Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project "Hot lunch in the Municipality of Elin Pelin" is a continuation of the social services provided from the municipality to deal with material deprivation by providing food and basic material support to the most needy persons and implementing of accompanying measures that support their social inclusion.
Through this project, a hot lunch will be provided to persons living in poverty in the territory of the all cities and villages in the muncicplaity  - persons and families without income, persons subject to social assistance, persons with disabilities with low incomes, persons with an established need for daily additional support.
Support will be provided to meet the basic need for food for people who are in a difficult and vulnerable situation, in difficult or impossible self-care, single persons, elderly pensioners with low incomes i.e. the most needy persons.
Persons in the territory of the municipality of Svishtov, representatives of the target groups, will be given the opportunity to receive a hot lunch after their selection by a mechanism for identifying the most needy persons. The main activities that will be implemented within the project are: defining the target groups, preparing a hot lunch, providing a hot lunch, providing accompanying measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Топъл обяд за ЦГ ще доставя изббран по ЗОП изпълнител. Договорът с него е сключен да доставя от 01/01/23 г., тъй като обявата за намерението за проект е от ноември 2022 г., с цел предварителен анализ на интереса и е за изхранване на 410 лица, до 30.09.2025 г./или до изчерпване на средствата при по-голям бр. потребители. Изпълнителят, разполага с Удостоверение по чл.12 от ЗХ за регистрация на обект за производство на храни., рег. номер в БАБХ: 20070006, представил е всички деклараии и документи, удостоверяващи, че спазва сроковете на производство и доставка, установените норми за обработка на храните съгласно изискванията на МЗX, Наредба № 2/23.01.2008 г. и № 3/04.06.2007 г. на МЗ, МОСВ, Наредба № 1 за хигиената на храните от 26.01.2016 г. на МинистерствоЗХ. За осигуряването на контрола по планираното меню, изпълнителят е определил екип от експерти: 1. Таня Георгиева Шошкова Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост, 2. Антоанета Тодорова Кирчева Диетолог, 3. Илко Ненчев Илиев Главен готвач. За подготовка на питателна храна, изпълнителят разполага соборудвано и обзаведено помещение , отговарящо на всички хигиенни и санитарни изисквания. Приготвянето на топлия обяд по проекта стартира от 20.02.2023г. , като храната ще се доставя в работните дни до дома на потребителите и/или в пунктове, отговарящи на НХ. Изпълнителят, има задължение по график, съгласуван с ЕУУ, да доставя ежедневно за ЦГ от 19те населени места, супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Доставката по договор е със собствен транспорт на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ при спазване на изискванията при транспортиране на храни, съгласно Наредба № 1 от 26 януари 2016 г. за хигиената на храните, издадена от Министерство на здравеопазването; При поискване изпълнителят ще следва да да представя документи за придобиване на вложените продукти, за което същият е предоставил деклараиции към договора, а общината и ЕУУ ще следи изпълнителят, стриктно да спазва хигиенно-противоепидемичния режим с повишено ниво и кратност на дезинфекциите в обектите и използване на лични предпазни средства /маски, ръкавици/ от персонала при работа с хранителни продукти. Предвижда се доставяне до дома на крайните получатели /за лица с увреждания и неподвижни, и в крайна невъзможност за самообслужване/, а също и в пунктове /които са в процедура на регистрация. Планираме да регистрираме 8 пункта, които ще отговарят на изискванията на НХ, с цел по-активна социализация на ползвателите. При доставка до пунктове, сумата за транспорт ще бъде преизчислена на база реални доставки до домове / или до пунктове. В момента има 1 пункт - Пенсионерски клуб в Ел. Пелин /кафе аперитив, където е оборудвано помещение за изхранване на бездомни лица/. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените. Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене/ контролът върху спазването на декларирания от доставчика ангажимент ще се извършва със съдействието на социален работник, готвач и технолог по храните / независими експерти - представители на общината, наети на граждански договор, с каквито разполагаме - от соиалния патронаж, детските училища и градини, социален работник от ЗСУ/ или ЦОП. Те ще подпомагат ЕУУ в изготвянето на процедура за мониторинг върху удовлетвореността, качеството и спазване приложимита НУ в реализацията на топлия обяд. 503 040.00 170 777.60
Предоставяне на топъл обяд /доставка, разнос/: Целта на тази дейност е да се осигури доставка на топъл обяд за определените лица от ЦГ. За реализацията на услугата беше избран изпълнителят Кей Енд Ви ООД, който разполага с кухненско помещение и оборудване и ще приготвя и доставя топъл обяд на потребителите. Сключеният договор, включва освен приготвяне и транспорт на храната до дома на ЦГ и /или до пункт/ в зависимост от установената потребност. Пунктовете за доставка са в процес на регистрация, като те ще отговарят на изискванията на АХ, и ще уведомим договорящ орган за налични такива. На изпълнителят се заплаща транспорта до дома на потребител, а след регистрация на пунктовете / до пункта. В общината има наредба и функционират 12 клуба на пенсионера, като част от тях ще бъдат регистрирани като пунктове. Доставката на храната става, съгласно декларираните от доставчика транспортни средства, описани в е-декларациията, които отговарят на изискванията за транспорт и съхранение на пакетирания топъл ообяд. Транспортирането / доставката по договор е ежедневно, в работни дни, стартов капацитет - 240 лица Договорът за доставка е сключен при прогнозен капацитет на доставките от 410 лица, следователно при наличие на повече потребители, е предвидена възможност за осигуряването на транспортирането до този капацитет. Срокът за доставката е до 30/09/2025 г. Териториалният обхват е община Елин Пелин - град и села/ по домове или до пунктове, след регистрация/. Всеки пункт ще се оборудва, и лицензира от АХ./ с хладилник, маса за хранене и посетителски стол, подходящо топлание и климатизация/ за бездомните лица, а за неподвижни и в невъзможност да получават от пункта - до дома. Доставката е гарантирана, чрез декларация, описваща подходящи и достатъчно за капацитета, транспортни средства и персонал - шофьори 4 и разносвачи на храна 4/включени в стойността на поръчката/. Доставката е при спазване на противоепидемичните мерки и наредби за ЗХ. Разносът на храната ще се извършва в сефертаси и полипропиленови опаковки, които подлежат на рециклиране и не замърсяват околната среда /лесно разградими са , за еднократна употреба/, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храна от следващия от списъка с чакащи кандидати с цел недопускане на разхищение. Транспортните средства на доставчика отговарят на санитарно-хигиенните изисквания за транспорт на храни. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно в Дневник на крайния потребител/Приложение 2 от Ръководството/. 35 212.80 11 954.43
Предоставяне на съпътстващи мерки: Предвижда се реализирането на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение да се извърши от мултидисциплинарен екип, познаващ потребностите и спецификите на целевата група. Заетостта им ще се планира на база на актуалните нужди на целевата група, които ще идентифицираме в хода на проекта. Включва, експерти от отдел Социални дейности в общината, европроекти /социални дейности/, отдел правен / експерт работещ по социалните услуги/ служители със подходящ опит от ЦОП/ ДМУТС или другите соц. звена / детски кътове, еврофондове - работещи с уязвимите лица/ за предоставянето на съпътстващите услуги /съгласно наредбата за соц. услуги, където е приложимо - с опит и мотивация за работа с целевите групи. Те ще работят с целевите групи, запознати с техните проблеми и комуникират с ДСП.Тяхната работа ще се подпомага и от други експерти/служители с необходимата квалификация и професионална компетентност/. По-конкретно ще бъдат включени експерти от ФСД и ТРЗ, които имат опит в реализацията и управлението на проекти за координация на документацията и отчетността, от ФСО / осчетоводяване на документи/, отдел Правен / юрисконсулт - за тръжни документи и консултации на потребители/, както и 2 броя експерти / със специфичен профил - координатор, технически сътрудник / с поне 2 години опит в реализацията на социални услуги/. Те ще подпомагат цялостната кампания по идентифициране и обслужване на потребителите, анализ на удовлетвореността, текуща документация по доставките, контрол на качеството на доставките и на приготвяните продукти и др. Общинска администрация разполага с нужните кадри, които са с дългогодишен опит и могат качествено да изпълнят дейността. Ежемесечно и при нужда ще се консултират потребителите, на които е осигурен топъл обяд, съгласно изискванията на Ръководството. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло ще бъдат съобразени със специфичните нужди на хората от целевите групи. Съпътстващите мерки ще се предоставят под формата на дейности, допринасящи за социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица. Те ще включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги за нуждите на жилищното настаняване, социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта, като например: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+ / ЦОП, ЦНСТ, ДМУТС на територията на общината/, - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Ръководителят разполага с богат опит, като участва в стартирането на ЦОП, ЦНСТ, ДМУТС и управлението на социалните услуги в общината, които се предоставят, има опит , както в предоставянето, така и в отчетността на социалните услуги и ще координира екипа, предоставящ мерките / ще проследява графика за индивидуални, групови консултации и дейности/, ще подпомага разработването и планирането на месечни програми за съпътстващи мерки и подкрепа за потребителите. 35 212.80 11 954.43
Определяне на целевите групи за предоставяне на ТОПЪЛ ОБЯД: Целта на Дейността е подбор на най-нуждаещите се лица предвид изискванията на операцията. Дейността ще започне от стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие /включване резерви, отпадане недопустими лица, нови допустими ползватели/. Общината обяви намерение за кандидатсване и прием на документи, съчетан с разяснителна кампания през ноември 2022 г., като сформира комисия за прием и разглеждане на документи от 23/01/2023г., след подаването на проекта. По предварителни проучвания, очаквахме 500 заявления / 410 лица, на тази база се планира заданието към изпълнителя. По процедура, на база РБТО, активна инфо кампания и подбор на ЦГ ще бъде текущ до края на проекта. Подбор: общината организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 1 от Ръководство КБ ТО). Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6 към Ръководството КБ ТО), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Общината изготвя списък (Приложение № 5 от Ръководство КБ ТО) с попълнени колони 1,2,3, а при нужда и колона 4, за всички кандидат-потребители, който се представя на ДСП Елин Пелин за проверка и отразяване на принадлежността към ЦГ Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група и установен риск от двойно финансиране се потвърждава от ДСП Елин Пелин. Подписаният от представляващия общината списък се сканира във формат pdf., и се изпраща през защитен канал до ДСП или лично от ЕУУ на място, заедно с идентичен списък във формат excel, и сканирани заявление-декларация на всички кандидат-потребители. Общината може да провежда предварителен и окончателен подбор на Г, но допустимостта се съгласува, потвърждава от ДС. ЦГ са:1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма ЛП; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.Общината прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевите групи, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от кмета на общината процедура за подбор и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители.Общината ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Стартовият капацитет на услугата е 240 лица, като възложителят е запазил правото да променя стойността/ на база реални потребители/ и при необходимост ще бъде изготвен анекс. 1 мес. подготовка. /януари23/. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).