Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project covers the modernization of 3 TPS located on the main Ruse-Varna railway line, a part of the comprehensive TEN-T.
The project includes the implementation of the following activities:
1. Design and investigation
- Investigation and design incl. structural survey, inspection and preparation of expertise of the existing buildings for TPS Varna and Razgrad, and preparation of Technical and Detailed Designs incl. appropriate equipment and landscaping depending on the specific project for the three TPS;
2. Construction and installation works
- Renovation of buildings of the TPS Varna and Razgrad;
- Construction of security, CCTV and fire alarm systems; foundations and cable ducts; overhead return and feeder feeders; solid fence around the grounds of TPS Varna and Razgrad;
- Installation and commissioning of the first traction transformer; installation of 25 kV equipment; installation of dynamic reactive power compensation of the TPS Varna;
- Replacement of disconnectors and control and signalling cables at Varna passenger, Varna freight park, Topoli, Ezerovo, Beloslav, Povelyanovo, Razdelna, Devnya, Varna ferry stations;
- Modernization of SP Krivnja and SP Samuil;
- Clearing of construction site of TPS Ruse.
3. Delivery and installation of facilities and equipment for the TPS
- First traction transformer and 25 kV equipment for TPS Varna;
- 110 kV switchgear equipment & 25 kV equipment fpr TPS Ruse.
4. Organization and management
5. Assessment of compliance with the essential requirements to investment designs and construction supervision under the SDA
6. Interoperability Assessment
7. Publicity

The starting date of the project is the initial date for the preparation of the tender dossier for selection of contractors - 21 May 2019. The final date of the project is the estimated date for completion of construction works for the Phase 1 - December 2023. The total implementation period is 55 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Дейността подпомага изпълнението на проекта и се отнася до създаването на Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП). ЗПУИП е създаден в съответствие с вътрешните процедури и Правилата на НКЖИ – практически указания за управление и изпълнение на проекти по ЕСИФ, одобрени на 29.01.16 г. от УС с Протокол 03-01/16. Настоящият проект не спада към категорията «голям проект» и за него не е създадена отделна структура, а подготовката, управлението и изпълнението му са възложени на ЗПУИП "София-Драгоман“ със заповед 2055/25.11.20 г. Преди възлагането на дейностите по проекта на ЗПУИП "София-Драгоман", подготовката на тръжните процедури, вкл. изготвянето на тръжни документи, е възлагано на експерти от същото звено и такива с необходимата експертиза със заповеди на ген.директор на НКЖИ, като първата заповед № 991 за организация, подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител за ТПС Варна е от 21.05.19 г. Предвижда се тази дейност да продължи през целия срок на изпълнение на проекта, до въвеждането в експлоатация на всички обекти през 2023 г. Списък с всички проекти, по които към момента работят членовете на ЗПУИП "София-Драгоман", е описан в Приложение 3 към ФК за "голям проект". Обхватът на дейността включва: - подготовка и планиране, вкл. всички тръжни документи - подготовка на документите (изготвяне и подаване) на Уведомления по Наредбата за ОВОС към компетентния орган-МОСВ - управление на времето и качеството - контрол и верификация на разходите - управление и контрол на договорите и плащанията - управление на риска и контрол на системата за комуникация. В дейността са включени непреките разходи за организация и управление (без ДДС) на обща стойност 431 757,99 лв., разпределена, както следва: - Разходи за възнаграждения, вкл. осигурителни вноски: 381 750,80 лв. Финансират се от разходна категория „Организация и управление“ (ОУ). За да се избегне двойното им финансиране, на членовете на ЗПУИП се заплаща почасово за проекта, за което се изготвят отчети, при спазване на нормативната уредба. Върху тези разходи не се начислява ДДС. - Разходи за командировки: 18 776,29 лв. Свързани са с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включат разходи за транспорт, дневни и нощувки на екипа, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект. Върху разходите за квартирни, дневни и командировка в чужбина не се начислява ДДС. - Разходи за консумативи и офис оборудване: 25 670,00 лв. Финансират се от разходна категория ОУ. Предназначени са за изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта и включват