Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

"BETTRAN" SA is a company incorporated in the month of March 1992. The company is 100% private equity. As of December 31, 2015 the distribution of share capital is as follows: 76% of individuals and 24% legal entities. "BETTRAN" AD has one-tier management system with a Board of Directors consisting of 3 members.
The business scope of the company "BETTRAN" AD is the production of ready-mixed concrete, lime and cement mixtures and extraction of gravel and mining of river sand. The company has several production centers, they are:
- Stationary concrete center in the town. Haskovo;
- Mobile concrete center in the town. Simeonovgrad;
- Quarry for crushed stone. Fortress;
- Career extraction of river sand. Brod.
The project proposal envisages the purchase of a number of hybrid hydraulic excavator (Measure 1), a number of front wheel loader (Measure 2), a number of mobile sieve tridekovo (Measure 3) to enhance energy efficiency due to energy savings and reduced CO2 emissions and increase productivity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на един брой хибриден хидравличен багер (Мярка 1): Спрямо технологичната карта на предприятието, технологичния процес протича през следните етапи: • I – ви етап: Провеждане на ПВР и натоварване с верижни багери на взривената скална маса за последващата й обработка; • II – ри етап: Претрошаване на ВСМ в стационарни или мобилни трошачни инсталации и последващото и пресяване на различни фракции; • III – ти етап: Натоварване на готовия продукт /фракции/ с колесни челни товарачи на автотранспорт за експедиция към бетоновите центрове на компанията; • IV – ти етап: Производство на бетон и бетонови изделия Хидравличен багер, с който дружеството разполага, е с кофа с обем 1.6 м3, с коефициент на запълване 85%. При плътност на преработвания материал около 1.8 т/м3, можем да калкулираме, че материала в една кофа би бил 2.45т. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващото старо оборудване е изчислено потребление на енергия от дизелово гориво в размер на 184768,75 kWh/г. Старият багер има следните недостатъци: - висока енергоемкост /разход на гориво/; - нискотехнологично с малка производителност /стара технология/; - морално остаряло оборудване; - висока степен на амортизация, която води до честа аварийност и големи разходи за ремонти /багера е на 18720 мч, което повишава и себестойността на произвежданата продукция/; - замърсяване на околната среда /стара неекологична технология/ с изгорелите газове от двигателите, поради тяхната висока амортизация; - лош комфорт при работа с машините /високо ниво на шум, липса на климатизация/; - производителността на багера Оamp;K е по-малко от производителността на мобилните трошачки, които той зарежда с материал за претрошаване, което забавя производствения процес и намалява общата производителност; Предложената мярка (подмяна на стар багер) участвува в първият етап на производството. Предвижда се интегриране в производственият процес на ново поколение хибриден верижен багер (Мярка 1) с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена скална маса. Хибридният верижен багер трябва да е с нова хидравлична система, изцяло нова технологична разработка: - Мощност на двигателя 226 kW; - Среден разход на говориво 20 l/h; - Стрела с дължина 6,5 m; - Носач с дължина 3,2 m; - Усилена кофа за скала с ширина 1650 mm и обем 2,15 m3; - Хибрид, който да използва енергията генерирана при спиране на завъртането на надстройката, акумулира енергията в акумулатори и да я отдава за подпомагане на хидромотора за завъртане на надстройката; - Работен дисплей – в най-долната лента на дисплея показва степента на зареждане на акумулаторите и диаграма на хидравличните мощности, задвижващи надстройката на машината; - Разход на гориво – много икономично на единица произведена продукция. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 519 000.00 519 000.00
Закупуване на един брой челен колесен товарач (Мярка 2): Спрямо технологичната карта на предприятието, технологичния процес протича през следните етапи: •I– ви етап: Провеждане на ПВР и натоварване с верижни багери на взривената скална маса за последващата й обработка; •II– ри етап: Претрошаване на ВСМ в стационарни или мобилни трошачни инсталации и последващото и пресяване на различни фракции; •III– ти етап: Натоварване на готовия продукт /фракции/ с колесни челни товарачи на автотранспорт за експедиция към бетоновите центрове на компанията; •IV– ти етап: Производство на бетон и бетонови изделия Средната производителност на стария челен товарач е 238 т/ч. Обработва се средно продукция на годишна база около 451248 т/г. Разходите за гориво за годината избрана за представителна възлизат на 48571,60лв. без ДДС. Съществуващо оборудване е изчислено потребление на енергия от дизелово гориво в размер на 255640,05 kWh/г. Старият челен товарач има следните недостатъци: -висока енергоемкост /разход на гориво/; -нискотехнологично с малка производителност /стара технология/; -морално остаряло оборудване; -висока степен на амортизация, която води до честа аварии и големи разходи за ремонти / челният товарач е на 32330 мч, което повишава и себестойността на произвежданата продукция/; -замърсяване на околната среда /стара неекологична технология/ с изгорелите газове от двигателите, поради тяхната висока амортизация; -лош комфорт при работа с машините /високо ниво на шум, липса на климатизация/; Предложената мярка (подмяна на стар челен товарач) участвува в третият етап на производството и се отнася за ново поколение челен колесен товарач с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена скална маса. Колесният товарач трябва да е с двигателят е 6 цилиндров с обем 9,3 литра, електронно управление и номинална мощност 222 kW/302 к.