Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project is aimed at the socially disadvantaged sections of the population of the municipality of Ihtiman, the retired people with low pensions, people with disabilities, unemployed people without income, as well as those with low income who do not have enough money to cope alone during the severe winter months. It contributes to the achievement of the general objective of the Operational Program, which is to reduce the number of people living in poverty by means of food support, with a view to overcoming mainly material deprivation. For the population of the municipality existsa tendency forreduction the number of inhabitants inworking age at the expense of older people, increasingnumber of the Roma population, rising unemployment among them, as well as its ever-lowering social status.
The disclosure of the ‘warm lunch’ social service for the benefit of disadvantaged people is part of the straightforward social policy that the Town Officeconducts in support of vulnerable groups of its population. This service would help a large number of people in the target groups to subsist throughthe winter season and it is the only opportunity for their physical survival.
65 persons, who are representatives of the main target groups defined in the provisions of Decree RD-07-1 of 04.04.2016 of the Ministry of Labor and Social Policy, will take advantage of the social service ‘warm lunch’ for a period of 14 months - from 01.10.2017- 30.04.2018, from 01.10.2018 - 30.04.2019, from 01.10.2019-31.12.2019
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Определяне на целевите групи : Община Ихтиман предвижда предоставянето на услугата топъл обяд на 65 най-нуждаещи се лица, които влизат в състава на посочените в Наредба № РД – 07-1 от 04.04.2016 г. на МТСП основни целеви групи при спазване на следните принципи: добро финансово управление, публичност и прозрачност – при изпълнение на дейностите общината ще гарантира спазването на принципите на икономичност, ефикасност и ефективност. Достъпът на социалната услуга „топъл обяд” ще бъде свободен за всички представители на целевите групи.Всеки желаещ да ползва услугата ще има възможност да подаде заявление – декларация по образец за включване в проекта в определения за кандидатстване срок. Ще се осигури прозрачност в работата на комисията за определяне на окончателния списък на одобрените за бенефициенти по проекта като същия ще бъде публикуван на електронния портал на община Ихтиман, информационните табла на община Ихтиман , Дирекция „Социално подпомагане” и Домашен социален патронаж. При изпълнение на дейността ще се насърчава равенството между половете и недопускането на дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия и вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална и политическа ориентация.Предвижда се топъл обяд да получат 30 лица от група "Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане", 10 лица от група "Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях", 20 лица от група "Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии /пенсии за осигурителен стаж и възраст; пенсии за инвалидност; наследствени пенсии/", 5 лица от група "Скитащи и бездомни деца и лица". 0.00 0.00
Дейност 2: Закупуване на хранителни продукти: Община Ихтиман ще закупува хранителни продукти за осигуряването на услугата топъл обяд в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите на публичност и прозрачност. Общината гарантира, че ще предоставя разнообразно седмично меню, с което ще осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Хранителните продукти ще се доставят след сключване на договорите с избраните изпълнители чрез събиране на оферти с обява по реда на чл. 20, ал.3, т.2 от ЗОП и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и ППЗОП. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа, бенефициента не е представил информация за проведена процедура за избор на изпълнител и сключен договор с изпълнител. 54 187.50 55 195.00
Дейност 3: Осигуряване на топъл обяд: На територията на община Ихтиман функционира един Домашен социален патронаж, с местонахождение в гр. Ихтиман, ул. „Йордан Цонев” № 23А. ДСП представлява общинска дейност, отдел в Община Ихтиман с численост от 7 служители, който се финансира от общинския бюджет и материалната база, която ползва е частна общинска собственост за която е издаден Акт № 426/ 01.09.2003 г. Регистрацията на Домашния социален патронаж, като обект за търговия на дребно с храни е документирано с Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/ на заведение за обществено хранене № 2515/ 10.11.2011 г., издадено от Областна дирекция по безопасност на храните София област на основание чл.12, ал.2, ал.9 и ал.10 от закона за храните. В посочения документ се удостоверява,че обект Домашен социален патронаж е с регистрационен № 232500089 като обект за търговия на дребно/заведение за обществено хранене и отговаря на изискванията на чл.12 от Закона за храните и Регламент /ЕО/ 852/ 2004. 2 709.38 2 205.63
Дейност 4: Предоставяне на съпътстващи мерки: Предвижда се дейността да бъде реализирана със собствени ресурси от екипа по проекта. Опитът и експертизата на Община Ихтиман произтичат от ежедневната професионална работа с потребители на социалните услуги, работа с действащата нормативна база, както и натрупаните умения от вече реализирани проекти с национално и европейско финансиране. Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие на потребителите на услугата. Консултирането ще бъде насочено към възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, консултиране относно управление на семейния бюджет, относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; или съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на конкретно анализирани и проучени проблеми и конкретни нужди на лицата по проекта. 2 709.37 2 205.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).