Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at providing hourly care for the children of employees in the municipality of Sarnitsa.
The implementation of this project will ensure better reconciliation of family and professional life of employed parents in the municipality and will increase the level of their economic activity, while creating the necessary conditions for full care for their children while they work. your activity.
The project will provide care for a minimum of 20 children under the age of 12, the 14 employees employed in the municipality. Care will be provided by hiring unemployed people from the Labor Office Directorate. The selection of unemployed persons registered in the Labor Office will be carried out, who will be hired to perform the activity related to child care. 4 educators, 1 hygienist and 1 full-time driver for 12 months will be engaged in order to provide all-day care for the children.
Educators will be provided with the necessary training to acquire childcare skills. The training will be conducted only for newly hired persons who do not have an educational degree or professional qualification in the field of education, social services for children, health care or have not undergone training for child care.
The children's playground will be created in a building owned by the Municipality of Sarnitsa, intended for a youth home and public services. The rooms in which the hourly care will be provided are of appropriate size and there are 2 separate rooms for different age groups. The required sanitary requirements are available. The premises have appropriate flooring and lighting. The windows are secure. In order to provide interesting and entertaining activities for children, small equipment, board games and appropriate literature for different age groups will be purchased.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготвителни дейности за стартиране на детския кът - подбор на персонал, обучение, закупуване на оборудване и обзавеждане: За успешното реализиране на проекта, през първите два проектни месеца ще бъдат осъществени подготвителни дейности, които включват: 1. Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца. За изпълнението на проекта ще бъдат подбрани 6 безработни лица с регистрация в ДБТ. Предвидено е да бъдат назначени 4 възпитатели на пълен работен ден, които да полагат грижи за минимум 20 деца, посещаващи детския кът. Броят на назначените възпитатели е съобразен с изискванията на Условията на кандидатстване, едно лице да полага грижа минимум за 5 деца. Предвидено е също да бъде ангажиран помощен персонал както следва: - 1 хигиенист на пълен работен ден, който ще поддържа ежедневно необходимото за подобен тип услуга ниво на дезинфекция. Предвид създадената нова реалност, предизвикана от ковид пандемията, наличието на хигиенист на пълен работен ден е задължително условие за поддържане на максимална чистота в детския кът, за да бъдат децата в защитена среда и да бъде осигурено спокойствието на техните родители. - 1 шофьор на пълен работен ден. За осигуряване непрекъсваемост на работния процес на заетите родители, ще бъде назначен шофьор, който с автомобил предоставен от общината ще осъществява транспорта на децата от детски заведения - ясли, детски градини, училище, както и от домовете, при необходимост, до детския кът. Наемането на шофьор е изключително необходимо, тъй като той ще осигурява транспортиране на децата от различни местоположения на територията на общината до местоработата на родители им. Така няма да се налага по-ранно напускане на работното място на родителите, няма да се налага по време на работния процес родителите да излизат от работа за да отидат до детско заведение или дома им за да доведат своето дете в детския кът. Шофьорът ще е на непрекъснато разположение, за осъществяване на транспорт на децата във всеки момент, в който е необходимо. Родителите ще имат директна връзка с него и при възникнало обстоятелство, което налага детето да бъде доведено в детския кът в рамките на работното време, шофьорът ще изпълни този ангажимент. Той ще работи и по предварително изготвен времеви график за всяка седмица, който ще е гъвкав предвид динамичността на услугата, която ще извършва. 2. Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца. Лицата, които не притежават подходяща образователна степен или професионална квалификация за полагане на необходимата грижа, задължително ще бъдат включени в обучение за полагане на грижи за деца. Обучението ще обхваща минимум следните теми: - придобиване на познания за развитието на детето - дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст - безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации - придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие - дисциплината като средство за защита и възпитание на детето - придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца - придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. 