1. Доставка на нови автобуси с нулеви емисии за обществения транспорт в Петрич: Междуселищният транспорт е от ключово значение за една община, тъй като подпомага свързаността и мобилността на нейните жители, улеснява достъпа до услуги и възможности, поддържа икономическия растеж, подобрява образователните и културни възможности, осигурява достъп до здравеопазване и стимулира туризма. Този вид транспорт също така допринася за социалната интеграция и създава по-силна общност в рамките на общината. Междуселищният обществен транспорт в община Петрич е железопътен и автотранспорт, като 45% от анкетираните за целите на План за устойчива градска мобилност (ПУГМ) на гр. Петрич, са посочили, че за да стигнат до града използват автобус, т.е. междуселищните автобусни превози са предпочитан вид обществен транспорт пред жп транспорта и автомобилния транспорт.
На територията на гр. Петрич има автогара, от която се изпълняват междуселищните превози по автобусните линии утвърдени в общинската транспортна схема. Междуселищните автобусните линии, утвърдени в общинската транспортна схема са общо 11, като 2 от тях са сред най-натоварените и използвани: Линия № 5 „ПЕТРИЧ – ПЪРВОМАЙ - РУПИТЕ (обиколна)“ (МЛ № 5), с дължина 31 км, обслужвана от 4 автобуса на дизелово гориво, на възраст между 17 и 22 години, с пътникопоток за 2022 г. - 54 750 души, с отговорен оператора за извършване на обществен превоз на пътници "ИТАЛТРАНС 08" ЕООД; Линия № 6 „АГ Петрич – Габрене“ (МЛ № 6), с дължина 20 км, обслужвана от 4 автобуса на дизелово гориво, на възраст 20 и 21 години, с пътникопоток за 2022 г. - 116 800 души и с отговорен оператора за извършване на обществен превоз на пътници ЕТ„ЧОНА-Александър Петков”. МЛ № 5 се изпълнява от АГ Петрич в интервала от 8:15 до 18:00 часа и обслужва 10 автобусни спирки, а МЛ № 6 се изпълнява отново от АГ Петрич в интервала от 5:00 до 19:30 часа, обслужвайки 11 автобусни спирки. Двете линии са най-натоварените междуградски линии, тъй като обслужват работници и ученици от всички населени места по съответните маршрути с общ пътникопоток за 2022 г. от 171 550 пътници.
Поради натовареността на всяка от посочените по-горе линии, тъй като те са и най-големи за община Петрич с настоящото ПИИ е предвидено стартиране на мерките за подмяната на подвижния състав на обществения транспорт с нулево емисионни превозни средства за градския и междуселищния транспорт посредством доставка на 3 бр. нови междуградски електрически автобуси, отговарящи на изискванията на Регламент (ЕС) 2019/2144. 2 електробуса са предвидени за МЛ № 6 и 1 брой електробус за МЛ № 5. Превозните средства (категории M3) ще отговарят на всички стандарти за достъпност, като по този начин се гарантира зачитането на правата на хората с увреждания. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Петрич, но ще бъдат експлоатирани от операторите ЕТ "ЧОНА - АЛЕКСАНДЪР ПЕТКОВ" (2 бр. електробуси за МЛ № 6) и "ИТАЛТРАНС 08" ЕООД (1 бр. електробус за МЛ № 5) с които общината има сключени действащи ДОУ.
Настоящата дейност допринася към следните основни цели в ПУГМ на гр. Петрич: осигуряването на всички граждани на варианти за транспорт, позволяващи достъп до ключови дестинации и услуги, намаляването на замърсяването на въздуха и шума, емисиите на парникови газове и потреблението на енергия и подобряването на ефективността на превоза на хора и товари. Настоящата дейност допринася изцяло към тези основни цели и полага началото на обновяването на обществения транспорт на общината.
