Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project idea is entirely focused on the staff of “Diplomat Plaza” hotel, working in the tourist sphere in the city of Lukovit, Northwestern Bulgaria. The objective of the project is to improve the working environment and working conditions for the employees of the hotel, by applying a set of activities and measures for good and safe working conditions.The project is aimed at introducing new organizational models and practices for human resources management, with emphasis on the longer employment for people over 54 years of age, ensuring flexible forms of employment, contributing to the reconciliation of the professional and personal life of the employees. There are included measures designed to encourage the commuter employees to their workplaces and back in order to keep their employment and their specific jobs. The employer will provide consistent with the hours of work and residence transport, which will increase the level of sustainable employment. It is planned to introduce a lever to boost motivation and productivity of the workforce by investing in multiband package of benefits associated with recreation, nutrition, sports activity of employees and activities with their children. It is planned to conduct training in health and safety at work, which is a reliable tool for human resource development and the prevention of hazards to the life and health of the employees. The ventilation system and the suspended ceiling in the main service facilities of the hotel will be reconstructed and modernized, aimed at collective defense of unfavorable microclimate. In order to minimize the risk and to protect the health of the employees it is provided for the purchase and provision of special clothing for the needs of the employed persons. The activities are aimed at providing equal working conditions and prevent any discrimination against various groups of people, and with their implementation the work quality will be improved and the labor productivity will enhance.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността "Организация и управление на проекта" е структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл, 13 месеца и ще включва: - Наблюдение и контрол на дейностите по проекта по отношение на време, използвани ресурси и постигнато качество на отделните етапи. - Установяване и предвиждане на отклонения от плана на проекта; - Изготвяне на технически и финансови отчети за изпълнението на проекта; - Регулярно провеждане на срещи на екипа на проекта за установяване на постигнатия напредък; - Управление на обхвата, времето, разходите, рисковете, комуникациите, промените и измерителите на проекта от страна на управленски екип; - Предприемане на корективни мерки, за да се осигури изпълнението на проекта навреме, в рамките на бюджета и с необходимото качество. Управленският екип за организация и управление на проекта се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Членовете на екипа ще носят отговорност за правилното и законосъобразното изпълнение на набелязаните дейности. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани за всяко едно лице. Ръководителят на проекта ще бъде лице, различно от лицето представляващо кандидата, външен изпълнител,с оглед на по-доброто разпределение на задачите и отговорностите и коректното изпълнение на проекта. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводителят по проекта ще е избран съгласно професионалния си опит и квалификация. Той ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта. Счетоводителят ще съгласува активно дейността си с ръководителя и ще го подпомага в неговата дейност. Координаторът ще осъществява цялостната координационна дейност между екипа по управление на проекта, целевите групи, управителя на фирмата и УО на ОПРЧР по изпълнението на проекта, ще събира информация, ще координира дейностите по организирания транспорт до и от работното място, обученията, предоставянето на специално работно облекло, ще подпомага работата на ръководителя и счетоводителя на проекта при изготвянето на текущи, междинни и окончателен отчети по проекта, спазва изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти по ОПРЧР. Ръководителят, координаторът и счетоводителят на проекта дейно ще участват в информационните кампании, ще представят и популяризират по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите. При избора на външни изпълнители-доставчици на гориво за МПС-тата, оборудване, специално работно облекло, обучения и изпълнители на СМР ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118 от 20.05.2014 г. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление. 21 357.14 21 357.14
