Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

This project proposal is a realization of the project "Modernization of the railway line Sofia-Dragoman-Serbian border: railway section Volujak-Dragoman" (phase 1).
The project includes partially doubling and modernization of the railway infrastructure elements of the 33,34  km Voluyak-Dragoman railway section, according to the requirements of the TSI and Regulation 1315/2013 for speeds of 160 km / h for passenger trains and 120 km / h for freight trains. The scope of Phase 1 is described in detail in Annex 1, item B.3.1.

The current project proposal for modernization of the Voluyak-Dragoman railway section (phase 1) includes the following main activities:
Activity 1: Design - Design of DSPs and preparation of a detailed design for the elements of the railway infrastructure
Activity 2: Land acquisition
Activity 3: Construction:
1. Construction and installation activities and supplies of materials and equipment for the railway section from Voluyak-Dragoman (SP Aldomirovtsi West):
- modernization of the elements of the existing infrastructure and reconstruction of all intersections of the railway infrastructure with facilities of other infrastructures, etc.
- upgrade of SCADA;
- construction of new elements of the railway infrastructure along the railway section - railway (doubling); new station Slivnitsa; new SP Aldomirovtsi West and SP Aldomirovtsi East; facilities, etc. for the whole railway section.
2. Commissioning
Activity 4: Technical assistance - 1. Project management and 2. Field research and archaeological observation
Activity 5: Publicity
Activity 6: Supervision during construction - 1.Conformity assessment under the SPA, 2.Conformity assessment with TSIs and 3.Author's supervision

The starting date of the project is 20.05.2019 (start of preparation of tender documentation for public procurement for construction).
The deadline is 31.12.2023.
The total implementation period is 55 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проектиране: В дейност Проектиране са включени следните основните работи по проекта, които ще бъдат изпълнени по Фаза I: 1. Железен път, отводняване, канавки и дренажи - двупътен, електрифициран участък от Волуяк до Петърч - двупътен, електрифициран участък от Петърч до РП Алдомировци Изток - еднопътен електрифициран участък от РП Алдомировци Запад до Драгоман - нова водоотводна система (канавки и дренажи) за целия участък 2. Съоръжения: A. Проектиране, включително подробен устройствен план (ПУП)/ план за регулация и застрояване (ПРЗ) (за новите) на съоръжения - водостоци и прокари, жп естакада, жп надлез, пътни надлези, изместване на пресичания на жп линията с друга инфраструктура - пътни подлези/ надлези на км 12+900, км 15+400, км 17+677, км 21+405, км 26+954.73, км 33+957.72, км 34+029.17, км 33+861 и пешеходни в гара Костинброд, спирка Костинброд и гара Драгоман - съоръжения в участък от Петърч до Драгоман - мостове на км 11+041, км 14+391, км 25+704, км 28+554, км 29+457 - съществуващи прелези на км 39+925 и км 40+958 B. Проектиране на шумозащитни съоръжения в урбанизирани територии и огради за районите на гарите 3. Коловози в гарите - гара Костинброд, спирка Костинброд и гара Драгоман 4. Контактна мрежа: C. Нова контактна мрежа - път 1 от км 9+200 до км 21+306 с дължина 13.300 км - път 1 от км 21+306 до км 36+100 с дължина 16.273 км D. Подновена/ модернизирана контактна мрежа - път 2 от км 9+200 до км 21+306 с дължина 13.300 км - път 2 от км 21+306 до км 42+537 с дължина 23.354 км 5. Приемни здания (ПЗ): - Костинброд, Петърч, Сливница, Драгоман, спирка Костинброд и спирка Драгоман 6. Сигнализация и телекомуникации: - нова тръбо-канална мрежа за нуждите на системите за сигнализация, телекомуникация, енергетика и инсталиране на оптичен кабел за Волуяк до Петърч. Стойността за изпълнение на дейността е 7 134 811,92 лв. без ДДС. 7 134 811.92 5 301 616.39
Закупуване на земя: За обектите, за които одобрените варианти на проектите предвиждат напускане на съществуващите граници на трасето, е извършена процедура по придобиване на земята на база на изготвените при подготовката на проекта проекти за ПУП и оценки на имотите. Предстои завършване на процедурите по отчуждаване на земята и издаване на разрешение за строителство. За отчуждаване на земята са подадени необходимите документи - мотивирано искане и финансова обосновка от МТИТС към МРРБ и МФ. МРРБ и МФ издават становища и процедират към Министерски съвет за Решение. Стартира процедурата по издирване и уведомяване на собствениците и изплащане на обезщетенията. Земята се преактува и се издават актове за частна държавна собственост. След приключване на отчуждителните процедури комплексният доклад за техническия проект, актовете за собственост и техническия проект ще бъдат внесени в МРРБ с искане за издаване на разрешение на строеж. Съгласно законоустановения срок Министърът на регионалното развитие и благоустройство ще издаде разрешение за строителство. Индикативна дата за изпълнение на дейността е 01.12.2022г. Стойността за изпълнение на дейността е 6 287 000,01лв. 6 287 000.01 6 845 943.63
