Дейности изпълнявани с финансиране по единна ставка:
Дейност1. Закупуване на оборудване за обособяване на новите работни места и фронт офис. Те ще осигурят необходимите условия за изпълнение на служебните задължения на новоназначените лица.
Дейност2.Обучение на служители на Община Пещера, ангажирани в прилагането на ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ.
Дейност3. Провеждане на разяснителна кампания на местно ниво.: Д1. Закупуване на оборудване за обособяване на новите работни места. Целта на дейността е да се осигурят необходимите предпоставки за изпълнение на служебните задължения на новоназначените по проекта лица.
Предвижда се да бъдат закупени 5 компютърни конфигурации - работни станции от типа "Всичко в едно", както и едно лазерно монохромно мултифункционално устройство (принтер, скенер, копир). Това оборудване ще обезпечи работата на всички 5 новоназначени лица и е необходимо за качественото обслужване на гражданите.В центъра за административно обслужване, както и в един от дневните центрове предоставящи социални услуги на територията на общината ще се обособят фронт офиси, където назначените по проекта служители ще отговарят за обслужването на граждани и ще извършват работните си ангажименти и ще обезпечават правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Трима служители ще работят във фронт офиса, който ще бъде открит в центъра за административно обслужване, другите двама във фронт офис, който ще се позиционира в помещение на Дневния център за деца с увреждания или на Дневния център за пълнолетни лица с увреждания. След избора на точната му локация управляващия орган ще бъде уведомен по надлежен ред за точния му адрес.
Д2.Обучение на служители на Община Пещера, ангажирани в прилагането на ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта по насочване на потребителите на услуги. Целта на дейността е да повиши капацитета на общината за предоставяне на услуги по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ чрез обучение на служителите, които са пряко ангажираните в тези процеси.
Ще се проведат три двудневни обучения, като всяко от трите ще бъде с фокус съответно към ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Обученията ще включват въведение в нормативната уредба, правата и задълженията на общината и нейните служители, на потребителите, на лицата пряко ангажирани в предоставянето на услугите. Ще се разглеждат практически казуси и добри практики. Конкретните теми и въпроси ще бъдат прецизирани допълнително след анкетиране на служителите, които са част от целевата група, като програмата ще бъде съобразена с техните потребности от допълнително обучение и повишаване на квалификацията.
В рамките на обученията ще бъдат обхванати общо 18 служители, които ще преминат всяко едно от предвидените три обучения. В тази група се включват новоназначените служители по дейност 2 от проекта, както и съществуващите служители на общината, които работят по посочените теми. Това се налага, за да има възможност всеки от служителите да оказва подкрепа в различните дейности и процеси, които общината администрира в сферата на социалните услуги и грижата за уязвимите групи от населението.
Всяко от трите обучения ще е с продължителност по 16 учебни часа.
Ще бъдат привлечени квалифицирани преподаватели с опит и компетенции в съответната област, като това могат да бъдат лица от държавни и общински администрации, доставчици на социални услуги и/или академичната общност.
Д3. Провеждане на разяснителна кампания на местно ниво Целта на дейността е да повиши информираността на гражданите на Община Пещера относно възможностите за ползване на социални услуги и други форми на подкрепа в социалната сфера за лицата от уязвимите групи, както и относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. В рамките на дейността ще се използват информационните канали на местните медии, които са с най-голям фокус именно към ежедневните проблеми на местната общност. В рамките на 6 месеца ще бъдат публикувани информационни материали в местните медии относно предлаганите от общината услуги, реда и условията за тяхното ползване, сроковете за предоставяне и друга сходна практическа информация, която да е от реална полза за хората. Ще бъдат използвани всички налични комуникационни канали, като по този начин ще се достигне до максимално широк кръг от обществеността. |
22 050.28
|
22 050.28
|
Наемане на персонал за изпълнение на задълженията на общината по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ: Дейността има за цел да укрепи капацитета на Община Пещера за предоставяне на социални услуги и услуги по реда на Закона за личната помощ чрез наемане на допълнителен персонал, който да бъде ангажиран пряко в обслужването на гражданите, както и в цялостното администриране на дейностите по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП на местно равнище.
Към момента на територията на Община Пещера функционират Дневен център за пълнолетни лица с увреждания с капацитет 28 лица, Дневен център за деца и младежи с увреждания с капацитет 36 лица, който в момента предоставя услуги на 60 деца и младежи, Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания с капацитет 14 деца и кризисен център с капацитет 12 деца. Общината реализира успешно проекти по програма "Асистентска подкрепа", както и по процедура "Патронажна грижа +". Общинският домашен социален патронаж обслужва 180 лица, а други 400 лица получават топъл обяд. По механизма за лична помощ в Община Пещера са обхванати 123 потребители и са назначени 125 асистенти. В допълнение общината планира да разшири кръга от социални услуги за деца и възрастни с цел предоставяне на адекватна подкрепа на всички нуждаещи се лица в уязвимо положение. Това налага да бъде укрепен и капацитетът на самата община за обслужване на гражданите и цялостно администриране на процесите на местно равнище.
За постигането на тези цели ще бъдат назначени допълнително пет лица на трудови договори за период от 12 месеца. Лицата ще бъдат назначени на длъжност "Организатор дейности". Новите служители ще бъдат пряко ангажирани в обслужването на граждани, които ползват или имат желанието да ползват услуги по ЗСУ и ЗХУ/ЗЛП. Те също така ще комуникират и ще подпомагат звената и служителите от общата и специализираната администрация на общината, които са пряко ангажирани в управлението и наблюдението на социалните дейности. Тези служители ще осъществяват контакти и с лицата, които са наети за предоставяне на услуги (напр. лични асистенти, домашни помощници и др.) по различните механизми и програми, както и с екипите на всички функциониращи на територията на общината резидентни и консултативни социални услуги.
Индикативното разпределение на новонаетия персонал е както следва: 2 лица ще бъдат преимуществено ангажирани с дейностите, свързани с механизма за лична помощ; 2 лица ще работят предимно по дейностите, свързани с патронажна грижа, домашен социален патронаж и асистентска подкрепа; 1 лице ще обслужва граждани и дейности, касаещи ползването на услугите на дневните центрове лица и деца с увреждания и резидентните услуги.
При изпълнението на цялата дейност ще бъде гарантирано, че няма да има двойно финансиране и/или припокриване на дейностите с такива, за които общината получава финансиране по други програми и мерки. Дейностите, изпълнявани от новоназначените служители ще имат допълващ характер и ще повишат ефективността и качеството на обслужването на гражданите. |
55 125.69
|
55 125.69
|