Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

Development of prototype of innovative wheelchair, based on Segway. Segway. 
Segway is the most modern and innovative vehicle on two wheels, which moves and works by means of gyroscope. The Segway is highly mobile and accessible. it works with batteries of new generation. The batteries can be charged and they don't have a number of charge cycles.
You can travel with the Segway about 30 miles on a single charge with the speed of 20 km/h.
We will make the chair accessible with all models of Segway. This will allow to disabled people to visit places, where they can't go with basic wheelchair. It is envisaged that the chair will be made from lightweight materials and the weight of the product will be relatively lower than similar products available in the market.
Another advantage of the wheelchair is that it will be suitable for people with varying degrees of disability and that it will be able to benefit from a larger group of people in such situation, as well as by the elderly with difficulty moving.
We think that of our product be produced, it has all chances to become the most modern wheelchair and the to be in exceptional service to disadvantaged.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания , свързани с разработването на иновативния продукт или процес. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на необходимото оборудване за осъшествяване на проекта и наемане на квалифициран персонал - 6 бр.: Като част от изпълнението на дейността ще бъде нает по трудов договор квалифициран персонал за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания. В екипът, участващ в извършването на приложните и научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновацията ще се включат специалисти в различни области, които ще разработят, произведат и тестват количката. Дизайнер ще определи външната линия и форма, ще направи скици и чертежи на иинвалидната количка, ще определи мястото на фаровете, сигналните светлини за безопасност и отворите за сспускане на спирачката. Ще определи монтажната линия на външната обвивка на количката, ще определи мястото нна пулта за управление, ще тапицира с подходящ материал всички твърди и остри детайли, както и ще определи пподходящите ццветове за външния вид на инвалидната количка. Лекар, който ще консултира разработването на инвалидната количка и запознава екипа с проблемите и нуждите на инвалидите, както и с възможностите им за придвижване. Ще следи за правилното разположение на тялото върху инвалидния стол. Ще се монтират определени компоненти, изработени от еекипа за да се установи тяхната сходност с платоформата. Всеки един комепонент, който бъде произведен ше ттрябва да мине тест за монтаж върху платформата до установяване на точноте му размери, угъвки и необходими оотвори, докато се достигне до най-малките, леки и надеждни компненти. Това е необходимо поради малкото ппространство с което разполагаме, което е наложено от стандартите за размери на инвалидна количка. Ще бъдат закупени и две платформи Сегуей, на които ще се базира иновацията. С оборудването, което ще бъде закупено по проекта ще бъдат изработени всички компоненти, необходими за реализирането на иновацията, без да е необходимо участието на външни фирми. Машините, необходими за всички процеси по иновацията са: - 3D принтер, който едновременно ще бъде използван за следните функции: • ще се обработват грубо всички метални и алуминиеви компоненти за сглобяването на прототипа; • ще се осъществява направата на всички необходими монтажни отвори и заобляния на детайлите, което е необходимо за тяхното сглобяване; • ще се огъват всички тръбни компоненти в инвалидната количка (кормило, степенка, подлакътници и облегалка); - настолна бормашина – необходима е за пробиването на отворите на прътовия материал; - апарат за заваряване на алуминий – той ще служи за заваряване на всички компоненти един към друг. Оборудването ще бъде инсталирано, в наетото за тази цел помещение в гр. Монтана. Ще бъдат закупени и необходимите за целта материали: Необходимите консумативи и материали са: алуминий и стомана за изработване на конструкцията на седалката, както и вътрешните й компненти; крепежни елементи за куплирането на всички детайли в седалката и монтирането й върху платформата на Segway; два модела платформа Segway за тестването на иновацията в градски условия и пресечени терени. Стъпки за изпълнението на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал - 1-ви месец Период на заетост на наетия персонал: от 1-ви до 24 месец 2.Наемане на помещение за разработване на иновацията: от 1-ви до 24 месец 3. Избор на изпълнител за доставка на ДМА: от 2-ри до 4 месец 4. Сключен договор за доставка от 4-ти до 5 месец 5. Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация от 5-ти до 6-ти месец 6. Закупуване на необх. материали и консумативи - 6-ти месец 7. Провеждане на изпитвания и измервания – от 6-ти до 8-ми месец 350 047.48 231 460.39
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии: В екипът, участващ в създаването и тестването на иновацията ще се включат следните експерти: Дизайнер, който ще определи външната линия и форма, ще направи скици и чертежи на инвалидната количка, ще определи мястото на фаровете, сигналните светлини за безопасност и отворите за спускане на спирачката. Ще определи монтажната линия на външната обвивка на количката, ще определи мястото нна пулта за управление, ще тапицира с подходящ материал всички твърди и остри детайли, както и ще определи подходящите цветове за външния вид на инвалидната количка; Лекар, който ще консултира разработването на инвалидната количка и ще запознае екипа с проблемите и нуждите на инвалидите, както и с възможностите им за придвижване. Ще следи за правилното разположение на тялото върху инвалидния стол. Инженерът ще изготви монтажните и работни чертежи за иновацията, материалите от които ще бъде изработена и технологичния процес зза