Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 776 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at increasing the energy efficiency and achieving the energy consumption class A in buildings of the NRA located in Sofia on Aksakov str.
The planned activities include the introduction of energy saving measures and providing an accessible environment for disadvantaged people.
The project is of extreme importance for the Agency, given the insufficient resources for restoration and repair and for increasing the energy efficiency in the buildings of the NRA. The working environment of employees as well as visitors to the public buildings will be improved. With the completion of the repair works, the budgetary costs will be optimized, in the direction of achieving energy savings from the implemented energy-efficient measures, as well as the operational characteristics will be improved, respectively the life cycle of the building will be extended.
The target groups of the project are 442 permanent employees, over  41 average daily visitors in the buildings of the NRA wishing to consult or whose visits are related to the activity of the NRA.
As a result of the implementation of the energy efficiency measures in the administrative building, it will contribute to:
- The class of energy consumption of the building will rise from C to A
- Saving of 151.65 kWh/m2 primary energy equivalent to 53.83%
- The ecological equivalent of the integrated implementation of all energy saving measures is 238,68 t/y saved CO2 emissions
- Improving the comfort of the people working and visiting the public building and achieving the normative parameters of the heating and lighting environment.
- Optimization of the budget expenditures as a result of the achieved energy savings from the implemented energy efficiency measures
- Reducing carbon emissions from public infrastructure
- Improved performance for extending the lifetime of a building
- Ensuring conditions of living environment in accordance with the criteria for sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Публичност, организация и управление на проекта: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, както и запопуляризиране на постигнатите резултати, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите инормативни уредби. След сключване на Споразумението за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ ще бъде издадена заповед от изпълнителния директор на НАП за организация, управление и изпълнение на проекта, която ще урежда правилата и задълженията на Надзорен съвет по проекта, както и членовете на екипа за организация, управление и изпълнение на проекта. Надзорния съвет ще включва представители на Висшето ръководство, както и директори на съответните дирекции отговарящи за изпълнението и ще: - Извършва цялостен мониторинг (наблюдение) и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, като проследява изпълнението на индикаторите; - Одобрява докладваните от Ръководителя на проекта съществени резултати от изпълнението, включително тези, които са основание за плащане; Мониторингът от страна на Надзорния съвет се извършва периодично, на база предоставени от ръководителя на проекта доклади за напредък, както и извънредно при идентифицирана необходимост. Екипът за организация и управление ще включва експерти с различни компетентности – ръководител на проекта, ключови експерти в съответната основна дейност, координатор по управлението, юрист, счетоводител и лице осъществяващо мониторинг на изпълнението на проекта. Експертите ще имат ангажимент: - текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта; - да следят графика на дейностите; - да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението; - да изготвят и подават искания за плащания; - да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта. С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализирането на дейностите и за популяризиране на целите и резултатите на проекта са предвидени мерки за информация, комуникация и публичност (съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост), като ще се осигури видимост на финансирането от Съюза. 27 250.92 0.00
СМР: Включва изпълнение на: 1. Мерките, чрез които се постига клас на енергопотребление „А“, в т.ч.: - топлоизолиране на външни стени; - топлоизолиране на покрив; - топлоизолиране на под; - подмяна на прозорци и врати; - повишаване на ефективността на системата за отопление; - въвеждане на система за измерване, автоматизация и контрол; - повишаване на ефективността на системата за осветление; - инсталиране на соларна система за БГВ; - инсталиране на фотоволтаична система за собствено потребление. 2. Посочените в техническите паспорти на сградите мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 ОТ 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията (Обн. ДВ. бр.12 от 12 Февруари 2021г., изм. и доп. ДВ. бр.20 от 11 Март 2022г.); 3. Задължителните и препоръчителни мерки касаещи сградите в т.ч.: - изготвяне на проект за усилване на конструктивните елементи поемащи хоризонтални въздействия по одобрен конструктивен проект с цел повишаване коравината на конструкцията до удовлетворяване на изискванията на Наредба № РД-02-20-2 [3]; - ревизиране и изпълнение там, където липсва топлоизолация на тръбите, за да се избегне конденз; - оглед, ревизия и преценка за подмяна на водосточните тръби; - подмяна на останалите (неподменени) поцинковани тръби с полипропиленови; - изпълнение на конструкция с огнеустойчивост ЕI 60 за защита на СВО в сутерена(чл. 192 (2) от Наредба № Iз- 1971 от 29.10.2009 г.) за сградата на ул. Аксаков №21; - ревизия и измерване параметрите на мълниезащитна и заземителна инсталация; - изпълнение на дефектнотокова защита; -подмяна на старите чугунени отоплителни тела с нови алуминиеви; - окомплектоване на отоплителните тела с термостатична, спирателна и регулираща арматура; подмяна на амортизираната инсталация от черни газови тръби с PPR. Предвидената стойност на дейността е както следва: 1. 3 094 035,00 лв. без ДДС и съответно 3 712 842.00 лв. с ДДС., като тези разходи са собствено финансиране с бюджет на НАП. 2. 880 011.00 лв. без ДДС и съответно 1 056 013.20 лв. с ДДС - искана БФП Общо: 3 974 046.00 лв. без ДДС, съответно 4 768 855.20 лв. с ДДС. 4 768 855.20 0.00
