Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

Street lighting is an important element of the infrastructure of the municipality of Elin Pelin, which improves road visibility, increases the safety of traffic of motor vehicles and residents, and leads to a reduction in criminal activity. At present, the MA on the territory of Grigorevo, Gabra, Doganovo, Ognianovo, Stolnik, Eleshnitsa, Petkovo and Golyama Rakovitsa villages does not meet the requirements of the road and the lanes for pedestrians for brightness, dazzle, medium and longitudinal illumination. On the other hand, the existing SL is energy inefficient. Following an audit containing a feasibility study and in relation to the identified increase in the relative energy consumption for the above 8 street lighting systems, it was also possible to identify opportunities for saving electricity and to offer energy saving measures.
The main target group of this procedure is the citizens of the territory of 8 settlements in the territory of Elin Pelin municipality.
The main objective of the project is to increase energy efficiency in Elin Pelin Municipality through technological upgrading and modernization of 8 outdoor artificial lighting systems owned by Elin Pelin Municipality.
The project envisages the reconstruction and modernization of 8 SL systems in the above-mentioned settlements owned and located in the Municipality of Elin Pelin. The reconstruction and modernization of the outdoor artificial lighting systems will be carried out on the basis of a prepared working design. includes the following activities to introduce energy-saving measures:
Delivery LED lights and LED lighting photovoltaic module
-Replacement of street lighting with energy efficient.
- Introduction of a system for management and monitoring of the street lighting system.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността цели осигуряване на ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проекта. В съответствие с нормативните изисквания ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител, координатори /техн. фин. експерт/- 2 бр., финансов експерт. ЕУП има среден опит над 10 години в управлението на проекти, и реализирани /опит в техническо, финансово управление / на минимум 3 инфраструктурни проекта и ЕЕ. ЕУП разработва процедура за управление на проекта, която ще гарантира спазването на хоризонталните принципи на ЕС - за равен достъп, публичност, ефикасност, ефективност и прозрачност / по отношение на доставките, по отношение на лицата, наети в реализацията на проектните дейности, равен достъп до ползите от проекта за всички лица, с фокус върху уязвимите групи и изоставащите периферни райони - каквито са част от селата, включени в проекта. ЕУП ще разработи, съвместно с Пиар отдела и отдел Правен от общината стратегията за информираност и публичност, и ще следи за съответсвието на мерките в нея с член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, и прил. 6 от насоките. Експерти в отдел Правен ще подпомогнат ЕУП вподготовката и провеждането на тръжни процедури. ЕУП включва 3 ръковдни експерти в общината / всеки, от които ръководи екип от специализирани финансови, строителни, инженерни, икономически експерти/, има опит в планирането на кратоксрочни и дължосрочни стратегии за ЕЕ в общината, за чиито цели допринася настоящия проект Дейността ще стартира със Заповед на Кмета на Община Елин Пелин. За осъществяването на икономично, ефективно и ефикасно усвояване на средствата и възможно най-адекватно и целесъобразно постигане на предвидените резултати, ще бъде приложен механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта, който ОБЩИНА ЕЛИН ПЕЛИН прилага при изпълнение на проекти, активна роля в разработката и провеждането му ще има експерт на срочен договор / Маринкева/, която ще обучи ЕУП в процесите на контрол върху ефективността в проектните дейности, по отношение постигането на целите за ЕЕ в общината и целите на проектното предложение. ЕУП ще бъде отговорик за осъществяването на мониторинг и контрол за изпълнението на дейностите по проекта, управление на времето и качеството на изпълнение на дейностите, Управление на човешките ресурси, ангажирани с изпълнението на проекта, управление на риска, планирането и разходването на финансовите средства и подготовката и провеждането на процедури за избор на доставчици на услуги и оборудване в рамките на проекта. Ръководителят на проект още се отчита на Кмета на общината. Автобиографиите и описанието на основните функции на експертите, предложени за членове на екипа за управление на проект са приложени към настоящия формуляр за кандидатстване, а в точка 9 "Екип" от формуляра са описани квалификацията и отговорностите им в обхвата на проекта. Управлението на проекта ще бъде в съответствие с принципа на доброто управление. Действията на екипа ще бъдат отговорни, прозрачни, отзивчиви, ефективни и ефикасни и спазване на етическите норми. Специфична цел в процедурата за управление на проекта ще бъде прилагането на принципите за ненасяне на значителни екологични щети / като на база на приложения въпросник/ , с участие на експерти от отдел Екология , ЕУП ще провежда периодичен мониторинг и актуализира приложението / на 6, 12, 18ти месец/, за да гарантира постигането на целите и проектните индикатори. ЕУП ще извършва преглед и на технологичните доставки, за да разполага с надеждна информация, необходима за подготовката на обследването, доказващо постигнатите резултати. 11 623.15 0.00
