Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups

Planning region: All

Description

A major labor market challenge formulated in the context of the 9th PA of the European Strategy for the Development of the Danube Region and Europe 2020 is the exceptional need to provide training and education that responds to the demand on the labor market. That is why the current project envisages the most necessary training for the employees of the applicant company, given the scope of the company, which are pledged to meet the needs of the employees.
Arco Imoti EOOD has an internal company policy, oriented to support the achievement of the goals set in the national and European strategic documents. Investments in the HR of an enterprise increase its competitiveness on the market and, as a consequence, its employees' earnings, which contributes to the achievement of the main objective set out in the National Strategic Reference Framework. Financing the following project activities will create better jobs and contribute to competitive performance.
The present proposal provides for training in professional qualification and key competencies for the employees to invest in the acquisition of new knowledge and skills and to promote the validation of the life-long learning practice in order to achieve their professional realization throughout the active working life . The project proposal provides access to quality training, thereby guaranteeing everyone's full participation in society and the right to decent work and remuneration.
It is particularly important for the applicant that the project grant is 100%, as it is the main activity in the planning of the EU, where under other regulations and programs no 100% funding is foreseen.

Through the HRD OP 2014-2020 and the support of the ESF, the activities envisaged in this project will increase the company's competitiveness, its turnover and will lead to the possibility of opening new jobs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обучение на служителите по професионална квалификация за "Брокер", специалност 3410301 "Недвижими имоти": С настоящата дейност фирмата-кандидат цели да обучи служителите си за професионална квалификация по направление 341 "Търговия на едро и дребно" по професия "Брокер", специалност "Недвижими имоти" за част от професия в трето квалификационно ниво. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите на фирмата-кандидат да повишат своята квалификация и е в пряка връзка с основната икономическа дейност на компанията. Ръководството на "Арко имоти" ЕООД инициализира нуждата от придобиване на допълнително ниво на квалификация на служителите си с цел адаптиране на съществуващото квалификационно равнище на заетите лица към непрекъснато променящата се икономическа среда и новите изисквания на пазара. Чрез него ще се осигури инвестиране в усвояването на нови знания и умения от служителите и ще се съдейства за утвърждаване на практиката за учене през целия живот с цел професионалната им реализация през целия активен трудов живот. С изпълнението на дейността ще се осигури достъп до качествено обучение, като чрез това ще се гарантира на всеки служител пълноценно участие в обществото и правото на достоен труд и възнаграждение, съобразено с представянето. Чрез него ще се съдейства и за повишаване устойчивостта и „активността“ на социалната защита и за осигуряване на равенство на възможностите. Освен с гореизброените ползи, след обучението на служителите ще се постигне и по-високо качество на услугите, както към крайните клиенти, така и към партньорите на кандидата. Обучението, което Ръководството на фирмата-кандидат планира да проведе, включва следните цели, които след приключване, всеки служител ще притежава: • спазва инструкциите за здравословни и безопасни условия на труд; • познава правния режим на сделките с недвижими имоти; • познава облагането с данъци и такси на недвижимите имоти и сделките с тях; • умее да води преговори; • има изградени комуникационни и презентационни умения при информиране на клиентите за офертите с недвижими имоти; • познава основите на градоустройството и строителството на сгради; • описва устройството на територията, архитектурните норми и особеностите на строителството на различни обекти според тяхното предназначение; • има знания и умения за управление на недвижимата собственост; • познава психологическите аспекти в дейността на брокера; • използва статистически методи за проучване и анализ на цените, търсенето и предлагането в сделките с недвижими имоти; • умее да използва снимков материал, скици, схеми и модели при описване на имотите; • използва брокерски техники и практики при: сделки с ново и старо строителство; сделки с