Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

The project,, AM Ruse-Veliko Tarnovo "is part of the main trans-European transport network in the country under EU Regulation 1315/2013. The project connects the Rhine - Danube with Orient / East Mediterranean Trans-European Transport Corridors in North-South direction.
With its implementation will contribute to the integration of the national road network in the EU transport network and meeting the overall objective of the Operational Programme "Transport and transport infrastructure", namely "Development of a sustainable transport system", and the second specific objective of the program - "Removing" narrow places "on the road Trans-European transport network." With the construction of the motorway in direction Ruse-Veliko Tarnovo, the heavy traffic will be relieved thus, this will reduce drastically the road accidents on the existing road I-5.
The subject of this project proposal is preparation of AM ,,Ruse-Veliko Tarnovo" with a total length approximately 135 km. Technical parameters of the road: project speed is 120 km/hour, road size is G-27 and the capacity of the pavement 11.5 tons/axle . The implementation of the project includes: design - concept design, preparation of the EIA Report and Compatibility Assessment Report, archaeological surveys, preparation of a preliminary compliance assessment, road safety audit at the conceptual design phase, Preparation of Project – detailed Master plan – a plot plan for object: Motorway ,,Ruse - Veliko Tarnovo "sections ,,Ruse - Byala" and ,,detour of Byala."
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изработване на идеен проект за Автомагистрала,,Русе - Велико Търново'' : Проектирането заложено в настоящия проект е проучване на възможните технически решения за изграждане на автомагистрала, която да бъде основна транспортна връзка, свързваща предвидения втори мост над река Дунав между Република Румъния и Република България при гр. Русе и гр. Велико Търново с прилежащите му главни транспортни коридори – път I-4 (Е772) и бъдещ участък от АМ „Хемус“.с приблизителна дължина 135 км. За реализация на трасето на автомагистралата са разработени три ситуационни варианта по нов терен извън трасето на съществуващия път I-5 – червен, зелен и син. Трасето е разделено на три участъка, които са Русе-Бяла; Обхода на гр. Бяла; Бяла - Велико Търново. Идейният проект е съобразен и обвързан ситуационно и нивелетно с бъдещото изграждане на Дунав мост 2 при гр. Русе (км 0+400 от път I-2). Проектното решение трябва да бъде съобразено с предвиденото ново кръгово кръстовище по проект възложен от Областна администрация Русе . В този участък да не се предвиждат нови проектни решения. Да се отрази само като експлоатационна дължина при сравняване на вариантните решения. Предвид необходимостта от извеждане на очаквания интензивен тежкотоварен трафик от чертите на града и възможността да се осигури свързаност с вече бързо оформящата се източна индустриална зона на гр. Русе, началото на обекта е променено да бъде на 3 км източно от Дунав мост, съвпадащо с предпроектните проучвания за трасе на скоростен път Русе-Свиленград. С допълнително писмо на Възложителя от 20.01.2016 г. началната точка на проекта бе променена във връзка с по-точно определеното местоположение на втори Дунав мост при гр. Русе. Поради интензивността на очаквания трафик и добрите теренни характеристики, бе взето решение да бъде сменен посочения в заданието за проектиране габарит А 25,50 с препоръчания за реализация проектен габарит А29. На проведено заседание на Експертния технико-икономически съвет към АПИ на 25.04.2016 г. е решено проектното решение за комбинирания вариант да се разработи за проектен габарит А27 . Техническите параметри на трасето в ситуация и надлъжен профил са решени като за автомагистрала с Vпр=120 км/ч. Единствено за участъка от км 1+500 при кръговото кръстовище с R=80м определящо действителното начало на магистралата след зоната за ГКПП до км 4+500, където трасето преминава в непосредствена близост до интермодалния терминал на НКЖИ, от съображения за безопасност проектната скорост е Vпр=80 км/ч. Предвид изключителната важност на проекта , заложен в държавната политика като приоритетен за изграждане до 2020 г., на 20.11.2015 г. на проведената в Министерството на регионалното развитие и благоустройството среща с участие както на министъра , така и на областния управител на гр. Русе, бяха дискутирани възможните варианти на трасето. След проведените обсъждания за целесъобразно бе определено началото на идейната разработка да започва на около 3 км източно от Дунав мост, съвпадащо с проектните проучвания за трасе на скоростния път Русе – Свиленград. Това се обуславя както от необходимостта за извеждане на очаквания интензивен тежкотоварен транзитен трафик от чертите на града , така и от възможността да се осигури свързаност с вече бързо оформящата се източна индустриална зона на града , както и с изградения интермодален ж.