Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The current project envisages the rehabilitation and modernization of the systems of outdoor artificial lighting in the villages of Pavelsko, Hvoyna, Zabardo, Bogutevo, Zornitsa, Lilekovo, Malevo, Ostritsa, Orehovo, Progled, Studenets, as well as a separate zone in the resort complex Pamporovo (road to Elina Hotel, road to Finlandia Hotel and road to ski slope) on the territory of Chepelare Municipality, Smolyan Region. The outdoor artificial lighting systems of the eleven villages serves a total of 1,776 inhabitants, and in a separate zone in Pamporovo residents are estimated at an average of 27,500 people, depending on the season. It is envisaged to replace the luminaires in outdoor artificial lighting systems with new ones and to add additional efficient LED luminaries, to replace and add new pillars for street lighting in certain places, to replace the old power supply panels (cartridges) with new ones that provide centralized automated management and monitoring of the consumption of the outdoor artificial lighting systems, construction of 2 pcs. centralized hybrid photovoltaic plants to power the street lighting.
The current project builds on what has been achieved in Chepelare municipality so far. With realization of the current project, all settlements in the municipality of Chepelare will have modern energy efficient street lighting. After the implementation of the above measures, the following results will be achieved:
1. Estimated cash savings 60 187.73 EUR / year.
2. Greenhouse gas emissions saved 666.58 CO2 tonnes / year.
3. Estimated annual energy savings 564.90 MWh / year.
4. Partition of electricity produced from renewable sources in the total electricity consumption in the reconstructed system / and after application of the ECM 11.49%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Управлението на проекта включва формиране на екип, състоящ се от ръководител на проекта, технически експерт и финансов експерт, в съответствие с всички изисквания на програмата. Екипът за управление на проекта ще подходи към планирането и управлението на проекта като единен и непрекъснат процес, чрез който да се постигне адекватно на нуждите и съобразено с изискванията на Програмата управление. Целта на управлението на проекта ще бъде да се създадат условия за успешното осъществяване на дейностите и постигане на резултатите, заложени в проектното предложение. Дейността предвижда: - Изготвяне на план за мониторинг; - Техническа и финансова отчетност по проекта; - Управление на комуникацията в проекта; - Прозрачно изпълнение; - Организация на отчитането на проектните дейности, - Провеждане на регулярни срещи на екипа за управление. Екипът ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, финансовото управление и контрола на бюджета, подготовката на необходимата документация и др. За изпълнението на настоящият проект, кандидатът предвижда изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, кандидатът ще следва стриктно заложените цели, спецификата и графика на дейностите. 8 782.80 0.00
Изготвяне на работен проект за рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление: Изготвяне на работен проект за рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление в селата Павелско, Хвойна, Забърдо, Богутево, Зорница, Лилеково, Малево, Острица, Орехово, Проглед, Студенец и обособена зона от к.к. Пампорово, на територията на община Чепеларе 23 820.00 0.00
Дейности по рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление: Ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител с предмет "Избор на изпълнител за извършване на дейности по рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление в селата Павелско, Хвойна, Забърдо, Богутево, Зорница, Лилеково, Малево, Острица, Орехово, Проглед, Студенец и обособена зона от к.к. Пампорово (път към хотел Елина, път към хотел Финландия и път към ски писта), на територията на община Чепеларе". Редът и условията, при които ще се избере изпълнител на обществената поръчка, ще бъдат съобразени със Закона за обществените поръчки (ЗОП) и Правилника за прилагането на Закона за обществените поръчки (ППЗОП). Настоящата процедура ще се проведе на основание чл. 18, ал. 1. т. 1 от ЗОП. Стойността на поръчката е определена след извършено обследване за енергийна ефективност на системите за външно изкуствено осветление, което е съгласувано с Агенцията за устойчиво енергийно развитие и е получило становище за съответствие. Процедурата за възлагане на обществената поръчка е основана на принципите на публичност и прозрачност, на свободна конкуренция, на пропорционалност и на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, като дава възможности за участие на всички участници, отговарящи на изискванията на възложителя. След изпълнението на тази дейност ще бъде избрана фирма-изпълнител и ще бъде подписан договор с нея. Предвиден е максимален срок в рамките на 5 месеца. След това ще стартират СМР: подмяна на осветителите в системите за външно изкуствено осветление с нови и добавяне на допълнителни ефективни LED осветители, подмяна и добавяне на нови стълбове за улично осветление на определени места, замяна на старите електрически захранващи табла (касети) с нови, които осигуряват централизирано автоматизирано управление и мониторинг на потреблението от системите за външно изкуствено осветление. Ще бъдат изградени 2 бр. централизирани хибридни фотоволтаични станции, които да осъществяват електрозахранването на улични осветители, в селата Павелско и Орехово. 476 376.00 0.00