Обновяването на автопарка с 3 бр. нови електробуса за нуждите на междуселищните линии на обществения транспорт на община Петрич ще допринесе за: Устойчива устойчивата градска мобилност на община Петрич чрез мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи; Създаване на обществен транспорт в община Петрич с по-малко потребление на енергия, което са доведе до спестяване на публичен ресурс; Реализиране ефективна свързаност между градските и селските райони на община Петрич.
|
3 780 000.00
|
0.00
|
2. Доставка и съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Петрич: В рамките на дейността ще бъдат изпълнени всички съпътстващи мерки за осигуряване на 3 бр. зарядни станции за новите превозните средства, закупени и доставени по Дейност 1. Дейността включва доставка и монтаж на 3 бр. зарядни станции, присъединяване и опериране на новоизградените зарядни станции за зареждане на новозакупени превозни средства на обществения транспорт в Петрич. Предвидените в дейността 3 бр. нови двойни зарядни станции са за бавно нощно зареждане, с протокол за съответствие на европейските стандарти с изходен куплунг (към превозното средство) – Европейски стандарт CCS Type2/Combo2, съгласно SAEJ1772 - европейска версия IEC 62196, така че да е изпълнено условието да заредят и балансират електробуса до 100 % (до максимално ниво на заряд SOCm) за по-малко от 5 часа. Мощността на всяка зарядна станция ще бъде минимум 75 kW/h. Доставените по проекта зарядни станции ще се предоставят от община Петрич за експлоатиране от операторите на обществени услуги, като ще бъдат монтирани на паркинг прилежащ на улица „Места“, о.т. 73-74, гр. Петрич, община Петрич, област Благоевград. Подбраното местоположение за монтаж на зарядните станции е публична общинска собственост на основание чл. 3, ал. 2, т. 1 от ЗОС във връзка с §7, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА. Зарядните станции ще бъдат предоставени за експлоатация, както следва:
- 2 броя зарядни станции за електробуси ще се експлоатират от ЕТ "ЧОНА - АЛЕКСАНДЪР ПЕТКОВ", тъй като дружеството предоставя обществената услуга за МЛ № 6, съгласно ДОУ, за която са предвидени 2 бр. нови електробуси;
- 1 брой зарядна станция ще се експлоатира от "ИТАЛТРАНС 08" ЕООД, тъй като дружеството предоставя обществената услуга за МЛ № 5, съгласно ДОУ, за която е предвиден 1 бр. нов електробус.
Разрешения за поставяне на съответните зарядни станции са издадени от главния архитект на община Петрич на основание чл. 56 от Раздел IX. Преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане от Закона за устройството на територията.
На определеното местоположение през нощта ще бъдат паркирани и складирани и новозакупените превозни средства, като тяхното пълно зареждане ще се осъществява през нощта, което обуславя и избора на местоположение на станциите. |
180 000.00
|
0.00
|
3. Разработване на ГПОД за Петрич: В рамките на дейността ще бъде разработен Генерален план за организация на движението за Петрич, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Дейността се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за община Петрич (съгл. приложение Н от насоки за кандидатстване по настоящата процедура). Необходимостта от разработване на ГПОД е идентифицирана и в ПУГМ на Петрич.
С разработването на ГПОД се цели да бъдат уредени редица принципни въпроси за Петрия, като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Важен аспект при разработването на ГДОП ще бъде определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. С разработването на ГПОД следва да се определят условията и реда за организиране на движението по цялата улична и пътна мрежа на територията на гр. Петрич и да се разработят за целта съответните схеми проектни решения. Целта на Генералния план за организация на движението е да послужи като инструмент на общинската администрация за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – режими на движение, паркиране, масов градски обществен транспорт (МГОТ), пешеходна и велосипедна достъпност, безопасност, др. Изработването на Генерален план за организация на движението в град Петрич е изключително важно по няколко причини, като неговата целесъобразност е тясно обвързана с интегрираното развитие на региона. Сред основните ползи за гражданите на Петрич и региона се идентифицират осигуряването на: Ефективност и безопасност на движението; Подобряване на обществения транспорт; Инфраструктура за пешеходци и велосипедисти; Положително въздействие върху околната среда и качество на живот и по-конкретно намалено замърсяване и разход на гориво; Информирано предвиждане на бъдещи нужди и Съответствие с нормативната уредба.
