Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

This project is aimed at introducing product innovation Cloud Virtual Class (CViC) - an innovative service for personalized education provided through innovative computer and mobile application developed independently by CEI LTD. The innovative service for personalized education provided through innovative computer and mobile application is under the "New technologies in creative and recreational industries," thematic area, "Computer and mobile applications educational nature" priority of the Innovation Strategy for Smart Specialization. The service is innovative because it offers completely personalized approach to education according to the educational needs and opportunities for learning process of the learner. This educational service is significantly different than those currently proposed which are based on the approach of delivering the same educational content in the same way to students with different educational needs and opportunities for understanding of the educational material.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативна образователна услуга, (ще бъде извършена чрез закупуването на Сървъри -4 бр.; Хранилище за данни - 1бр.; Хранилище за архиви - 1 бр.; Управляеми комутатори 12 порта 10GBase - 3 бр.; Управляем комутатор, 48 порта 1GbE - 1 бр.; Защитна стена - 2 бр.; Мобилни работни станции - 2 бр. и Видеодисплей - 2бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи: Сървъри-4 бр.; Хранилище за данни-1бр.; Хранилище за архиви -1бр.; Управляеми комутатори 12 порта 10GBase-T - 3бр.; Управляем комутатор,48 порта 1GbE -1бр.; Защитна стена-2бр.; Мобилни работни станции-2бр. и Видеодисплей-2бр., които ще бъдат доставени и имплементирани в гр. Монтана. Това е необходимият хардуер за внедряване на иновативната образователна услуга CViC в дейността на ЦОИ ООД. По този начин ще се обезпечи едновременното провеждане на учебни видеоконферентни сесии с капацитета от общо 2000 потребители. Сървърите, които ще бъдат закупени в резултат на изпълнението на настоящия проект ще бъдат свързани в клъстер и ще предоставят необходимите ресурси за отказоустойчива и надеждна работа на CViC за провеждането на видео конферентните учебни сесии, които потребителите инициират. Хранилището за данни ще предоставя необходимото дисково пространство за съхранение и архивиране на проведените и записани от потребители учебни видеоконферентни сесии. Наред с това хранилището за данни ще дава възможност за ежедневен архив на данните от клъстера от сървъри, с възможност за бързото им възстановяване при срив. Хранилището за архиви ще предоставя възможност за архивиране на проведените и записани от потребители учебни видеоконферентни сесии, което всъщност и ще представляват виртуалните учебни материали. Управляемите комутатори 12 порта 10GBase-T 10 Gigabit ще осигуряват високоскоростна резервирана мрежова връзка между клъстера от сървъри и хранилището за данни, за да могат да бъдат записвани едновременно голям брой учебни видеоконферентни сесии - приблизително 64 бр.Управляеми комутатори, 28 порта 1GbE ще осигуряват бърза резервирана мрежова връзка между клъстера от сървъри и потребителите, както и към възлите за мониторинг и управление на мрежата, за да може да бъде осигурена надеждната и стабилна работа на мрежата. Наред с това, те ще бъдат свързани и към високоскоростната мрежа за данни. Защитната стена ще служи за предотвратяване на неоторизиран достъп до клъстера от сървъри, операционните системи, всички записани учебни видеоконферентни сесии и електронни учебни материали. С цел разпределяне на натоварването двете защитни стени ще работят едновременно в режим активен-активен. Мобилните работни станции ще служат за мониторинг и управление на CViC. Те ще се използват за мониторинг на инсталирането на софтуера и хардуера, коректната работа на компютърното приложение, чрез което ще бъде предоставяна иновативната образователна услуга и проследяване на успешното внедряване на иновативната образователна услуга. Видеодисплеите ще бъдат използвани за провеждане на обучение, показващо как да се използва иновативната услуга и как използването й да доведе до по-високи резултати както от страна на обучителите, така и от страна на обучаемите. Те също ще бъдат използвани и за мониторинг и управление на мрежата. Описаните активи ще обезпечат хардуерно изграждането на микроклоуд, който позволява създаването на клъстер от виртуални сървъри, върху които работят основните софтуерните компоненти на CViC. По този