Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposes a complex of interventions, directed to students and youth from ethnic minorities, their parents and families, coevals and the society as a whole. At the base of the project stands the concept, that the integration of the Roma population, is a two-way process, which depends greatly on the realization of its sense from the Roma population itself, as well as from our society. That is why the only effective approach is the overall one – to proceed alongside in several directions. The activities are focused on five main areas:
Improvement of the bilingual students’ educational achievements: with the assistance of additional occupation in Bulgarian language and other school subjects. The rely is on innovative and interactive approaches /e. JUM MATH/. The higher educational success would lead to high gratification and motivation for education.
Enhancement of the motivation to attend to school: The school is meant to merge as an interesting and curious place through creating different club activities, in which the children to participate with pleasure. The rely is on finding and developing the individual talents of the children, which is a way for them to feel valuable, successful and meaningful and would grow a stronger desire within them to be a part of the school community.
Occupation with parents and families of the Roma children in view the parents also to find the meaning and the good sides of the education. They would be involved in integrational activities alongside with parents of their children’s coevals and would be drown on active participation in the educational process.
Overcoming the negative social perceptions in connection with the Roma population: an information campaign is intended, presenting the Roma ethnicity in positive light. Concerts would be carried out, featuring the children attending club activities, cultural events, seminars and round tables.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„КОМПЮТЪРНА ЕЗИКОВА ЛАБОРАТОРИЯ ЗА ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК " : Една от причините за отпадане от образователната система на деца билингви е дефицитите във владеенето на български език, което води до трудна адаптация, намалени образователни постижения и спад в мотивацията за учене. За тези деца е необходимо да се проведе допълнително обучение по български език, за да се компенсират тези дефицити и се даде равен старт в обучението. Проектното предложение предвижда обучението по български език да се извърши чрез иновативни интерактивни методи : мултимедийно представяне на учебното съдържание. Чрез езиковото обучение учениците ще развият и дигитални умения и компетентности, необходими за успешна социална адаптация- за възрастова група 7-15 години. Когато учебното съдържание се подава чрез екрана, децата запомнят повече, играят повече и осмислят повече. Съвременните компютърни технологии свързват в едно цяло всички средства, прилагани в традиционното обучение. Игрови ситуации задържат за дълго вниманието на обучавания към съответната тема, а упражненията и интерактивните диалози осигуряват обективна оценка на знанията му. Комбинираното въздействие на анимация, звук и видео е особено полезно при овладяването на български език от ученици, чийто майчин език не е български. Чрез методите на интерактивната мултимедия обучаемите се въвличат в протичащите на екрана събития и стават участници в тях. Като "разговарят" с компютъра или с герой от сценария, те участват в реален комуникативен процес. Всичко това обслужва главната цел на обучението - достигане ниво на компетентност, което позволява участие в процеса на обучение и общуване. Мултимедийното представяне на учебното съдържание и интерактивните методи ще способстват за активното включване на учениците в учебния процес. По време на часовете ще бъдат включени различни образователни активности, които да развиват четирите езикови умения – четене, слушане, писане и говорене. Активностите са разделени на три основни групи: възприемане на информация с помощта на мултимедийни средства (текст, графика, звук, анимация, видео), интерактивни презентации и образователен софтуер; създаване на комбинирана информация от текст