Визуализация, информираност и публичност: Настоящата дейност е избрана с цел изпълнение на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти с европейско финансиране. Целта е да се информират целевите групи и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на ЕС, ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г. Дейността е комплекс от мерки представляващи различни начини за информираност на целевите групи, граждани, общността, общински и държавни структури, частния бизнес и заинтересованите страни. В хода на изпълнение на проектните дейности са предвидени: организиране и провеждане на два броя информационни срещи. Първата среща ще се организира след стартирането на проекта, за да се оповестят целите на проекта и предвидените дейности за постигането им. Целта на първата информационна среща е да запознае присъстващите, в частност потенциалните представители на целевите групи, за включване в проектната инициатива, със задачите и целите на проекта, сроковете за тяхното изпълнение, целевите групи, дейностите по проекта, източника на финансиране и бюджета на проекта, информация за ОПРЧР, ЕСФ и ЕС. Втората информационна среща ще бъде организирана и проведена при приключване на проекта, за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на втората информационна среща е да запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори. Предвидено е изработка и доставка на информационна табела, която ще бъде поставена на сградата на бенефициента. Предвидено е изработка и доставка на информационен банер, който ще бъде поставен в залата, където ще се проведат информационните срещи и обученията. Ще бъдат изработени, доставени и разпространени 1000 бр. информационни дипляни. На закупеното по проекта оборудване ще бъдат поставени информационни стикери. Всички документи свързани с изпълнението на проекта и материалите за визуализация и публичност ще съдържат в себе си емблемата на европейския съюз, наименование на финансиращият фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответните графични стандарти указани в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020" Чрез тези мерки ще се постигне визуализация и разпространяване на информация за целевите групи, източника на финансиране, стойността на безвъзмездната финансова помощ и резултатите от проекта, информация за финансиращата програма, ЕСФ и ЕС. Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. 2 250.00 2 250.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси : Секторът хотелиерство е със заплащане по-ниско от средното за страната, с непривлекателни условия на труд, което създава проблеми при подбор и задържане на персонала. Ситуацията се утежнява от намаляване на населението в трудоспособна възраст и миграцията в страната. Това налага активиране на всички необходими политики за задържане и пълноценно използване на своите човешки ресурси. Необходимостта от тези промени е свързана със стратегията за развитие на предприятието и въвеждане на компетентностния подход и практики за управление на човешките ресурси.Поради тази причина в рамките на дейността се предвижда въвеждане оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси, произтичащи от нуждата от организационни промени в хотелския комплекс насочени към мотивация на персонала, намаляването на текучеството, намаляване на стреса на работното място, търсене на механизми за наемане на повече хора, които да работят на непълно време, осигуряване на гъвкавост в заетостта и по устойчива заетост на служителите с деца, с цел съчетаване на професионалния, семейния и личен живот, по-дълго оставане в заетост на по възрастните работници, предаване на техния империчен опит, както и въвеждане на механизми за ротация. Дейността предвижда да се разработи, адаптира и внедри комплекс от елементи формиращи иновативен подход за развитието на човешките ресурси и цели повишаването на производителността в хотелски комплекс "Дипломат Плаза": 1.Оптимизиране на работните процеси с въвеждане на режим "Работно време с променлива граници" за работниците над 54 г. възраст; 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот за работниците над 54 г. възраст; 3.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива в предприятието; 4.Въвеждане на техниката "Ротация на работното място" на лица заемащи длъжностите "Барман", "Сервитьор", "Камериер", "Работник кухня" и "Хигиенист"; Дейността е с акцент в подкрепа на лицата над 54 г. възраст. Режима "Работно време с променлива граници" е ненормиран работен ден и организационно е гъвкава форма на работното време. Особено подходящ за лица над 54 г., които полагат грижи за възрастни родители, внуци, по-често посещават личния лекар и здравни институции.