нейното изработване. Физик, който ще участва в създаването на кинематиката на всички агрегати – движението им и разположението им в определеното за целта пространство и не на последно място експерт, който ще има роля в извършването на редица операции по производството на иновацията. Под ръководството на екипа ше се извършат тестове на готовия прототип, заедно с хора с увреждания. Ще бъдат закупени и две платформи Сегуей, на които ще се базира иновацията. С оборудването, което ще бъде закупено по проекта ще бъдат изработени всички компоненти, необходими за реализирането на иновацията, без да е необходимо участието на външни фирми. Машините, необходими за всички процеси по иновацията са: - 3D принтер, който едновременно ще бъде използван за следните функции: • ще се обработват грубо всички метални и алуминиеви компоненти за сглобяването на прототипа; • ще се осъществява направата на всички необходими монтажни отвори и заобляния на детайлите, което е необходимо за тяхното сглобяване; • ще се огъват всички тръбни компоненти в инвалидната количка (кормило, степенка, подлакътници и облегалка); - настолна бормашина – необходима е за пробиването на отворите на прътовия материал; - апарат за заваряване на алуминий – той ще служи за заваряване на всички компоненти един към друг. Оборудването ще бъде инсталирано, в наетото за тази цел помещение в гр. Монтана. Ще бъдат закупени и необходимите за целта материали: Необходимите консумативи и материали са: алуминий и стомана за изработване на конструкцията на седалката, както и вътрешните й компненти; крепежни елементи за куплирането на всички детайли в седалката и монтирането й върху платформата на Segway; два модела платформа Segway за тестването на иновацията в градски условия и пресечени терени. Стъпки за изпълнението на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал - 1-ви месец Период на заетост на наетия персонал: от 1-ви до 24 месец 2.Наемане на помещение за разработване на иновацията: от 1-ви до 24 месец 3. Избор на изпълнител за доставка на ДМА: от 2-ри до 4 месец 4. Сключен договор за доставка от 4-ти до 5 месец 5. Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация от 5-ти до 6-ти месец 6.Закупуване на необх. материали - 6-ти месец 7. Тестване на прототипа - 7-ми месец до 12-ти месец 8. Изработка на прототип -0т 13-ти месец до 22-ри месец 0.00 0.00
Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на полезен модел и промишлен дизайн: За да защитим и гарантираме правата на разработваната иновация, ще регистрираме полезен модел. Правната закрила на полезния моделза територията на Република България се предоставя чрез регистрация в Патентно ведомство. Срокът на действие на полезния модел е 4 години от датата на подаване на заявката. Той може да бъде продължен за два последователни периода от по три години, като общия срок на закрила не може да надхвърля десет години от датата на подаване на заявката. Регистрираният ползезен модел има териториално действие. За полезни модели се събират такси, както следва: 1.За заявяване-50 лв. 2. За проверка- 200 лв. 3.За експертиза на полезния модел по молба на заявителя или на друго лице - 200 лв. 4. За регистрация на полезен модел - 100 лв. 5.За издаване на свидетелство за регистрация-50 лв. 6.За публикация на описанието,чертежите,претенциите и реферата -100 лв.; 700.00 0.00
Визуализация на проекта: Целта на дейността е да информира местната общност по отношение на целите, дейностите и постигнатите резултати по проекта. Дейността е съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Реализирането й ще допринесе за популяризиране на проекта и приноса на Европейския съюз за неговото осъществяване. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати в местни медии. Материалите разработени, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни табели, брошурии плакати и плакати), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС и ОПИК, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. В съдържателен план за осигуряването на необходимата публичност ще бъде отбелязано, че проектът е съфинансиран от ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК, размера на публичното и частното финансиране и основните очаквани резултати от изпълнението му. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият икономически и социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Предвидената дейност за информиране на обществото и постигане на публичност на ОПИК и на проектното предложение цели: • визуализиране на подкрепата на ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК; • популяризиране целите и приоритетите на ОПИК; • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Иновации и конкурентоспособност”; • утвърждаване сред обществото на идеята, че повишаване на ефективността и производителността се постига, чрез икономика основана на знанието; • отдаване на дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от ЕФРР чрез ОПИК. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информиране и публичност с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата се предвижда залагането и прилагането на следния набор от методи при изпълнение на дейността: • стриктно придържане към нормативната уредба, правила, указания и инструкции регламентиращи принципите и начините за провеждане на дейностите по информираност и публичност на проекти финансирани от ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК. • изготвяне на съобщение за проекта и публикуване в сайта на кандидата; • отпечатване на брошури и информационни табла с оглед популяризиране на ЕФРР и ОПИК и по-конкретно схемата „„Иновации и конкурентоспособност”; • Осъществяване на непрекъснат контрол и мониторинг от страна на екипа за организация и управление на проекта за спазване на изискванията, качеството и количеството на изработените материали, срок на доставката, място на поставяне и обхват на разпространението им. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).