Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project proposal is related to renovation and modernization of 11 objects of educational infrastructure in the town of Razgrad as well as the construction of a sport hall in gymnasium . This will ensure,  the necessary conditions for advanced training, through renovation and modernization, there will be implemented measures to improve energy efficiency and renew the yards of 2 nurseries, which are the only ones in town Razgrad, 7 kindergartens (from total 10 for Razgrad) and the 2-largest municipal schools.
As a result of this there will be provided an access to quality educational services for children and young people attending schools - from infancy to completion of secondary education.
In essence the project proposal is with municipal and local importance, as in nurseries and kindergartens and elementary school "N. Vaptsarov" attended by children from the neighboring settlements, and in Language School "Exarch Joseph " are being train students from other municipalities in the area.
It builds upon and is a continuation of the activities and the projects related tothe investments in educational infrastructure completed during the previous programme period, when investments were mainly directed to improving the material - technical basis of the schools in Razgrad and the renovation of educational infrastructure outside the municipal center. The project proposal is an integral part of the implementation of targeted and focused policy for the development of education.  Besides improving the material and technical base, It includes also a number of projects related to the integration of children and students with disadvantaged backgrounds with special educational needs and from different ethnic groups.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността по управление проекта е от изключително важно значение за неговата реализацията и постигането на заложените цели. Тя има за цел да изпълни предвидените дейности качествено, съобразно заложените срокове и предвидените финансови ресурси. Планира се в рамките на изпълнението й да бъдат изработени и въведени процедури за управление и мониторинг, които са основна предпоставка за качественото изпълнение на проекта. По този начин ще се обезпечи ефективното му изпълнение, като едновременно с това ще бъде осигурен постоянен контрол и координация в хода на реализацията му. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление, който се планира да бъде сформиран от служители на общината и избрана външна техническа помощ за управление на проекта. От страна на община Разград екипът на проекта ще включва ръководител, който ще изпълнява ръководната част от дейността. На избраната външна техническа помощ за управление на проекта ще бъдат възложени техническото и експертното изпълнение на управлението. Предвижда се на ръководителя на проекта да бъде поверено цялостното координиране на планираните дейности съгласно план-графика и работата на екипа на проекта. Той ще координира отношенията с експертите по отделните дейности и ще координира изготвянето на технически и финансови отчети по проекта. Предвижда се ръководителят на проекта да осъществява официалната комуникация с представители на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г. Външната техническа помощ за управление на проекта ще контролира техническо изпълнение на дейностите, като осигурява експертна помощ по отношение на коректното планиране на изпълнението на проекта, спазването на нормативната уредба и изискванията на Управляващия орган, ще съдейства за провеждането на процедурите за избор на външни изпълнители и ще осъществява текущ мониторинг и контрол над дейността на избраните строители и доставчици на стоки и услуги. Нейна отговорност ще са подготовката на финансовите и техническите доклади във връзка с изпълнението на проекта, както и подготовката на искания за възстановяване на средства при спазване на принципите за прозрачност и добро стопанско управление, като следи за наличието на адекватна одитна пътека, съгласно разпоредбите на Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на ДБФП по ОПРР 2014-2020, както и на действащата СФУК на Община Разград. Външната техническа помощ за управление на проекта ще проследява цялостния процес по изпълнение на дейностите и ще подготвя експертни становища във връзка с евентуално възникнали проблеми, при спазване на ангажиментите по докладване на нередности. С оглед комплексността на проекта и необходимостта от привличане на външна експертиза се планира да бъдат привлечени следните експерти: - юрист с добри познания по ЗОП, за съдействие при провеждане на процедури за избор на изпълнител; - експерт по управление, мониторинг и контрол на проекти, който подпомага цялостното изпълнение на дейностите и координира и администрира проектните документи и дейности; - финансов експерт, който следи разходите по проекта и неговото финансово изпълнение, изготвя финансовите отчети и исканията за възстановяване на средства; - счетоводител на проекта - отговаря за правилното осчетоводяване на разходите и за воденето на адекватна аналитичност на ниво проект в счетоводната система на бенефициента; - експерт по комуникация и връзки с обществеността, с цел подпомагане изпълнението на дейността по информация и публичност, чрез която ще бъде привлечено общественото внимание към финансовата подкрепа от ЕФРР чрез Оперативната програма и ще се осигури широка обществена подкрепа за изпълняваните дейности по проекта - инвеститорки контрол - упражнява текущ експертен контрол върху правилното и законосъобразно изпълнение на СМР, възложени в хода на проектните дейности. 189 411.36 114 652.37
Изпълнение на СМР по реконструкция и обновяване на 6 обекта от образователната инфраструктура за - ЦДГ „Райна Княгиня“, ЦДГ „Славейче“, ДЯ „Звездици“, ДЯ „Слънчево детство“, ОУ „Н. Й. Вапцаров“ и ГПЧЕ „Екзарх Йосиф“.: Дейността включва реконструкция и обновяване на ЦДГ „Райна Княгиня“, ЦДГ „Славейче“, ДЯ „Звездици“, ДЯ „Слънчево детство“, ОУ „Н. Й. Вапцаров“ и ГПЧЕ „Екзарх Йосиф“. Нейното изпълнението е продиктувано от лошото състояние на сградния фонд и прилежащите околни пространства. То е свързано с цялостно модернизиране на материално-техническата база, чрез инвестиции в ремонт на сградите, внедряване на мерки за енергийната ефективност, обновяване на дворните пространства и осигуряване на достъпност на средата за хората с увреждания. В рамките на реализацията й са включени дейностите по осъществяване на авторски и строителен надзор, съгласно нормативните изисквания. След приключване на реконструкцията и обновяването са предвидени и ресурси за въвеждане на обектите в експлоатация. Предвидените дейности са изцяло съобразени с нормативните изисквания, техническата документация и енергоспестяващите мерки, предвидени в енергийното обследване. Работното проектиране на обектите е изпълнено по проект №BG161PO001/5-02/2012/007 "Изграждане на съвременна градска среда, културна, образователна и социална инфраструктура в гр. Разград - гаранция за интегрирано градско развитие", схема "В подкрепа за следващия програмен период", осъществен с финансовата подкрепа на ОП "Регионално развитие 2007 - 2013". Цялата техническа документация е придружена от подробни КСС и е преминала всички етапи на оценка и съгласуване, в т. ч. и УО на ОПРР. Тя включва всички дейности по укрепване, ремонт и благоустрояване на прилежащите дворни пространства, с цел привеждане на сградите в съответствие със съществените изисквания към строежите по отношение на енергийна ефективност, достъпност, безопасност при експлоатация, хигиена, здраве, околна среда и осигуряване на ефективен учебен процес. Изпълнението на предвидените в техническата документация мерки цялостно ще реконструира и обнови материално-техническата база в 2-те детски ясли, 2-те детски градини и 2-те училища, като едновременно с това ще бъдат решени конструктивните проблеми на сградите, ще бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност до достигане на клас "С" на енергопотребление. Предвижда се да бъдат подобрени дворните пространства и осигурена достъпна среда за хората с увреждания. Реализацията на дейността ще спомогне за постигането на Специфична цел 1 на проектното предложение - осигуряване на по-привлекателна, икономична, здравословна и достъпна материално-техническа база в образователните институции. 4 173 417.13 4 086 770.65
Изграждане на физкултурен салон към ГПЧЕ "Екзарх Йосиф": Дейността предвижда изграждане на модерен, двуетажен физкултурен салон с две комбинирани игрища за баскетбол и волейбол, бадминтон и футбол на малко поле. Физкултурният салон ще се изгради в общия двор на ГПЧЕ "Екзарх Йосиф" и ОУ "Никола Вапцаров". Капацитетът на съоръжението е съобразен с общия брой на учениците в двете учебни заведения, както и с възможността то да бъде ползвано едновременно от възпитаници и на ГПЧЕ "Екзарх Йосиф" и на ОУ "Никола Вапцаров". Във физкултурния салон е предвидено да могат да се упражняват задължителните включени в учебния план спортни дисциплини, като се предвижда обособяването на съблекални с бани и санитарни възли, фитнес-салон и сауна за подпомагане на спортно-възстановителните