Този режим е основен фактор за постигане на баланс между професионален и личен живот на работника. С въвеждане на този режим на работното време ефективността и мотивацията на служителите нараства, текучеството на персонала намалява, а броя на отсъствията пада. В политиката на фирмата за развитието на човешките ресурси до момента, групата на работещите на възраст над 54 г.,не е била обект на индивидуален подход. Трудностите в набирането на персонал, повишаването на пенсионната възраст, стратегията за гарантиране високо качество на обслужването, налагат организационни промени, които да мотивират тези хора и да ги подпомогнат за по-продължителна пълноценна трудова дейност, това налага въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот за работниците над 54 г. възраст. Минимизирането на стреса на работното място е един от основните фактори за здравето на работниците и тяхната работоспособност и ефективност. Доброто ниво на вътрешна комуникация и добрите взаимоотношения в колектива и фирмената култура минимизират риска от недоразумения и респективно на допускане на грешки в трудовата дейност. Нуждата от ясни правила и принципи на водене на комуникация става повече от очевидна, защото в дейността на хотела са налице няколко разнопосочни линии на комуникация, на различни нива, в които участниците менят своята позиция и веднъж са в ролята на подател, а друг път-в ролята на получател. Една от успешните техники в управление на човешките ресурси е техниката "Ротация на работните места",ще се използва за ограничаване физическия и психически стрес от продължителната еднотипна, монотонна работа и намаляване на физическата и психическа умора. 11 900.00 11 900.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място на ежедневно пътуващите работници: Дейността е планирана с цел насърчаване на териториалната мобилност на ежедневно пътуващите работници от различни населени места, работещи в хотелски комплекс "Дипломат Плаза", гр. Луковит, както и за стимулиране заетостта и запазване доходите на работещите. Ще се осигури адекватна от страна на работодателя придобивка под формата на съобразен с работното време и местоживеене на лицата организиран транспорт, което ще доведе до запазване на заетостта на лицата, повишаване на производителността, конкурентоспособността и повишаване на качеството на живот на ежедневно пътуващите работници от и до работното им място. Дейността е основен стимул за ежедневно пътуващите работници, да запазят работните си места и своите доходи. Спецификата на дейността на хотела е свързана с работа през всичките календарни дни от годината. Хотелът е популярен с традициите си в конферентния и Спа туризъм и на практика процеса на работа е непрекъснат. В празничните и почивни дни заетостта е най-висока. Структурата на персонала отчита, че над тридесет човека живеят в населени места извън гр. Луковит и изпитват затруднения в организирането на работното си време и придвижването до работното си място. Голяма част от тях работят в различен часови диапазон, работят на смени, с разпокъсано работно време и на повиквания при организиране на отделни събития в хотела. За всички служители живеещи извън границите на гр. Луковит разходите за транспорт се явяват сериозно перо в техния личен и семеен бюджет. Работодателят ще организира и предостави безплатен собствен транспорт на ежедневно пътуващите си служители живеещи извън населеното място гр. Луковит, където е ситуиран хотелския комплекс. Направен пълен преглед на местоживеенето на работниците и часовите диапазони за започване и свършване на работа и са разписани 2 транспортни схеми. Транспортна схема № 1-Лек автомобил /Ситроен Ц8/ 5+1 места Начална точка: с.Рупци, общ. Червен бряг, ул. Георги Стойчев 25- гараж гр. Червен бряг, общ. Червен бряг,-Център-7,50 км. с. Радомирци, общ. Червен бряг,-Център-13 км. гр. Луковит, общ. Луковит, Хотел „Дипломат плаза” ул. Димитър Талев-10 км. с. Радомирци, общ. Червен бряг,-Център-10 км. гр. Червен бряг, общ. Червен бряг,-Център-13 км. Крайна точка: с.Рупци, общ. Червен бряг, ул. Георги Стойчев 25- гараж-7,50 км. Общо 61 км. В дните от Понеделник до Петък ще се извършват по 8 курса на ден/отиване и връщане/ В дните Събота и Неделя по 10 курса на ден, по-висока посещаемост на хотела и по-висока заетост на персонала/ Лица, които ще пътуват по Транспортна схема № 1 - 30 бр. Транспортна схема № 2 -Лек автомобил /Фиат улайс/ 4+1 места Начална точка: гр. Плевен, общ. Плевен, бул. Скобелев 20 - гараж гр. Луковит, общ. Луковит,Хотел „Дипломат плаза” ул. Димитър Талев 2-54 км. Крайна точка: гр. Плевен, общ. Плевен, ул. бул. Скобелев 20 - гараж -54 км. Общо 108 км. В дните от Понеделник до Петък ще се извършва по 1 курс на ден/отиване и връщане/ Лица, които ще пътуват по Транспортна схема № 2- 4 бр. Лицата от Целевата група /34 човека/, които ще използва организирания транспорт от и до работното място ще имат регистрация по настоящ адрес на не повече от 100 км. в едната посока. Работодателят е организирал замерване за установяване на разходната норма на горивото на транспортните средства от лицензирана изпитвателна лаборатория „ТЕХНОТЕСТ”, която установява, че измерения разход на дизелово гориво за Ситроен Ц8 е 8,9 л/100 км. и за Фиат улайс е 7,4 л/100 км. Методи за изпълнение на дейността: Документален-прилага се посредством създаване, поддържане и използване на различни видове документи в хартиен и електронен формат, списъци, формуляри, отчети, пътни книжки и други. Технологичен-използване на две собствени моторни превозни средства в пълна техническа изправност за превозване на работниците. Дейността е основен стимул за ежедневно пътуващите работници, да запазят работните си места и своите доходи и да се постигне устойчивост на заетостта. 48 884.00 48 884.00
Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация на обекти, свързани с подобряването на условията на труд в хотелския комплекс.: Дейността е планирана с цел да се постигне положителен ефект и подобряване на здравето и безопасността на работниците и служителите работещи в основните производствени помещения на хотелския комплекс. Сутерена на хотела е с площ 405 кв.м. Там са ситуирани основните производствени сектори "Перално и сушилно", "Химическо чистене", "Гладачно"," Машинни","Ел. и ВиК сектор","Сладкарски цех", "Работилница","Складово стопанство", както и съблекалните и санитарните възли за персонала на целия хотел-мъже и жени/всички работници/. Микроклимата на работните места в подземното помещение е с доста по -лоши показатели в сравнение с останалите работни места и етажи на хотелския комплекс. Хотелската база функционира повече от 10 г. и колективните предпазни средства в тази част на хотела са физически и морално остарели.Те не функционират с нужния капацитет и по този начин работниците са изложени на ежедневен риск за здравето си. Дейността е насочена към модернизиране на съществуващата вентилационна инсталация и окачен таван. Когато е изградена вентилационната инсталация не са били обособени всичките производствени сектори в сутерена. Производствените помещения в тази част на хотела са безпрозоръчни и това допълнително усложнява неблагоприятния микроклимат. Инсталацията е с недостатъчна мощност, а има участъци където е компрометирана. Предвижда се да се направи модернизация/реконструкция на съществуващата вентилационна инсталация с цел осигуряване оптималното изхвърляне на обработен въздух от работещите машини, сушилни и съоръжения, ще се осигури въздухообмен в работните помещения. Предвижда се и система за компресиране на изтегления въздух и подаване на пресен въздух до 1600 куб. м./ч. Пресния въздух ще се филтрира и загрява през зимата и охлажда през лятото с индивидуална климатична сплит система. За модернизацията/реконструкцията на съществуващата вентилационна инсталация в подземния етаж на хотела е направен предварително Инвестиционен проект от инженер-топлотехника с пълна проектантска правоспособност, включен в Камара на инженерите в инвестиционно проектиране. В подземните работни помещения в сутерена има изградена конструкция/рамка на височина 2-2,30 м. на която може да се постави окачен таван, с цел намаляване височината на помещенията от плочите с около 0,30 м. и подобряване на микроклимата, има частично поставени пити, които са счупени,компрометирани, стопени,неуплътнени, деформирани поради неефективното действие на вентилационната инсталация през годините и задържането на парите и кондензирането на обработения от машините въздух. На практика всички пити са компрометирани и окачения таван го няма.Той по никакъв начин не предпазва от нахлуване на студения въздух. За да се постигне максимален ефект за подобряване на микроклимата от модернизацията/реконструкцията на колективните предпазни средства в работните помещения на сутерена трябва да се приложи интегриран подход и комплекс от мерки, които да включват модернизация на съществуващата вентилационна инсталация и изграждане на окачен таван 405 кв.м./монтиране на окачен таван/ С изпълнението на дейността ще се постигне висока защита от неблагоприятен микроклимат в сутерена на хотела, където работи по-голяма част от персонала и се намират гардеробчетата, баните и тоалетните за целия персонал на хотела. Това от своя страна ще доведе до намаляване на простудните, аспираторните заболявания, заболявания на костите.Така ще се постигнат добри и безопасни условия на труд, а опасностите за живота и здравето на хората да бъдат отстранени, ограничени или намалени.Ще се постигне повишена мотивация на персонала , намалено текучество, а броят на отсъствията ще намалее, което от своя страна ще доведе до повишаването на производителността на работната сила в хотела. Модернизацията ще окаже и положително влияние върху околната среда и климата, поради постигане на оптимален ефект от използваните ресурси, ел. енергия и постигнат благоприятен микроклимат в сутерена на хотела. 28 756.25 28 756.25
