Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

Candidate: "Dom na ideyata" Association; Partner: „Institute for social management”; General objective of the project: Encouraging the access to employment and supporting the professional integration of vulnerable groups in the field of the social economy in the town of Ruse; Specific objectives: 1. Starting up a social enterprise for catering services “Party club”; 2. Including 33 beneficiaries from vulnerable groups on the labour market  in employment - in management and in the activities of the social enterprise, created within the project; 3. Exploring the opportunities and strategic marketing planning of the services offered by the social enterprise, created within the project.  Target groups: 1) People with disabilities in working age, 2) People with disadvantages on the labor market and other socially excluded people according to the Guidelines for applicants. Beneficiaries: 33 unemployed persons from the target groups. Main activities aimed at achieving the project objectives:  Setting up the legal framework and the material environment for the functioning of the social enterprise; Increasing the employability of the beneficiaries by supporting their labour integration, providing 12-month employment and workplace learning; Market research and social marketing for determining the future direction of the development of the social enterprise. Indicators for implementation: 33 participants from the target groups, included in employment within the project; Indicators for result:  17 participants in employment after the end of the operation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Създаване на Социално предприятие за кетърингови услуги „ПАРТИ КЛУБ” в гр. Русе: Цел на дейността: Да се създаде СП за кетъринг услуги в гр. Русе, което да предостави възможност на уязвими групи на пазара на труда за трудова интеграция в сферата на социалната икономика. СП за кетъринг услуги ще предлага комплексно обслужване на корпоративни събития / фирмени тържества – годишнини, освещавания, откривания; делови мероприятия – семинари, промоции на продукти; дегустации; тематични и градински партита; работни закуски и пр./; частни събития /сватби, абитуриентски и абсолвентки балове, рождени и именни дни, юбилеи, детски празници/; абонаментни доставки на храна по частни домове и фирми. За постигане на тази цел ще бъдат изпълнени следните задачи: • Създаване на правна рамка за функциониране на социалното предприятие. С първото искане за междинно плащане на УО ще бъдат представени документи на СП като обособена организационно-фирмена структура: Учредителен акт/устав на Кандидата, доказващ създаването на СП и кумулативното наличие на изискванията на дефиницията за СП на чл. 2 от Регламент (ЕС) № 1296/2013 на ЕП; Вътрешен правилник за дейността и организацията на работа, доказващ участието на работещите в управлението на СП; Тарифа за цените на кетъринговите услуги и Методика за реинвестиране на печалбата; Счетоводна политика и индивидуален сметкоплан на Сдружението „Дом на идеята”. Новосъздаденото СП ще използва подходяща система за документооборот и счетоводно отчитане, приходите и разходите ще се отчитат чрез отделни аналитични сметки. • Осигуряване на материална среда за функциониране на СП: В предпроектния период Кандидатът е извършил проучване на пазарните цени, с цел планиране на проектните разходи за: - Наемане на подходящ за функциите на СП сграден фонд, който включва работни помещения за дейностите за подготовка на кетъринговите изделия /кухня и помещение за подготовка на сладкарските изделия, складово помещение; помещение за изработване на декорации, дребни подаръчни и сувенирни изделия; банкетна зала и прилежаща градинска площ/; - Осигуряване на професионално кетъринг оборудване – в предпроектния период Кандидатът е прецизирал основната номенкратура, необходима за функциониране на фирмата – кухненска техника и инвентар; комплекти прибори и сервизи за хранене и напитки; обзавеждане на банкетната зала за събития; градинско парти обзавеждане; материали и консумативи за декориране; осветителна, озвучителна, презентационна техника. • Наемане на 4 ръководители на основните фирмени дейности по готварство, сладкарство, сервитьорство и декоративно оформление. Те не са от целевата група на проекта и ще бъдат наети на трудови договори, съгл. условията на процедурата за 12 месеца на длъжностите: Ръководител на дейности по готварство, с квалификация за