и графика, създаване на компютърни презентации и клипчета, както и развитие на комуникативно-речеви умения при презентиране. Цели: – изграждане на мотивация за изучаване на български език; – обогатяване на речника на учениците както с нови думи, така с нови значения и употреби на вече усвоени думи и изрази; – развиване на дискурсната компетентност, да се преодолява езиковата бариера при възприемането и създаването на текстове (в различни речеви ситуации и с различни цели). За постигане на целите учениците се поставят в различни ситуации: представяне , общуване в училище , общуване на улицата, общуване на обществени места , пътуване, занимания през свободното време. 91 792.00 86 519.38
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗАНИМАНИЯ СЪС ЗАСТРАШЕНИ ОТ ОТПАДАНЕ УЧЕНИЦИ ОТ ЕТНИЧЕСКИ МАЛЦИНСТВА: КЛУБ "МАТЕМАТИКАТА ЛЕСНА И ЗАБАВНА": Качественото обучение по математика осигурява трансфер на универсални способности от областта на математиката към която и друга област, независимо дали е техническа или хуманитарна. То дава не само умения за качествено, критично и аналитично мислене, увереност, че можеш да влезеш до същината на нещата, да ги разбереш и да си успешен, но и нагласи на ума за търсене, за активно отношение към живота и увереност в собствените сили. Това е нагласа за собствено развитие. Както и обучението по български език, така и обучението по математика е важна основа за образователни постижения. Децата от етническите малцинства поради трудности и от езиково естество, често изостават и в усвояването на знания по математика и загубват мотивация за учебен труд. Поради това проектното предложение залага на допълнително обучение по математика, като предпоставка за успешна образователна интеграция. За да се повиши мотивацията на децата, е необходимо да се ползват интересни техники в помощ на качествено преподаване на сложните за децата математически знания. Един такъв иновативен метод за преподаване на математика е Jump Math, много различен от рутинното учене .Използваните материали описват в конкретност концепциите толкова ясно и достъпно,че всеки може да ги разбере.Детето връща вярата в собствените си сили,може да покрие ДОИ за съответния клас, повишава се мотивацията за учене , както и успеваемостта по другите учебни предмети. Тази методика е разработена за деца, които трудно се справят с математика, материалът се представя на малки стъпки , създава се окуражаваща среда за децата. Jump Math не променя програмата или материала, който се преподава, нито класната структура на обучение. Променя отношението на учителя към децата, както и отношението на децата към учителя и математиката. Резултатът от тази промяна е феноменален! Всички деца в един средностатистически клас стават отличници по математика и учат с голямо желание. В основата е създаването на сигурна и окуражаваща среда с възможност за всяко дете да бъде успешно. Дават се специално подбрани задачи на стъпки по такъв начин, че всяко дете да може да ги разбере и да придобие увереност за повече. Това създава позитивна обратна връзка у децата, мотивира ги вътрешно и крайните резултати са над максималните изисквания на образователната система.Изследванията на Института за прогресивно образование показват, че само за една учебна година учениците от няколко пилотни класове увеличават с цели единици оценките си по математика и стават по-уверени в уменията си. А за още една дори надвишават държавните изисквания за следващия клас Децата придобиват вътрешна мотивация за учене, а математиката им става любим предмет. А това е основната педагогическа задача - не наблъскване в главите на учениците на знания, които впоследствие се изгубват, а изграждане по ненасилствен начин на вътрешна мотивация за учене и на разбиране, че можеш сам да управляваш живота си напред. Изследването на постиженията на учениците, които учат по JUMP Math, показва, че те започват да разбират математиката в дълбочина - задават въпроса "защо", вместо да възпроизвеждат механично материала, научават се да работят в група, мислят аналитично и критично, придобиват умения за решаване на проблеми, не се страхуват от грешките си и имат активно отношение към живота въобще. Всичко повишава самочувствието на децата в училище, помага им и по други предмети и намалява агресивното поведение. 29 280.00 33 237.00
ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗАНИМАНИЯ СЪС ЗАСТРАШЕНИ ОТ ОТПАДАНЕ УЧЕНИЦИ ОТ ЕТНИЧЕСКИ МАЛЦИНСТВА: СЪЗДАВАНЕ НА КЛУБОВЕ ПО ИНТЕРЕСИ: Според статистиката над 90 % от учениците от ромския етнос отпадат от училище преди завършване на средно образование. По тази причина считаме за необходимо към групата на застрашените от отпадане да имаме предвид всички деца, принадлежащи към този етнос и те да бъдат включени в дейности за интеграция. Освен ниски образователни постижения, другата голяма причина за отпадане от училище на деца от етнически малцинства е липсата на мотивация за познавателна активност в учебните часове (в тяхната култура образованието все още не е утвърдено като ценност). Повишаването на мотивацията им и превръщането им в активни участници в училищния живот може да се постигне чрез създаване на клубове по интереси, където децата да изявят своите заложби и развиват творческия си потенциал. По този начин училището ще се превърне в интересно, желано и любопитно място – чрез дейности, в които децата ще участват с удоволствие. Развиването на индивидуалните заложби и таланти в децата, е начин те да се преживеят като ценни, успешни и значими, и би засилило желанието за принадлежност към училищната общност. Участието в клубните дейности дава възможност на участниците за себепознание, себеизразяване и експериментиране с различни социални роли, разширяване на личностния репертоар в посока на по-добра социална адаптация. Дейността ще развива умения за вербално и невербално себеизразяване, спонтанност и креативност. Това дава възможност на целевата група да влезе в директна комуникация с общността и ще допринася и за преодоляване на социалната им изолация, както и за промяна в обществените нагласи по отношение на лицата от етническите малцинства. Предвиждат се създаване следните клубове: "Аз и технологиите" - визуално програмиране и създаване на дигитални компетентности. Докато децата се забавляват с изображения, звуци и анимации те неусетно ще добият компютърни знания и умения. По този начин се обогатява културата им, развива се творческото мислене и уменията за комуникация. Учениците ще създават компютърна графика, анимация, презентации, клипчета, картички, колажи, 3-D книжки и други. Клуб "Млад предприемач: формиране на финансова грамотност" - Финансовата грамотност на децата е важна за техния бъдещ живот. Целта на тази програма е учениците да развият умения за ефективно управление на ресурси (в това число време и пари) и да научат за доброволчеството, предприемачеството и други подобни теми. Родителите също са включени в проекта, като за тях е предвидено участие в две от груповите занимания , заедно с децата.Финансовото ограмотяване ще става под формата на игра, с помощта на играта “Потоци пари-101” и „Система за изграждане на финансови умения при децата” – ФИГРАМ. Арт-студио "Майстор Сръчко"- Учениците ще имат възможността да се потопят в необятния свят на изкуството, като работят с различни техники – квилинг, декупаж, оригами, иглонабиване, 3D оригами и др. и по този начин да отразяват впечатленията, мислите и настроенията си с помощта на линия, форма и цвят. Клуб "Приказен свят" - четене, обсъждане и илюстрации на литературни творби. Възможност за по-пълна адаптация на учениците от различни етнически групи в социалната среда, посредством езика на изкуството. Музикална група "Весели гласчета" - Музикално-артистична школа за изучаване на български песни на тема български език, култура, ценности и етика; изучаване на български език от различните етноси с помощта на песните и музиката. Разучаване и изпълнение на песни с жестове и мимика, звукоподражание и ритмически модели. Изучаване на българската азбука и ограмотяване с помощта на музикални моменти. Клуб "Духов оркестър"- Ще бъде създаден малък духов оркестър (браз оркестър), с 22 участници. Клуб "Мажоретен състав" - Ще се работи върху ритмически упражнения и игри; изпълнение на танци с имитация на различни звуци; с участие на ръцете, лицето, частите на тялото; с илюстрация или условно разиграване на сюжета; музикални игри и танци. Спортен клуб по бокс. 142 680.00 146 847.00
