Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project is being developed to meet the commitments of the Republic of Bulgaria to report on the two nature conservation Directives of the European Union - the Habitats Directive (92/43/EEC) and the Birds Directive (2009/147/EC). The project is based on the approved OPE 2014-2020, which includes measures according to the Priority Action Framework (PAF) for Natura 2000 in Bulgaria, and on the coherent policy of the program concerning funding of biodiversity conservation. Under the Habitats Directive, every six years Member States draw up a report with information on the implementation of the conservation measures, taken under this Directive and evaluation of the impact of those measures on the conservation status of the natural habitat types of Annex I and the species in Annex II, as well as the main results of the surveillance referred to in Article 11.
Bulgaria reports under both Directives for the first time in 2013, the next reporting  is in 2019.
The expected results of the implementation of the project activities are collected data on species and habitats for the reporting purposes under Art. 17 of the Habitats Directive and Art. 12 of the Birds Directive and completing the reporting formats on both directives.
Based on the data obtained, will be possible the planning  of measures necessary to maintain or restore the favorable conservation status of species and habitats, subject of conservation  under both Directives in the coming years.
The main project activities will be carried out on the territory of Bulgaria, without marine spaces.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по подготовка на проекта и подготовка на технически спецификации: Отчитайки обстоятелството, че подготовката на проектното предложение, съгласно т. 13.1., предложение първо от Насоките за кандидатстване, е една от допустимите дейности за изпълнение в рамките на проекта, разходите за осъществяване на която също са определени като допустими (т. 14.3. и Раздел IV, т. 16), за изпълнението на тази дейност са определени служители на Бенефициента. Конкретните отговорности на експертите включват: изготвяне на аналитични документи, свързани с подготовката на проекта; уточняване на обхвата на проекта – обекти и места за теренни проучвания; изготвяне на проектното предложение; попълване на приложенията към проектното предложение и въвеждането му в ИСУН 2020; изготвяне на отговори и обосновки по време на оценката на проектното предложение, в случай че бъдат изискани от оценителната комисия; подготовка на техническите спецификации от документациите за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнител за основните дейности. Дейността е с продължителност 9 месеца (за подготовка на проектното предложение и техническите спецификации за основните дейности), с начало м. януари 2016 г., докато във физическото изпълнение на проекта експертите, ангажирани с изпълнението на дейността ще са реално заети един месец, което обстоятелство е визуално представено по-долу в Графика за изпълнение на дейностите от настоящия Раздел 7. 17 000.00 15 543.51
Външна юридическа помощ при подготовката и изпълнението на проекта: В обхвата на изпълнение на настоящата дейност са включени всички стъпки, предпоставящи законосъобразното провеждане на обществени поръчки за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта, в това число: 1) изготвяне на съответните документации за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки (ОП), съгласно чл.18 от ЗОП, вида и съществените условия при провеждането на които се определя от стойностните прагове на възлагане, регламентирани в чл. 20 от ЗОП, в който попада съответната процедура; 2) подготовка и провеждане на ОП, при спазване на процедурните правила и изисквания на ЗОП, ППЗОП и Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки в ИАОС; 3) избор на изпълнители на възлаганите дейности по проекта и сключване на договори за изпълнение с тях; 4) изготвяне на необходимите документи при евентуално депозирани жалби срещу Решение/я на Възложителя за избор на Изпълнител/и при обжалване пред КЗК и ВАС; 5) консултации и изготвяне на становища по възникнали казуси по време на изпълнението на сключените договори. При подготовката на всички процедури, е предвидено да бъде използвана външна консултантска помощ, , предоставена от независим Изпълнител, притежаващ юридическа правоспособност, професионална компетентност и практически опит в подготовката, разработването, управлението и изпълнението