длъжността „Готвач”, код по НКПД 51202001; Ръководител на дейности по сладкарство с квалификация за длъжността „Сладкар”, код по НКПД 51202002; Ръководител на дейности по обслужване на празнични събития с квалификация за длъжността „Главен сервитьор”, код по НКПД 51312001; Ръководител на дейности по декориране на кетъринг изделия, аранжиране и художествено оформление на пространства, дребни сувенири за празнични събития, с квалификация за длъжността „Карвинг-декоратор”, код по НКПД 51202005. Те ще ръководят фирмените работници-бенефициенти, като извършват обучение на работното място. Наемането на тези специалисти с квалификация и опит е необходимо за постигане целите на проекта – те ще предадат своя практически опит на бенефициентите-работници по отношение на фирмените дейности на СП. Наемат се за 12 месеца – срокът за субсидирана заетост на бенефициентите. Етапи на изпълнение: - Създаване на правна рамка за стартиране на СП - I проектен месец; - Доставка на кетъринг оборудване – I – IV проектен месец; - Наемане на 4 ръководители на фирмени дейности - II - III проектен месец. 0.00 16 289.55
2. Подбор и наемане на 33 бенефициенти по проекта в СП за кетърингови услуги „ПАРТИ КЛУБ”-Русе: Цел на дейността: Извършване на подбор на 33 бенефициенти от целевите групи на проекта, които ще бъдат наети като екип за управление на СП и фирмени работници. Дейността ще се извърши от екипа за управление на проекта и включва изпълнението на следните задачи: - Осигуряване на експертно съдействие от ДБТ-Русе за извършване на подбора – след сключването на административния договор с УО екипът по проекта ще проведе работна среща с ръководството на ДБТ-Русе, на която ще го информира за целите на проекта, очакваните резултати, проектните дейности и ще поиска експертно съдействие за извършване на качествен подбор на бенефициенти от целевите групи; - Разработване на процедури и критерии за подбор на бенефициенти – екипът по проекта определя критериите за подбор, съгласно длъжностите в СП, планирани по проекта, определя етапите, методите за подбора, датите и мястото на събеседването с кандидатите. - Извършване на подбора – Подборът се извършва от екипа по проекта по документи и чрез събеседване. Методите на подбор са чрез ДБТ, директно търсене,използване на интернет сайтове за търсене/предлагане на работна сила, частни трудови посредници, контакти със социални институции, неформални контакти и др.След подбор по документи експерти от екипа информират подходящите лица от целевите групи за насроченото интервю. Интервюто се предшества от групово информиране на кандидатите за целите на проекта и ползите за бенефициентите. Събеседването по целесъобразност се извършва на 2 етапа – с кандидатите за управленски длъжности в СП и с кандидатите за работници, ангажирани във фирмените дейности. Цел на събеседването с кандидатите е установяване на нагласите за работа в СП. Окончателният подбор се извършва въз основа на документите за образование, изискуеми за длъжността, и резултатите от събеседването. - Наемане на 33 бенефициенти по проекта – В резултат на подбора ще бъде нает екип за управление на СП /3 лица/ на длъжностите „Управител, приготвяне и доставяне на храна (кетъринг)”, код по НКПД 14123008; Счетоводител, код по НКПД 24116004 и „Експерт, маркетинг”, код по НКПД 24316002. Фирмените работници ще бъдат наети на длъжностите „Помощник-готвач”, код по НКПД 51202003 /9 лица/; „Помощник-сладкар”, код по НКПД 51202004 /9 лица/; „Сервитьор”, код по НКПД 51312004 /6 лица/; „Художник-декоратор”, код по НКПД 73163023 /6 лица/. С наетите по проекта 33 бенефициенти се сключват 12-месечни трудови договори по реда и условията на трудовото законодателство. Етапи за изпълнение на дейността: – Осигуряване на експертно съдействие от ДБТ-Русе за извършване на подбора, разработване на процедури и критерии за подбор на бенефициенти – I проектен месец; – Извършване на подбора - II-III проектен месец; – Сключване на трудови договори с бенефициентите - екип за управление на СП и фирмените работници - III проектен месец. 0.00 0.00