начин изградена системата ще дава възможност иновативната услуга за персонализирано образование да бъде предоставяна на до 2000 участници - (80 едновременни виртуални класни стаи с по 25 участника). Описаният хардуер ще бъде използван само и единствено за внедряване на иновативното компютърно приложение за персонализирано образование, с което ще бъде предоставяна иновативната услуга за персонализирано образование. Това е така тъй като неговите минимални технически и функционални характеристики са изцяло съобразени с необходимостта от изграждане на облачен клъстер от сървъри, който да даде възможност иновативната услуга да бъде предоставяна едновременно на 2000 потребителя. Този брой потребители ще запълни капацитета на цялата инфрастуктура, която ще бъде изградена в резултат на изпълнението на настоящия проект. 146 390.00 146 390.00
Придобиване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативен продукт - иновативна образователна услуга, (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Софтуер за интеграция със системи за дистанционно обучение и софтуер за създаване на съдържание -1 бр.; Софтуер за мобилно приложение - 1 бр.; Софтуер за мониторинг и балансиране на клъстер от облачно свързани сървъри - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени следните активи: Софтуер за интеграция със системи за дистанционно обучение и софтуер за създаване на съдържание -1 бр.; Софтуер за мобилно приложение - 1 бр.; Софтуер за мониторинг и балансиране на клъстер от облачно свързани сървъри - 1бр., които ще бъдат доставени и имплементирани в гр. Монтана. Софтуерът за интеграция със системи за дистанционно обучение и софтуер за създаване на съдържание, който ще бъде закупен по проекта, освен интеграцията ще осигури достъп до тематично структурирано видео съдържание с педагогически и методически насоки за прилагането на учебни видеоконферентни сесии в учебния процес и възможност за персонализирана потребителска плейлиста; както и задаване на права на отделните потребители от дадена институция, квоти за създаване и участие в сесии, за съхранение на видеозаписи и файлове; файлов мениджър и хранилище; създаване на групи и класове; статистики за активността на клиентите; управление на контакти и съобщения между потребителите, проследяване на комуникацията между участниците; портфолио на потребителя; дневник с оценки и др.Софтуерът за мобилно приложение ще дава възможност на всеки потребител да взема участие в конферентна учебна сесия, създадена в рамките на CViC от мобилно устройство - смартфон или таблет. В браузера на мобилните устройства не може да се участва във видеоконференции поради факта, че там не се поддържа технологията Adobe Flash. За целта е необходима ще бъде закупено мобилно приложение, което ще изравнява функционалните възможности за взаимодействие с потребителския портал на мобилните устройства с персоналните и мобилните компютри.Приложението за мобилни устройства ще може да се инсталира на популярните мобилни платформи Android и iOS/iPhone. Софтуерът за мониторинг и балансиране на клъстер от облачно свързани сървъри ще има няколко групи функционалности. Той ще дава възможност да се управлява мрежата от облачни видеоконферентни сървъри, включително добавяне и премахване на сървъри, включване и изключване, промяна на настройките и актуализация на софтуерните компоненти. Функционаността му за наблюдение ще следи всички сървъри в облака. Когато нов сървър става част от мрежата, той ще започва да се наблюдава от сървъра за мониторинг. За всеки сървър ще се следят няколко показатели, като натоварване на процесора, използването на паметта, изразходвания мрежов трафик, използването на виртуалните класни стаи (например брой участници и брой стаи), наличието на портовете, използвани от услугата и др. Функционалността за балансиране ще бъде отговорна за вземане на решение на кой сървър трябва да се създаде виртуална класна стая, за да се балансира натоварването между всички сървъри в облака. Той ще използва данните, събрани от мониторинга на отделните възли/сървъри, за да следи постоянно, инфраструктурните показатели на мрежата и ресурсните показатели на всеки сървър така, че когато потребителят поиска да създаде нова виртуална класна стая да използва цялата налична информация за мониторинг, за да избере най-подходящия сървър на който да протече видеоконферентната учебна сесия. Софтуерът за мониторинг и балансиране ще използва географското местоположение на виртуалните сървъри и потребителя, за да избере виртуален сървър, който е