Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

Within the project proposal are envisaged activities for energy efficiency reconstruction of the external artificial lighting systems on the territory of five settlements in Municipality of Botevgrad - the villages Vrachesh, Litakovo, Novachene, Skravena and Trudovets in accordance to the prepared working design.
The project proposal complies with the principles of economy, efficiency and effectiveness, as for the execution of the envisaged activities for energy efficiency reconstruction of the external artificial lighting systems in the five settlements is carried out the following: implemented energy efficiency audit of the external artificial lighting system and a working design prepared in accordance with the regulatory requirements. The technical parameters and investment costs set out in the working design and in the current project proposal are consistent with the technical parameters that calculate the energy saving and greenhouse gas emissions indicators and produce good results for the external artificial lighting systems functioning. 
The data from technical documents and surveys show that, in the current state of lighting systems, they do not meet the required sanitary and hygiene standards for illumination. The relatively old lighting systems in place, as well as their heavy maintenance, are the main reasons why the systems do not fully meet the requirements of the current standard for street lighting BDS EN 13201: 2015. In order to bring them into compliance, a number of energy-saving measures need to be implemented, including both the replacement of obsolete high-energy luminaires and the complete modernization and reconstruction of street lighting.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Методология за управление и координация на проекта- при спазване на: • законодателните изисквания- • Ефикасност и обоснованост на разходите • Прозрачност и обективност при подбора на изпълнителите • Надежност – предприемане на действия. Водещи до съществени и осезаеми положителни резултати. • Устойчивост на резултатите – постигнатите ефекти да бъдат трайни и с дългосрочно икономическо и социално въздействие. • Публичност – ще се осигури максимална разгласа за получената помощ от ЕИП. • Периодична вътрешна оценка и непрекъснат контрол на изпълнението • Предложената методология е изцяло съобразена с добрата практика за изпълнение и управление на проекти. Спазването на изброените принципи ще гарантира успешно и коректно изпълнение на проекта и постигане на поставените цели. 1. Ръководител на проекта - роля и отговорности: - Провежда редовни срещи на екипа на проекта за преглед на резултатите, плановете, новите идеи, проблеми и др.; - Осигурява надеждното административно и финансово управление на проекта; - Изготвя междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - Работи активно за популяризиране на дейностите по проекта в местната общност; - Осъществява пряк контрол, наблюдение и оценка на работата на всички участници по проекта; - Изготвя подробен график за провеждане на всички предвидени в проекта тръжни процедури; - Отговаря за цялостната подготовка на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за избор на външни изпълнители, съгласно ЗОП. - Отговаря за изпращане на обявления в Агенцията по обществените поръчки; - Следи за навременното назначаване на тръжни комисии и за спазване на законовите разпоредби в хода на процедурите; 2. Координатор – роля и отговорности: - Участва заедно с екипа от ключовите експерти при провеждането на всички работни срещи във връзка с изпълнението на проекта; - Организира логистично провеждането на срещите от страна на община Ботевград; - Предоставя на Ръководителя списъци за подготовка на документация и справки, свързани с изпълнението на проекта; - Съдейства на Ръководителя за възлагането и изпълнението на отделните задачи и етапи; 3. Счетоводител – роля и отговорности: - приема и обработва първичните счетоводни документи за извършване на разходи по проекта, свързани с плащания по касов и банков път; - отговаря за пълното, вярното, точното и своевременно осчетоводяване на всички първични счетоводни документи и ги обработва чрез счетоводен програмен продукт в съответствие с нормативните изисквания, като спазва хронологична и аналитична отчетност по съответните счетоводни сметки; - отговаря за икономичното, ефективно, ефикасно и целесъобразно изразходване на средствата по проекта и следи за допустимост на разходите; - отговаря за комплектоването и съхранението на всички счетоводни документи и приложенията към тях, съгласно указанията към проекта, като осигурява защита на информацията и данните; - предоставя необходимата счетоводна информация по проекта, свързана с отчетността и изготвянето на отчети; - изготвя справки и доклади и съдейства на извършвани проверки на място от контролни органи; - изготвя отчети по проекта; 4.Технически експерт: Техническия контрол извършва следните дейности: - Изпълнява функциите, които са му възложени от ръководителя на проекта; - Проучва подробно документацията на всеки обект; - Извършва проверка на извършените строително-монтажни работи; - Подпомага активно членовете на екипа при изпълнение на функциите им; - Участва в регулярни/извънредни срещи; 15 120.00 0.00
Строително-монтажни работи за енергийно-ефективна реконструкция на СВИО: Строително монтажните работи включват цялостна подмяна на уличните осветители в пет села в община Ботевград както следва: Разходи по договори с външни изпълнители, свързани с дейностите по реконструкция и модернизация на системата/ите за външно изкуствено осветление на територията на община Ботевград. - Замяна на осветители тела; - Въвеждане на система за управление; - Замяна на устройствата за позициониране на осветителите - Използване на електрическа енергия от ВИ Данните от техническите документи и обследвания показват, че при съществуващото състояние на осветителните системи, те не осигуряват изискваните санитарно-хигиенни норми за осветеност. Изградените сравнително стари осветителни системи, както и тежката ѝ поддръжка са основните причини, системите да не отговарят напълно на изискванията на действащия стандарт за улично осветление БДС EN 13201:2015. За привеждането им в допустимите норми, е необходимо да се приложат редица енергоспестяващи мероприятия, включващи, както подмяна на остарелите осветителни тела с висок разход на енергия, така и цялостна модернизация и реконструкция на уличното осветление. 1 006 145.07 0.00
Строителен надзор по време на строителството: Изпънителят, който упражнява строителен надзор ще носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България. Лицензираният строителен консултант ще следи за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в техническите описания към договорите с Възложителя и инвестиционните проекти, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. 50 280.00 0.00
Авторски надзор по време на строителството: Авторският надзор по време на строителството ще се извършва чрез договор между възложителя и проектантите, отговорни за изготвянето на инвестиционния проект. По време на изпълнение на СМР дейностите предписанията на проектантите за точното спазване на изработения от тях инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Авторският надзор ще се осъществява съгласно изискванията на ЗУТ, с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи за изпълнение на строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в РБългария и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи. 10 020.00 0.00
Дейности за информация и публичност: Всички дейности по информация и публичност са съобразени със Указанията за информация, комуникация и публичност при изпълнението на Националния план за възстановяване и устойчивост. Дейностите по информация и публичност са, за да се: - гарантира възможно най-широко разпространение на информация и за да се повиши информираността и прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постиженията; - повиши осведомеността на широката общественост относно финансирането от страна Националния план за възстановяване и устойчивост; - да се осигури видимост на финансирането от Европейския съюз, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза и текста „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 6 400.80 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: За целите на отчитането на постигнатите резултати по процедура “Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление“ е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, община Ботевград ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор, (лице от публичния регистър по чл.44 ал. 1 и чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. Докладът ще се изготви по предоставения образец към Насоките за кандидатстване – Приложение 9. 9 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).