Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

MANEVA-TOMIK Ltd. is a modern company with its own production facilities covering 3760 sq.m, and located in the city of Pleven. Since it was established, the company has operated in the clothing industry – the production of men’s and women’s clothing (overcoats and outerwear). It has 4 textile technological lines, and works mostly with clients’ materials (concession orders). The products are mostly intended for export to the European Union. For 10 years, the company has had its own brand, SCARABEY.
The overall objective that MANEVA-TOMIK Ltd. has set for this project is to improve its production capacity and export potential, hence its overall competitiveness.

The estimated specific results from the project implementation include:
+ 18% increase of the production capacity in the year after the project’s completion and 20% in the following three years;
+ Increase of the productivity per labour unit with more than 15% over the three years after the project implementation;
+ Increase of the income from export with more than 26% in the three years following the project implementation;
+ 17% improvement of the efficiency of the production costs over the three years after the project completion;
+ Shortening order fulfillment deadlines by 10% on average;
+ Cutting production costs by up to 15%;
+ 10% reduction of the production’s value;
+ Reducing scrap volumes by over 15%;
+ Optimizing the overall production process;
+ Possibility for taking on more and more complex orders;
+ Possibility for commencing export to other EU countries;
+ Improving the quality of all types of products by commissioning modern high-tech equipment that will dramatically reduce the risk of scrap and non-compliance with clients’ assignments;
+ Diversifying the range of products and services with two product categories: “classic men’s jackets” and “boutique women’s outerwear – various models”;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за подобряване на производствените процеси чрез закупуване на модерно автоматизирано оборудване за ключовите процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на бюджетни редове от 2.1. до 2.24. от т. 5. Бюджет): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на всички активи, планирани в т. 5. Бюджет: Въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии чрез бюджетно перо 2.1. CAD/CAM система: в момента фирмата използва стара CAD система от 2006г. с ръчен дигитайзер. Кройките се вземат ръчно и оразмеряването се прави ръчно. Това води до забавяне, разходи и ангажиране на персонал. Друго голямо ограничение на текущата система е, че не поддържа много файлови формати и няма вграден модул за конвертиране между формати. Това налага използването на услугите на външна фирма, която срещу заплащане конвертира файловете във формат четим от системата на фирмата. Нови по-производителни машини с по-добри параметри, които заменят стари активи: + с бюджетни пера 2.2., 2.3., 2.4., 2.7. ще бъдат заменени амортизирани и морално остарели машини закупени преди 2006г. Новите машини са с авт. рязане на конеца, авт. затяжка, авт. повдигане на иглата и авт. вайпер. Електродвигателите са икономични, вградени в главата на машината и работят само в процес на шиене /при натиснат педал/, а не през цялото работно време какъвто е случаят с машините използвани в момента. Тези активи ще допринесат за увеличаване на производителността и качеството на изделията. + бюджетно перо 2.5.: 4-те нови оверлога ще заменят стари и счупени машини от този тип, които не подлежат на ремонт. + с бюджетни пера 2.14., 2.15., 2.16. ще бъдат заменени амортизирани активи, които много бързо износват ножовете и имат висок разход за консумативи и поддръжка. Ще се оптимизират процесите в кроялния участък като същевременно ще се намалят разходите. Машини, чрез които ще се замени ръчен труд: + Бюджетни пера 2.10., 2.11., 2.12, 2.13. - всички копчета с повече от 4 дупки и джобове с 1 или 1 филетки за сака се шият ръчно – този процес ще се автоматизира. Копчарите ще могат да шият копчета и да правят столчета на едно работно място с гарантирано качество независещо от човешкия фактор. Прикрепянето на тик-так копчета ще се автоматизира и ще се гарантира качество. +С бюджетни пера 2.17. и 