Доставка на нови осветителни тела : Основна цел на Дейност 2 е повишаване на качеството на уличното осветление и подобряване на неговата икономическа и енергийна ефективност. Дейността е ключова за постигането на основната цел на проекта и за специфична цел Доставка на нови високоефективни източници на светлина , с повишени експлоатационни характеристики и повишена ефективност за 8 системи за външно изкуствено осветление на теритовията на община Елин Пелин в следните населени места: Григорево, Габра, Доганово, Огняново, Столник, Елешница, Петково и Голяма Раковица. В реализацията на дейността ще се съблюдава при тази инвестиция да се постигне не по-малко от 30% спестяване на първична енергия в системите за външно изк. осветление. На базата на препоръки от Доклада за Обследване за енергийна ефективност, след направения технически оглед, измервания на системата за улично осветление и анализи на консумация на ел. енергия е констатирано, че състоянието на уличното осветление е незадоволително от гледна точка на енергийната ефективност и е наложително да бъде извършена подмяна на уличните осветителни тела. Дейността предвижда доставка на осветители с LED източник на светлина и нови енергоефективни осветители / LED/ технология, с подходящо светлоразпределениe, висок к.п.д., висока степен на защита - IP65. Избора на нов светлинен източник за улично осветление е съобразен изцяло с европейските директиви за енергийна ефективност. При планирането избора на изпълнител ще се актуализират изискванията, на база на най-новите възможности в сферата на ЕЕ осветление, с цел достигане на заложения процент /30%/ на икономии. За постигане на целите ще бъдат доставени осветителни тела, които имат следнит епоказатели: Добро съотношение lm/W (над 120lm за един ват) ; Добри показатели за K и CRI ; Ниска работна температура ; Много дълъг живот на осветителните тела (над 50 000ч) CRI≥80 ( качеството на светлината е по-добро) и ефективност (добро съотношение) ≥120lm/W Препоръчително за улично осветление: цветна температура 5000К/минимум / или еквивалентно За соларното осветително тяло / капацитет на батерията/ за постигане на планираната икономия, следва да свети минимум 12 часа при зареждане/или средно 240Wh за 20W осветител/ Предвижда се доставка на: - 136 бр.LED улично осветително тяло IP66 40W - 1994 бр. LED улично осветително тяло IP66 20W. - 144 бр. LED осветителни тела с мощност 20 W и 20 W с вграден фотоволтаичен модул и акумулатор (осветително тяло с ВЕИ пакет –фотоволтаичен панел, акумулатор, контролер) за обследваната зона с цел оползотворяване на възобновяема слънчева енергия за осветяване на второстепенни улици през нощните часове, с оглед използването на възобновяема енергия за нуждите на уличното осветление . 435 592.80 0.00
Демонтаж на съществуващи, комплектация и монтаж на нови осветителни тела : Основна цел на Дейност 3 е повишаване на качеството на уличното осветление и подобряване на неговата икономическа и енергийна ефективност. Дейността е ключова за постигането на основната цел на проекта и за специфична цел Демонтаж на съществуващи, комплектация и монтаж на нови осветителни тела за 8 системи за външно изкуствено осветление на територията на община Елин Пелин. Реконструкцията на 8те системи за улично осветлени на територията на община Елин Пелин ще се реализира, като на съществуващите стълбове се монтират нови осветителни тела, тип и мощност в зависимост от изчисленията, на съществуващите рогатки за стоманотръбните стълбове или на нови рогатки на стоманобетонните стълбове. На местата където има съществуващо осветление то ще се демонтира и където е необходимо ще се сложи ново. Местата на LED осветителното тяло са показани в приложените чертежи. Новото уличното осветлението ще се захранва от съществуващата кабелна мрежа. Предвижда се и монтаж на LED осветителни тела с вграден фотоволтаичен модул и акумулатор за обследваната зона с цел оползотворяване на възобновяема слънчева енергия за осветяване на второстепенни улици през нощните часове, с оглед използването на възобновяема енергия за нуждите на уличното осветление. Местата на Solar LED осветителното тяло (осветително тяло с ВЕИ пакет – фотоволтаичен панел, акумулатор, контролер) са показани в приложените чертежи. При модернизацията на уличната осветителна уредба, запазват се съществуващите касети за улично осветление, монтирани на фасадите на трансформаторните