с., кофа със зъби, широчина 3294 мм и обем 4,4 м3. Този двигател покрива най-новите норми за вредни емисии в отработените газове Етап 4. За да постигне тези ниски нива на вредни емисии двигателят трябва да е оборудван с оксидиращ катализатор, филтър за твърди частици, система за регенерация и система за селективна каталитична редукция (SCR) и впръскване на течност за третиране на отработилите газове (DEF). Работата на тези системи е напълно автоматична и не изисква никаква намеса от оператора. Електронната система за контрол на празния ход на двигателя ще подобри горивната икономичност и позволи на клиента да избира различни честоти на въртене на двигателя според конкретните работни условия с 4 режима на работа. Челният колесен товарач ще разполага със специална трансмисия комбинация от безстепенна вариаторна трансмисия и планетна трансмисия. Двете трансмисии работят едновременно като позволяват плавното придвижване на машината без тласъци от превключване, като се извършва непрекъсната промяна на предавателното число между оборотите на въртене на двигателя и скоростта на товарача. Заради тези особености на трансмисията не е необходим и хидротрансформатор което намалява загубите при предаване на въртящ момент от двигателя към трансмисията. Комбинацията от двете трансмисии позволява максимално използване на въртящият момент от двигателя и предаването му като теглителна сила на машината. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на ППП (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални ППП (от 17 до 18 месец) 489 700.00 489 700.00
Закупуване на един брой мобилно сито тридеково (Мярка 3): Спрямо технологичната карта на предприятието, технологичния процес протича през следните етапи: • I – ви етап: Провеждане на ПВР и натоварване с верижни багери на взривената скална маса за последващата й обработка; • II – ри етап: Претрошаване на ВСМ в стационарни или мобилни трошачни инсталации и последващото и пресяване на различни фракции; • III – ти етап: Натоварване на готовия продукт /фракции/ с колесни челни товарачи на автотранспорт за експедиция към бетоновите центрове на компанията; • IV – ти етап: Производство на бетон и бетонови изделия Средната производителност на старото двудеково мобилно сито е направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно се обработва по 300 т/ч. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващото старо оборудване е изчислено потребление на енергия от дизелово гориво в размер на 1 346 814,38 kWh/г. Машината е с мощност 75 kW, оборудвана с двудеково сито с пресевна повърхност от 5,55 м2. Максималният капацитет е до 300 тона на час входящ материал. Използва се за производство на две сортирани фракции 0-32 мм, 32-63 мм и 63+. Средния разход на гориво е 15 литра на час. Поради факта, че ситото е двудеково и предвид новите стандарти за производство на фракции за бетон (където се изискват 3 сортирани крайни продукта 0-4/4-16/16-22/22+) машината е с ограничено приложение и в някой случаи се налага повторна обработка на материала след смяна на ситовите панели. Предложената мярка(подмяна на старо мобилно сито - двудеково) участвува във втория етап на производството. Предвижда се интегриране в производственият процес на предприятието на ново поколение мобилно сито - тридеково (Мярка 3)с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена скална маса. Фирма БЕТТРАН АД предвижда инвестиция в нов-модел тридеково мобилно сито с идентична мощност 75 kW, скорост на лентата 1,5 m/s, пресевна площ 8,4 м2. Машината ще даде възможност за производство на бетонови и асфалтови фракции 0-4/4-12/12/22/22+ с еднократна обработка при указаната по-ниска консумация на гориво и с 30 % по-висока производителност. По този начин няма да се наложи преоборудване на машината за повторната преработка, реализират се и значителни спестявания от обслужващата машина (челен товарач). Активът трябва да е с автоматизирана, компютърна система за управление и оптимизация на процеса, която да следи в реално време работните параметри на процеса и го оптимизира с цел постигане на качествено производство при максимален часов капацитет и минимален разход на гориво. Оборудването с дистанционно управление ще дава възможност за управлението и от оператора на захранващия челен товарач и ще елиминира нуждата от оператор (функцията се съвместява от оператора на товарача). Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 453 738.00 453 730.00
Енергиен одит: Дейността по изготвяне на енергийния одит в БЕТТРАН АД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. 19 900.00 19 900.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой : За да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента е необходимо да се осъществи сертификация в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт БЕТТРАН АД ще намали разходите за енергийни ресурси, ще ограничи потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опази околната среда, ще измери и анализира енергийната резултатност, ще подобри постоянното енергийно управление и рентабилността на фирмата, ще повиши конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 1 000.00 980.00
Визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). 3 000.00 2 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).