на проектни предложения, финансирани със средства от различни източници и финансови инструменти, както и в цялостното управление на цикъла на обществените поръчки. Привличането на външна юридическа експертиза, е преценено като елемент със съществено значение за изготвянето на законосъобразни процедури за възлагане на обществени поръчки, съобразени с целите на настоящия Проект и основните принципи, регламентирани в чл. 2 от ЗОП, както и разработването на методики за оценка на офертите по отделните процедури, с приоритетно прилагане на критерия „оптимално съотношение качество/цена“ по смисъла на чл. 70, ал.2, т. 3 от ЗОП. Дейността е започнала преди издаване на заповедта за БФП. Пряко отговорен за изпълнението на дейността е външен изпълнител, който се избира по ред и начин, определен от ЗОП. По настоящия проект, освен избора на консултант за осъществяване на подкрепа в етапа на кандидатстване на ИАОС за финансиране на проектното предложение и предоставяне на юридически услуги с описания по-горе комплексен обхват, се предвижда да бъдат подготвени, проведени и възложени още 6 (шест) обществени поръчки, необходими за успешното реализиране на проекта, както следва: 1. Избор на изпълнители за извършване на анализи и проучвания на видовете и природните местообитания в България, предмет на докладване съгласно чл.17 от Директивата за местообитанията и чл.12 от Директивата за птиците, с осем обособени позиции; 2. Избор на изпълнител за контрол и валидиране на резултатите от извършените анализи и проучвания на видовете и природните местообитания в България, предмет на докладване съгласно чл.17 от Директивата за местообитанията и чл.12 от Директивата за птиците; 3. Избор на изпълнители за осъществяване на мерки за информация и публичност на проекта, с три обособени позиции; 4. Изработване на документален филм; 5. Закупуване на офис оборудване, материали и консумативи за обезпечаване работата на Екипа за управление на проекта, по две обособени позиции; 6. Превод на ръководствата и форматите за докладване за периода 2013-2018 г. от английски на български език. 256 800.00 25 668.00
Анализи и проучвания на видовете и природните местообитания в България, предмет на докладване съгласно чл. 17 от Директивата за местообитанията и чл. 12 от Директивата за птиците : Обектите по тази дейност, предмет на докладване съгласно чл. 17 от Директивата за местообитанията и чл. 12 от Директивата за птиците, представени в Приложение 1 към формуляра за кандидатстване, са както следва: - Безгръбначни животни – 52 вида - Риби – 38 вида - Земноводни и влечуги – 43 вида - Птици – 312 вида - Бозайници(без прилепи) – 20 вида - Прилепи – 33 вида - Висши растения – 30 вида - Мъхове – 9 вида - Природни местообитания – 93 типа Тъй като предстои финализиране на списъците с видове и местообитания (checklists), по които всяка страна членка ще докладва до ЕК, при необходимост броят на видовете ще бъде променен, така че да съответства на списъка за Р. България. Пряко отговорни за изпълнението на дейността са външни изпълнители, които се избират по ред и начин, определен от ЗОП. Детайлното описание на дейността е в приложения документ „Deynost_ 3_Opisanie“. 13 974 144.00 23 380 863.20
Контрол и валидиране на резултатите: Основните цели по настоящия проект ще се постигнат чрез изпълнение на Дейност 3 „Анализи и проучвания на видове и природни местообитания в България, предмет на докладване съгласно чл. 17 от Директивата за местообитанията и чл. 12 от Директивата за птиците“, поради което резултатите от нея са от ключово значение за цялостния успех на проекта. Следователно е необходимо да бъде извършен качествен контрол и валидиране на резултатите по Дейност 3 и от независим изпълнител, с цел осигуряване на необходимото качество на крайните резултати. Пряко отговорен за изпълнението на дейността е външен изпълнител, който се избира по ред и начин, определен от ЗОП. Детайлното описание на дейността е в приложения документ „Deynost_4_Opisanie“. 3 150 000.00 3 421 849.20