3. Психологическо подпомагане и мотивиране на 30 лица от целевите групи –бенефициенти по проекта: Цел на дейността: Да бъде формирано у 30-те бенефициенти-фирмени работници от уязвими групи на пазара на труда активно отношение към интегрирането им в заетост и професионално развитие. Дейността се изпълнява от експерти на организацията-партньор „Институт по социално управление” ЕООД /”ИСУ”ЕООД/, която притежава релевантен опит. В планираните мерки за трудова и социална интеграция по проекта не са включени бенефициентите, наети в екипа за управление на СП, тъй като тяхната висока степен на образование по търсени професии и специалности /мениджър, счетоводител, експерт маркетинг/ предполага и висока степен на трудова мотивация, стремеж към професионално и кариерно развитие. Според извършения предварителен анализ на потребностите, 30-те бенефициенти, наети на работнически длъжности в СП, са нуждаещи се от психологическо подпомагане и трудова мотивация – поради ниската степен на образование, без или квалификации, които не се търсят на пазара на труда, без професионален опит, те са в риск от трудова и социална дезинтеграция. За постигане целите на проекта върху тези бенефициенти ще бъдат включени в специфични мерки за улесняване на трудовата и професионалната им интеграция в сферата на социалната икономика, както следва: • Психологическо подпомагане – необходима мярка за подкрепа на 30-те бенефициенти-фирмени работници и условие за социалното и интегрирането им в заетостта. Мярката е ориентирана към индивидуални и групови потребности на бенефициентите за преодоляване на ограничения по отношение на социалната им адаптация и мотивация за проактивно поведение за интегриране в заетост, за формиране на капацитет за екипна работа. Организацията на психологическото подпомагане предвижда индивидуална и групова форма на консултиране от експерт обучение и квалификация, код по НКПД 24246001 (психологическо подпомагане) на „ИСУ” ЕООД. За целите на груповото консултиране 30-те бенефициенти ще бъдат разпределени в 3 групи по 10 лица. Планирано е по 2 ч. индивидуално психологическо подпомагане на всеки от 30-те бенефициенти /10 дни х 6 ч./ и по 12 ч. групово консултиране за всяка от трите групи /6 дни х 6 ч./. Извършва се в началния период на заетостта. Всеки бенефициент ще бъде ангажиран в индивидуално или групово консултиране по 2 ч./ден в извънработно време. • Трудова мотивация на бенефициентите за улесняване на прехода им към заетост. Организацията предвижда разпределение на бенефициентите в 3 групи, общият хорариум е 90 уч. часа (15 уч. дни х 6 ч./ден) с продължителност 45 мин. Извършва се от експерт обучение и квалификация, код по НКПД 24246001 (трудова мотивация) на „ИСУ” ЕООД в началния етап на заетостта. Всеки бенефициент ще бъде ангажиран х 2 ч. на ден в извънработно време в обучение по трудова мотивация. Учебната програма включва модулите: Техники за ефективна комуникация; Подготовка на документи за кандидатстване за работа (CV и мотивационно писмо); Подготовка за явяване на интервю с работодател; Планиране на процеса за търсене на работа. Процесът на мотивация е пряко ориентиран към формиране активно отношение към интегрирането в заетост по проекта и възможностите за професионално развитие. Успешно преминалите през обучението ще получат сертификат. Етапи за изпълнение на дейността: • Психологическо подпомагане – IV – V проектен месец, общо 96 уч. часа /16 уч.дни/; • Трудова мотивация – IV – V проектен месец, общо 90 уч. часа /15 уч.дни/. 0.00 3 084.80
4. Включване на 33-те бенефициенти по проекта в 12-месечна заетост : Цел на дейността: Осигуряване на 12-месечна субсидирана заетост при 8-часов или непълен работен ден на 33-те бенефициенти. Заетостта на бенефициентите по проекта се упражнява, съгласно вида и характера на сключените трудови договори при спазване на условията на трудовото законодателство. За периода на заетостта те ще получават възнаграждения в размер на 100% от сумата на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. Екипът за управление на СП разработва и прилага фирмената документация, свързана с управление на персонала – правилници на вътрешния ред, длъжностни характеристики, присъствени форми и пр. Периодът на заетостта стартира с въвеждаща среща на екипа за управление на СП с фирмените работници за запознаването им с характера на трудовата дейност, която ще изпълняват, с правилата на трудовата дисциплина; с графика, по който ще протича работният ден. Ще им бъде проведен групов инструктаж по безопасност и хигиена на труда. В началото на периода на заетост бенефициентите ще преминат през психологическо подпомагане и трудова мотивация, като ще бъдат ангажирани по 2 уч.