Закупуване и предоставяне на ЛПС и специално работно облекло: Настоящата дейност е предвидена на база извършената оценка на риска на работните места в хотелския комплекс и Наредба № 3,от 19.04.2001 г. за минималните изисквания на за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС и специално работно облекло и цели закупуване и предоставяне на ЛПС и специално работно облекло за работещите в хотелски комплекс "Дипломат Плаза". В предприятието има изградена организационна структура и избран колективен орган по условията на труд КУТ. Комитетът обсъжда всички въпроси, свързани с условията на труд, оценката на професионалния риск, разглежда и предлага решения за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска и подобряване условията на труд, следи за състоянието на трудовия травматизъм и професионалната заболеваемост. Изготвен е списък за ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. Предложените ЛПС и специално работно облекло отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето на работниците, те са планирани на база на идентифицираните рискове от службата по трудова медицина за всяка отделна професия. Те ще отговарят на условията на съотвотното работно място, ще осигурят защита от рисковете, при които се прилагат, без те да водят до увеличаване на който и да е риск.Работодателят предварително е информирал всеки работещ за рисковете, от които го защитават ЛПС и специалното работно облекло, които той ще му предостави за ползване. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са съвременни, по-висок клас, изработени са от по-високо поколение материали, антистатични, водоустойчиви, антиалергични и т.н.С тях ще се постигне по-високо ниво на защита от старите защитни средства използвани до този момент в предприятието. Списъка е разработен на база реалните длъжности и работници в хотела и не предвижда резервни бройки. Защитните средства ще се използват в периода на изпълнение на проекта. В предприятието са раздавани частично ЛПС и специално работно облекло, които през последното тримесечие на 2016 г. ще бъдат бракувани и излезли от употреба. Работниците използват и специално работно облекло и обувки раздадени през 2014 г., за което е направено събрание и е издаден протокол за удължаване на срока на използването им. Специалните средства са вече амортизирани в максимална степен и ефекта от тях е сведен до минимум. На този етап фирмата изпитва затруднения да закупи цялото необходимо защитно работно облекло и предпазни средства отговарящи на високите европейски изисквания и стандарти за качество и безопасност и поради този факт има належаща потребност от придобиването на такъв вид средства. Предвидените защитното работно облекло и предпазни средства са изцяло калкулирани на база утвърден списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места.Осигуряването на защитно работно облекло и предпазни средства от най висок клас ще доведе до постигане на високо ниво на защита на живота и здравето на хората и предотвратяване на професионалния травматизъм. По този начин ще се осигури надграждане на качеството на предпазните средства, ползвани досега в хотелската база. Така работещите ще имат осигурена по-добра защита от вредното въздействие на извършваните дейности и влиянието на работната среда. Ще се осигури по-добра превенция на трудови злополуки, поради ниска защита на досега използваните предпазни средства и специално работно облекло. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на риска от трудови злополуки и професионални заболявания посредством закупуване на съответното работно облекло и лични предпазни средства. Ще бъде намален броя на дните за отпуск за неработоспособност поради заболеваемост причинена от вредните въздействия на средата и ниската степен на защита от използваните досега предпазни средства и специално работно облекло. 9 666.00 9 666.00
Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискови за здравето: Дейността е предвидена с цел поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място.Обучението по безопасност и здраве при работа е съществен елемент от комплекса мерки, които работодателят трябва да провежда “(чл.2, ал.1 Наредба на МТСП №РД-07-2/16.12.2009 г.), за да осигури на работниците и служителите здравословни ибезопасни условия на труд, така че опасностите за живота и здравето им да бъдат отстранени, ограничени или намалени. Дейността е пряко свързана с подобряване качеството на работните места и надежден инструмент за развитие на човешките ресурси, за подобряване на организацията и условията на труд. Ръководството на хотел „Дипломат Плаза“, гр.Луковит провежда фирмена политика, която следва нормативно регламентираните и задължителни изисквания на европейското и национално законодателство относно обученията по здравословни и безопасни условия на труд (програми, заповеди, инструктажи, инструкции, протоколи, книги за инструктаж). За постигане на по-качествена заетост и по-висока производителност на труда е наложително постигнатото ниво на знания и умения по безопасност и здраве на работещите, да се поддържа, надгражда и развива през целия период на трудовата им дейност. Работната среда (оборудване, съоръжения, материали, организация) се променя и това налага актуално и адекватно на условията обучение относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място и методите и средствата за ограничаването и предотвратяването им. Отрицателно въздействие върху безопасността и здравето при работа за работещите в хотелиерството и ресторантьорството оказват: големите работни натоварвания, високия дял на