Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project is part of a comprehensive package of measures aimed at the integration into the labour market of inactive and unemployed persons with a focus on disadvantaged people.The focus of the project is on the inclusion of people from the target groups (incl.with permanent disabilities, registered by the Local Office) in employment with an employer by applying an individual approach. In order to achieve this objective, the following activities are planned to be implemented within the framework of the project: 1.Informing and consulting individuals with a view to their inclusion in employment using an individual approach; 2.Providing subsidised employment on a quarterly basis, as follows: for unemployed and inactive persons—for a period up to 6 mounts, for unemployed and inactive disadvantaged persons—for a period up to 12m(4 quarters), for unemployed and inactive persons with permanent disabilities - persons with a valid TELK decision, with a certain second group of disability, as well as persons with an established degree of reduced working capacity and degree of disability–75 and over 75%—for a period up to 24m(8 quarters), funds will be provided on a quarterly basis; 3.Providing a one-off 3-month incentive for an employer in case the worker is kept at the workplace 3 months after the end of the sustainability period. As a result of the implementation of the project, the possibility of long-term empl. in the labour market for unemployed and inactive persons falling within the scope of the target groups will be ensured. This will be achieved through the implementation of concrete actions to provide appropriate, accessible and quality comprehensive services to the representatives of the target groups aimed at securing their employment.  In total, the project envisages to include 14400 people from the target groups under both priorities, of whom in total, for the two priorities, 10080 people on leaving the project should have a job, including as self-employed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на субсидирана заетост на тримесечие: Целта на дейността е осигуряване на заетост на тримесечие на лица от целевите групи при работодател за следните периоди от време: - за безработни и неактивни лица – за период до 6 м. (2 тримесечия); - за безработни и неактивни лица в неравностойно положение - за период до 12 м. (4 тримесечия); - за безработни и неактивни лица с трайни увреждания (лица с валидно ТЕЛК решение, с определена втора група инвалидност (която се приравнява от 71 до 90 на сто инвалидност, съгласно § 2 от Преходните и заключителни разпоредби на Нардбата за експертизата на работоспособността, приета с ПМС № 133 от 17.07.2000 г., обн. ДВ бр. 61 от 25.07.2000, отм. с ДВ бр. 47 от 07.06.2005 г.), както и лица с установена степен на намалена работоспособност/вид и степен на увреждане 75 и над 75 на сто) – за период до 24 м. (8 тримесечия). Субсидията се предоставя на тримесечие. Дейността е в отговор на нуждата на неактивните и безработните лица от предоставяне на адаптирана подкрепа за развитие на трудови навици, както и осигуряване на възможност за генериране на собствени парични средства. Това ще доведе до подобряване на жизнения стандарт на целевите групи, както и до тяхното пълноценно и устойчиво социално включване. След приключване на субсидираната заетост работодателите е необходимо да създадат устойчива заетост на субсидираните работни места за определен период от време. Те следва да запазят заетостта на минимум 50% от работните места на лицата от целевата група (безработни и неактивни лица или безработни и неактивни лица в неравностойно положение), които са получили подкрепа по проекта, за период от 50% от периода на субсидираната заетост след нейното приключване. По отношение на наетите лица с трайни увреждания, работодателите следва да запазят заетостта на минимум 50% от работните места на тези лица за период не по-малък от 3 месеца след приключване на субсидираната заетост. Разходите за възнаграждения за наетите лица, представители на целевите групи по проекта, ще се възстановяват на работодателите под формата на опростен разход (стандартна таблица за единица разход, покриваща тримесечния разход за труд на Работодател за наето лице в икономически сектор (икономическата дейност на предприятието, в която е заето лицето, съгласн Класификацията на икономическите дейности (КИД) 2008 г.) при минимум 85% отрабоени дни за периода в т.ч. дните, в които лицето ползва платен годишен отпуск). В стойността на единица разход се включват тримесечните разходи за труд на работодателя за наето лице. За участие в проекта не е задължително лицата от целевите групи да са участвали в Компонент 1 – „Активиране“ и/или Компонент 2 – „Обучение“ на процедура „Започвам работа“, за да бъдат допустими по Компонент 3 – „Заетост“. 172 307 692.32 5 101 777.00
Предоставяне на еднократен тримесечен стимул за работодатели, в случай че лицето бъде запазено на работното място.: Целта на настоящата дейност е предоставяне на допълнителни еднократни стимули на работодателите, запазили в заетост наето от тях лице, след изтичане на съответния период на устойчива заетост. Еднократен финансов стимул се предоставя на работодател при изтичане на 3 месеца след реализирана устойчива заетост за назначените лица, участвали в Дейност „Осигуряване на субсидирана заетост на тримесечие“ по настоящия проект. Също така е необходимо работодателят едновременно да е изпълнил следните задължителни условия: 1) запазил е заетостта на наетото от него лице; 2) по време на периода за предоставяне на стимули лицето е отработило поне 75% от работните дни; 3) запазил е сходни или е въвел по–добри условия на възнаграждения по трудовия договор в полза на заетото лице. Разходите за еднократен стимул за наетото лице, представител на целевите групи по проекта, се възстановяват под формата на стандартна таблица за единица разход за съответния сектор. Стандартната таблица за единица разход покрива размера на дължимите осигурителни вноски за сметка на работодател (за период от три месеца след изтичане на определения период на устойчивост), съгласно КСО и КТ. Заявяването на стимули за запазена заетост на наето лице за период от 3 месеца след изтичане на периода на устойчива заетост е допустимо, но не е задължително и е по преценка на работодателя. 43 076 923.06 0.00
Информиране и консултиране на лицата с цел включването им в заетост при прилагане на индивидуален подход: Основната цел на настоящата дейност е да се предостави подкрепа на лицата от целевите групи по проекта при намирането на работа, като по този начин пряко ще се подпомогне интеграцията им на пазара на труда. Услугите по информиране и консултиране, които ще се включат в дейността са част от посредническите услуги, предоставяни от Агенция по заетостта. За получаване на посредническите услуги безработните и неактивни лица е необходимо да се регистрират в Дирекция „Бюро по труда“. След регистрацията им лицата от целевите групи ще бъдат индивидуално подпомогнати за започване на работа, съобразно тяхното образование и квалификация. Трудовите посредници в Дирекции „Бюро по труда” ще предлагат на лицата от целевите групи услуги по информиране и консултиране. На лицата ще бъде изготвен индивидуален план за действие, с конкретни препоръки/стъпки за изпълнение, спрямо индивидуалните им нужди и регионалните социално-икономически специфики. Лицата ще бъдат трудово консултирани и подпомогнати, вкл. чрез насочване за включване в заетост. Експертите от Агенция по заетостта, работещи с целевите групи, ще използват специфичен подход за интегриране в заетост, даващ и дългосрочна визия за професионалното бъдеще на лицата от целевите групи. На всяка фаза лицето ще има възможност, съвместно с трудовия посредник, да взема решения за конкретни действия относно трудовото и кариерното си развитие. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).