хардуер, мобилни апарати, офис обзавеждане, консумативи и др. Изчислени са на база индикативна спецификация, като същата ще бъде изготвена в детайли след определяне на нуждите на ЗПУИП във връзка с управлението на настоящия проект. - Разходи за контролни лабораторни изследвания –0,00 лв. - Разходи за доп. Специализирани услуги:1 060,90 лв. без ДДС Представляват средства за външни специализирани консултантски услуги, извършвани от специалисти, които не са част от ЗПУИП, чиято помощ може да се окаже необходима в хода на управление и изпълнение на проекта и за която членовете на ЗПУИП нямат необходимите компетенции – икономически и правни услуги, съгласно одобрен бюджет на ЗПУИП. Върху разходите за командировки (транспорт), консумативи, материали и оборудване, и върху разходите за външни специализирани услуги, се начислява ДДС. 431 757.99 447 856.94
Подготовка и проектиране: Тази дейност включва Етап І от договорите за изпълнение на трите подобекта, на обща стойност 780 744,90 лв. без ДДС. В обхвата й са включени следните задачи: - Изготвяне и предаване на Технически и Работен проект за съответната ТПС, като проектът за ТПС Варна обхваща и съответните гарови разединители, а проектът за ТПС Разград обхваща и прилежащите СП Кривня и Самуил; - Предаване на проекта за одобрение на Консултанта по чл. 166 от ЗУТ; - Изготвяне и предаване на работен проект за трите ТПС и където е необходимо за прилежащите СП и гарови разединители, като същите се съгласуват с външни за НКЖИ институции до получаване на Разрешително за строеж. Разходите за тази дейност се покриват от разходна категория "Планиране и проектиране". В периода м. ноември 2020 г. до м. май 2021 г. е изготвен финансов анализ и формуляр за кандидатстване за финансиране по ОПТТИ 2014-2020 на проект "Възстановяване, ремонт и модернизация на Тягови подстанции - Варна и Разград, и изграждане на Тягова подстанция Русе и въвеждане на система за телеуправление и телесигнализация - SCADA". Дейността не е в обхвата на настоящото проектно предложение. 780 744.90 510 586.68
Оценка на съответствието с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ и надзор по време на строителството: Дейността обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране и строителство за всяка от трите подстанции, както следва: За ТПС Варна: 1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора; 2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Варна; 3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Варна; 4. Надзор по време на строителството - през целия срок на договора за надзор на ТПС Варна; 5. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Варна; 6. Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве - през целия срок на строителството на ТПС Варна; 7. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора; 8. Актуализация на Технически паспорти - през целия срок на строителството на ТПС Варна; За ТПС Разград: 1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора; 2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград; 3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Разград; 4. Надзор по време на строителството - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград; 5. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Разград; 6. Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве - през целия срок на строителството на ТПС Разград; 7. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора за надзор на ТПС Разград; 8. Актуализация на Технически паспорти - през целия срок на строителството на ТПС Разград; За ТПС Русе: 1. Подготвителни дейности - 30 календарни дни от датата на започване на изпълнение на договора; 2. Координиране и контрол по изпълнението на договорите за проектиране и строителство - през целия срок на договора за надзор на ТПС Русе; 3. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите - през целия срок на проектирането на ТПС Русе; 4. Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти - през целия срок на строителството на ТПС Русе; 5. Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти - през целия срок на договора за надзор на ТПС Русе; 382 577.11 439 917.48
