Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The proposal envisages energy renovation of a building for administrative services and provision of an accessible environment.Funding under the procedure will help the municipality to increase the share of renewed and energy efficient non-residential infrastructure on the territory of the municipality, which will improve working conditions as a result of reaching energy consumption class "A" and reduce energy consumption costs by achieving 84.54% savings of primary energy.The activities mainly include: ESM:Measures to improve the energy characteristics of the enclosing structures and elements - B1 Thermal insulation of walls; B2 Thermal insulation roof;B3 Thermal insulation floor.
Measures for heat/cold generation systems and for heating, cooling, ventilation,DHW and lighting systems - C6 Aerothermal heat pump for heating and ventilation, etc. measures to improve the energy and operational characteristics of the building, to ensure the necessary working environment and to save energy and other resources - D13 Photovoltaic system for own needs; D14 Replacement of interior lighting fixtures.
It is planned to build a photovoltaic system with a power of 20 kWp and a battery with an available capacity of 20 kWh.The system is planned to produce electricity only for its own consumption.
During the construction, author and construction supervision will be exercised,and after the issuance of Act No.15, an independent expert assessment will be prepared by a certified energy auditor, which will prove the achieved values of the set indicators in the PII.The construction-investment process will end with the commissioning of the building. In order to comply with the principles of good financial management, an activity for organization and management, and information and publicity will be carried out.After the implementation of the project, 1 building with a total built-up area of 633.7 sq.m.,with energy consumption class "A" will be completely renovated and put into operation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление, информация и публичност на инвестицията: В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, отчетност, контрол на инвестицията. По време на дейността ще се съблюдават принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост.Ще се осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, системите за обратна връзка между всички участници, ясни правила за докладване, прозрачно изпълнение на проектните дейности, мерките и правилата за ефективно изпълнение на проекта, както и разпределението на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа. Кметът на община Симитли организира изпълнението на всички възложени отговорности при спазване на ЗФУКПС, „Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор“ и „Указания за последващи оценки на изпълнението в организациите от публичния сектор“, утвърдени от министъра на финансите, включително управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестицията и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности, които включват най-малко: система за двоен подпис;правила за достъп до активите и информацията;процедури за предварителен контрол за законосъобразност;процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори;процедури за последващи оценки на изпълнението;процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции;процедури за управление на човешките ресурси;процедури за спазване на лична почтеност и професионална етика. С оглед гарантиране на целите на организацията и адекватното управление на рисковете за постигането им, общината:Изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство,на споразумението с МФ и на одобрената система за управление и контрол(СУК); Определя екип за изпълнение на инвестицията.Екипът включва ръководител,експерт за финансово отчитане - счетоводител, експерт за техническо отчитане, юрист. При необходимост може да се включват и допълнителни експерти с необходимата експертиза.При наличие на различни компетенции на избраните експерти някои от функциите в екипа могат да се съвместяват.Кметът на общината отговаря за осигуряване на необходимия административен капацитет за изпълнение на инвестицията, като при поискване предоставя информация на МФ и на СНД;КП възлага дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП,и осъществява контрол върху изпълнителите.; Съгласно член 34,ал.2 от Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ,получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране.Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като:- Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и др.;- Постави по един плакат с информация за проекта (А3) на входа на сградата на общината и адм. сграда;- Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС;- След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака);- КП ще организира две публични събития-при старта и приключване на инвестицията,като ще се разпространят прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП.На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество,медиите и други. При всички мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на:Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването„финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 8 753.51 0.00