3. Осигуряване на необходимото обзавеждане и оборудване за помещението за полагане на почасови грижи за деца. За създаване на приятна среда за децата и осигуряване на ежедневни интересни занимания, ще бъдат закупени детски масички и столчета, изкуствени настилка за пода /тип пъзел/, игри, пъзели, дъски за рисуване, игри за малки и големи- конструктори, магнити и други подобни, комплекти за рисуване - флумастери, моливи, бои, пластилин и др., книжки, енциклопедии и др. 0.00 0.00
Почасова грижа в детския кът: След извършен подбор на подходящите лица и осъществяване на обучението за полагане на грижа за деца, в случай на необходимост, ще стартира предоставянето на услуги в детския кът за минимум 20 деца на служители в общината. Предвижда се услугата да се предоставя на минимум 9 деца до 3 годишна възраст и минимум 11 деца на възраст над 3 до 11 години. Детският кът ще е позициониран в сграда, собственост на Община Сърница, предназначена за младежки дом и обществени услуги, която ще бъде предоставена за ползване по проекта. В предвиденото помещение има възможност за обособяване на отделни зони за работа на назначените възпитатели с различните възрастови групи. Размерът на помещенията е 70 кв.м е съобразен с броя на децата, които ще го посещават, като за всяко дете се осигурява площ от 2,5 кв. м. Двете зали, предвидени за ползване от детския кът са с подова настилка, която е ударопоглъщаща, с нехлъзгава повърхност, устойчива е на дезинфекционни разтвори и е удобна за лесно почистване така, че да не се създават условия за развитие на организми, паразити и насекоми. Стените са боядисани с латекс. Прозорците са достатъчни, за да се получи добра осветеност на помещенията и естествена вентилация, разполагат с отваряеми части, обезопасени са. Осветителната и отоплителната инсталация в помещенията са разположени недостъпно за децата и също са подходящо обезопасени. Санитарният възел е в помещение с преддверие с течаща топла и студена вода. Помещенията нямат тераса. В детския кът ще работят 4 възпитатели на пълен работен ден. Така ще бъде осигурена адекватна грижа за всички деца на служителите в общината, които имат деца в допустимата възраст и ще се възползват от създадената по проекта социална придобивка. За да бъдат осигурени подходящи занимания за децата по време на престоя им в детския кът и с цел да бъде изградено желание у тях да го посещават с удоволствие, в детския кът ще бъдат закупени детски масички и столчета, изкуствени настилка за пода /тип пъзел/, игри, пъзели, дъски за рисуване, игри за малки и големи- конструктори, магнити и други подобни, комплекти за рисуване - флумастери, моливи, бои, пластилин и др., книжки, енциклопедии и др. За улеснение на родителите децата ще бъдат транспортирани до детския кът от специално назначения за целта шофьор, на който ще бъде предоставен за ползване автомобил от общината. Така децата безопасно и безпрепятствено ще достигат до детския кът по всяко време на деня без да се налага техните родители да търсят варианти за транспортирането им. Това ще създаде и предпоставки родителите да не напускат работните си места или да ангажират друг човек да се погрижи за децата им. За децата ще бъде осигурена стерилна среда, посредством назначения хигиенист, който ще се грижи за дезинфекцията на помещенията. Чрез създаването на детския кът ще се осигури спокойствие на заетите в общината, които имат деца на възраст до 12 г., като ще се предоставят почасови услуги за децата във времето, в което няма възможност родители и техни близки да полагат грижи за тях. Чрез създаването на детски кът ще се намали стреса за заетите служители и ще повиши броя на доволните работници. Половината от служителите в общината са в активна работна възраст, което дава изключителна възможност на ръководството на общината, по този начин да ги запази като служители за по-дълго време. Целта на детския кът няма да замеси изцяло детската градина, а ще предоставя почасова грижа чрез интересни занимания, съобразени с възрастта на децата, които ще го посещават. Това е добър начин самото дете да се чувства в сигурна среда. Също създава подходящи условия за децата, ако се налага служителите да останат по-дълго на работното си място или имат удължено работно време. Посредством изпълнението на проекта на работещите родители, ще се гарантира осигурена грижа за техните деца, дори при настъпване на извънредни обстоятелства. 0.00 141 118.58

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).