и укрепващи мероприятия. За учителския и поддържащ персонал ще бъдат обособени подходящи помещения. За хората с увреждания се предвижда платформа. Цялото съоръжение ще бъде климатизирано с модерни технически решения, позволяващи постигане на клас "С" на енергопотребление при максимален комфорт на спортуващите в салона ученици. Причината за това инвестиционно решение за изграждане на физкултурния салон е, че двете учебни заведения ползват общо дворно място и не е технически възможно, нито е икономически оправдано, да бъдат изградени две отделни сгради за тази цел. До настоящия момент, поради липса на подходящи помещения и в двете училища, учебните занятия по физкултура и спорт са провеждани в пригодени за целта класни стаи, което възпрепятства осъществяването на ефективен учебно-възпитателен процес. Цялата техническа документация е придружена от подробни КСС и е преминала всички етапи на оценка и съгласуване, като има издадено и разрешение за строеж. Тя е в съответствие с основните изисквания към строежите по отношение на енергийна ефективност, достъпност, безопасност при експлоатация, хигиена, здраве, околна среда и осигуряване на ефективен учебно-образователен процес. В съответствие на нормативните изисквания, предвижда се цялостния процес по изпълнение на СМР да включва и осъществяването на авторски и строителен надзор, както и издаването на необходимите разрешителни по въвеждането на обекта в експлоатация. С изпълнение на дейността се очаква да бъдат създадени всички необходими условия за провеждането на съвременни учебни занятия по физкултура и спорт. Реализацията й ще спомогне за постигането на специфична цел 1 на проектното предложение - осигуряване на по-привлекателна, икономична, здравословна и достъпна материално-техническа база в образователните институции. 1 852 982.79 1 928 853.42
Обновяване и реконструкция на 5 детски градини - ЦДГ 4 „Митко Палаузов“, ЦДГ 6 „Шестте ястребинчета“, ЦДГ 12 „Зорница", ЦДГ 3 „Приказка“ и ЦДГ 5 „Незабравка".: Дейността включва обновяване и реконструкция ЦДГ 4 „Митко Палаузов“, ЦДГ 6 „Шестте ястребинчета“, ЦДГ 12 „Зорница", ЦДГ 3 „Приказка“ и ЦДГ 5 „Незабравка", за които няма изготвени инвестиционни проекти. Сградите и дворните пространства на 5-те детски градини, които са включени в дейността, са в лошо физическо състояние, тъй като през последните 20 години са правени единствено подобрения, с цел поддръжка за осигуряване на безопасна експлоатация. Реализацията на дейността цялостно ще реконструира сградите, като едновременно с това ще бъдат подобрени енергийните характеристики на сградите до постигане на клас на енергийна ефективност "С". Предвижда се и цялостно обновяване на дворните пространства, включително площадките за игра, съгласно действащата нормативна уредба, както и осигуряване на необходимите условия за достъп на хората с увреждания. Изпълнението включва всички необходими действия по модернизирането на 5-те детски градини - изпълнение на мерките, посочени в обследванията за енергийна ефективност, удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 и ал. 2 на ЗУТ за техническото обследване на сградите, както и изпълнение на инженеринг - проектиране и съгласуване на технически проекти, издаване на разрешения за строеж, изпълнение на СМР по обновяване и реконструкция. Успоредно с изпълнението на инженеринга ще бъде осъществен авторски и строителен надзор, въвеждане в експлоатация и издаване на разрешение за ползване. С изпълнение на дейността ще се обновят сградите и дворните пространства на 5 детски градини. Това ще спомогне за постигането на заложената в проектното предложение Специфична цел 1 - за осигуряване на по-привлекателна, икономична, здравословна и достъпна материално-техническа база в образователните институции. 3 148 058.03 3 028 964.71
Доставка и монтаж на оборудване: Дейността включва закупуването на оборудване за новия физкултурен салон и за 11-те образователни институции, включени в проектното предложение. Голяма част от обзавеждането и оборудването в детските ясли, градини и училища, включени в проектното предложение не е осъвременявано в последните 20 години. То е в лошо състояние и е морално остаряло. Поради тази причина се предвижда закупуването на оборудване за обезпечаване на учебно-възпитателния процес, за осигуряването на санитарно-хигиенните изисквания по време на хранене и за администрирането на 2-те детски ясли, 7-те градини и 2-те училища. С изпълнението на дейността ще бъдат оборудвани кабинети по информационни технологии в двете училища - ГПЧЕ "Екзарх Йосиф" и ОУ "Никола Вапцаров", което ще доведе до по-модерно