СЪХРАНЯВАНЕ И РАЗВИВАНЕ НА КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ "ЕДНАКВИ В РАЗЛИЧИЕТО": Развиването и съхраняването на културната идентичност на децата от различните етноси, представени в училищата е предпоставка за подобряване на мултикултурното общуване, взаимното разбирателство между различните етноси, и осъзнаване ползите от една мултиетническа среда. Предвидената дейност ще включва следните елементи: Създаване на клуб " Опознай себе си и мен" . В него децата ще усвояват знания, умения и компетентности за етнокултурните особености, учене в толерантност и гражданско поведение. Чрез проучване на исторически, религиозни и културни забележителности ще се даде възможност за общуване в неформална среда, за изграждане на комуникативни умения и сближаване на децата от различните етноси. Активностите ще са базирани на интерактивното учене и ученето посредством опит. Участниците ще събират и представят моменти от ежедневието, бита, историята, традициите, нещата с които се гордеят, интересни хора, предания, характерни за етноса, към който принадлежат. В рамката на дейността ще бъде организирано и проведено училищно състезание " Опознай ме". В него ще участват ученици от три училища на територията на район Аспарухово, като в единия етап ще бъдат включени и родителите. Ще има три етапа на провеждане: 1. Кулинарно състезание "Вкусно е"- тук участниците ще бъдат двойки родител - дете и ще представят характерни за тяхната култура ястия. 2. "Етнокарнавал" 3. "Етномузика" Създаване на музикален клуб "Етноритми" - групови музикални занимания за деца с цел интегриране на общо етнически музикални ценности: етнофюжън, мануш, балканска музика, народна музика, цигански романси за деца от 1 до 8 клас.Цел: Да се открият талантливи деца които имат желание да развиват музикалните си способности. Да се развиват музикалните им способности като формата на обучение ще бъде индивидуална и групова (свирене в оркестър). Индивидуалната форма на обучение е важна за изграждането на един млад музикант,за неговият стил на свирене. Музиката която ще изпълняват ще е съобразена с техният етнос. Ще бъдат сформирани три музикални състава. Индивидуалните уроци ще бъдат по китара, тамбура, пеене, кавал, гайда, ударни, клавир акордеон, ударни инструменти. Освен развиване на творческите заложби на децата, изявите им пред публика ще дадат възможност на целевата група да влезе в директна комуникация с общността и за преодоляване на социалната им изолация, както и съществуващата стигма в обществените нагласи по отношение на ромите. Участията ще бъдат под формата на продукции и приятелски вечери, училищни или читалищни празници, а през втората година и във фестивали и конкурси: През 2017 г: Участие на конкурса "Като жива вода"-гр.Суворово Участие в Национален фестивал на ромската песен гр.Ст.Загора. Национален фолкорен конкурс "Диньо Маринов"-Варна Национален фолклорен конкурс"Вълшебни ритми"-гр.Нови Пазар. Празник на музиката - Варна Участие в Ромски детски фестивал Велико Търново. 134 300.00 139 408.73
ВКЛЮЧВАНЕ НА РОДИТЕЛИТЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС: СЪЗДАВАНЕ НА КЛУБ "РОДИТЕЛ": Семейството е първата и основна институция за социализация и възпитание на детето. От характера на целите, които си поставят родителите, зависи до голяма степен неговото бъдещото личностно развитие. Работата със семействата е основен фактор за постигане на целите на проекта- превенция от отпадане от образование и интеграция на целевата група. Независимо от етническата принадлежност и културалните различия, това, което сближава родителите от различните етноси, е именно грижата и обичта към децата им.Една от най-важните задачи, които стоят пред нас като хора е това да отгледаме щастливи и успешни деца. Това обаче не е толкова лесно, колкото звучи. При възпитанието на децата съществуват проблеми, които са едни и същи, независимо от етническата принадлежност.Колкото и силно да обичат децата си, родителите честно си признават, че на моменти изпитват яд, умора, дори отчаяние. Всички деца са очарователни, талантливи и симпатични. Същевременно те могат да бъдат упорити, непослушни и непонятни. В обществото ни като цяло съществува голяма потребност от достъпна и разбираема информация, свързана с психологичните потребности на децата, комуникативни техники за общуване с тях, съвременни методи на възпитание, начини за реагиране в конфликтни ситуации и мн. други. Тази потребност е валидна и сред самите родители.