постове или самостоятелно на фундамент. Таблата са в съответствие с изискванията на БДС EN 60439-1. Новите стълбове се заземяват посредством един вертикален заземител от профилна стомана 63/63/6 мм с дължина 1.5 метра или еквивалентно, на база актуално състояние. Коловете трябва да се забият в съседство на стълба. Преходното съпротивление не трябва да превишава 10 ома. Консумираната електрическа енергия ще се измерва от двутарифни електромери монтирани в трансформаторните постове. Ще се направи анализ на актуалния статус при демонтажа, и ако е необходимо да се коригират количествата и видовете по населени места с цел постигане на изискването на минимум 30% икономия ще се информира по надлежния ред договарящ орган. Ще се следи изрично за недублиране на финансиране / при запазване на работния проект и енергийното обследване, ако е необходимо ще се променят броя на планираните тела/ и ще се прецизира необходимосия тип монтаж и демонтаж. 191 016.00 0.00
Изграждане на система за управление и мониторинг на уличното LED осветление: Основна цел на Дейност 4 е повишаване на икономическа и енергийна ефективност на уличното осветление в 8 населени места на територията на община Елин Пелин. Дейността е ключова за постигането на основната цел на проекта и за специфична цел Изграждане на система за управление и мониторинг на уличното LED осветление. Чрез предложената система ще се постигнат следните цели: • Спестяване на електрическа енергия - минимум 30% спестяване на първична енергия в системите за външно изкуствено осветление, обект на интервенцията. • Повишаване на ефективността на уличното осветление; • Постигане на ниски експлоатационни разходи и ефективно управление на уличното осветление Системата ще има възможност за централизирано дистанционно управление и диагностика на множество осветителни тела, без да има ограничение на количеството и местоположението им. Посредством тази система за управление външните осветителни уредби ще станат адаптивни към околната среда и ще работят само тогава и толкова, колкото е нужно за безопасно движение на МПС и може да не се изключват напълно външните осветителни уредби ( т.е има опции и за димиране на осветлението), чрез което се спестява електрическа енергия и повишава сигурността на хората по улиците нощем Системата за управление и мониторинг има следните функции: 1. Дистанционен контрол и наблюдение 2. Събиране и представяне на данни 3. Аларми и сигурност 4. Контрол на качеството 5. Контрол на статуса на лампите 6. Спестяване на енергия 7. Следене на параметрите на всяко осветително тяло - I, U, P, 0C, работни часове, брой пускове и др 8. Доклади 9. Системата ще притежава лесен и удобен за работа web интерфейс и разширяема и децентрализирана сървърна архитектура. Ще бъдат налични са следните модули: a. База данни b. Комуникационен модул 10. Архивирането на данните в системата ще бъде съобразено с най-добрите ИТ практики Измервателните средства за извършване на енергийния мониторинг ще бъдат елементите на въведената система за автоматизирано управление на уличното осветление. 33 600.00 0.00
Упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството: Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място. Осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съставяни по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта от исканите или налагащи се промени; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от Възложителя. Нарежда отстраняването на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти; • Дава нареждания на строителя за лабораторни изпитания; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ СН спазването на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми. 2 896.38 0.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: • законосъобразно започване на строежа; • съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; • оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • годност на строежа за въвеждане в експлоатация; • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти; • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 7 414.72 0.00
Информираност и публичност: Основна цел на дейността е прилагане и спазване на член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, съгласно който получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. За целта ЕУП ще разработи: комуникационна стратегия/ канали за информиране на целевите групи - от 8те населени места, обществеността, медии, заинтересовани страни, мултипликатори/. По време на и 6 месеца след приключване на проекта, бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Включи на уебсайта на община Елин Пелин кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Постави на 8 плаката с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда / на кметството/ - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Постоянна обяснителна табела - 8 броя - Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта / начална и финална пресконференция/ - Организира официална церемония за откриване на обектите / с покана до финансиращ орган/ и др, съгл. Приложение 6. - Когато проектът финансира създаването на Интернет страница на бенефициента, Емблемата на ЕС следва да е на видимо място. Планирани са следните следните действия: 1. Откриваща прес конференция / поне 15 участника/ 2. Церемония по откриване на обектите. Представители на целеви групи и местни медии ще бъдат поканени да присъстват на церемонията. Ще бъде проведена след завършването на строителните работи. 