Строителство : Мястото на изпълнение на дейността е железопътната линия София – Драгоман –граница с Република Сърбия, в железопътния участък Волуяк – Драгоман, железопътната отсечка от км 9+200 до км 42+537. В дейност Строителство са включени следните основните работи по проекта, които ще бъдат изпълнени по Фаза I: 1. Железен път, отводняване, канавки и дренажи A. Нов железен път - път 1 от км 9+200 до км 21+306 с дължина 12.106 км - път 1 от км 27+622 до км 36+100 с обща дължина 8.478 км B. Подновен/ модернизиран железен път - път 2 от км 9+200 до км 21+306 с дължина 12.106 км - железен път от км 36+100 до км 42+537 с дължина 6.438 км - път 2 от 27+622 до км 36+100 с обща дължина 8.478 км 2. Железопътни мостове - км 11+041, км 14+391, км 28+554.58, км 29+457 3. Пътни надлези - надлез на км 26+954.73, км 33+861 4. Реконструкция на два съществуващи прелеза на км 39+925 и км 40+958 5. Коловози в гарите - жп гари Костинброд, Сливница и Драгоман – 16 коловоза 6. Контактна мрежа C. Нова контактна мрежа, включително SCADA - Гара Костинброд с обща дължина 8.00 км - път 1 от км 27+622 до км 36+100 с обща дължина 8.478 км D. Подновена/модернизирана контактна мрежа - път 2 от 27+622 до км 36+100 с обща дължина 8.478 км. 7. Сгради - приемни здания – Костинброд, Драгоман, спирка Драгоман и спирка Костинброд - изграждане на РП Алдомировци запад и РП Алдомировци изток Стойността за изпълнение на Строителство (фаза 1 от проекта) е в размер на 228 891 306,83 лв. без ДДС . Общата стойност на допустимите разходи за дейността са 228 891 306,83 лева, от които БФП се отпуска за 140 440 463.90 лева, поради ограничение на бюджета по процедура BG16M1OP001-1.001. БФП не се отпуска за допустими разходи на стойност 88 450 842.93 лева, които се финансират от НКЖИ. При наличие на свободни средства по процедурата, размера на БФП за дейността може да се увеличи при условията на договора за БФП, но не повече от общата стойност на допустимите разходи 228 891 306,83 лева. 140 440 463.90 83 232 497.67
Техническа помощ: Началото на дейността съвпада с началото на проекта. Дейност Техническа помощ включва 2 под-дейности: 1. Управление на проекта Под-дейност 1. подпомага изпълнението на целите на проекта за Фаза 1 на модернизацията на жп участък Волуяк-Драгоман. Предвижда се Дейността да се изпълнява от ЗПИУП "София-Драгоман" и да продължи през целия срок на изпълнение на Фаза 1 на проекта. Обхватът на дейността включва: подготовка и планиране на проекта; управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите; управление и контрол на договорите за изпълнението на проекта и извършване на плащанията; управление на риска; управление и контрол на системата за комуникация. Стойността на под-дейност 1. Управление на проекта за Фаза 1 на проекта е в размер на 3 593 462,50 лв. без ДДС и се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с управлението и изпълнението на проекта, както следва - Възнаграждения за организация и управление на проекта (разходи за възнагрaждения на експертите, които участват в управлението и изпълнението на проекта, вкл. дължимите от работодателя осигуровки и болнични; разходи за командировки, съгласно изискването на чл. 7, ал. 2, т. 3 от ПМС 189/2016 г. за прилагане на Наредбата за командировките в страната и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина; разходи за оборудване, поддръжка и обслужване (телефони, настолни и преносими компютри, принтери, сървър и изграждане на мрежова връзка със сървърите и др., консумативи и транспорт (закупуване на високопроходим автомобил) необходими за функционирането на ЗПУИП и изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта, непреки разходи съгласно ПМС 189/2016 г., вкл. външни консултанти) в размер на 1 904 962,50 лв. без ДДС. - разходи за административни такси и съгласувателни такси (разходи за предварителни договори с електроенергиен системен оператор (ЕСО), такси за присъединяване към ЕСО, за договори с ЕСО и ВиК, за разрешителни; за съгласуване на проектите) в размер на 378 500,00 лв. без ДДС. 2.Теренни проучвания и археологическо наблюдение Теренни проучвания и археологическо наблюдение на археологическите обекти попадащи в териториалния обхват на проекта по време на строителството включват извършване на необходимите действия за опазване на културното наследство в обхвата на проекта, в съответствие с Глава 2 и 3 на Наредба Н-00-0001/14.02.11 г. за извършване на теренни археологически проучвания (обн., ДВ, бр.18/11 г. в сила 01.03.11.,изм.ДВ.бр.10/18.12.12), а именно: - Наблюдение и предварителни проучвания (ограничени спасителни разкопки) по време на строителството на посочените в Техническата спецификация археологически обекти попадащи в териториалния обхват на проекта - Наблюдение по време на строителството по цялата дължина на трасето в рамките на сервитута - Наблюдение по време на строителството на териториите, заети от временни пътища и площадки, надлези и други помощни и съпътстващи съоръжения на жп линията. Стойността на под-дейност 2. в размер на 2 400 000,00 лв. и включва разходи за обявената ОП в размер на 1 550 000,00 лв. и разходи за предварителни проучвания в размер на 850 000,00 лв. За дейността не се начислява ДДС. Техническата помощ за изпълнение на Фаза 1 на проекта е със стойност 4 683 462,50 лв. без ДДС. 4 683 462.50 877 346.19