Разработването на Генерален план за организацията на движението за Петрич е необходимо не само за справяне с непосредствените предизвикателства пред трафика, но и за насърчаване на интегрираното регионално развитие. Чрез подобряване на ефективността на трафика, безопасността и цялостните градски условия, планът допринася за по-проспериращ и по-удобен за живеене град, който е в съответствие със съвременните принципи на градско развитие.
|
132 000.00
|
0.00
|
4. Доставка на нови автобуси с нулеви емисии за обществения транспорт в Сандански: Към днешна дата на територията на град Сандански функционира една градска автобусна линия с оператор - "ИВЕЛ ТРАВЕЛ" ЕООД (ИТ партньор по ПИИ), който има активен ДОУ, съгласно който отговаря за линията. Маршрутът на Градската автобусна линия (ГАЛ №2) с направления Нов Санаториум – Център – Индустриална зона – Ж.П. Гара Сандански и Ж.П. Гара Сандански – Инд. зона – Център – Нов Санаториум. По протежение на маршрута във всяко едно от направленията са разкрити 13 автобусни спирки. Дължината на маршрута по всяко едно от двете направления е 5,6 км, а честотата на пътуване 7 пъти. Средногодишен пътникопоток е 61 320 души. Към ГАЛ № 2 се обслужва от 1 микроавтобус произведен 2000 година, дизелов, с пробег над 500 хил. км, без възможност за обслужване на инвалидни колички. Поради възрастта на миниавтобуса, той често аварира и пътниците се оплакват в община Сандански от липсата на превоз и невъзможност да направят връзка с жп. транспорта по своето направление. Оценено е, че за да бъде градския транспорт атрактивен за пътниците, то той би следвало да се движи поне на всеки 30 мин. в натоварени и на 45 мин. в по-слабо натоварените часове, което не може да бъде реализирано с наличния подвижен състав. По тази причина община Сандански предвижда доставка на 2 бр. нови нископодови електрически автобуси 9–10м за тази линия, както и зарядни станции за тях. Новопридобитите активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Сандански, но ще бъдат предоставени за експлоатация на "ИВЕЛ ТРАВЕЛ" ЕООД, в качеството му на доставчик на ОУза ГАЛ № 2.
Междуселищните маршрути от общинската транспортна схема са общо 18, като за 6 от тях отговаря партньорът – транспортен оператор “САНДАНСКИ - 3” ДЗЗД. Община Сандански предвижда доставка на 1 бр. нов електрически нископодов автобус 6-8м (както и зарядна станция за него), който да обнови подвижния състав за междуселищна линия Сандански – Поленица – Джигурово. Линията е с дължина 5 км, изпълнява се 3 пъти дневно (всеки ден) и е с пътникопоток от 97 души. Причината за избора на линията е, че линията може да се охарактеризира като крайградска, като свързва град Сандански с две близко разположени големи населени места – село Поленица (най-близкото и динамично развиващо се село до град Сандански с население 1267 жителя) и село Джигурово (също развиващо се село с население 560 жителя). Тази междуселищна крайградска линия осигурява обществен превоз на работници, ученици, както и на пенсионери ползващи административни, здравни и други услуги в общинския център. Подобряване качеството на превозното средство извършващо услугата, освен физическото заместване на сега опериращия близо 30 годишен дизелов микро автобус Ивеко с 24 седящи места, ще се изразява и в самата конфигурация на превозното средство. Вместо сегашните 2 + 2 седалки, тесен коридор и единична входна автоматична врата в предната част на превозното средство, ще имаме градски конфигуриран автобус със сходен брой места 10/12 седящи и 10/12/14 правостоящия, с голяма двойна автоматична врата и нисък под позволяваща лесен достъп, качване и слизане на пътниците. Електрическият автобус, като нископодово превозно средство ще разполага и с рампа за достъп на инвалиди / инвалидни колички на борда. Активите в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Сандански, но ще бъдат предоставени за експлоатация на “САНДАНСКИ - 3” ДЗЗД, в качеството му на доставчик на обществената услуга за междуселищна линия Сандански – Поленица – Джигурово.
