отделни фази (например, на всеки три месеца по 1 до 2 дни). Присъствените обучения ще се провеждат в различни градове в България, като участниците в обученията сами ще избират на кое място ще вземат участие. Това ще позволи и обмяна на опит и добри практики между общини, отдалечени една от друга. Обучителите на присъствените обучения ще бъдат осигурени от външния изпълнител, подготвил модула. Всички участници успешно преминали присъствени обучения ще получават сертификат. Ключовите експерти ще се присъстват на минимум девет от общо 18 присъствени обучения от съответния модул със следната цел: - систематизиране на поставяни от общините проблеми, констатирани затруднения при прилагането на нормативната уредба, практически казуси (информацията е необходима при провеждането на дистанционните обучения и при подготовката на наръчниците) - идентифициране и описание на добри общински практики – за включване наръчниците и дистанционните обучения - мониторинг и контрол върху цялостната съдържателна дейност по организиране на обученията – програма, материали, съответствие между потребностите на общините и провежданите обучения; - оценка на обучителите – оценка за нивото на представяне на обучителите и при необходимост подготовка на препоръки за подобрения. ; Основната задача на ключовите експерти ще бъде да осигурят качеството на реализираните по проекта обучения и подготвени материали, както и да гарантира, че тяхното съдържание в максимална степен отговаря на потребностите на общините. Дистанционни обучения ще се провеждат чрез Интернет платформата - публикуване на материали и тестове, комуникация чрез имейл с ключовите експерти, получаване на отговори в рамките на деня, възможности за онлайн консултации – общуване в реално време. Тези обучения ще се осъществяват от ключовите експерти по съответните теми Дистанционните обучения ще се финализират с полагането на присъствен изпит и получаване на сертификат. Изпитите ще се провеждат в Центъра за обучение в Габрово или в офиса на НСОРБ, като изпитната комисия ще се състои от от трима ключови експерти на НСОРБ. Техният поименен състав ще бъде посочен в Заповед на изпълнителния директор. Изпитите са заложени за средно 2 дни (16 часа) по всеки отделен модул от 20 човека. Заложени са общо 480 часа за десетте модули, разпределени по експерти, както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - 96 часа 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - 96 часа 3. Експерт "Образование и социални дейности" - 96 часа 4. Експерт "Местни финанси" - 96 часа 5. Експерт "Екология" - 96 часа Предвижда се провеждане на поне едно дистанционно обучение по всеки един от 10 -те модула, като бъдат обучени минимум 200 човека. Часовете на ключовите експерти са заложени за средно 14 часа на 1 дистанционно обуче. Заложени са общо 2800 часа за десетте модули и 200 дистанционно обучени, разпределени по експерти, както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - 559 часа 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - 559 часа 3. Експерт "Образование и социални дейности" - 559 часа 4. Експерт "Местни финанси" - 559 часа 5. Експерт "Екология" - 559 часа Дейността пряко кореспондира със специфична цел 2 - Повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 2 604 774.69 2 570 247.34
Дейност 5. Провеждане на обучения по заявка на общините: Обученията по заявка ще се извършват от квалифицирани общински експерти с богат практически опит. Такъв тип общински експерти НСОРБ обедини в 12 експертни мрежи (създадени от предходния проект по ОПАК - № К12-22-1/29.09.2012 г.) Обученията по заявка на общини ще се изпълняват до 15 работни дни от постъпване на заявката от съответната община. Заявка ще се приема при минимум 1 и максимум 10 обучаеми. Минималният брой от един обучаем е поради спецификата на малките общини, където често един експерт съвместява две до три сфери на дейност. Следва да се има предвид, че дейността "Обучение по заявка" е отделно обособена поради специфичността - на място според конкретните проблеми се дават практически решения. Това не предполага голям брой обучаеми служители. След получаване на заявката, НСОРБ ще подбере подходящ общински експерт с необходимата компетеност от експертните мрежи, който, на място, в заявилата община, в рамките на до 5 работни дни ще обучи свои колеги по конкретен казус или проблем. Обученията по заявка ще приключват с доклад от страна експерта за извършената работа и списък с обучените служители. Сертификати не се предвиждат в тази форма на обучение. Дейността пряко кореспондира със специфична цел 2 - Повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 77 380.00 0.00