часа на ден в извънработно време. Планираната 12-месечна заетост ще се съчетава с обучение на работното място на 30-те бенефициенти-фирмени работници, извършвано от наетите по проекта 4 ръководители на основните фирмени дейности. Вътрешнофирменото обучение на работното място е подходящо за бенефициентите – извършва се в реална производствена среда, по време на производствения процес, съответства на конкретните нужди на фирмата и потребностите на бенефициентите. Цел на обучението е да формира у фирмените работници по време на производствения процес необходимите практически умения за извършване на основните фирмени дейности и отговорно отношение към трудовата им дейност. За целите на обучението ръководителите на фирмените дейности разработват учебни програми в съответните области на фирмена дейност – готварство, сладкарство, сервитьорство и дейности по декориране на пространства и кетъринг изделия, които се утвърждават от екипа за управление на СП. През периода на заетостта, екипът за управление на СП, в съответствие функциите и отговорностите си, ще упражнява контрол върху спазването на нормите на трудовото законодателство, установените фирмени правила на финансовата, трудовата и технологичната дисциплина и условията на труд. Екипът за управление на проекта ще упражнява мониторинг и контрол върху изпълнението на дейността в съответствие с планираните проектни цели и изискванията на процедурата към отчетността на изпълнението. Етапи за изпълнение на дейността: – Провеждане на въвеждаща среща на екипа за управление на СП с фирмените работници и групов инструктаж по безопасност и хигиена на труда - IV проектен месец; – Упражняване на 12-месечна заетост от бенефициентите по проекта - IV – XV проектен месец. 0.00 37 639.07
5. Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на услугите, предлагани от СП „ПАРТИ КЛУБ”: Цел на пазарното проучване е да установи параметрите на потребителското търсене на кетъринг услугите в област Русе и съседните й Разград и Силистра, с цел увеличаване пазарната реализация на фирмената дейност на СП „ПАРТИ КЛУБ”. Резултатите от проучването ще определят възможностите на развитие на социалното предприятие след приключване на проекта, както и аспектите на фирмената дейност, в които СП следва да развие бъдещи конкурентни предимства. Според предпроектните проучвания на Кандидата, в сектора на кетъринг услугите съществуват пазарни ниши по отношение на обхвата на населението в областите Русе, Разград и Силистра, както и по отношение на асортимента на услугите, които се предлагат тук към момента. Понастоящем в Русе функционират само 2 специализирани фирми за събитиен кетъриг, в Разград специализираните фирми за кетъринг са също 2, в Силистра - 1. Част от този тип услуги /предимно разнос на храна по частни домове и фирми/ се предлагат и от няколко ресторанта в областните центрове на целевия район на проучването. Освен това, съществуващите специализирани фирми за събитиен кетъринг са фокусирали дейността си основно в областните центрове, пренебрегвайки съществуващото търсене в по-малките населени места. Предварителните проучвания дават увереността, че потребностите на населението надвишават предлагането и дават възможност за бъдещо развитие на СП. Кандидатът има различни идеи за видове услуги, които към момента липсват на местния пазар, но при стартирането на фирмената си дейност СП ще се ограничи с предлагането само на основни видове услуги, докато утвърди пазарните си позиции, според логиката на всеки новостартирал бизнес. Очакванията от пазарното проучване са да се потвърди прогнозата за нови възможности за увеличаване обхвата и обема на дейността на СП за кетъринг услуги. Прогнозата дава увереност за жизнеспособността на създаденото по проекта социално предприятие – да допринася за удовлетворяване на реално съществуващи потребности на населението в областите Русе, Разград и Силистра от по-висока степен на качеството и количеството на кетъринг услугите. На база резултатите от пазарното проучване ще бъде извършен социален маркетинг с прилагане на маркетингови техники и похвати, насочени към увеличаване на възможностите за пазарна реализация на услугите на СП след приключване на проекта. Проучването ще бъде извършено от двама консултанти-анализатори, проучване на пазари, код по НКПД 24316001, наети на трудови договори по проекта. Проучването е предшествано от създаване на подходящи условия за извършване на дейността. Етапи за изпълнение на дейността: • Сключване на трудови договори с 2 консултант-анализатори, проучване на пазари – IX проектен месец; • Подготовка за извършване на проучването – запознаване на експертите с целите и очакваните резултати от проекта и дейността, с функциониращото СП за кетъринг услуги „ПАРТИ КЛУБ”; създаване на подходящ инструментариум за проучването – IX проектен месец; • Извършване на проучването на потребителското търсене на кетъринг услуги от населението на областите Русе, Разград и Силистра – IX - X проектен месец. • Анализ на резултатите от проучването – обработка на резултатите и създаване на доклад – XI проектен месец. 0.00 0.00