работа във вечерните часове и през почивните дни, контакт с капризни клиенти, дълго стоене прав и в статични пози, работа с електроуреди, работа в среда с висока температура, шум, съдове под налягане, контакт с режещи и загрети повърхности, работа с почистващи и дезинфекционни препарати. От изключително значение е проучването на добрите практики за избягване, отстраняване и минимизиране на въздействието им. Това ще определи съдържанието на обучението. То ще бъде организирано при спазване на всички европейски и национални правила, норми и изисквания (КТ и ЗЗБУТ чл.4 ал.1 т.2, Наредба №РД-07-2/16.12.2009 г. чл.5 ал.3; Наредба №7/1999г. чл.167 т.1 за провеждане на периодично обучение на работниците и служителите по правилата за осигуряване на ЗБУТ) и съобразено с всички вътрешнофирмени документи, регламентиращи дейността (стратегия за развитие на фирмата, препоръки на службата по трудова медицина, правилници, инструкции, КТ). Целеви групи: камериерки, хигиенисти, перачи, готвачи, сладкари, бармани, сервитьори, работещи в кухнята и ресторанта- 45 души Актуални теми: Правила за безопасна работа и защита. Основни опасности и степен на риска по време на трудовия процес. Характеристика на често срещаните трудови злополуки и професионални заболявания. Начини за елиминиране, ограничаване и минимизиране на риска от възникване на злополуки и професионални болести. Технически и организационни мерки за безопасност на работното място, добри практики. Безопасна работа с оборудване и съоръжения. Опазване на околната среда. Работа с почистващи, поддържащи препарати и дезинфекционни средства. Маркировка, етикети. Безопасно и отговорно ползване и съхранение. Съвместно ползване на продуктите. Обучението ще е съобразено с особеностите на конкретното работното място и потенциалните опасности, установени при оценката на риска и няма да дублира теми от проведения начален инструктаж при постъпване на работниците на работа. Обучените лица ще придобият допълнителни знания и умения за по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място, това ще доведе до ефективно поведение на работното място, превенция на риска за здравето им, намаляване на стреса и повишаване производителността на труда. 2 250.00 2 250.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите - осигуряване на занимания с децата на служителите и осигуряване на място за хранене.: Дейността е насочена към предоставяне на социални придобивки за работещите в хотелския комплекс в две направления: -Дейности, свързани с осигуряване на дневни занимания с децата на работниците и служителите; -Дейности по осигуряване на места за хранене на работниците и служителите, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд в предприятието. В днешно време предоставянето на социални придобивки е един от основните мотивационни механизми за развитие и повишаване на производителността на работната сила. Основната загриженост на работодателя към работниците е база за изявената воля на ръководството на хотелския комплекс да предостави социални придобивки на своя персонал, като предварително е направен анализ на техните нужди и потребности. Отчетен е факта, че един по -доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност, което от своя страна води до повишаване на нивото на производителност на работната сила. Спецификата на работното време в хотелския и ресторантьорски сектор е свързана с работа на смени, ненормирано работно време, полагане на извънреден труд, работа в късните часове на денонощието, нощен труд, работа в почивни и празнични дни. Това от своя страна създава затруднения на служителите, които имат деца, как да полагат адекватни грижи за тях, особено в празничните и почивни дни, когато детските заведения не работят и в останалото време, когато работата им не позволява да могат да водят и прибират децата си в нормирано работно време. По настоящата дейност работодателят е предвидил да обзаведе Детски кът на първия етаж на хотела / 30 кв.м./ с нужното оборудване, съобразено с безопасността на децата при техните игри и занимания и да осигури двама служители "Аниматори" да извършват индивидуални и групови занимания с децата на служителите по време на тяхната трудова дейност. Към момента структурата на персонала отчита 38 деца на служителите работещи в хотелския комплекс. Оборудването за детския кът ще бъде доставено от фирма предлагаща специализирано оборудване за деца, изработено от нужните сертифицирани материали, меки, ударопоглъщащи, съобразени с опазване на здравето и живота на децата. Другата социална придобивка, която е предвидена за създаване по настоящата дейност е обособяване на кухня и трапезария за изхранването на всички работници и служители на хотела /90 души/, съобразно рационалните норми за хранене. Ще бъде обособено помещение около 28 кв. м. в сутерена на хотела, което ще бъде оборудвано по настоящата дейност с нужните кухненски уреди за приготвяне на храна и маси и столове за трапезарията, където ще се хранят работниците. Ще бъдат осигурени три лица наети на длъжност "Готвач", които да приготвят храната на персонала и да се грижат за трапезарията, измиване, подреждане на посудата и т.