3. Заключителна прес конференция - ще бъдат представени постигнатите резултати. Ще бъде проведена през м. 18 от изпълнението н апроекта. Всички документи, свързани с изпълнението на дейностите по проекта (доклади, резултати и записи), ще съдържат ясно указание за програмата, както и нейните лога на заглавната страница или последната страница. Всички информационни и комуникационни материали, свързани с гранта ще съответстват на Ръководството за информираност и публичност /ПВУ/, приложимо за бенефициенти по административния договор. В ЕУП има изричен отговорник, който съвместно с пиар на общината ще отговаря за изготвяне и прилагане на комуникационната стратегия. Предвиждат се и 1200 брошури / 8 инфо дни / срещи с населението в 8 те населени места - за обсъждане на проекта, ползите, поучената финансова подкрепа. 1 911.25 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност: Дейността предвижда да бъде изготвен изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност по отношение на индикаторите, заложени в настоящата покана, в това число за постигнато 30% спестяване на първична енергия в системите за външно изкуствено осветление в населените места, и Индикатори „Прогнозни годишни намаления на емисиите на CO2“ и „Прогнозни годишни енергийни спестявания в MWh/г.“, заложени в резервното проектно предложение, които в настоящия проект не могат да бъдат променяни. ЕУП ще подготвя и събира информацията, която необходима в хода на раеализацията на доставката/ демонтажа/ монтажа, а и системата за мониторинг на осветлението ще подпомогне изготвянето на одита. Изготвянето на одита ще се възложи на външен, независим Тази дейност е необходима, тъй като за целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура / респективно проект е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, бенефициентът следва да представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. Докладът ще бъде изготвен по образец – Приложение 9 към документите за кандидатсване. На база на резултата от доклада ще се проследи и спазването на индикаторите, поставени като цел - индикатор минимум, в настоящия проект, а именно: Брой хора, които се възползват от повишената енергийна ефективност /разпределени по пол/: Източник на информация НСИ: Столник - 655, от тях мъже - 312, жени - 343; Елешница - 327, от тях мъже - 157, жени - 170 Голема раковица - 217 човека, от тях мъже - 115, жени - 102 Огняново - 88 , от тях мъже - 55, жени - 33 Петково - 642 човека, от тях мъже - 300, жени - 332 Габра - 770 човека, от тях мъже - 379, жени - 391 Доганово - 709 човека, от тях мъже - 356, жени - 353 Григорево - 386 човека, от тях мъже - 265 жени - 121 Общо : 3794 човека на територията на 8 -те населени места, от които мъже - 1939, жени - 1855 Източник на информация: Доклад от обследване за енергийна ефективност 1. с. Столник – 13 443,30 EURO/г. 2. с. Елешница – 9 109,57 EURO/г. 3. с. Голема раковица – 12 341,59 EURO/г. 4. с. Огняново – 4 898,97 EURO/г. 5. с. Петково – 16 520,99 EURO/г. 6. с. Габра – 15 303,97EURO/г. 7. с. Доганово – 15 988,94 EURO/г. 8. с. Григорево – 10972,40 EURO/г. Общо прогнозно спестени парични средства на територията на 8-те населени места: 98 579,73 EURO/г.; Прогнозни годишни енергийни спестявания в MWh/г. Източник на информация: Доклад от обследване за енергийна ефективност 1. с. Столник - 121.99 MWh/y; 2. с. Елешница - 82.66 MWh/y ; 3. с. Голема раковица - 111.99 MWh/y ; 4. с. Огняново - 44.45 MWh/y ; 5. с. Петково - 149.91 MWh/y; 6. с. Габра -138.87 MWh/y ; 7. с. Доганово -145.09 MWh/y ; 8. с. Григорево -99.56 MWh/y ; Общата стойност на прогнозните годишни енергийни спестявания: 894.52 MWh/y Прогнозни годишни намаления на емисиите на CO2 към Резултат 2 (ЕЕ) Източник на информация: Доклад от обследване за енергийна ефективност 1. с. Столник – 143,95 tCO2/y; 2. с. Елешница – 97,54 tCO2/y; 3. с. Голема раковица – 132,14 tCO2/y; 4. с. Огняново – 52,46 tCO2/y; 5. с. Петково – 176,90 tCO2/y; 6. с. Габра – 163,87 tCO2/y; 7. с. Доганово – 171,20 tCO2/y h/y ; 8. с. Григорево – 117,49 tCO2/y; Общата стойност на прогнозните годишни намаления на емисиите на CO2: 1 055,53 tCO2/y Спазването на посочените индикатори ще се проследи от доклада на независимия одитор, след приключване на СМР, като заложените тук данни са базирани на приложеното обследване за ЕЕ и са минимум. 6 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).