наеми; сделки, сключвани от чуждестранни лица; финансиране на сделките; • познава и използва нормативните документи, свързани с кадастъра и имотната регистрация, както и отговорните институции; • и други. Обученията ще бъдат извършени от лицензиран център за професионално обучение, който ще бъда избран по съответният ред на външно възлагане, съгласно ПМС 160/01.07.2016 и ЗУСЕСИФ. Избраният център за професионално обучение ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение, необходимите учебни и канцеларски материали, техника и други, произтичащи от нуждите за правилното провеждане на обучението по професионална квалификация. За успешната реализация на обучението първоначално ще бъдат уведомени всички лица за периода, съдържанието и времето за провеждане на обучението. Всеки включен в курса служител ще премине 600 часово обучение, реализирано в рамките на шест месеца, като в края му ще се яви на изпит за проверка на натрупаните знания и умения. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията в чл.29 от ЗПОО, което за трето ниво на квалификация разпределението е 50% теория и 50% практика. Всеки завършил обучението ще получи удостоверение за успешно преминат професионално обучение, трета степен по част от професия "Брокер на недвижими имоти" 22 500.00 30 110.00
Обучение на служителите по професионална квалификация за "Сътрудник в малък и среден бизнес", специалност 3450501 "Малък и среден бизнес": С настоящата дейност фирмата-кандидат цели да обучи 31 от служители си за професионална квалификация по направление 345 "Администрация и управление" по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес", специалност "Малък и среден бизнес" за част от професия във второ квалификационно ниво. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите на фирмата-кандидат да повишат своята квалификация в областта на управлението и администрирането на бизнес процесите. Ръководството на "Арко имоти" ЕООД инициализира нуждата от пре-квалификация на служителите си с цел подобряване на работната среда, комуникацията с клиенти и партньори, поддържане на икономическите интереси на компанията и други. Чрез него ще се осигурят предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на основата на повишаване качеството на труда и стимулиране личностната реализация на заетите лица, което е в съответствие с общата цел на Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Успешно преминалите обученията реално ще повишат производителността на работното място, от една страна, и от друга ще подобрят адаптивността си към изискванията на пазара на труда, обусловен от непрекъснато променящите се изисквания на икономическото развитие. Преминалите обучение по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес", ще могат да сформират и ръководят екипи от брокери, което ще подобри и управленските им качества. По този начин те ще могат да предават знанията си на млади специалисти, което пък ще позволи на фирмата да разшири състава и екипите си, поради факта, че ще има вече обучени и опитни управленски кадри. Обучението, което Ръководството на фирмата-кандидат планира да проведе, включва следните цели, които след приключване, всеки служител ще притежава: - Познава правната рамка за развитие на малкия и средния бизнес в България; - Познава различни комуникационни схеми във фирмения мениджмънт; - Умее да работи с картотеки, дневници и документи; - Познава основните елементи на маркетинговата политика на фирмата; - Умее да прилага основни методи за проучване на пазара; - Познава основни видове реклама и различни средства за осъществяване на реклама; - Умее да изработва елементарни рекламни материали с компютърен софтуер (дипляни, листовки) и компютърна презентация; - Умее да изготвя различни стопански писма (заявка, оферта, рекламация и др.); - Умее да изготвя документи за складиране и експедиране на продукция; - Познава различни канали за дистрибуция на стоки и услуги; - Умее да организира различни видове работни срещи и съвещания и да подготвя документи, свързани с тях (дневен ред, протоколи, помощни материали); - Умее да попълва първични счетоводни документи; - Умее да изработва опростен бюджет на малко предприятие (разпределяне на финансовите ресурси по приоритети); - и други. Обученията ще бъдат извършени от лицензиран център за професионално обучение, който ще бъда избран по съответният ред на външно възлагане, съгласно ПМС 160/01.07.2016 и ЗУСЕСИФ. Избраният център за професионално обучение ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение, необходимите учебни и канцеларски материали, техника и други, произтичащи от нуждите за правилното провеждане на обучението по професионална квалификация. За успешната реализация на обучението първоначално ще бъдат уведомени всички лица за периода, съдържанието и времето за провеждане на обучението. Всеки включен в курса служител ще премине 300 часово обучение, реализирано в рамките на четири месеца, като в края му ще се яви на изпит за проверка на натрупаните знания и умения. Обучението ще бъде проведено в съответствие с изискванията в чл. 29 от ЗПОО, което за трето ниво на квалификация разпределението е 60% теория и 40% практика. Всеки завършил обучението ще получи удостоверение за успешно преминат професионално обучение, втора степен по част от професия "Сътрудник в малък и среден бизнес". 18 600.00 18 600.00
