Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 666 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project will create a Unit for services in the home. Will be selected, trained and recruited domestic helpers and personal assistants within 9 000 hours a month of which 18 months duration for domestic helpers and 13 months duration for personal assistants, which optimally will  meet the needs of the disabled people and the adults with limitations or failure self-service by providing hourly innovative social services, based on individual care plans, consistent with the needs of the disabled people and the adults with limitations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за организация и управление на проекта.: Спецификата на проекта налага изграждането на управленски екип от представители на общината.Проекта ще се управлява от екип, назначен със заповед на Кмета на общината, в съответствие с неговата оценка на спецификата на общината, определения бюджет в часове и човешките ресурси, при съблюдаване на изискванията за недопускане на конфликт на интереси при следния състав : ръководител-1, кординатор - 1 , счетоводител - 1.Провеждане на работна среща за определяне на задълженията на екипа. Ръководителят на проекта ще организира,ръководи и контролира, изпълнението на проекта; ще участва в комисията за оценка и подбор на кандидатите за потребители, ще подържа връзка с кординатора и счетоводителя; ще следи за графика на изпълнение на дейността по управлението на проекта; ще обобщава и изготвя необходимите справки и документи във връзка с реализацията на проекта, ще изготвя и представя необходимите отчети на управляващия орган. Кординатора по проекта участва при приемане и обработката на документите от кандидат-потребителите, участва в комисията за разглеждане на жалби и сигнали, съставя необходимите отчети по проекта, анализира рисковете на управление, измерва и анализира постиженията по проекта, ще спазва изискванията по изпълнение и публичност по проекта, ще създава досиета на кандидат-потребителите, ще подготвя необходимата документация за всеки кандидат-потребител, ще извършва проверки на място, в случай на констатиране на нарушения сигнализира Ръководителя на проекта и ще съдейства за отстраняването им. Счетоводителят на проекта ще съставя първичните счетоводни документи и ще осъществява разплащанията, ще следи за правилното изпълнение на проекта в съотвествие с действащите счетоводни стандарти, ще изготвя и представя месечните финансови отчети, ще анализира рисковете, ще изготвя ведомости и отчети, ще спазва изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност; ще изготвя и сключва договори и длъжностни характеристики с потребителите и домашните помощници и лични асистенти, ще извършва проверки на място и др. Екипа ще се помещава в сградата на общинска администрация Кирково и ще започне работа един месец преди назначаването на домашните помощници,за да може да приеме молбите,да ги разгледа, класира кандидат-потребителите ,да подготви личните досиета и документите им за назначаване. Всички документи необходими за управление иотчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените в бългорското и общностнотозаконодателство и срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни.Задължителна документация: -входящ дневник за кандидат - потребители -входящ дневник за домащни помощници и лични асистенти -лично досие на всеки за потребител -регистър на потребителите -лично досие за всеки домашен помощник и личен асистент -регистър на домашните полощници и лични асистенти -правилник за вътрешен ред -процедура за жалби и сигнали -присъствена форма на наетите -декларация за поверителност и др. Финансови документи-финансов отчет и приложения, ведомости за заплати и отчети за осигуровките и др. Екипът извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от личните асистенти и дом.помощници ,чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график.Проверките се извършват в дома на потребителя на соц.услуга, като резултатите се вписват в дневника на потребителя. Отчитането на резултатите от праверките се осъществява с месечен отчет за извършената работа. Предвидени са 21 000лв. разходи за организация и управление на екипа - заплати, осигуровки. Членовете на екипа ще работят на договор с обща продължителност не повече от 80 часа месечно и ще бъдат служители от общинска администрация. 21 000.00 19 267.82