по-близо до потребител. Допълнително ще показва в реално време състоянието на всички сървъри в мрежата. Закупуваният чрез настоящия проект софтуер ще бъде изцяло и единствено насочен към внедряване на иновативното компютърно приложение за персонализирано образование, с помощта на което ще бъде предоставяна иновативната услуга за персонализирано образование. Закупуваният софтуер е с минимални технически и функционални характеристи специално дефинирани за внедряване на иновативното компютърно приложение за персонализирано образование, с което да бъде внедрена и иновативната образователна услуга и няма да бъде възможно използването му за повишаване на капацитета на останалите услуги, които предлага ЦОИ ООД. 161 050.00 161 050.00
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (дейността ще бъде извършена чрез заплащането и получаването на услуга провеждане на пазарен анализ и проучване на пазара, което да допринесе за успешната пазарна реализация на внедряваната по проекта иновативна образователна услуга и предоставяне на достъп до два вида бази данни от електронни учебници и помагала): Като част от дейността ще бъдат предоставени два типа услуги: провеждане на пазарен анализ и проучване на пазара и предоставяне на достъп до бази данни от електронни учебници и помагала. Провеждането на пазарен анализ и проучване на пазара ще допринесе за успешната пазарна реализация на внедряваната по проекта иновативна образователна услуга. Ще бъде направено проучване на микросредата-анализ на основните конкуренти и тяхното сегментира и анализ на макросредата дефиниране на пазара на електронни образователни услуги и анализ на отрасъла с дефинирани тенденциите и прогнозите за развитието му, както и факторите, които влияят на отрасъла. Ще бъде анализиран маркетинг микса, а именно поредицата от действия, които ЦОИ ООД да извърши, за да повлияе върху мнението и решението на потребителите така, че да те купят предлаганата иновативна услуга за персонализирано образование. Ще бъдат направени планове за развитие на услугата, териториалния обхват, в който ще бъде предлагана, какви са възможните рискове при навлизане на пазара и съответно как да бъдат управлявани, както и подходяща рекламна стратегия, която да бъде приложена за да се популяризира иновативната услуга склед таргетираните клиенти: институции/университети, училища, школи, обучителни центрове, центрове за следдимпломна квалификация, центрове за професионално обучение/, преподаватели, обучители, коучъри, ментори и т.н. SWOT анализът ще цели показването на силните страни на иновативната услуга, слабите й страни, какви са възможностите за пазарната реализация на иновативната услуга и опасностите при навлизането й на пазара. Планираното пазарно проучване цели в детайл да бъде проучен пазара, на който ще се реализира иновативната услуга за персонализирано образование, с цел успешната й пазарна реализация. В дейността е планирано и реализиране на услуга по предоставяне на достъп до два вида бази данни от електронни учебници и помагала. Иновативната услуга за персонализирано образование е услуга изцяло насочена към повишване на знанията и квалификацията на обучаемите в зависимост от техните образователни потребности и възможности за възприемане на образователния материал. Образователната услуга ще обхваща целия спектър от области на познанието и в този смисъл обучаемите трябва да имат достъп до голям ресурс от образователни материали. Образователни материали ще бъде формирани в резултат на провеждането на учебните видеоконферентни сесии - тъй като самите те, както и всички бели дъски, по които е работено по време на учебна сесия; индивидуални консултации от чат-стаята, използваните наличните в системата бази данни с тестови въпроси, речници, симулации, 3D модели, карти и т.н. ще се записват, съхраняват и използват от всички потребители в съответствие с техните права за достъп. За да има достатъчно голям набор от учебни материали обаче е идентифицирана необходимост от осигуряване на достъп до бази данни с електронни учебници и учебни помагала. По този начин иновативната услуга за персонализирано образование ще бъде дообогатена и ще предостави електронни образователни материали от целия спектър от области на познанието. По този начин ползите от използване на иновативното компютърно и мобилно приложение и предоставяната чрез него иновативна услуга за персонализирано образование както за обучаемите, така и за обучителите ще бъдат повишени. 169 200.00 168 950.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).