Обучения на служителите по ключова компетентност "Английски език": Необходимостта от извършване на дейността се обуславя от необходимостта на 51 служители да осъществяват добра комуникация на "Английски език". Нуждата от подобно обучение е продиктувано и на база на следните мотиви: 1. Арко имоти е част от Arco Vara Group – водеща група компании в областта на недвижимите имоти в Естония. Служителите на компания често се налага да контактуват с други служители на чуждестранните компании, част от групата Arco Vara Group. Комуникацията между отделните страни и компании е на Английски език, като основен език за кореспонденция. Правят се и онлайн съвещяния, в които се засягат въпроси, относно развитието на дейността на фирмата, анализ на пазара, формиране на стратегии, напредък на икономическата дейност, планиране на бюджети и други. 2. Фирмата-кандидат участва и организира симпозиуми, форуми, презентации, семинари и други събития в и извън България. 3. Кандидатът има открити офиси в Слънчев бряг и Пловдив, където има предимно чуждестранни инвестиции и клиенти, с които комуникацията се извършва на Английски език. За служителите на дружеството е необходимо да могат да обяснят характеристиките на имотите, които предлагат, административните и законови рамки на сделките, които се договарят и всички допълнителни детайли, които са строго специфични за сферата на дейност на компанията. Растящия пазар в страната, който е атрактивен за чуждестранни инвестиции и неговото обслужване е предпоставка и условие за развитието на бизнеса на компанията, което води до нуждата служителите да са квалифицирани, така че да могат да отговорят на нуждите на пазара. Анализът на проблемите на целевата група показва, че към момента както работният, така и административният персонал в дружеството-кандидат се нуждае от целенасочено обучение, което да подготви заетите лица за работа при изпълнението, както на ежедневните си дейности, така и на определени събития и кампании, свързани с естеството на работа на фирмата. Успешното изпълнение на дейността ще спомогне за повишаването на знанията и уменията на представителите на целевата група, включени в изпълнението, към предизвикателства от официалната бизнес кореспонденция на Английски език. Дейността е планирана да бъде възложена на изпълнител, който разполага с необходимият опит и капацитет за провеждане на обучение на заетите лица за придобиване на ключови умения по "Английски език". Конкретната обучителна програма ще бъде предложена от изпълнителя, като се вземат предвид специфичните потребности на целевата група – заети лица в сектора на недвижимите имоти. Продължителността на обучението ще бъде минимум 300 учебни часа, за три нива на обучение (по 100уч.ч. за едно ниво на чужд език). Лицата ще бъдат разпределени в различни групи, спрямо настоящото им ниво на знания и умения при разговор, писане и четене, което ще се установи след входящ тест, проведен от избраният кандидат. Целта е да се определят индивидуалните потребности на всеки един служител и тяхното ниво на подготовка. Съотношението между теория, консултации с квалифицирани преподаватели и решаването на практически задачи и казуси, ще бъде изцяло съобразено със заетостта на лицата, които ще се обучават на "Английски език". При завършени три нива на Английски език, обучаемите лица ще получат следните умения: - четене; - писане; - говорене; - разбиране; - делова кореспонденция; - граматика; - и други Успешно завършилите курса на обучение ще получат сертификат, удостоверяващ придобитите умения по Ключова компетентност "Английски език", съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване. С оглед спазването на вече утвърдени добри практики, при провеждането на обучението, изпълнителят и представителите на целевата група, включени в обучение, ще спазват принципите и организацията на обучителния процес, залегнали в Процедурата за организация на дейността и отчетността на доставчиците на обучение, които провеждат обучение за придобиване на ключови компетентности и професионална квалификация. 35 700.00 35 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).