Организация и управление на проекта: Изпълнителна агенция по околна среда (ИАОС) е отговорна за управлението на проекта и осигуряване на качествено изпълнение на заложените дейности. В тази връзка, за постигане добра координация, оперативност на изпълнението на проектните дейности, в съответствие с целите, принципите на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и осъществяване на оперативен контрол над работата на външните изпълнители (извършващи теренни проучвания, анализ и обобщаване на данните и изготвяне на оценки за природозащитно състояние, както и контрол и валидиране на данните), ще бъде сформиран 13-членен експертен екип, който ще ръководи и координира проектните дейности в съответствие с изискванията на „ОПОС 2014-2020“ и на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Едновременно, с цел пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, се предвиждат и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. Дейността е започнала преди издаване на заповедта за БФП с подготовката на проектното предложение и ще протича по време на целия период на изпълнение на проекта. Продължителност 48 месеца (42 месеца за физическото изпълнение, 1 месец за окончателно отчитане и 5 месеца за документално приключване и верифициране на разходите). Изпълнението на проекта ще прилага принципа за добро управление и публичност. Ще се поддържат тесни взаимоотношения със заинтересованите страни, ще се извършва публична отчетност на всеки етап от изпълнението на проекта и ще се съблюдава строг контрол при изпълнение на дейностите и усвояването на финансовите средства. Дейността ще включва пет поддейности, детайлно описани в прикачения документ: “Deynost_5_Opisanie”. В същия документ е представена и Организационната структура на проекта. 628 696.00 385 281.82
Информация и публичност: В съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в Регламент (ЕС) №1303/2013 на ЕП и на Съвета, както и в изпълнение на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014 – 2020 г., ИАОС ще предприеме необходимите стъпки за повишаване обществената осведоменост за финансирането на проекта, предоставено от Европейския съюз по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, както и за повишаване признанието на широката общественост на ролята, която играе Европейския съюз и държавите-членки при отпускане на финансовата помощ за реализиране на дейностите от обхвата на настоящето проектно предложение и постигнатите резултати от него. Съгласно т. 13.3.2. от изискванията, разписани в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Предвид обстоятелството, че настоящата дейност е задължителна за провеждане от страна на ИАОС, в качеството й на Бенефициент по процедурата, настоящето проектно предложение предвижда реализацията на включените в обхвата му дейности да бъде съпътствана с изпълнението на пакет от мерки за популяризиране в публичното пространство, както на самия проект, така и на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” чрез ЕФРР на ЕС. Изпълнителна агенция по околна среда като Бенефициент по проекта ще положи максимални усилия за популяризиране на помощта по настоящия проект, като повиши нивото на информираност на общността в национален мащаб, посредством ефективни канали и инструменти за комуникация, както и ще провокира адекватна обществена чувствителност към проблемите с природозащитното състояние на видовете и природните местообитания в Р. България, съответно – предприетите мерки за запазване или възстановяване на благоприятното природозащитно състояние на видовете и природните местообитания, обект на опазване по Директивата за местообитанията (92/43/ЕИО) и Директивата за птиците (2009/147/ЕО). Предвидените дейности ще обхващат целия период на изпълнение на проекта и ще се изпълняват чрез различни комуникационни инструменти, с цел достигане до различните целеви групи, идентифицирани в проекта. Мерките за информация и публичност са следните: - публикуване на интернет банер на интернет страницата на ИАОС; - поддържане на актуална информация за напредъка и изпълнението на проекта на интернет страницата на ИАОС– дейността ще се изпълнява от експерт информация и публичност от ЕУП; - изработване и разпространение на печатни и аудиовизуални материали; - провеждане на информационни събития – пресконференции, официални събития, дискусии. Проектът предвижда мерките за информация и комуникация (публичност и визуализация) да включват като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити от Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Пряко отговорни за изпълнението на дейността са както експерта информация и публичност от ЕУП, така и външните изпълнители, избрани по ред и начин, определен от ЗОП, според спецификата на дейностите, които извършват. Дейност 6 стартира от 1-ви месец на проекта с дейности, изпълнявани от експерта информация и публичност от ЕУП, а изпълнението на дейностите от външните изпълнители – от 10-ти месец, съгласно т.10 „План за външно възлагане“. 95 772.00 53 115.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).