Видно от ПУГМ на гр. Сандански е, че настоящата дейност допринася за постигането на основен приоритет за Стартиране на процес по подмяна на използваните превозни средства в обществения транспорт с по-малко замърсяващи и по-икономични превозни средства и на стратегическа цел 1. Намаляване на въглеродните емисии от транспорт и подобряване на качеството на околната среда.Настоящата дейност е и в пълен унисон с ПИРО-Сандански - Приоритет 5 Мобилност, Мярка 5.1. Развитие на устойчива мобилност. |
3 312 000.00
|
0.00
|
5. Доставка и съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Сандански: В рамките на дейността ще бъдат изпълнени всички съпътстващи мерки за осигуряване на 3 бр. зарядни станции за новите превозните средства, закупени и доставени по Дейност 5. Дейността включва доставка и монтаж, присъединяване и опериране на новоизградените зарядни станции за зареждане на новозакупени превозни средства на обществения транспорт в Сандански.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени всички съпътстващи мерки за осигуряване на 3 бр. зарядни станции за новите превозните средства, закупени и доставени от община Сандански. Дейността включва доставка и монтаж на 3 бр. зарядни станции ведно с временни връзки към мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура с размери 1.00м/ 0.90м, присъединяване и опериране на новоизградените зарядни станции за зареждане на новозакупени превозни средства на обществения транспорт в Сандански. Предвидените в дейността 3 бр. нови двойни зарядни станции са за бавно зареждане с протокол за съответствие на европейските стандарти с изходен куплунг (към превозното средство) – Европейски стандарт CCS Type2/Combo2, съгласно SAEJ1772 – европейска версия IEC 62196, така че да е изпълнено условието да заредят и балансират всички електробуси до 100 % (до максимално ниво на заряд SOCm) за по-малко от 5 часа с мощност на всяка зарядна станция - минимум 75 kW/h.
Стоянката през нощта на електробусите и зарядните станции за тях, ще са разположени на паркинга на Спортна зала – Сандански с адрес гр. Сандански, ул. „Свобода“ 51, в имот с идентификатор 65334.301.9524 публична общинска собственост, непосредствено до изграден трафопост.
Издадено е разрешение за поставяне от главния архитект на община Сандански, с което се разрешава да се поставят преместваеми обекти - 3 бр. зарядни станции ведно с временни връзки към мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура с размери 1.00м/ 0.90м в УПИ V, кв.170 по плана на град Сандански /ПИ с идентификатор 65334.301.9524 по КККР/, на основание чл.56, ал.1, т.2 и ал. З от ЗУТ и чл.2, т.1, буква ”а” от Наредбата за реда и условията за разрешаване на преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейности и елементи на градското обзавеждане. |
468 000.00
|
0.00
|
6. Разработване на ГПОД за Сандански: В рамките на дейността ще бъде разработен Генерален план за организация на движението за Сандански, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Дейността се базира на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за община Сандански (съгл. приложение Н от насоки за кандидатстване по настоящата процедура).
С разработването на ГПОД се цели да бъдат уредени редица принципни въпроси за Сандански, като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Важен аспект при разработването на ГДОП ще бъде определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. С разработването на ГПОД следва да се определят условията и реда за организиране на движението по цялата улична и пътна мрежа на територията на гр. Сандански и да се разработят за целта съответните схеми проектни решения. Целта на Генералния план за организация на движението е да послужи като инструмент на общинската администрация за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – режими на движение, паркиране, масов градски обществен транспорт (МГОТ), пешеходна и велосипедна достъпност, безопасност, др. Изработването на Генерален план за организация на движението в град Сандански е изключително важно по няколко причини, като неговата целесъобразност е тясно обвързана с интегрираното развитие на региона. Сред основните ползи за гражданите на Сандански и региона се идентифицират осигуряването на: Ефективност и безопасност на движението; Подобряване на обществения транспорт; Инфраструктура за пешеходци и велосипедисти; Положително въздействие върху околната среда и качество на живот и по-конкретно намалено замърсяване и разход на гориво; Информирано предвиждане на бъдещи нужди и Съответствие с нормативната уредба.