п. терминал. В резултат на това, началото на трите варианта на трасето на магистралата (км 0+000) е представено на пресечната точка на граничната линия между териториите на Република Румъния и България с евентуалната следа на бъдещия втори мост над р. Дунав при гр. Русе, с цел ситуационно обвързване на двата обекта. 696 000.00 835 200.00
Изработването на проект за ПУП-ПП за обект: АМ,, Русе- Велико Търново", участъци ,,Русе - Бяла" и ,,Обход на гр.Бяла": Изработването на проект за ПУП-ПП не е включено в заданието за проектиране. Започнали са действия по стартиране на тръжна процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: Изработване на проект за подробен устройствен план - парцеларен план за обект: АМ,, Русе- Велико Търново", участъци ,,Русе - Бяла" и ,,Обход на гр.Бяла" , Срокън на изпълнение не следва да надвишава 60 календарни дни. Изработването на проект за въпросните участъци ще започне след приемане на втори етап от идейния проект за пътното трасе. 30 800.00 36 960.00
Tеренни проучвания за издирване на археологически обекти: Съгласно разпоредбите на чл. 161, ал. 1 от Закона за културното наследство (ЗКН) осъществяването на инвестиционни проекти на физически и юридически лица в територии, за които има данни за наличие на археологически обекти, задължително се предхожда от предварителни археологически проучвания, с които се установява дали те няма да бъдат засегнати или нарушени.След приемане на идейната разработка за избрания вариант, ще бъде извършено теренно издирване на археологически обекти. Съгласно Наредба № Н-00-0001 от 14 февруари 2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания (НИТАП), издирването на археологически обекти е начален етап от археологическото проучване, в който чрез недеструктивни методи се разпознават археологическите ценности. В процеса на осъществяване на издирването задължително се документират всички археологически обекти, структури и следи от минала човешка дейност независимо от техния вид и хронология. Основните задачи на издирването са установяване наличието на археологически обекти в даден район; определяне на местоположението в административно-териториално отношение на археологическите обекти и точната им локализация.За информация относно наличието на археологически обекти, е отправено запитване до Национален археологически институт с музей при БАН, за проверка в Автоматизирана информационна система „Археологическа карта на България“. Съгласно получената справка по син вариант са регистрирани 7 обекта, по червен вариант – 11 обекта, по зелен вариант – 20 обекта. 82 717.00 191 843.48
Изработване на Доклад за ОВОС на проект Русе - Велико Търново: За изработените три варианта на трасето на АМ Русе - Велико Търново представени в АПИ на 25.02.2016 г. се изготвя доклад по ОВОС от колектива на Данго Проект Консулт ЕООД по възлагане на АПИ с договор № Д - 25/19.02.2015 г. Докладът ще бъде финализиран след одобрение от МОСВ на доклада за оценка на съвместимостта (Дейност 5) 109 999.20 131 999.04
Изготвяне на доклад за съвместимост: Предвид заключението на МОСВ, че инвестиционното предложение попада в обхвата на Закона за оопазване на околната среда и Наредбата за Условията и реда за извършване на оценка за съвместимост, са предприети действия по възлагане на обществена поръчка чрез открита процедура, при реда и условията на чл.16, ал.8 от ЗОП, за изготвяне на доклад за оценка на съвместимост.Срокът за изпълнение е 70 календарни дни. Оценка на въздействието върху защитените зони от екологичната мрежа на натура 2000 53 370.00 64 044.00
Одитен доклад по пътна безопасност на фаза ,,Идеен Проект": Влиянието върху пътната безопасност е стратегически сравнителен анализ на въздействието на нов път или на съществено изменение на съществуващата пътна мрежа върху безопасността на пътната мрежа.