Проектиране и авторски надзор на инвестицията: За изпълнението на инвестицията е необходимо да се възложи подготовка на инвестиционен проект (технически/работен) и оценка на съответствието му съгласно ЗУТ с подробно КСС. Част от проектната документация ще е и за СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. В тази дейност влизат и всички дейности, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества. След съгласуване на проекта с необходимите институции, главният архитект на общината ще издаде разрешение за строеж. Дейността ще включва и извършване на консултантски услуги за Авторски надзор на инвестицията. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Дейностите по упражняване на авторски надзор на изпълнението на техническия проект е задължителна по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително. При изпълнението на дейността ще се осигури, следното: - Точно спазване на изпълнение на проектната разработка; - Изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени. Несъгласието ще се изрази със становище вписано в заповедната книга на обекта. Задълженията, които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя ще са: - Да упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя. - Да следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях . - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. - В случай че Изпълнителят е възпрепятстван да изпълнява авторския надзор или доказано системно не го изпълнява своевременно и ефективно той е длъжен да даде писмено съгласие за възлагането му на друг проектант, посочен от него или от Възложителя. - Изпълнителят няма да носи никаква отговорност за направени промени в проектната разработка от Възложителя или друго лице без негово съгласие и/или знание. В случай че установи такива промени, той ще е длъжен незабавно да уведоми писмено Възложителя за тях и за възможните последствия. 30 000.00 0.00
Обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт : Настоящата дейност включва всички предварително извършени дейности и разходи, проведени за подготовката на необходимата документация за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестицията. За подготовката на настоящата инвестиция се възложиха на законно избрани фирми по реда на Закона за обществените поръчки изготвянето на задължителната документация за кандидатстване по процедурата: - Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, изготвяне на ТО и технически паспорт. Докладът от обследването за енергийна ефективност е изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Сертификатът за енергийни характеристики на административната сграда е издаден в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.). Предварително извършените разходи по тази дейност, ще се отчетат с изготвянето на първите технически и финансов отчет на инвестицията. 10 255.20 0.00
СМР и Внедряване на енергийно ефективни мерки в административна сграда в град Симитли: Проектното предложение предвижда да се изпълни енергийно обновяване на сграда за административно обслужване и осигуряване на достъпна среда. Финансирането по процедурата ще подпомогне община Симитли да увеличи дела на обновената и енергийно ефективна нежилищна инфраструктура на територията на общината, което да подобри условията за работа като резултат от достигнат клас на енергопотребление "А" и намали разходите за енергопотребление чрез постигане на 84.54% спестявания на първична енергия. Планираните дейности основно включват:ЕСМ:Мерки за подобряване на енергийните характеристики на ограждащите конструкции и елементи - В1 Топлоизоалция стени; В2 Топлоизоалция покрив;В3 Топлоизоалция под. Мерки по системите за генериране на топлина/студ и по системите за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление - С6 Аеротермална термопомпа за отопление и вентилация и др. мерки за подобряване енергийните и експлоатационни характеристики на сградата, за осигуряване на необходимата работна среда и за спестяване на енергийни и други ресурси - D13 Фотоволтаична система за собствени нужди; D14Смяна на вътрешни осветителни тела. Предвижда се изграждането на фотоволтаична система с мощност 20 kWp и батерия с разполагаем капацитет 20 kWh.Системата с предвижда да произвежда електроенергия само за собствена консумация. Община Симитли ще предостави съфинансиране като поеме със собствени средства разходите, свързани със: - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Към предложението е предоставената наличната техническа документация и КСС. 487 937.50 0.00
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието : Дейността включва извършване на консултантските услуги за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ при извършване на СМР дейности в административната сграда в град Симитли . Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежа, когато е изготвена от консултант по чл. 142, ал. 6, т. 2; Комплексният доклад за оценка на съответствието трябва да бъде съставен и подпечатан от консултанта и подписан от управителя на юридическото лице или от едноличния търговец консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката на инвестиционните проекти по съответните части. - Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на техническия проект за обекта; - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР и внедряване на енергийни мерки съобразно одобрен технически проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за строителни работи. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. 26 400.00 0.00
Въвеждането на обекта в експлоатация: Съгласно чл. 177 от Закона за устройство на територията: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред органа по ал. 2 или 3 за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда и посочва идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в наредбата по ал. 2. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектуваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а. 0.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка на инвестицията: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Крайният получател - община Симитли да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата, заложено в настоящото предложение за инвестиция по процедурата. Веднага след извършване на дейностите по внедряване на мерки за енергийна ефективност екипът за изпълнение ще възложи на независим експерт изпълнението на тази дейност. 6 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).