Разработването на Генерален план за организацията на движението за Сандански е необходимо не само за справяне с непосредствените предизвикателства пред трафика, но и за насърчаване на интегрираното регионално развитие. Чрез подобряване на ефективността на трафика, безопасността и цялостните градски условия, планът допринася за по-проспериращ и по-удобен за живеене град, който е в съответствие със съвременните принципи на градско развитие.
|
132 000.00
|
0.00
|
7. Мерки за безопасна градска мобилност - Изпълнение на осветеност на пешеходни пътеки на територията на Ботевград: Дейностт включва инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. осветеност на 32 бр. пешеходни пътеки (ПП) на територията на град Ботевград. За изпълнение на осветеността на ПП, с най-интензивния пешеходен и автомобилен трафик, осигуряващи подхода към централна градска част от основните изходи на града, ще бъдат изпълнени: поставяне на соларни улични тела на съществуващи стоманотръбни стълбове- соларна LED лампа, заедно със соларен панел и соларна тръба. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване. Залегнало в ИТСТ на ЮЗР е, че основните причини за повишения трафик са качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Това включва изграждане на системи за видеонаблюдение, подобряване на организацията и безопасността на движението, подобряване на инфраструктурата чрез изграждане на пешеходни пътеки, надлези, подлези и др. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от шестте района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по осветяване на пешеходни пътеки, за привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, на територията на гр. Ботевград, е задължително. Изпълнението на настоящата дейност е и в подкрепа на постигане на планираното в Програмата за устойчива градска мобилност, интегрирана в Плана за интегрирано развитие на община Ботевград 2021 – 2027 г., Приоритет 3.2 „Подобряване на транспортната свързаност и обновяване на населените места“, заложените допълнителни дейности за развитие на устойчива градска мобилност в Ботевград по изграждане/обновяване/реконструкция на пешеходни алеи и тротоари, пешеходни зони, транспортна инфраструктура, включително свързани дейности, като поставяне на пътни знаци, информационни табели, маркировка и др., вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветлението на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която подпомага мобилността и безопасността на хората. Изпълнението на осветеност на пешеходните пътеки на територията на гр. Ботевград има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите групи като пешеходци и велосипедисти. Сред ползите от изпълнението на дейността за жителите на Ботевград и региона са:
- Осветените пешеходни пътеки (ПП) ще направят пешеходците и велосипедистите по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти;
- Осветените ПП ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено в нощните часове, когато видимостта е намалена;
- Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места;
- Осветените ПП подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания;
- Подобрената инфраструктура за пешеходци и велосипедисти е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил;
- Увеличеното използване на пешеходни пътеки и велосипедни ленти може да допринесе за намаляване на задръстванията и замърсяването на въздуха, като по този начин се подобрява качеството на околната среда;
- Добре осветените пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот.
|
5 422.40
|
0.00
|
8. Мерки за безопасна градска мобилност - Изграждане на велосипедна инфраструктура на територията на община Ботевград: Настоящата дейност предвижда изграждането на комбинирана велоалея с пешеходно движение между гр. Ботевград и с. Врачеш. Велоалеята се намира на входа на гр. Ботевград, като алеята за комбинирано движение се простира от табелата на града до ул. Христо Ботев в с. Врачеш. Алеята e разположена от ляво на път I-1. Според протокол № 08-00-179/11.07.2019 г. началото на алеята е при регулацията на гр. Ботевград при км 195+190 по километража на път I-1. Краят на първи етап е при км 196+577(чешма). Алеята преминава през общински терени. Велоалеята е с габарит 2.5m (тип споделена за пешеходно и вело движение) и два банкета по 2x0.50т. (според предварителни разработки от общината). За ограничаване на алеята са предвидени нови бетонни пътни ивици 10/25/50см. При входовете и кръстовищата съгласно Наредбата за изграждане на общодостъпна среда, бордюрите се понижават на ниво. Също така според наредбата и общоприетите изисквания за достъпност на хората с увреждания паралелно с понижението на бордюрите се скосяват и тротоарите, като се поставят ивици с тактилни плочи. Велоалеята ще бъде физически отделена от автомобилното движение именно чрез описаните по-горе мерки. Предвижданата дължина на участъка от велоалеята е 1345 метра и свързва гр. Ботевград и с. Врачеш. Село Врачеш е най-населеното място в община Ботевград, след общинския градски център, като жителите с настоящ адрес в селото наброяват 3196 души (съгласно данни на Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване“ към 15.09.2023 г.). Населеното място има възможност да предложи археологическите ценности - надгробни могили, Врачешкия манастир „Св. Четиридесет мъченици“, както и характерни местни събития – ежегодния фестивал на бъчвата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени и дейности за упражняване на строителен и авторски надзор за обекта, съгласно изискванията на ЗУТ. Съгласно Анализ на състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от 6-те района за планиране от ниво 2, изпълнението на дейности по изграждане на велосипедна инфраструктура, която е физически отделена от автомобилното движение са допустими. В приетия ПИРО-Ботевград е заложен Приоритет 3.2. „Подобряване на транспортната свързаност и обновяване на населените места“, Мярка 3.2.1. „Обновяване на транспортната инфраструктура“, Проект Изграждане на велоалея Ботевград - Врачеш. В тази връзка изграждането на предвижданата велоалея по проекта съответства на визията и стратегията за развитие на община Ботевград. Изграждането на предвижданата комбинирана велоалея с пешеходно движение по проекта ще допринесе за провеждане на последователна политика и ще доведе до интегриран ефект за развитие на територията. Между Ботевград и Врачеш са разположени едни от най-големите производствени бази на фирми от ИКТ сектора. В тази връзка на голяма част от населението на с. Врачеш и гр. Ботевград се налага да изминава разстоянието от 1,3 км между двете населени места пеша или чрез велосипед, което към момента не е безопасно. Именно този проблем може да бъде решен с изпълнението на настоящата дейност, с което ще се допринесе към общинския приоритет за интегрирано развитие, свързан с подобряване на транспортната свързаност и обновяване на населените места. Развитието на транспортната инфраструктура на територията на община Ботевград е от изключително значение за осигуряване на условия за повишаване на инвестиционната привлекателност, устойчив икономически растеж, заетост и балансирано развитие и подобряване условията на живот на хората. |
883 294.30
|
153 282.13
|
9. Организация и управление и информация и публичност за ПИИ: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на ПИИ. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящото предложение ще бъде сформиран екип за управление на ПИИ, който ще включва представители на трите общини-партньори – Петрич, Сандански и Ботевград. Община Петрич (КП) ще осигури 2 лица за включване в екипа за управление, съгласно правилата при изпълнение на ПИИ –1. Ръководител на екип и 2. Финансов мениджър. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Петрич ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на предложението. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Експерт „Мониторинг и контрол”, 2. Юрист. Община Сандански (П1) ще осигури 1 лица за включване в екипа за управление, съгласно правилата при изпълнение на ПИИ – Главен счетоводител на ПИИ. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Сандански ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на ПИИ. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Юрист, 2. Координатор дейности, 3. Технически Сътрудник. Община Ботевград (П2) ще осигури 1 лица за включване в екипа за управление, съгласно правилата при изпълнение на ПИИ – Счетоводител. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Ботевград ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Юрист и 2. Контрол по изпълнение на дейности.
С цел постигане на широко разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост, засилване прозрачността относно изпълнение на инвестициите, процедурата „Екологосъобразна мобилност“, финансирането по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост е предвидено изпълнението на мерки за Информация и публичност. Предвидените мерки по информация и публичност ще покриват изискванията, предвидени в разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от партньорите по проекта, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г. с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Мерките, предвидени за изпълнение от всеки един от партньорите са:
1) Включва на кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС на уебсайта на партньора, когато такъв съществува; В съответните секции в съществуващите уебсайтове на партньорите регулярно ще се е въвежда актуална информация от изпълнението на инвестициите; 2) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС
3) По време на изпълнението на строително – ремонтните дейности на видимо място ще се поставят временни билбордове с големи размери, на който изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, името на проекта, периода на изпълнение на дейностите по проекта, както и стойността на финансирането
4 ) До една седмица след отстраняване на билбордовете ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели. Табелите ще съдържа същите основни елементи като билборда;
5) Организиране на публични събития – 2 откриващи пресконференции и 3 официални откривания на обектите на инвестиция в трите общини партньори и 1 закроваща пресконференция
6) Ще бъдат изработени рол-банер (3 бр.) с информация за проекта и финансовата подкрепа на ЕС. Той ще бъде поставян на видно място по време на събитията по проекта.
7) Ще бъдат изработени стикери, които ще се поставят на закупено оборудване.
|
148 121.57
|
0.00
|