и по-високо ниво на образователния процес, като се даде възможност на учениците да развият ключови за съвременния свят компетенции за работа с компютри и софтуер. Със средства от общинския бюджет и с усилията на директорите на съответните детски заведения през годините, частично са правени инвестиции в оборудването, които са били в посока поддръжка на съществуващото положение във вид безопасно за експлоатация. Поради тази причина и поради факта, че нуждите от оборудване многократно надвишават възможностите за финансиране, при подготовката на проектното предложение е изготвен анализ на нуждите от оборудване и са изготвени технически спецификации и пазарно проучване за определяне необходимите разходи за оборудване. В зависимост от различните видове предназначение, дефинираните нужди и проблемите които ще решат, необходимото оборудване е обособено в: 1. Учебно - за нуждите на детските ясли, градини и училищата; 2. Кухненско - за нуждите на яслите и детските градини; 3. Спортно - за новоизградения физкултурен салон; 4. Офис - за нуждите на административния персонал за всички 11 обекта; 5. Компютърно - за дигитализиране на учебно-възпитателния процес и за нуждите на администрацията на учебните заведения. В сградите на ЦДГ „Райна Княгиня“ и ДЯ „Звездици“ има отдадени безвъзмездно помещения за кабинети за работа с деца по проект „Превенция на социалното изключване и намаляване бедността сред децата на община Разград“. За целите на изпълнение на проекта още през 2012 г. помещенията са изцяло ремонтирани и оборудвани. За тях не се предвиждат изпълнение на дейности в проектното предложение. Чрез модернизацията на оборудването ще се подпомогне постигането на специфична цел 2 на проектното предложение - модернизиране и осъвременяване на образователните услуги. 422 577.75 410 893.26
Дейности по информация и комуникация: Дейността по информация и комуникация е от ключово значение за популяризиране на проекта като цяло, самите проектни дейности и осигуряването на обществена подкрепа при тяхната реализация. За изпълнението на дейността ще бъде избран изпълнител, който да изработи проекти на съответните документи, банери, рекламни материали, табели и билбордове. Той ще е отговорен за обезпечаване и организацията на публичните събития, публикациите в медиите и т. н. При изпълнението й проектният екип стриктно ще се придържа към правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в законодателството, както и в съответствие с изискванията, заложени в Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. В рамките на дейността ще бъде избран външен изпълнител, който да изработи промоционални материали, да съдейства за публикуването на информация в печатни и електронни медии, да организира минимум две информационни събития и официална церемония "Първа копка" за ефективния старт на проекта, съгласно т. 3.6. от Единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020 г., както и да изработи и постави на необходимите за това места предписаните от Единния наръчник за информация и публичност билбордове и информационни табели. Чрез предвидените мерки за информация и визуализация ще бъдат изпълнени изискванията на чл. 6 от Общите условия към финансираните по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014 - 2020 договори за безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Освен това те ще имат основен принос за популяризирането на проекта сред широката общественост, така и за представянето му пред медиите и отговорните институции. 31 310.11 30 785.40
Одит на проекта: За целите на подготовката на окончателно искане за плащане по проекта ще бъде извършен последващ одит на разходите. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи, описани във финансовите документи, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на екипа за управление на проекта доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на средствата съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Дейността включва одиторска проверка, която да се състои от оценка за законосъобразност на процедурите за възлагане на обществени поръчки, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива. Предвижда се да бъде осъществен последващ контрол на всички процедури, свързани с възлагането на дейностите по проекта, по реда на ЗОП - изготвяне на оценка на законосъобразността, съгласно приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите включени в одобрения проект, както и всички указания, наръчници и насоки на Оперативна програма "Региони в растеж 2014 - 2020". 35 880.00 7 890.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).