2.18 ще бъдат заменени стари и амортизирани маси, с нови с по-ниска консумация на ел. енергия и пара. Допълване на текущи мощности чрез бюджетни пера: 2.6., 2.7., 2.8., 2.9.: през 2010г. предприятието се ориентира към предлагането на по-висококачествени по-скъпи изделия, които изискват по-специална вътрешна и външна обработка и съответно налагат закупуването на специални машини като „пикир”, ”зиг-заг”, ”ръкавна”, ”двуиглова”. Капацитетът на машините, с които предприятието разполага към момента е крайно недостатъчен, за да се обслужат всички поръчки. Налага се работата да се организира на 2 или 3 смени или да се прибягва до услугите на външен подизпълнител. И в двата случая това е свързано с допълнителни разходи и създава тесни места в производството. Тези машина ще бъдат включени към машинния парк заедно с останалите подобни машини като целта е оптимизация на производството и максимално разширяване на производствения капацитет. Елиминиране на външни подизпълнители при производството класически мъжки сака чрез бюджетни пера: 2.19., 2.20., 2.21., 2.22., 2.23., 2.24.: тези машини ще бъдат обособени в предприятието като линия за гладене на класически мъжки сака. Фирмата не разполага с такова оборудване и поради тази причина изпитва трудности когато работи за този сегмент, налагат се услугите на външни подизпълнители. Предимството на този тип изделия е, че се произвеждат и търсят целогодишно, което ще помогне на предприятието да избегне сезонността в производството. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец) 2. Провеждане на тръжна процедура и избор на подизпълнител (1-3 месец) 3. Подписване на договор с избран изпълнител (4 месец) 4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на оборудване (4-14 месец) 5. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-14 месец) 939 940.00 0.00
Дейности за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти (ще бъде изпълнена чрез закупуване на бюджетни редове от 2.1. до 2.24. от т. 5. Бюджет): Качеството на изделията ще се подобри значително в резултат от подмяната на много физически и морално остарели активи с модерно високотехнологично оборудване и замяна на ръчни операции с машинни като ще бъде елиминиран рискаът от човешка грешка. Елиминирането на нуждата от подизпълнители при гладенето на класически мъжки сака ще спомогне качеството да се контролира много по-стриктно и да се уеднакви. Добавянето на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти ще се осъществи чрез въвеждането в експлоатация на следните активи: Възможност за нови кройки и нестандартни модели чрез модерна CAD/CAM система: ще се улесни значително конструирането на моделите, контролът на качеството и планирането. Ще бъде възможно да се създават шаблони и кройки, поддръжка на база данни за предишни и настоящи колекции, автоматизирано въвеждане и размножаване на кройки, калкулация на разходите и др. CAD/CAM системата позволява: +изчертаване и разчитане на основни конструкции и моделни разработки на облекло от текстил, размножаване по размери и ръстове; +изработване шаблони за скрояване на всички детайли на изделието, вкл. центриране; +автоматично подреждане на кройките и намаляване броя на операциите изпълнявани от оператора - оформяне и отпечатване на капак за настилане и кроене в мащаб 1:1; +калкулация на разходите по производството; +спестяване на работно пространство, необходимо за изпълнение на операциите. Чрез софтуерната система се постига: повишаване качеството на продукцията; висока автоматизация на процесите; висока производителност с минимален разход на време, труд и материали; ефективност при многомоделно производство. С бюджетни пера 2.2., 2.3., 2.4., 2.7. ще се заменят морално остарели машини с такива с автоматични функции и много по-добри технологични параметри. С бюджетни пера 2.14., 2.15., 2.16. ще се удовлетворяват по-пълно изискванията на клиентите по отношение на точни размери. С бюджетно перо 2.5 ще позволява изшиването на по-дребни детайли като ръкави. С бюджетни пера 2.6., 2.7., 2.8., 2.9. ще може да се подобри качеството на вътрешната обработка, да се отговори на големия брой поръчки без да се организира работата в 2 и 3 смени. Освен това тези машини са предназначени за среден и тежък материал от каквито най-често се изработва горното и