н. Ще им бъдат вменени ангажименти по цялостното обслужване и изхранване на работниците в хотелския комплекс. Поради ненормирания работен ден на работниците в хотела изхранването ще се организира на групи в различен часови диапазон. Придобивката по оборудването на кухня и трапезария и организирането на изхранването на служителите е важен елемент от стратегията на фирмата. Организираното изхранване на работниците ще е съобразено със спазването на физиологичните норми за хранене. Прилагането на физиологичните норми за хранене ще удовлетвори физиологичните потребности на работещите и е база за създаване на предпоставки за добро здраве на работещите в хотела, което от своя страна ще доведе до превенция и намаляване на здравословните проблеми и повишаване на производителността на труда. Методи за изпълнение на дейността: -Организационен: интерпретира изявената воля и отговорностите на работодателите при създаване на оптимална организация на труда за ползване на социалните придобивки от всички работници на предприятието. -Технологичен:обхваща прилагането на техника, оборудване, машини и др. 76 080.00 76 080.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите - осигуряване на места за отдих и физическа култура. : Дейността е насочена към предоставяне на социални придобивки за работещите в хотелския комплекс в направление: осигуряване на места за отдих и физическа култура. Важен елемент от управлението на човешките ресурси в предприятието е организирането на почивките на работещите и местата за отдих и спорт, съобразно техните потребности и нужди. Мотивацията като способ се отнася до най-значимите ресурси на съвременната организация, а именно човешките ресурси. Счита се, че ефективността на организацията, както и нейното съвършенство се постигат най-мащабно и най-бързо чрез хората. Затова всички ръководители се стремят да управляват организациите си чрез управлението на човешките ресурси. Стратегиите за привличане, поддържане и постигане на съгласие с персонала са едни от най-важните и основни в мениджмънта и управлението на човешкия капитал в хотелския комплекс. Работодателят се стреми да създаде условия за провеждането на политика на равните възможности прилагана за всички работници в организацията, да осъществи етически подход при управлението, базиран на грижата за хората, справедливост и прозрачност на дейността, да поддържа и усъвършенства физическото и моралното благополучие на работниците. При организирането на срещите на работниците с работодателя и колективния орган КУТ, многократно се е изразявало желание и необходимост от страна на служителите за осигуряване на кът за отдих и спорт на открито, където хората да могат да почиват и спортуват. Спецификата на работното време в хотела, ненормирания труд, разпокъсаното работно време, работата през нощта и почивните и празнични дни, създават затруднения на работещите да си организират спортни дейности, почивки, излети, туризъм и т.н. Работодателя изявява воля да съдействува за развитие на физическа култура и спорта, за укрепване на здравето и повишаване дееспособността на работниците и служителите от всички групи и възрасти. В дейността е планирано да се облагородят два къта в страничната прилежаща площ на хотела за почивка, краткотраен отдих и спорт. Планирано е да се закупят ергономични ратанови мебели с меки калъфи за обособяване на къта за краткотраен отдих и да се изгради площадка с мека ударопоглъщаща настилка и да се поставят спортни фитнес уреди на открито. Уредите ще бъдат разнообразни за по леки и по динамични спортни упражнения и натоварвания, съобразени за младите и по възрастния персонал в хотелския комплекс. Планирано е да бъде назначен спортен инструктор с цел създаване на функционална спортна програма и предоставяне на индивидуални и групови тренировки с работниците и служителите. Това от своя страна ще доведе до ефективно използване на почивките на служителите през и след работно време, правилно организиране и провеждане на спортните занимания, съобразено със здравето и индивидуалните възможности за спорт на хората, с минимизиране на риска от спортни травми и натоварване. Придобивката по осигуряване на места за отдих, спорт и физическа култура за работниците и служителите на хотелския комплекс е важен елемент от стратегията на фирмата за управление на човешките ресурси. Тя ще удовлетвори физиологичните потребности на работещите от почивка и спорт и е база за създаване на предпоставки за добро здраве и дух на работещите в хотела, което от своя страна ще доведе до повишаване на тонуса и мотивацията за работа и превенция за намаляване на стреса и риска от влошаване на здравето, което от своя страна е база за повишаване на производителността на труда в предприятието. 30 468.00 30 468.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).