Извършване на строителен надзор: Дейността включва извършване на строителен надзор по смисъла на Закона за устройство на територията и нормативните актове по неговото приложение. Дейността е в пряка връзка с изпълнението на строителните работи в рамките на Дейност 3 от проекта.Дейността има за цел: - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Засилен контрол върху прилагането на безопасни и здравословни условия на труд. Съгласно Закона за устройство на територията е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Чепеларе. 18 156.00 0.00
Упражняване на авторски надзор: В рамките на дейността ще се извършат услуги, свързани с упражняване на авторски надзор по време на дейностите по рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление в селата Павелско, Хвойна, Забърдо, Богутево, Зорница, Лилеково, Малево, Острица, Орехово, Проглед, Студенец и обособена зона от к.к. Пампорово, на територията на община Чепеларе. Целта на дейността е осигуряване на ефективен и качествен авторски надзор, съгласно изискванията на ЗУТ, с оглед успешното изпълнение на строително-монтажните работи на обектите на интервенция. Упражняването на авторски надзор на проекта гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на устройствените, технологични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Авторският надзор е задължителна част от процеса на реализация на проекта. Авторският надзор представлява проследяване на целия процес на реализация, на качеството на изпълнение, координация между различните професионалисти, изпълнители, доставчици, технически лица и работници, следене за спазване на договорените срокове и бюджети. 4 800.00 0.00
Дейности по информираност и публичност : Дейностите по информираност и публичност ще бъдат осъществени при спазване на изискванията за информация и публичност по Механизма за възстановяване и устойчивост. Целевите групи, към които ще бъдат насочени, са жителите, гостите и туристите на територията на община Чепеларе, НПО, предприятия, публични институции и др. При всички предвидени мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде изрично указан произходът на финансиране чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването "финансирано от Европейския съюз - NextGenerationEU". Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС. Предвидени са следните дейности за информация и публичност: 1. Разработване на секция за проекта на уеб страницата на Община Чепеларе www.chepelare.org. Тя ще съдържа информация за проекта, напредъка на дейностите, постигнатите резултати, източникът на финансиране и др. Информацията ще бъде на български език, придружена със снимков материал. 2. Изработване и поставяне на плакат с информация за проекта - минимален размер А3, в който се подчертава финансовата подкрепа от ЕС. Ще бъде поставен на видно място на входа на Общинска администрация Чепеларе. 3. Изработване и поставяне на на билборд – 1 бр., който ще бъде монтиран в гр. Чепеларе, в близост до сградата на Община Чепеларе. 4. Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела /плака/, заменяща билборда след приключване на проекта – 1 бр. Табела ще съдържа същите основни елементи като билборда и ще бъде монтирана в гр. Чепеларе, в близост до сградата на Община Чепеларе, в срок до една седмица след отстраняване на билборда. 5. Организиране и провеждане на Информационни публични събития – 2 броя: начална и крайна конференция.Началната конференция ще бъде проведена след стратиране на проекта, крайната – след приключване на дейностите по СМР. Ще бъдат поканени представители на местни и регионални медии; жители, гости и туристи на община Чепеларе; кметове и кметски наместници, представители на НПО, бизнес и др. 6. Периодично ще се публикува информация за проекта, донорите, целите, постигнатите резултати, напредъка на дейностите в официалната страница на Община Чепеларе и във фейсбук-страницата на общината. Предвидените мерки имат за цел да достигнат до възможно най-широката аудитория, включително до всички заинтересовани страни. 1 800.00 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност: С реализацията на настоящия проект Община Чепеларе цели да постигне не по-малко от 30 % спестявания на първична енергия в системите за външно изкуствено осветление, обект на инвестицията. За целта към окончателния отчет по проекта ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, изготвен по образец. 6 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).