Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The current project proposal envisages the implementation of measures for increased energy efficiency of the below stated multi-family residential buildings - private property. The sites comprising of separate premises, are located in the town of Peshtera at the following addresses:
1. Bouquet, 6, Beglika Str., 
2. Edelvise, 2, Beglika Str., 
3. 46, SImon Nalbant Str.,
4. Mlada Gvardia, 33, G,Zafirov Str. and 35, G. Zafirov Str.

Based on the conclusions of the technical passport, the buildings’ current status do not meet the requirements of Art. 169 of the LTD in terms of energy efficiency, safe operation, noise protection and environmental protection. Compared to the other residential buildings, the a.m. sites reveal high level of project preparation, necessity for renovation and energy savings potential.The project proposal encompasses the implementation of the measures mentioned in the buildings’ Technical Passports. The implementation of the a.m. measures will lead to the achievement of class „B and C“ energy consumption, in compliance with the goals of the current procedure.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на Работни проекти: Изработване на Работни проекти - 4 бр. в обем и съдържание съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г., който обхваща необходимите мерки за подобряване на Техническите характеристики и Енергийната ефективност на обекта на интервенция определени в Техническият Паспорт и Доклада по енергийна ефективност. 34 023.28 40 827.94
Осъществяване на Строителен надзор: Изпълнение на Дейностите по осъществяване на Строителен надзор в съответствие с действащото законодателство в Р. България при реализиране на Работния проект. Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на Законаза устройство на територията, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешение за ползване на строежа. В основните му задължения влиза изготвянето на всички актове и протоколи по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и технически паспорт по чл. 176а, ал. 1 от ЗУТПо време на изпълнението строителният надзор ще представлява и защитава интересите на Кандидата и ще следи основно за: - Спазване на изпълнението на видовете работи съобразно изискванията на ПИПСМР; - Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве; - Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; - точно спазване технологиите за изпълнение на СМР на проекта с предписания за тяхното изпълнение, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Съставяне на необходимата строителна документация; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверност на данните в изготвените протоколи и актове. 15 800.00 18 960.00
Управление на проекта: Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран звено за изпълнение на проекта (ЗИП), което ще включва: ръководител на проекта, координатор проект, счетоводител. инвеститорски контрол, инвеститорски контрол, юрист и технически сътрудник. Отговорностите, функциите и задълженията и длъжностните характеристики на всички членове ще бъдат определени в заповедта на кмета. Звеното за управление на проекта ще е отговорно за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Тази дейност обхваща цялата продължителност на проекта.Предвижда се изграждането на система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури, които ще се спазват стриктно по време на изпълнението на проекта с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради системата за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Регулярно ще се провеждат срещи на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им, както и редовни посещения на обекта. ЗИП ще изготвя също и регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие. За извършения мониторинг на възложените дейности и 100% проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство, ще бъдат изготвяни съответните отчети. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклад, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Междинните и окончателният доклади и отчети ще обхванат цялостното изпълнение на проектните дейности. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Една от основните задачи на ЗИП ще е подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за избор на външни изпълнители, съгласно правилата на ЗОП. Ще се подготвят тръжни процедури за избор на изпълнители за следното: СМР,Работно проектиране и Авторски надзор, Строителен надзор, Одит, Мерки за информация и публичност,Оценка за съответствие. Отговорностите на ЗИП ще включват също и: - Изработване на подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане. - Подготовка на документации за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП и Постановление № 118 на МС/20.05.2014г. При изпълнение на тези дейности, ЗИП ще вземе под внимание вътрешните правила за възлагане на обществените поръчки на Община Пещера, съдържащи реда за планиране и организация за провеждането на процедурите и контрол за изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. Всички изготвени процедури ще са съобразени с принципите за добро управление, устойчивост и равенство на половете. 12 057.93 12 057.93
Осъществяване на Одит на проекта: Предвидено е извършването на одит на проекта от специализирана одиторска компания. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Основните дейности са следните: - Проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство - Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. - Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават) Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение - Проверка дали бенефициентът и изпълнителите на дейностите поддържат адекватна счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта или подходящо кодифициране на дейностите по проекта в контекста на използваните от бенефициента и изпълнителите по проекта счетоводни системи. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията, са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. - Проверка за спазване на изискванията на мерките за информация и публичност 8 047.82 8 047.82
Осъществяване на Публичност и визуализация: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по ОП "Региони в Растеж" 2014-2020 и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, в рамките на проектното си предложение е предвидено изпълнението на редица мерки за информация и публичност. Те са съобразени с Единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 , както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата Наръчникът има за цел да въведе единни стандарти при визуализацията на подкрепата на Европейските фондове, по-конкретно в случая Европейския фонд за регионално развитие, и да определи задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. За да се подчертае ролята на ЕС при реализацията на проекта и да се гарантира, че използването на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е напълно прозрачно, е предвидено предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Община Пещера ще информира обществеността за получената подкрепа чрез включване на съответната информация на уеб-сайта на общината. На всички предвидени материали и събития ще се показва емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики. Ще се изобразява и общото лого за програмния период 2014-2020, в съответствие с правилата за визуална идентичност. Предвидените действия за информация и публичност ще осигурят повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които ЕС и ЕФРР предлагат за намаляване на икономическите и социалните различия. Всички предвидени мерки ще бъдат осъществени от специализирана PR/маркетинг агенция, избрана чрез тръжна процедура по реда на ЗОП. 2 200.00 2 838.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: Въвеждането на строежа в експлоатация е крайният етап на строителния процес и абсолютно необходима предпоставка за неговото законосъобразно ползване. Последното удостоверява функционалната пригодност на строежа за ползване, съгласно издадените строителни книжа. Във връзка с гореизложеното е необходимо набавянето на следните документи: - Становища от експлоатационните дружества по отношение на изпълнения обект и пригодността му да бъде въведен в експлоатация - Изготвяне на анализи на данните на строежа за въвеждане в експлоатация. - Съставяне на приемателна комисия, съставена от експерти, съгласно ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове. - Издаване на Удостоверения за въвеждане в експлоатация 1 598.56 0.00
Оценка на съответствието на проекта: Услуги свързани с изготвяне на доклад за оценка на съответствието на работния проект, в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ 1 700.00 2 040.00
Извършване на строително и монтажни работи в изпълнение на инвестиционния проект: Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с Работния проект и действащото законодателство в Р. България Обхватът на настоящия проект включва изпълнение на мерки за енергийна ефективност в Жилищни сгради: Букет,Еделвайс,ул.Симон Налбант 46 ,Млада Гвардия, гр.Пещера Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на техническия проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Задължителни дейности за сгради с над и под 60% енергийни спестявания: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване / усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите,съгласно Техническите паспорти на сградите,част Б "мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти",т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложите мерки); - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. 800 956.08 965 546.97
Осъществяване на Авторски надзор: Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в техническия проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и под законовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност 2 043.15 2 451.78

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).