Публичност : Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация ще бъдат съобразени с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Информацията и комуникацията се свеждат и до изпълнение на мерки за визуална идентичност. Те ще изпълняват изискванията по отношение на информацията и публичността, заложени в глава ІІ, чл. 3, чл. 4 и чл. 5 на Регламент (ЕО) № 821/2014 на КОМИСИЯТА от 28 юли 2014 година относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, както и Единен наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата по информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация на Фаза 1 на проекта включват: - провеждане на церемония "Първа копка"; - поставяне на информационен билборд; - публикуване на банер в заглавната интернет страница на Изпълнителя; - пресконференции и презентации във връзка с изпълнението на проекта, разпространение на съобщения до средствата за масово осведомяване. 52 632.50 16 368.99
Надзор по време на строителството: В тази дейност са включени следните под-дейности: 1.Оценка на съответствието (ОС) с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ, извършване на строителен надзор по време на строителството и управление на изпълнението на договорите за проектиране и строителство на Волуяк – Драгоман (Фаза 1) Дейността е със следния обхват: • Координиране и контрол по изпълнението на проектирането и строителството по Фаза 1 от проекта: -контрол на изпълнението на подробната програма за изпълнение на качеството на работите, на мерките за безопасност и здраве по време на работа, обезпечаването и доставката на стоки, механизация и др., както и на мерките по ОС. -управление и контрол на разходите по проекта -проверка на изготвените проектни разработки, вкл. количествени сметки, график и финансов план •ОС на инвестиционните проекти по Фаза 1 с основните изисквания към строежите съответствие с нормативната уредба, с основните изисквания съгласно ЗУТ, с нормативни актове, регламентиращи жп транспорт, с изискванията на ТСОС -изготвяне на Комплексен доклад за ОС на проекта по договорите за проектиране и строителство с основните изисквания към строежите съгл. Обхвата на чл. 142, от ЗУТ, издаване на разрешение за строеж -извършване на ОС с основните изисквания към строежите, съгласно изискванията на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, във връзка с изискванията на чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и в обхват, съгласно изискванията на чл. 142, ал. 5 от ЗУТ • Надзор по време на строителството на Фаза 1 на проекта -упражняване на строителен надзор съгласно изискванията на ЗУТ, контрол за стриктното съответствие на строежа с одобрените проекти и приложимата нормативна уредба; изготвяне на протокол за удостоверяване годността за приемане на строежа (Акт 15) и контролиране отстраняването на всички недостатъци по изпълнените строителните и монтажни работи; окончателен доклад и получаване на Разрешение за ползване на строежа по условията на ЗУТ и Наредба №2 за въвеждане в експлоатация на строежите в Р България и минималните гаранционни срокове за изпълнени СМР. • Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти по Фаза 1-извършване на ОС на инвестиционните проекти и при упражняване на строителен надзор съгласно чл. 169б ал. 1 от ЗУТ и Регламент 305/2011. 2. ЕО проверка и оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска Тази дейност включва ЕО проверка и оценка на съответствието на изпълнението на проекта в частта от Фаза 1 с ТСОС за следните подсистеми:  Контрол, управление и сигнализация (КУС);  Енергия (ЕНЕ);  Инфраструктура (ИНФ);  Достъпност на лица с увреждания и лица с намалена подвижност (ЛНП). - Независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска за Фаза 1. Оценката на безопасността на подсистеми Инфраструктура, Енергия, КУС се извършва съгласно РЕГЛАМЕНТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ (ЕС) № 402/2013 НА КОМИСИЯТА от 30 април 2013 година относно общия метод за безопасност за определянето и оценката на риска. 3. Авторски надзор Авторският надзор по време на изпълнението на Фаза 1 от проекта ще се упражнява по всички части на проектите и ще се изпълнява през цялото време за извършване на СМР до въвеждане в експлоатация на обектите. Той се осъществява от проектанта при условия и ред, съгласно ЗУТ въз основа на договор с избран изпълнител. Обхваща проверка и установяване на съответствие между отделните части на изготвения проект и изпълнението на СМР. Дейността се състои в планирани посещения на обекта, наблюдение и контрол на изпълнението на СМР, т.е. проверка и потвърждение дали строителните и довършителни работи се извършват в съответствие с одобрените схеми, чертежи и спецификации съгласно одобрените книжа. Стойността на дейност Надзор по време на строителството за Фаза 1 на проекта е 7 609 858,58 лв. без ДДС. 7 609 858.58 3 288 475.10

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).