Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

   Dobrudja building Ltd. was founded in 2008 with main activity construction of residential and industrial buildings. The company owns warehouses, heavy equipment, inventory, vehicles, construction machinery and equipment, which enables it to carry out all types of construction activities. The availability of own facilities and the well organised work resources allow it to perform all types of construction works related to contemporary residential and administrative building construction.
Dobrudja building Ltd. carries out construction works both independently and as a member of different associations across Bulgaria. Besides Dobrich, the company also owns a base in Yasen, municipality of Pleven, Northwestern Bulgaria, where the new machines will be transported to and used in when not in use on any other building site. 
The company is planning to improve its energy efficiency and to reduce its energy consumption by purchasing a new diverse range of high-capacity heavy equipment, such as: a crane truck; a vibratory roller; a rotating telehandler; a diesel screed conveyor - Mixokret; a stationary concrete pump; a mini front loader and 2 double cab dumper trucks. Dobrudja building Ltd. will make use of consulting services for implementation and certification of an energy management system in accordance with the BDS EN ISO 50001 standard as well as energy audit services for establishing energy-efficient measures.
Through the project the company is planning to expand its range of activities, to decrease the construction cost price and thus, to become more competitive. This is a prerequisite for stable development, which will improve the market position of the company in the construction indust
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на нови строителни машини. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: камиона с кран- 1 бр.; вибрационен валяк- 1 бр; ротиращ телехендлер- 1 бр; дизелов миксокрет- 1 бр; стационарна бетон помпа- 1 бр; мини челен товарач- 1 бр и камион с двойна шаси-кабина със самосвална надстройка - 2бр: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи (строителни машини): 1.Камиона с кран- 1бр. Сега се използва камион с кран под наем. Новата транспортна машина сама с крана който е монтиран на камиона, ще товари строителни материали и съоръжения и ще ги транспортира до строителните обекти. Това ще намали разходите и ще подобри мобилноста и ефективността на машинният парк на фирмата. 2.Вибрационен валяк- 1бр. Използваният валяк е стар, амортизиран и неефективен, като е с ниска производителност и висок разход на гориво , поради което фирмата планира да го замени с нов, енергийно ефективен и високопроизводителен. Новата вибрационна машина контролира силата на натиск, така че да е гарантирана плътността на изгражданата настилка, което пък от своя страна ще подобри качеството на настилката и ще снижи разходите при уплътняването и.Чрез закупуването на новия вибрационен валяк фирмата значително ще разшири своята дейност. 3.Ротиращ телехендлер- 1 бр. Използваният сега мотокар е стар, амортизиран и неефективен, с ниска производителност и висок разход на гориво. Новата машина ще бъде в състояние да повдига товари до 5 тона, над 20 метра и да работи като ротира и се върти на 360°. Изключително е полезен и за работа защото е с хибридно задвижване, с дизеловия мотор за всички функции включително и движението, или да премине на електрическо захранване от трифазна ел. мрежа за всички функции на машината след като тя е стабилизирана. Системата се състои от допълнителен електродвигател, който задвижва монтирана към него хидравлична помпа, с което се постига три пъти по-ниски разходи за захранване, както и липса на каквито и да е емисии на отработени газове позволяващо работа в затворено пространство. 4.Дизелов миксокрет- 1 бр Използваната машина за подова замазка е стара , амортизирана и неефективна, с ниска производителност (2,1 куб.м/час) и висок разход на гориво (14 л/час). Фирмата планира да закупи нова машина за подови замазки която да е със значително по-добра производителност. Машината ще има значително подобрение на техническите параметри и ниски експлоатационни разходи, което я прави подходяща за разширяване строителната дейност и намаляване себестойността на предлагания продукт. 5.Стационарна бетон помпа- 1 бр. Фирмата използва миксер под наем с ниски технически параметри, неефективен, с високо специфично потребление на гориво и високи експлоатационни разходи. Компанията планира да направи инвестиции като закупи нова стационарна бетон помпа, която ще има значително подобрение на техническите параметри и ниски експлоатационни разходи, което я прави подходяща за разширяване строителната дейност и намаляване себестойността на предлагания продукт. 6.Мини челен товарач- 1 бр. Използва се товарач под наем който е стар, амортизиран и неефективен. Новата машина ще има значително подобрение на техническите параметри и ниски експлоатационни разходи, което я прави подходяща за разширяване строителната дейност и намаляване себестойността на предлагания продукт. Машината е универсална, много необходима и служи за различни товарни дейности. Фирмата ще може да реагира бързо при наемане на обекти за изпълнение. 7.Камион с двойна шаси-кабина със самосвална надстройка - 2бр. За да подобри енергийната си ефективност и намали разходите си за строителство, компанията планира чрез инвестиционния проект да закупи 2 броя камиони самосвали с нисък разход на гориво - около 10 литра/100 км . Това ще намали разходите и ще подобри мобилността и ефективността на машинният парк на фирмата. Компанията ще може бързо и икономично да транспортира насипни материали до строителните си обекти. Инвестициите се отнася за мерки 1, 2, 3 ,4, 5, 6 и 7 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). 1 513 030.20 1 510 631.00
Консултантски услуги- ( като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, услуги за Енергиен одит който е извършен предварително, Публичност и Визуализация). : Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 11 месец); 38 100.00 37 330.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).