6. Разработване на маркетингова стратегия за развитие на създаденото СП за кетърингови услуги „ПАРТИ КЛУБ” : Цел на дейността: Разработване на социална маркетингова стратегия, прилагане на маркетингови техники и похвати за информиране, популяризиране и формиране на положителни поведенчески нагласи спрямо обществената значимост на социалната икономика и предприемачество и в частност на създаденото по проекта СП. Изходна позиция на социалния маркетинг е, че нуждите на потребителите трябва да бъдат задоволявани в съответствие с дългосрочните интереси на обществото. Негова цел е да осигури условия за развитието на фирми, чиято дейност е ориентирана не само към печалбите на предприятието, удовлетворението на клиентите му, но и към благополучието на обществото. Социалният маркетинг по проекта ще се приложи, за да насърчи и увеличи ползването на услугите, предлагани от СП за кетъринг услуги „ПАРТИ КЛУБ” и за да популяризира сред обществеността в областите Русе, Разград и Силистра социалната значимост на предприятието, което осигурява заетост на уязвими групи на пазара на труда. В този смисъл социалният маркетинг не се ограничава само с посланията и публичното информиране на аудиториите – потенциални потребители на услугите, обществото и заинтересовани страни за целите, дейността и услугите на създаденото по проекта СП, а е по-скоро ориентиран към постигане на поведенчески промени. Защото осъзнатият общ интерес – на социалното предприятие /съответно, на работещите в него/, на заинтересованите страни и на обществото, което подкрепяйки социалните предприятия, решава обществени проблеми - е единствено възможната посока за развитие на социалните предприятия. Маркетинговата стратегия ще бъде разработена от 2 наети по проекта на трудови договори експерти маркетинг, код по НКПД 24316002. Прилагането на определените от стратегията маркетингови средства и похвати за помотиране на социалното предприятие и услугите ще се извърши от Кандидата, вкл. чрез външно възлагане. Етапи в изпълнението на дейността: • Разработване на маркетингова стратегия на база на извършеното по проекта пазарно проучване за потребността от кетъринг услуги на населението от областите Русе, Разград и Силистра. Извършва се от наети от кандидата Сдружение „Дом на идеята” 2 експерти маркетинг – ХII – XV проектен месец; • Създаване на уеб-сайт на СП за кетъринг услуги „ПАРТИ КЛУБ”-Русе – освен информация за изпълнението на проекта, подкрепата от ОП РЧР и ЕСФ, на сайта ще се промотират дейностите/услугите, които предлага СП – външна услуга – ХII проектен месец; • Създаване на рекламни листовки – промотиращи услугите на СП за кетъринг услуги „ПАРТИ КЛУБ”-Русе и контактните данни на предприятието. Разпространяват се сред потенциални потребители /корпоративни клиенти и физически лица/ и заинтересовани страни в областите Русе, Разград и Силистра – външна услуга – ХII проектен месец; • Организиране на кетъринг събитие за промотиране дейността на СП, подкрепата на финансиращата програма ОП РЧР и ЕСФ за стартиране на предприятието пред заинтересовани страни и потенциални корпоративни клиенти – организира се от екипа по проекта и екипа за управление на СП. На събитието ще бъдат поканени регионални и местни представители на изпълнителната власт, бизнес организации, водещи фирми от региона, НПО – XV проектен месец; • Регистриране на СП за кетъринг услуги „ПАРТИ КЛУБ”-Русе във Форум „Социални предприятия в България” - неформална коалиция от неправителствени организации, бизнес асоциации, стопански предприятия, банки, университети, физически лица и други заинтересовани страни. Членството в тази коалиция осигурява колективна защита на интересите на сектора на социалното предприемачество; обмен на опит с други социални предприятия; участие в изследвания за ефекта и тенденциите в развитието на социалното предприемачество; принос за увеличаване на подкрепата за социалните предприятия; участие в изграждането на мрежи между социалните предприемачи. Регистрацията се извършва от Сдружение „Дом на идеята” през XIV проектен месец. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).