Въздействието върху пътната безопасност се извършва на началния етап на планиране преди одобряване на инфраструктурния проект. Администрацията, управляваща пътя, организира планирането и възлагането на оценки на въздействието върху пътната безопасност. Одитът за пътна безопасност e независима, подробна систематична проверка за техническа безопасност, свързана с проектните характеристики на пътен инфраструктурен проект, която обхваща всички етапи от планирането до началната експлоатация и завършва с доклад, който е неразделна част от инвестиционния проект. В одита за пътна безопасност се посочват проектните елементи, които могат да се окажат критични за безопасността. Когато в хода на проверката се установи, че има недостатъци на проекта и той не бъде коригиран преди края на съответния етап, се посочват причините за това в приложение, което е неразделна част от проекта. Одитът има за цел намаляване на вероятността за възникване на пътнотранспортни произшествия чрез идентифициране на потенциално опасни пътни участъци и проектни характеристики и предписване на мерки за тяхното отстраняване.Одит за пътна безопасност се извършва задължително за републикански пътища, които са част от трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България.На одит за пътна безопасност подлежат проектите за ново строителство, реконструкция и основен ремонт (рехабилитация). Участници в одитния процес са: 1. администрацията, управляваща пътя; 2. проектантът; 3. одиторът по пътна безопасност 11 500.00 13 800.00
Изработване на предварителна оценка на съответствието: Предварителна оценка на съответствието се изработва съгласно изискванията на ЗУТ. След извършена предварителна оценка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, с правилата и нормативите по устройство на територията, с изискванията към строежите съгласно нормативните актове за функционалност, транспортна достъпност, опазване на околната среда и здравната защита, както и за взаимната съгласуваност между отделните части на проекта идейният инвестиционен проект може да бъде основание за издаване на разрешение за строеж. 10 500.00 12 600.00
Мерки за информиране и публичност по проекта: Бенефициентът е длъжен да предвиди и изпълни релевантни спрямо проекта мерки за информиране и публичност на проекта, финансиран по приоритетна ос 2 на ОПТТИ. Съгласно приложение XII на Регламент 1303/ 2013 на ЕК, бенефициентите трябва да изпълняват следните минимални изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на проектите съфинансирани от Структурните инструменти, като се популяризира подкрепата от фондовете за операцията чрез поставяне на: а) емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия с упоменаване на Европейския съюз; б) упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. в) общото лого за програмен период 2014-2020г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, бенефициентът прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в даден проект информирани за това финансиране. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. Детайлното представяне на предвидените мерки за информация и публичност е показано в прикачения файл ,, Финансова обосновка за формиране на бюджета на проекта". 2 810.00 3 372.00
Управление на проекта: За управление на проекта ще бъде назначен със заповед на председателя на УС на АПИ екип(ЕУП) . Екип за управление на проекта (ЕУП) извършва следните дейности: - администрира, координира и контролира изпълнението на Проекта. - следи отблизо всички технически, административни, правни и финансови аспекти на изпълнението на Проекта с подкрепата на ръководителя на Проекта, както и трябва своевременно да бъде информирано за всички проблеми. - следи за спазването на графика за изпълнението на Проекта. Членовете на ЕУП ще вземат участие в срещите, на които се обсъжда напредъка на изпълнението на Проекта и текущите проблеми, включително срещи на място с надзорните органи, като например отговорните министерства. ЕУП ще анализира, обобщава и информира Управителния съвет в писмена форма за напредъка на Проекта, финансовите резултати и всякакви открити проблеми. Екипът за управление на проекта трябва да бъде отговорно за осигуряване на съответствието на европейското и националното законодателство във всички аспекти на изпълнението на Проекта. ЕУП ще отговаря за предоставянето на цялата кореспонденция и документация на екипа в архива на Агенцията за пътна инфраструктура след приключване на работата. Финансирането на дейностите на ЕУП трябва да бъде предоставено от техническата помощ по Проекта. Общата сума, определена за възнаграждение на членовете на ЕУП с индикативен бюджет от 172 800 лева. Върху тази сума не се начислява ДДС. Възнаграждения ще бъдат изплащани само на членове на ЕУП, които не са служители на дирекция ИПОПТТИ и изпълняват дейности в ЕУП, който не са част от задълженията им описани в длъжностната им характеристика. Възнагражеденията ще бъдат изплащани съгласно одобрена от УО на ОПТТИ методика. 226 368.00 15 643.15

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).