Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

This project proposal will allow in district "Nadezhda" to provide hourly integrated services to persons with disabilities and elderly people over 65 years with limited or unable to self-service. The implementation of the project will improve the quality of life of elderly and disabled people by creating conditions and support for the effective exercise of their right to independent living and social inclusion, respecting their rights and based on their specific needs and opportunities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта. : Дейността по организацията на управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва: 1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта. 2. Първоначална среща на екипа по проекта: Ръководител, координатор, технически сътрудници, счетоводител и юрист. На тази среща се поставят основите на бъдещото добро управление и изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите. 49 999.80 46 439.88
Информационна кампания и публичност: Информационната кампания стартира чрез организиране и провеждане на пресконференция, на която ще бъде запозната обществеността за предоставената безвъзмездна помощ по Оперативната програма, организацията доставчик на социалната услуга и процеса на предоставяне на услугата - "Личен асистент", "Домашен помощник" и "Достъп до здравни и социални услуги". Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги. 2 640.00 2 200.00
Кандидатстване, оценка и класиране на кандидат-потребителите на услугите. Кандидатстване, подбор и назначаване на лични асистенти и домашни помощници. Обучение на одобрените лица за предоставяне на социалните услуги .: В тази дейност влизат : - Приемане на заявления от кандидат-потребители, кандидати за лични асистенти и домашни помощници в един етап от 01.03.2016 до 14.03.2016 г. и изготвяне на лични досиета - Извършване на оценка и подбор на кандидатите в периода от 15.03.2016 г. до 22.04.2016 г., оценката на потребностите на кандидат-потребителите се извършва се от наети специалисти от ДСП, които ще изготвят индивидуални карти за всеки. Процедурата по оценяване и подбор на кандидатите за лични асистенти и дом. помощници се осъществява от комисия сформирана на районно ниво. Предвидени са 150 кандидат-потребители. В бюджета са заложени разходи в размер на 1500 лв. за възнаграждения на 3 специалисти за извършване на оценка на потребностите на кандидат потребителите. - Подбор и класиране на кандидатите за личен асистент и домашен помощник - провеждане на интервю с кандидатите за личен асистент или домашен помощник от Комисия за оценка с цел установяване на мотивациата и нагласите за работа. - Класиране на всички кандидати подали заявления за включване в проекта - изготвяне на списък на оценените кандидат-потребители в низходящ ред с информация за определения месечен бюджет и списък с одобрените лични асистенти и домашни помощници. - Обучение на личните асистенти и домашни помощници ще се извърши на два етапа. Одобрените кандидати за лични асистенти и домашни помощници, които не са преминали идентични обучения за предоставяне на този вид услуги преминават въвеждащо обучение с продължителност 8 часа (два дни по 4 часа) в периода от 22.04.2016 г. до 27.04.2016 г.Всички назначени лични асистенти и домашни помощници преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа (един ден) в периода на предоставяне на услугата. Обучителят ще е социален работник, нает на граждански договор. В бюджета са заложени разходи в размер на 1 500 лв. за провеждане на обучения на минимум 50 лични асистента и дом. помощници в рамките на 3 дни - 2 дни за въвеждащо обучение и 1 ден за поддържащо обучение, като размерът е 10 лв. на лице на ден . - Приемане на жалби и сигнали относно оценката и класирането на кандидатите - Разглеждане на жалбите и сигналите и изпращане на отговори до жалбоподателите 3 000.00 100 676.52
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка. Предоставяне на социалните услуги.: Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип, предварително подбран с различен профил на компетентност. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни 346 428.00 265 194.24
Психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите и персонала, предоставящ социални услуги - "Личен асистент" и "Домашен помощник": Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. За наемането на психолог са предвидени 1 778,00 лв. Обученията, консултацията и супервизията ще се предоставят от двама експерти, които ще бъдат наети по проекта, на базата на предварително изготвени програми и установени потребности. По време на предоставяне на интегрираните услуги експертите ще предоставят и необходимата консултация и супервизия на наетия персонал. Те ще се провеждат веднъж на два месеца в рамките на един ден от Месец 4 до края на проекта. В обученията няма да бъдат включени тези от наетия персонал, които вече са преминали обучения по други програми и проекти. Това са 50 лични асистенти, които са преминали въвеждащо обучение по "Нови алтернативи". Тези обучения ще се провеждат от двама експерти по проекта, на които заплащането ще се извърши съгласно изискванията до 10 лв на едно лице на ден. 1 778.00 0.00
Консултиране и супервизия на наетия персонал, предоставящ услугите: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. Супервизията заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Представлява форма на планирана помощ и се се предоставя от експерт нает на със сходна практика и професия нает на граждански договор. Целта е проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Консултацията и супервизията ще се предоставя от експерт, който ще бъде нает по проекта, на базата на предварително изготвени програми и установени потребности. Планирани са 30 часа за консултации и супервизия. Възнаграждението за консултиране и супервизия на персонала заложено в бюджета е в размер на 533.40 лв. . 533.40 180.39
Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт за достъп до здравни и социални услуги и предоставяне на здравни услуги по домовете.: 1. Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус на стойност 58 400 лв. без ДДС, който ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Надежда“ на равни възможности за всеки потребител по проекта. Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. на стойност 3 500 лв. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт. За целта ще бъде нает шофьор, чието възнаграждение е планирано в бюджета за целия период на стойност 7 185,60 лв. Разходите за гориво, поддръжка и експлоатация на превозното средство също са планирани в бюджета на проекта и са в размер на 4 194 лв. По този начин ще бъде осигурен непрекъснат достъп до социални и здравни услуги извън дома на потребителите. Осигуряването на достъп до здравни и социални услуги извън дома чрез специализираното транспортно средство ще продължи и след приключване на дейностите по предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник". 2. Предоставяне на здравни услуги по домовете. Тази услуга предвижда осигуряването на квалифициран медицински работник за извършване на конкретни медицински манипулации в дома на потребителя - измерване на кръвно налягане, превръзки, поставяне на инжекции и системи, измерване на кръвна захар и др. За целта в бюджета са предвидени средства за възнаграждения на наетото лице са в размер на 9 033,76 лв. и средства за материали и консумативи /апарат за измерване на кръвно налягане, глюкомер, превързочни материали и др./ в размер на 756 лв. без ДДС. 95 620.56 66 621.22

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).