Дейност 6. Подготовка на практически наръчници по отделните обучителни теми: С оглед систематизиране на материалите, разработени в процеса на изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени минимум 10 практически наръчника. Това в значителна степен ще допринесе за създаване на условия за устойчивост на постигнатите по проекта резултати – общинските представители ще разполагат с електронни практически издания, които ще може да ползват във всекидневната си работа. По този начин резултатите от проекта ще могат да се използват и от представители на общини, които не са имали възможност за участие в обученията. 10-те практически наръчници ще бъдат подготвени от ключовите експерти на НСОРБ в следните тематични области: "Общинска собственост ", "Устройство на територията", "Превенция и действия при бедствия" , "Обществен ред и сигурност", "Образование", "Социални дейности", "Местни данъци и такси", "Общински бюджети", "Управление на водите и "Управление на отпадъците", като трима от експертите ще подготвят по два наръчника (общо 6), а четирима от експертите ще подготват по един (общо 4), както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - отговаря за два наръчника "Общинска собственост" и "Устройство на територията" 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - отговаря за два наръчника "Превенция на бедствия" и "Обществен ред и сигурност" 3. Експерт "Образование и социални дейности" - отговаря за два наръчника "Образование" и "Социални дейности" 4. Експерт "Местни финанси" - отговаря за два наръчника "Местни данъци и такси" и "Общински бюджети" 5. Експерт "Екология" - отговаря за два наръчника "Управление на отпадъците" и "Управление на водите" При необходимост и при по-сложни казуси ще бъдат наемани и квалифицирани общински експерти. Наръчниците ще съдържат добри практики, важни казуси, въпроси и отговори и др., които ключовите експерти са обобщили при участието си в присъствените обучения и провеждането на дистанционни обучения. Техният обем ще бъде около 100 стр. всеки, като ключовите експерти ще имат ангажимента да ги допълват и актуализират, предвид промени в законодателството. Минималните изисквания, на които трябва да отговарят ще бъдат описани в технически задания, изготвени от ръководителя на проекта. Наръчниците ще бъдат публикувани в Електронната библиотека на надградената Интернет платформата за обучение. Дейноста пряко кореспондира със специфична цел 1 - Общинските служители ще имат на разположение богати информационни ресурси - практически помагала по отделните специфични сфери на дейност с актуална информация, конкретни казуси и добри практики. 54 324.22 35 315.60
Дейност 7. Дейности по информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на проекта. С финансиране по проекта НСОРБ планира да изработи целева рекламна брошура, които да бъдат раздавани на участниците в обученията, както и при други събития на НСОРБ (докумнтацията за обществена поръчка ще бъде изготвена от външен изпълнител). За осигуряване на информация и публичност за дейностите по проекта, НСОРБ ще използва и собствените си информационни канали:  периодични публикации (минимум 100 ) в Информационния бюлетин - минимум 10 публикации (1500 абоната) и в Електронния бюлетин - минимум 90 публикации (над 4000 абоната);  изпращане на минимум 10 прессъобщения до медиите ;  организиране отразяването на всеки проведен семинар в регионалните и местни медии, за което НСОРБ ще осигури съдействие от общинските специалисти за връзки с обществеността (изпратени 180 соъбщения до общинския служител а връзки с обществеността). В началото на проекта ще се проведе откриващо събитие (средно 350 участници), което ще представи основните дейности и очаквани по проекта резултати. В края на проекта ще бъде подготвено заключително събитие (средно 350 участници), на което ще бъдат представени резултатите по проекта и ще бъдат направени изводи за бъдещи обучения за общинската администрация. Финансовата подкрепа на ЕСФ и ОПДУ ще бъде отбелязана на всички подготвени в рамките на проекта материали и издания. За всяко от обученията НСОРБ ще изработи и осигури на изпълнителите рекламни банери, които да бъдат поставени в залите за делова работа. Предвижда се изработването общо на 6 броя рекламни банери. Всички материали по тази и по останалите дейности на проекта ще изпълняват минималните изисквания съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение 10 към Насоките). 27 322.80 20 710.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).