Доставка на съоръжения и строително-монтажни работи: Дейността включва Етап ІІ от договорите за изпълнение - СМР, доставка и монтаж на съоръжения. Разпределението на стойността по договори е: 1.ТПС Варна – 6 812 914,61 лв. без ДДС: -СМР: 1 057 440,00 лв; -Машини и съоръжения: 5 755 474,61 лв. (без автовишка). Доставката на автовишка за ТПС Варна не е в обхвата на проектното предложение и е недопустим разход за проекта. Основните видове работи са: -Демонтаж на съществуващите съоръжения и извозване на демонтираните части и елементи -Изграждане на фундаменти и кабелни канали, преди монтажа на съоръженията -Изграждане на нова ОРУ 110kV със съвременно оборудване и на нова ЗРУ 25kV, изпълнена с КРУ 25kV -Увеличаване броя на захранващите изводи към контактна мрежа -Подмяна гарови разединители на спирки към ТПС Варна -Изграждане и внедряване на SCADA система за ТПС и прилежащите разединители в гарите на посочения участък -Доставка на оборудване за ОРУ 110kV; КРУ и оборудване 25kV; тягови трансформатори; динамична компенсация, захранващи и обратни фидери; табла за управление, сигнализация, захранване и защити; първична и вторична комутация, ПНР, осветление, СОТ, видеонаблюдение, пожароизвестяване, климатизация и др. -Съгласуване с външни институции, издаване разрешение за строителство (РС), подписване акт обр.2а-откриване на строителна площадка. 2.ТПС Разград – 3 364 778,46 лв. без ДДС: -СМР: 935 112,20 лв. -Машини и съоръжения: 2 429 666,26 лв. Основните видове работи са: -Демонтаж на съществуващите съоръжения и извозване на демонтираните части и елементи -Изграждане на фундаменти и кабелни канали, преди монтажа на съоръженията -Изграждане на нова ОРУ 110 kV със съвременно оборудване и на нова ЗРУ 25 kV, изпълнена с КРУ 25 kV -Увеличаване броя на захранващите изводи към контактна мрежа -Модернизация на СП Кривня и СП Самуил -Изграждане и внедряване на SCADA система за ТПС и прилежащите СП -Доставка на оборудване за ОРУ 110kV; КРУ и оборудване 25kV; тягови трансформатори; динамична компенсация, захранващи и обратни фидери; табла за управление, сигнализация, захранване и защити. -Съгласуване с външни институции, издаване РС, подписване акт обр. 2а-откриване на строителна площадка. 3. ТПС Русе - 5 471 205,42 лв. без ДДС: -СМР: 0,00 лв; -Машини и съоръжения: 5 471 205,42 лв. ТПС Русе е в центъра на градската зона, далече от гарата, фидерите с голяма дължина, преминават през публични обекти, което прави поддръжката трудна и е причината за изграждането й на нова площадка. Основните видове работи са: -Разчистване на строителната площадка -Доставка на оборудване за ОРУ 110 kV; КРУ и оборудване 25 kV; -Съгласуване с външни институции. В дейността са включени разходи за „Индексации по ПМС 290 от 27.09.2022 г.“, Разходите по Дейност 4 се покриват от разходни категории "Строително-монтажни работи" и "Съоръжения, машини и оборудване" на обща стойност 18 318 936,15, включващи 2 670 037,66 индексация и 15 648 898,49 лв. СМР и машини без ДДС. 18 318 936.15 22 976 107.18
Публичност: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с изискванията на Приложение XII на Регламент 1303/ 2013 на ЕК, да изпълнява минималните изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на проекта, съфинансиран от Структурните инструменти, като популяризира подкрепата от фондовете за операцията, като стартира от началото на проекта и приключва с приключването на проекта. По отношение на договорите за изпълнение, е предвидено реализирането на следните мерки за публичност по проекта: - Изработка и поставяне на информационен билборд за периода на проекта на всеки обект; - Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“ за всеки обект; - Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителя общо за проекта; За фаза 1 на проекта се предвиждат 8 100 лв. за дейността. 8 100.00 0.00
Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост: По фаза 1 няма да бъдат изпълнени дейности по Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост. 0.00 0.00
Непредвидени разходи: Тази дейност е свързана с непредвидените разходи, които се дължат на изпълнителите на договорите за строителство в обхвата на проекта при обоснована необходимост от извършването им. Непредвидените работи са такива, които не е било възможно да бъдат предвидени в етапа на подготовка на документацията (Техническата спецификация) от страна на Възложителя и съответно не е било възможно да бъдат конкретно разписани в офертата на участниците в процедурите за изпълнение на строителните договори в обхвата на проекта – напр. тестове или изследвания, или строително-монтажни работи, възникнали поради непредвидени обстоятелства, които са доказано необходими. Непредвидени разходи се отнасят към отделните дейности и са разпределени и включени в стойностите на процедурата за възлагане на строителството или в стойностите на вече сключените договори, попадащи в обхвата на проекта. Същите се покриват от разходна категория "Непредвидени разходи" на обща стойност 74 471,68 лв. без ДДС. 74 471.68 89 366.02

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).