Дейност по информиране и публичност: За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена общинска информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвяни съобразно изискванията на европейския съюз.Тази кампания ще се провежда в 2 етапа, в съотвествие с определените етапи за набиране на потребители, домашни помощници и лични асистенти, както следва: 1 етап- първия месец от стартирането на прокта; 2 етап - деветия месец от стартиране на проекта. За достигането на максимално широка аудитория за популизирането на проекта ще бъдат организирани участия на преставители на Агенция за социално подпомагане в четирите микрорайона и в по-големите кметства на община Кирково. При стартирането на проекта ще се проведе информационна среща с представители на АСП. В рамките на настоящия проект ще се организира и проведе заключителна конференция.За стартирането на проекта ще се публикува обява в регионален вестник, информацията за целия проект ще бъде качен на сайта на общината, където ще се упомене точно мястото, времето и нужните документи за кандидатстването, както и условията на които трябва да отговарят кандидат -потребителите. На видно място ще се изработи и монтира информационна табела.Всички материали за популяризирането на услугите посочват приноса на общността и съдържат всички риквизити посочени в изискванята за информираност и публичност на ОП РЧР. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 28.00 28.00
Създаване на звено за услуги в домашна среда.: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на нов център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда.Подборът и обучението на домашните помощници са насочени към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. 1 600.00 450 176.20
Обучение на персонала за предоставяне на услугите - въвеждащо обучение. : Екипът организира обучението на одобрените домашни помощници, включени в списъка за участие в обучение по обучителна програма, утвърдена от Ръководителя на проекта. Обученията ще се извършват от експерти и специалисти с подходяща квалификация, практици в съответната област с професионален опит в социалната работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на проекта. За целта ще се сключат договори за услуга. За обучители могат да бъдат наемани експерти и специалисти от териториалните дирекции "Социално подпомагане, в качеството им на експерти."Въвеждащото обучение ще бъде насочено към предобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на домашните помощници за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с физически увреждания, самотно живеещи възрастни хора. Обучението ще се проведе от обучители , с необходимите познания и опит в предоставянето на социални услуги, за което са предвидени разходи от 400 лв. В сумата са включени разходи за транспорт , провеждане на въвеждащото обучение, както и издаването на сертификатите. Въвеждащото обучение ще включва следните теми - Общи познания за домашните грижи и необходимите на домашния помощник умения; основни задължения на домашния помощник, специфика на грижите за стари хора, лица с увреждания и болни; методики за предоставяне на услугата; етични стандарти в работата им, здравословни и безопасни условия на труд, процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг, разпознаване и навременно сигнализиране на риска и опасности за потребителя, както и за нововъзникнали потребности, умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт. Обучителите ще издадат удостоверение за преминало обучение на домашните помощници. 400.00 0.00
Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за ползване на социални услуги и сключване на договори : Процесът за кандидатстване, оценка и класиране ще се извърши съгласно Методика за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги.Изготвяне на длъжностни характеристики, сключване на договори с класираните кандидати, назначаване и инструктаж, изготвяне на индивидуален работен график на всеки домашен помощник. Договорът на домашния помощник и личния асистент ще съдържа описание на дължимите от него услуги, честотата и продължителността на предоставянето им, работното място и работното време, условия за наблюдение, контрол на услугите и възнаграждението му. 455 646.10 4 819.20
Предоставяне на психологическа подкрепа и или консултиране и или супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: За нуждите на персонала предоставящ социални услуги за консултиране ще бъде назначен експерт - консултант. Консултациите ще бъдат групови и индивидуални, като ще се акцентрира върху методологията на работата. Консултациите ще се извършват както в звеното така и на работните места на домашните помощници и лични асистенти, за което са предвидени 700лв. 700.00 691.85
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според индивидулната им необходимост: За нуждите на потребителите на социални услуги за мотивационна и или психологическа подкрепа и консултиране ще бъде назначен експерт - консултант. Консултациите ще бъдат индивидуални, като ще се акцентрира върху индивидуалната потребност на съответния потребител. Консултациите ще се извършват както в звеното така и по домовете на потребителите, за което са предвидени средства от 10 425, 90 лв. - за заплати, осигуровки, трудов стаж и други. 10 425.90 10 362.52
обучение на персонала за предоставяне на услугите - подържащо обучение: разработване на план за обучение и развитие на лични асистенти.Провеждане на подържащо обучение. 1 200.00 1 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).