Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 351 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project aims to provide training to improve the skills of 10 employees of the company - 5 with secondary or lower education and 5 over 54 years of age. This will contribute to improving the working environment in the company.
The activities that are planned for implementation are:
Provision of trainings for the acquisition of the professional qualification of the employees of Petrov agro consult
Provision of Key Learning  Key Competence 4 Digital competence for Petrov agro consult Employees
Providing access to innovative forms of lifelong learning
Development and implementation of employer-friendly training systems for employees meeting high quality standards
As a result of their implementation, the skills of the employees will be improved in accordance with the current needs of the business, their productivity will be increased and conditions for their sustainable employment and correspondingly occupying high-quality jobs will be created. An innovative system for internal training will be introduced which will be supplemented with a system for self-training and interactive training methods. In this regard the project will have lasting effects for all current and future employees of the company.
The activities are in line with the CLLD approach, helping to increase employment and mobilize available but not yet fully developed local growth potential to contribute to improving the quality of life of the company located in the LIG's territory.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на обучения за придобиване на професионалната квалификация на заетите в "Петров агро консулт" ООД: Ще бъде избрана обучаваща организация/институция по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., която ще проведе професионалното обучение, в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. Предвидено е обучение на 10 заети лица от фримата, които ще придобият II-ра степен на професионална квалификация, удостоверена със съответните документи съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО. Обученията са по професия и специалност, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Националната агенция за професионално обучение и образование (НАПОО). Предвиденото обучение отговаря на длъжностите във фирмата и след него 10 служители ще придобият ПК II степен по професия Финансов отчетник - Код 343020, със специалност Финансова отчетност - Код 3430201. Това обучение представялва задължителна допълваща подготовка, която ще създаде подходящи умения в лицата за изпълнение на длъжностите им. Чрез придобиването на таза професионална квалификация лицата ще придобият умения за работа в сферата, които ще бъдат полезни за кариерното им развитие и утвърждаването им като специалисти в областта, притежаващи умения, знания и опит. 12 000.00 0.00
Предоставяне на обучение за придобиване на ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” за заетите лица в "Петров агро консулт" ООД : На 10 служители ще бъде проведено обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, като ще бъде избрана обучаваща организация/институция по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. Придобиването на дигитални компетентности е от първостепенно значение в съвремената динамична икономика, в която голяма част от комуникациите и дейностите протичат на дигитално ниво. Много често лица със средно или по-ниско обраозавине и/или над 54 годишна възраст имат минимални или никавки умения в тези дейности и е необходимо да бъдат развити и подобрени тези техни умения, така че да са адекватни и конкуретни на съвремения пазар на труда. Същото е в съответствие със заеманите длъжности, задълженията на обучаващите се и новите изискванията към техните компетентности, а именно притежаване на дигитална компетентност, необходима във връзка технологичната модернизация и изискванията на съвременния пазар на труда, изискващи от работещите притежаване на дигитална компетентност. Обученията по КК трябва да бъдат извършени от организация и преподаватели с опит в предоставянето на най - малко едно обучение от същия вид. Обучението по КК, следва да завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения - сертификат. Обучението по КК 4 следва да отговаря на изискванията за минимална продължителност и допустима цена, както следва:  по ключова компетентност 4 - мин. 45 учебни часа – 250 лв.; 2 500.00 0.00
Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот : Интерактивни методи на обучение ще включват: иновации в обучението, симулации, казуси, мозъчна атака, дискусия, ситуационни казус, симулация, игра, дискусионни беседа, дискусия, дебати, брейнсторминг, игрови ролеви игри, психологически тренинг, неигрови казус, груповите дискусии и др. При тези методи цел на обучението е развитието на определени качества на мисленето - любознателност, разсъдливост, мъдрост; личностни качества - твърдост, отговорност. Пълноценното обучение ще помогне за справяне с предизвикателствата на бъдещето. Бързото разпространение на новите технологии допълнително увеличава пропастта между търсене и предлагане на пазара на труда. Това рефлектира и върху предлаганото качество, което прави още по-неотложна необходимостта от прилагане на иновативни инструменти за обучение, като доказано по ефективност е обучението за учене чрез правене. Това ще доведе до високо ниво на знания, възможност за иновации, адаптивност спрямо промените в естеството на работата и пълно социално включване. Превръщане на ученето през целия живот е фактор за успех и конкурентоспособност на гражданите, институциите и организациите. Целта е да се подпомогнат служителите да използват пълния набор от творчески дисциплини за изграждане на ключови умения. Иновационният процес е най-важната част от цялостната стратегия на всяка организация. Чрез тези дейности обучаваните проявяват активност на мисълта при възприемане и използване на информацията. Ученето не се измерва със запаметената информация - тя не може да се съхрани