връхното облекло и ще позволят работа с двулицев плат, които позволява изделието да се носи и от двете страни (напр. спортен модел яке отвътре и елегантна жилетка отвън). С бюджетно перо 2.10. ще могат да се шият машинно копчета с повече от 4 дупки, а не ръчно и с нееднакво качество както досега. С бюджетно перо 2.11. ще замени ръчното увиване столчето на копчето с механично. Ще се гарантира качество независещо от човешкия фактор. С бюджетно перо 2.12. ще се заменят ръчните алтернативи, които крият риск от недобро захващане на копчето към плата. Ще може да се предотврати бракуването на продукция заради този детайл. С бюджетно перо 2.13. ще се изработват автоматично наклонени джобове с една или две филетки, с или без капак, а не ръчно както до момента. С бюджетни пера 2.17. и 2.18. изделията ще могат да се гладят с по-ниска консумация на ел. енергия и пара. Богатото разнообразие от накрайници, които ще позволят прилагането на съответната манипулация за съответния детайл от дрехата, ще подобри значително качеството на изделията. С бюджетни пера 2.19., 2.20. 2.21., 2.22., 2.23., 2.24. ще бъде обособена линия за гладене на класически мъжки сака, което към момента се превъзлага като процес на външен подизпълнител. Ще се подобри контрола върху качеството и ще се намали себестойността за този тип продукт. Стъпки за изпълнение на дейността: 1.Сформиране на екип по проекта (1 месец) 2.Провеждане на тръжна процедура и избор на подизпълнител (1-3 месец) 3.Подписване на договор с избран изпълнител (4 месец) 4.Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на оборудване (4-14 месец) 5.Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-14 месец) 0.00 0.00
Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието (ще бъде изпълнена чрез закупуване на бюджетни редове от 2.1. до 2.24. от т. 5. Бюджет): Тази дейност ще бъде изпълнена чрез доставката и внедряването в експлоатация на всички активи, предвидени за закупуване в т. 5 Бюджет. Асортиментът от продукти и услуги на предприятието ще бъде разнообразен чрез добавяне на нови средно тежки и тежки материи, от които да се изработват облеклата и връхните дрехи. Асортиментът от продукти и услуги ще бъде разнообразен чрез добавянето на нови разнообразни и нестандартни модели благодарение на CAD системата, която ще улесни значително конструирането на моделите, контролът на качеството и планирането. Конструирането на облекло е най-важния процес в проектиране на облекло. Допуснати грешки по време на разработването на основни конструкции трудно могат да бъдат избегнати в следващите етапи в проектантската дейност и технологичното производство. Асортиментът от продукти и услуги ще бъде разнообразен и чрез прилагането на различни нови елементи и техники на шиене пикир машина за двойно сляп бод, двойно лицев зиг–заг бод и т.н. Чрез двата вида гатер ножици и устройството за отрязване края на настила ще се подобри съответствието на изделията със стриктно зададените от клиентите размери. Машините предвидени за закупуване са предназначени за среден и тежък материал от каквито най-често се изработва горното и връхното облекло. Новото оборудване ще позволи на МАНЕВА-ТОМИК ООД да работи с модерния напоследък двулицев плат, които позволява изделието да се носи и от двете страни (напр. спортен модел яке отвътре и елегантна жилетка отвън). Това ще помогне на фирмата да разнообрази значително продуктовия си асортимент и да предложи по-нестандартни продукти на своите клиенти под формата на модерно и практично облекло. Машините от бюджетни редове 2.17. и 2.18. ще подобрят значително процеса на между операционно гладене, а оттам и крайното качество на готовия продукт. Машините от бюджетни редове 2.19. до 2.24. са от изключително значение за затварянето на производствения цикъл и превръщането в изцяло вътрешна операция на производството на класически мъжки сака. До момента предприятието успява да произвежда самостоятелно само спортно елегантни модели, но не и класически. Благодарение на Филетковия автомат с изключване на иглите за сака, с широчина на филетката 12мм фирмата ще може да постига абсолютна еднаквост на джоба и да замести напълно ръчната работа на няколко човека. Предприятието не разполага с такава машина към момента и при поръчки от клиенти операциите се извършват ръчно или се прибягва до услугите на подизпълнител. Чрез тази машина фирмата няма да има вече ограничения пред предлагането на тази услуга. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец) 2. Провеждане на тръжна процедура и избор на подизпълнител (1-3 месец) 3. Подписване на договор с избран изпълнител (4 месец) 4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на оборудване (4-14 месец) 5. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-14 месец) 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на бюджетни редове от 2.1. до 2.24. от т. 5. Бюджет): Тази дейност ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на: 1. CAD/CAM система 2. Шевна и кроячна техника 3. Гладачно оборудване Ефикасността в производствения процес на Манева-Томик ООД се определя като организиране на всички дейности с цел постигане на стратегическите цели на предприятието, а именно постепенно и устойчиво развитие на предприятието на българския и европейския пазар. От тази гледна точка всички планирани за закупуване по проекта ДМА пряко ще повлияят на ефикасността на предприятието, тъй като ще окажат пряк положителен ефект върху конкурентоспособността на компанията и предлаганите от нея изделия. Съвременните технологични характеристики на новото оборудване ще предоставят необходимата техническа база за обогатяване на продуктовата гама чрез добавяне на артикули като класически мъжки сака, които до сега са били възлагани на външни подизпълнители. Ще бъде снижена до минимум и необходимостта от услугите на външни подизпълнители при по-голям обем поръчки. Всички тези фактори ще допринесат за постигане и на по-добра ресурсна ефективност във фирмата – производство на по-голям брой изделия при намаляващи разходи за единица изделие. Ресурсната ефективност може да се разгледа в няколко аспекта: Материални ресурси: + CAD/CAM системата ще позволи възможно най-точният разкрой на материала като ако към момента се оползотворяват около 70% от плата, с новата система този процент ще се повиши до 85%. + Намаляване на брака и поръчките несъответстващи на заданието на клиента, благодарение на по-високата прецизност на предвиденото за закупуване оборудване. + Използване на машини с енергоспестяващ сервомотор – предвидените за закупуване машини са снабдени с ново поколение мотори и работят само докато машината се използва, а не през цялото време какъвто е случаят с досега притежаваните машини от предприятието. + Съкращаване на разходите за резервни части и ремонт на машини и оборудване - при избора на подизпълнител ще се изисква възможно най-дълъг срок на гаранционно и следгаранционно обслужване, което ще доведе до спестяване на евентуални разходи за ремонт на машините. Времеви ресурси: +Съкращаване на сроковете за изработка на облекла чрез автоматизиранa на процеса по пришиване на копчета. +Гъвкавост при промени в заданието – възможност за промени в параметрите в много кратки срокове благодарение на CAD/CAM системата. + Чрез автоматизирането на процеса на проектирането и промяната на модели, въвеждането на кройки от дигитайзер и размножаването им, планирането на цветове и бройки в зависимост от наличните материали и т.н. ще доведе до съкращаване с до 50% на времето необходимо за създаване на модел и подготовката му за производство. + С новото гладачно оборудване времето за гладене ще се съкрати с поне 10%. + Премахване на необходимостта от ползване на външна фирма подизпълнител за гладене на сака – контрол върху целия процес и извършване в много по-кратки срокове. Човешки ресурси: +Замяна на част от машинния труд с автоматизиран процес (качване на кройки, пришиване на копчета) като по този начин ще се освободи човешки ресурс и ще бъде насочен за ускоряване на други операции. +Повишаване производителността на труда чрез по-високо технологично оборудване. +Насърчаване използването на модерни информационни и комуникационни технологии в предприятието (CAD/CAM система). Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец) 2. Провеждане на тръжна процедура и избор на подизпълнител (1-3 месец) 3. Подписване на договор с избран изпълнител (4 месец) 4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на оборудване (4-14 месец) 5. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-14 месец) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).