Качеството на общуване между децат и възрастните е определящо за тяхното развитие във всички области- емоционално, когнитивно, поведенческо и социално. Поведенческите и емоционални отклонения в зряла възраст зависят на първо място от качеството на връзката родител - дете в ранно детство. Дискутирането, обсъждането и трениране на начини за справяне с тези проблеми в мултикултурна среда е и начин за сближаване и постигане на разбирателство при родителите на деца от различни етноси. Клуб "Родител" ще бъде воден от психолог, специалист по проблеми на детското развитие и възпитание, като част от акцентите ще бъдат: Детската агресия; Какво ни пречи да слушаме ефективно детето? Обичайните автоматични реакции; „Лошите” емоции и как да се справяме с тях. Отразяване на емоциите; Чувствата на родителите; Когато детето не ЖЕЛАЕ да върши „това, което трябва”; Поощренията и наградите- внимателно и с тях !; Комуникативни техники: Активното слушане . Аз-посланията; Появата на второто дете и детската ревност; Правилата - основни положения . Как да въвеждаме правилата; Да наказваме или да не наказваме. Естествени последици. Алтернативи на наказанието; Техники за разрешаване на проблеми, конфликти- печелят и двамата; Четири причини за устойчиво непослушание или „трудните” деца; Когато детето лъже и и не на последно място психологична подкрепа за самите родители. В рамките на клуб "Родител" ще бъдат осигурени и часове за юридически консултации с юрист за родителите от целевата група. 57 400.00 57 050.05
ТРЕНИНГ "УМЕНИЯ ЗА ЖИВОТ": ИНТЕРАКТИВНИ МОДЕЛИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТНИ УМЕНИЯ, ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ,ИНТЕГРИРАНЕ И ПРИЕМСТВЕНОСТ В ОБЩЕСТВОТО ЗА ДЕЦА В УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ: Дейността е насочена към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда.Тренингът включва групова работа с ученици от 1-8 клас чрез интерактивни методи, развиващи умения за справяне в различни, важни за съответната възраст ситуации - активно участие, мозъчна атака, решаване на казуси, ролеви игри и др. Темите са свързани с: - личностното развитие (представата за себе си, Аз-образ, самооценка, асертивно поведение и др.); - изграждане на умения за ефективно общуване и развиване на комуникативните умения; - разбиране, разпознаване и избягване на комуникативни бариери; - разбиране влиянието на другите върху личния избор и поведение; - умения за справяне в конфликтни ситуации; - вземане на решение; - ролята на стереотипите в общуването; - формиране на мотивация и др. Основната цел на тренинга за социални умения е да се стимулират личностните качества на учениците за формиране на положително отношение към училището, училищния живот и ролята на образованието, както и да се засили интереса и мотивацията им към образовователно-възпитателния процес. Социалните умения включват: умения за работа в екип, развиване на емоционална интелигентност, която включва компоненти като умения за саморегулация; създаване на правилна самооценка; отговорно отношение и поведение към себе си и другите; умения за справяне в конфликтни ситуации; вземане на решение и др. Много е важно учениците да приемат себе си и другите такива каквито са, да се научат да бъдат толерантни към другите, да придобият знания и умения за активно и самостоятелно учене, както и да имат устойчивост към негативните влияния на социалната среда. Освен като участници в обучителна програма, обучаемите учат и благодарение на социални контакти, които създават в хода й. По тази причина те трябва да имат възможността да се хранят и веселят заедно, да споделят своя опит, култура и таланти, да играят игри и да пеят заедно, и др. Така те получават възможност да създават мрежи и формират важен социализиращ опит. Затова са планирани 4 двудневни обучителни тренинги , изнесени извън града, по време на които участниците да създават контакти помежду си извън територията на училището . 38 500.00 39 537.18
ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА - ИНДИВИДУАЛНА КОНСУЛТАТИВНА ДЕЙНОСТ НА УЧЕНИЦИ ОТ ЕТНИЧЕСКИ МАЛЦИНСТВА И ТЕХНИТЕ РОДИТЕЛИ : За всеки индивидуален случай (всяко дете, младеж родител/настойник) ще се изготвя Индивидуална карта и в зависимост от индивидуалните потребности може да се изработва и План за работа за индивидуално консултиране и психотерапия. В този План за работа задължително фигурира и консултирането на родители и значими близки. • Психологическо консултиране и психотерапия се основават на доброволност и конфиденциалност. При необходимост от по-дългосрочна работа, след първоначалните консултации съвместно с клиента се взема решение за насоката и продължителността на терапията. Клиентите, при нужда, могат да бъдат насочвани за консултации, специализирани изследвания, лечение и грижи към други служби и специалисти, включително и юридически. Основни акценти от тематичния обхват в психологическото консултиране и психотерапия: • Активно включване на членовете от фамилната система, с цел подобряване на интеракциите в нея като основен ресурс за самопомощ; • Предоставяне на възможност децата свободно да изразяват своите актуални емоции и желания – конкретно потиснатите чувства на страх, агресия, вина и тревога, настъпили в резултат на фрустрацията в тесния семеен кръг и в училище...; • Възстановяване на психологическите „щети” чрез провокация на творческия потенциал, даване воля на емоционалните потребности в изграждането на партньорства и създаване на приятелства с връстници, които да спомагат разрешаването на ранните или актуални емоционални трудности; • Чрез креативни и интерактивни подходи, стимулиране изграждането на умения при децата, в подкрепа на по-адаптивни форми на поведение и себереализация, респ. усвояване на нови модели в структуриране на поведението; • Социална зрялост, чрез интегриране на ресурсите в средата. Най-често срещаните прояви на несправяне и липса на адаптация на учениците към училищната система в следните тематични области: • практически приложими и полезни форми за подобряване на общуването в семейството - решения и съвети за позитивно възпитание; • взаимодействие на семейството с училището; • развитие на родителските умения за подкрепа при проблемно поведение и обучителни затруднения. 15 098.00 15 239.07
ДЕЙНОСТИ ПО ПУБЛИЧНОСТ И ВИЗУАЛИЗАЦИЯ: 1. Дейностите по информиране и публичност са съобразени с Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 2. Целта на тази дейност е по време на осъществяване на проекта бенефициентът да информира обществеността за дейностите, целите и очакваните резултати, както и получените европейски средства. 5 280.00 5 099.03
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Екипът за управление ще извършва следните дейности; Отговаря за изпълнението на договора по проекта и въвежда система за навременното планиране, реализиране и отчитане към договарящия орган; Организира, планира и подкрепя работата на екипа по проекта; Организира срещите на екипа за организация и управление на проекта.; Подготвя необходимите договори и следи за тяхното изпълнение; Преговаря с и ангажира необходимите държавни и общински институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; Отговаря за изготвянето и поддържането на проектната документация; Мониторира планираните дейности. Наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите ще се провежда чрез: 1.Ежеседмични екипни срещи, по два часа седмично. На тези срещи ще се извършва мониторинг и вътрешна супервизия на дейностите по проекта, организация на процеса, обсъждане и разрешаване на евентуални проблемни казуси. 2. Проверка на документация -за да бъдат оценките обективни, за всяка дейност залегнала в проекта ще бъде изготвена документация за отчитане, в която да се описва детайлно извършената работа и резултати. 3.Посещения на място - екипът за организация и управление на проекта ще извършва посещения по време на изпълнение на дейностите с цел мониторинг на процеса. 4.Оценяване качеството на дейностите-чрез съблюдаване на заложените индикатори за изпълнение и резултат 5.Ежемесечни срещи на екипа за управление на проекта, на които ще се обобщава информацията на база гореизложените дейности. Ще се изготвят протоколи. 53 698.00 53 353.05

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).