Проектиране и авторски надзор: В рамките на дейността ще се подготви инвестиционен проект и ще се изпълни предвиденият в проекта авторски надзор по време на строителството. Общо разходи за дейността: 352 485.00 лв. без ДДС, съответно 422 982.00 лв. с ДДС. 422 982.00 0.00
Строителен надзор и оценка на съответствието: Включва: 1. Подготовка и възлагане на обществена поръчка с предмет: Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания за строежите и упражняване на строителен надзор и контрол по изпълнението на строително-монтажни работи 2. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания за строежите и упражняване на строителен надзор и контрол по изпълнението на строително-монтажни работи. 102 000.00 0.00
Въвеждането на обекта в експлоатация: Съгласно изискванията на раздел ІІ, Глава Седма от ЗУТ проекта следва да се съгласува и одобри от необходимите институции (електроразпределително предприятие, ВиК дружество, РСПБЗН, КАТ, БТК и др. На основание чл. 143 и чл. 144 от ЗУТ се подава заявление от възложителя за издаване на разрешение за строеж. . След приключване на строително монтажните работи и подписване на акт образец 15 следва да се свика Държавна приемателна комисия (ДПК), съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Съгласно изискванията на чл. 177 от ЗУТ, строежа се въвежда в експлоатация, въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол. Общата предвидена стойност на разходите е 5000.00 лв. без ДДС и съответно 6000.00 лв. с ДДС 6 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка: Дейността включва провеждане на процедура по реда на ЗОП за избор на оценител и изготвяне на доклад с независима експертна оценка на изпълнението на проекта. Общата предвидена стойност на разходите е 6000.00 лв. без ДДС и съответно 7200.00 лв. с ДДС 7 200.00 0.00
Изготвяне на технически паспорт и извършване на обследване за енергийна ефективност: От страна на НАП по реда на ЗОП бяха възложени възложени и съответно изпълнени: 1. "Извършване на :обследване за установяване на техническите характеристики на сгради, предоставени за управление на Националната агенция за приходите, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорти в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите" Предоставянето на услугите включва следните дейности: 1. обследване на сградите, в това число съставяне на информационна база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа; 2. установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт; 3. анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка насъответствието им с нормативните стойности, определени в т. 1; 4. разработване на мерки; 5. съставяне на доклад за резултатите от обследването. 6. съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж съгл. Наредба №5 от 28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите в обем съгласно Техническата спецификация - Приложение № 1 към договора; Услугите, предмет на договора бяха изпълнени в обем исъдържание, в съответствие с установените в действащото законодателство, изисквания за този вид дейности. Стойност на договора: 16 100.00 лв. без ДДС , съответно 19 320.00 лв. с ДДС 2. Обследване за установяване на техническите характеристики на сгради и изготвяне на технически паспорти в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Поръчката включва: 1. Обследване за енергийна ефективност и изготвяне на валиден сертификат за енергийни характеристики на всяка сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ, включващо: а) идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; б) разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност; в) технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност и на съотношението "разходи-ползи"; г) оценка на емисиите CO2, които ще бъдат спестени в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност; д) анализ на възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници за доказване на техническа възможност и икономическа целесъобразност; анализът на възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници е част от оценката на показателите за годишен разход на енергия в сградата. 2. Архитектурно заснемане с обяснителна записка, и обобщена КСС по окрупнени показатели за изпълнение на мерките предвидени в обследванията. Всички мерки, свързани с внедряване на мерки за енергийна ефективност и оползотворяване на ВЕИ, трябва да отговарят и на изискванията на Закона за енергийната ефективност, Закона за устройство на територията и на подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане. Стойност на договора: 17 950 лв. без ДДС, съответно 21 540 лв. с ДДС Общата стойност на разходите е 34 050.00 лв. без ДДС и съответно 40 860.00 лв. с ДДС, процедурите по възлагане на тези услуги е вече извършена. 40 860.00 40 860.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).