трайно, ако не се обработи и най-вече приложи в практиката за постигане на някаква цел. Интерактивното обучение създава предпоставки за постигане на учебни цели по атрактивен и ориентиран към практиката начин, защото то дава възможност за: • поставяне на обучаваните в центъра на учебния процес; • силно насърчаване на тяхната активност, ангажираност и практическа заетост; • насърчаване на креативно, дори рисково и нетрадиционно мислене, на аналитичност - търсене на решения, заключения, изводи; • връзка с налични знания и натрупан предишен опит и прилагане на наученото на практика; • съвместяване на индивидуална и колективна дейност и споделяне на опит между самите участници и между тях и преподавателя; • търсене на постоянна обратна връзка относно постигнатите резултати и настроения; • задължителна самооценка, взаимна оценка. Интерактивният подход насърчава проявата и развитието на личността, като: • прави обучението приятно, интересно, атрактивно, раздвижено, намалява рутината и умората като ангажира обучаваните, активира мисленето и действието им, съсредоточава вниманието им; • развива чувство за отговорност към самите тях и другите в групата; • развива социална компетентност; • развива чувство за самостоятелност, самоувереност и смелост за вземане на решения и същевременно носене на отговорност, за самокритичност; • развива творческия потенциал на обучаваните; • повишава мотивацията и самочувствието им; В допълнение по дейността ще бъде закупен софтуер за провеждане на интерактивни обчения - онлайн уебплатформа за курсове, даваща възможност за динамично управление на съдържанието, както и необходимия лиценз за нея за 12 м. През индивидуален профил, който ще дава схема на взаимодействие с платформата и предвидения материал за изучаване в конкретния хронологичен ред. Следват логическите етапи: - решаване на тестове със затворени въпроси; - оценяване - дигитално, без субективен човешки фактор. 18 420.00 0.00
Разработването и внедряване на системи за съобразено с нуждите на работодателя обучение на заети лица, отговарящи на високи стандарти за качество: Тази дейност е от голямо значение за фирмата, поради това, че липсва система за обучение на персонала. Ръководството осъзнава, че това са сериозни проблеми и за това внедряването на такива системи са приоритет във фирмената стратегия. Приоритет при внедряването на тези системи ще бъде оптимизацията на работните процеси във връзка с особеностите на служителите с ниско образование и/или над 54 годишна възраст и въвеждането на практики за самообучение и вътрешно-фирмено обучение. Обучението на персонала е системен процес на обогатяване на знанията, нагласите, уменията на заетите лица с цел да се усъвършенства тяхното трудово представяне. Развитието на персонала е свързано с управление на кариерата на персонала, служебно и професионално израстване. Политиката за обучение и развитие на персонала отразява възгледите на ръководството за осигуряване на качествена работна сила. В случаите когато компаниите предпочитат да си осигурят обучени кадри от пазара на труда, това често създава проблеми поради необходимостта от по-високо заплащане, трудна адаптация на новоназначените и не винаги намиране на нужните специалисти. Обучението на персонала е средство за мотивиране на служителите чрез предоставяне на възможности за професионално развитие и израстване, сплотяване на екипите и приобщаване на хората към ценностите на фирмата. Не на последно място служителите следва да са запознати с работните процеси и методи при конкретния работодател, което в случая с консултантски сектор дава широка възможност за обогатяване на знанията за работа. Ето защо е излючително важно разработването и внедряването на собствена система за обучение на заети лица в „Петров Агро Конуслт” ООД. Целите на обучението конкретизират нуждите и определят какви трябва да бъдат знанията, уменията и нагласите на обучаемите след края на обучението. За да се определи правилно целта на обучението трябва да се отговори на следните въпроси: • Очаквано поведение в края на обучението; • Критерии за оценяване на очакваното поведение; • Условия, при които да се постигнат резултатите. Правилно определените цели на обучението са полезни, когато се съчетаят с подходящи методи за обучение, конкретизиране на задачите и оценяване на ефективността на проведеното обучение. Ролята на човешкият капитал като фактор за развитие, възстановяване и постигане на целите на дружеството нараства с всеки изминал ден и все повече се усеща нуждата от висококвалифицирани и мотивирани за развитие кадри. В тази връзка е много важно да се правят непрекъснато инвестиции в персонала, които ще формират трудно за постигане и невъзможно за имитиране конкурентно предимство, водещо до постигане на поставените цели и реализиране на стратегическите приоритети на фирмата. Всичко това може да се постигне чрез разрабоването и внедряването на собствена система за вътрешнофирмено обучение, с прилагането на която фирмата ще създава и развива собствени мотивирани и добре обучени кадри. Професионалната квалификация представлява съвкупността от професионални и лични качества за заетите лица. Професионалните качества съдържат знания и умения на лицата, които осъществяват трудовата дейност и позволяват постигане на целите. Персоналните качества зависят преди всичко от личните характеристики на лицата заети в дружеството. Голяма част от качествата на заетите лица и добиването на необходимите знания и умения зависят от фирмата и от нейната политика за обучение и развитие на персонала. Цел на дейността: Системата за вътрешнофирмено обучение ще задоволи портребностите на дружеството да има обучен, мотивиран и активно работещ персонал.Вътрешнофирмените обучения ще предоставят възможност на фирмата да квалифицира своя персонал по всяко едно време с нужните умения и знания.Обучението на служителите няма да се ограничава само до подготовка към функционалните им задължения, но ще включва в себе си и възпитание и формиране на корпоративна култура. 7 420.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).