Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims to bring the scope and frequency of monitoring the quality of drinking water conducted by the authorities of State Health Control  in full compliance with European and national legislation. The project will be provided equipment for laboratories in the system of the State Health Control for conducting monitoring of the quality of drinking water in response to the recommendations for Bulgaria from a Summary report of the European Commission by 16 June 2014 for the quality of drinking water in the European Union dealing reports from Member States for 2008-2010, granted under Directive 98/83 / EC of 3 November 1998 on the quality of water intended for human consumption (EC report (COM (2014) 363 final).
The project will improve the capacity of laboratories in the system of the state health control by extending and enhancing the technical capacity to analyze in full the mandatory in European and national legislation indicators related to ensuring the quality and safety of drinking water.
The expected outcome of the project is improved capacity of the laboratories of the bodies of  State Health Control  for monitoring the quality of drinking water in full compliance in full with the requirements of EU and national legislation.
The project will contribute to the implementation of the Specific Objective 2: "Improving the assessment of water status."
The project duration is 24 months and the budget - 10 million BGN.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на дейността е да се осигури качествено изпълнение и управление на проекта. Министерство на здравеопазването е пряко отговорно за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. Екипът за организация и изпълнение на проекта ще бъде определен със стартирането на проекта със заповед на министъра на здравеопазването и ще се състои от служители на МЗ. Екипът се състои от ръководител, координатор, правен експерт, експерт по мониторинг на химичните показатели в питейни води, експерт по мониторинг на радиологични показатели в питейни води, експерт по доставки на оборудването, финансист и технически асистент със следните задължения: - Ръководител: ръководи работата и отговаря за цялостната организация и изпълнение на дейностите с присъщата грижа, ефективност, прозрачност и добросъвестност и в съответствие с разпоредбите на договора и заложените срокове; развива взаимоотношения със заинтересованите страни, с ключови институции и следи за навременната и коректна отчетност пред УО; ръководи изпълнението на дейностите; отговаря за отчитането на проекта към УО и към ръководството на МЗ; планира, ръководи и контролира работа на екипа; отговаря за верността на всички съставени по време на изпълнението документи; контролира сроковете за изпълнение. - Координатор: подпомага ръководителя при планирането, организирането и реализирането на дейностите; осъществява координация по изпълнението; съвместно с ръководителя осъществява анализ на извършените дейности и предлага мерки за оптимизиране на резултатите; координира комуникацията със заинтересованите от реализацията на проекта страни; подготвя необходимите справки и отчети за изпълнението на проекта. - Правен експерт: отговаря за изготвянето на всички видове договорите и заповеди, необходимостта от която възниква във връзка с изпълнението на проекта; отговаря за подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители; изпълнява възложените му от ръководителя на екипа специфични юридически задачи и отговаря за тяхното навременно и качествено изпълнение. - Експерт по мониторинг на химичните показатели в питейни води: осъществява подкрепа на координацията на дейностите по проекта и текущ контрол по изпълнението им; контролира пряко изпълнението на дейности, свързани с изпълнението на химични анализи, съгласно Директива 98/83/ЕО - Експерт по мониторинг на радиологични показатели в питейни води: осъществява подкрепа на координацията на дейностите по проекта и текущ контрол по изпълнението им; контролира пряко изпълнението на дейности, свързани с изпълнението на радиологични анализи, съгласно Директива 2013/51/Евратом - Експерт по доставки на оборудването: осъществява подкрепа на координацията на дейностите по проекта и текущ контрол по изпълнението им; контролира пряко изпълнението на дейностите по доставката на оборудването в рамките на проекта; отговаря и за контрола по изпълнение на договора с избрания изпълнител по отношение на подготовка, тестване и интеграция на специализирания лабораторен софтуер за управление на данните за качеството на водите, предназначени за питейно-битови цели. - Финансист: отговаря за законосъобразното разходване на разходите; изготвя предложенията за поемане на задължения и извършване на разходи; изготвя междинни и окончателни финансови отчети; отговаря за поддържането на финансовото досие. - Технически асистент: организира срещите на екипа; изготвя протоколи от проведените срещи; подпомага техническото изпълнение; организира и отговаря пряко за архивирането на досието на проекта. Поради функционалните възможности на ИСУН целия текст на полето е приложен в отделен файл "Дейност 1 съгласно ДС 1_15052019" към т.12 „Прикачени електронно подписани документи“. 183 854.64 126 592.71
Осигуряване на необходимото оборудване за обновяване и модернизиране на лаборатории на органи на ДЗК за осигуряване на мониторинг на качеството на питейните води: Изискванията свързани с качеството на питейните води на ниво ЕС са регламентирани с Директива 98/83/ЕО за качеството на водите, предназначени за консумация от човека и Директива 2013/51/ЕВРАТОМ на Съвета за определяне на изискванията за защита на здравето на населението по отношение на радиоактивни вещества във водата, предназначена за консумация от човека. Директивите са транспонирани в националното законодателство чрез Наредба № 9 за качеството на водата, предназначена за питейно-битови цели (ДВ, бр. 30 от 2001 г., посл. изм. и доп. ДВ, бр. 102 от 2014 г.). Анализите на взетите проби по ограничен брой рутинни химични показатели се извършват в определени за целта лаборатории с междуобластни функции - 7 РЗИ (Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен, Пловдив, Столична и Стара Загора) по химични показатели, 5 РЗИ (Варна, Бургас, Пловдив, Враца и Русе) и НЦРРЗ по радиологични показатели. Основните слабости по изпълнение изискванията на Директивата, които се констатират и от ЕК в последния публикуван доклад по отношение на Република България са недостатъчният обем, обхват и честота на извършвания мониторинг на питейната вода. Конкретни пропуски са констатирани в Доклада на ЕК по отношение на химични параметри като флурид, бромати, полициклични ароматни въглеводороди, антимон, бензен, бенз(а)пирени, тетра- и трихлоретан, трихлорметани, 1,2 дихлоретан, алуминий, натрий. Поради това осигуряването на оборудване за лаборатории от системата на ДЗК за провеждане мониторинг на качеството на питейните води ще позволи изпълнение на препоръки за България от обобщаващ доклад на Европейската комисия (ЕК) от 16 юни 2014 г. и на Директива 98/83/ЕО на Съвета от 3 ноември 1998 година за качеството на водите, предназначени за консумация от човека. Ще бъде осигурено оборудване в Националния център по радиобиология и радиационна защита и (НЦРРЗ) – София и 9 РЗИ: Бургас, Варна, Велико Търново, Враца, Плевен, Пловдив, Русе, Стара Загора и Столична. Оборудването е високоспециализирано и е съобразено с потребностите на лабораториите за изпълнение на препоръките. Оборудването се състои от следните апарати: ICP–MS, газ-хроматографска система (GS/MS), течно-хроматографска система (HPLC/MS), йонно-хроматографска система, нискофонова алфа/бета броячна система, алфа-спектрометрична система, нискофонова гама-спектрометрична система, нискофонов течносцинтилационен спектрометър, спектрофотометрична система, радонометър с активен измерител на радон, микро-вълнова пещ с високо налягане. Точният брой на отделните апарати и разпределението им в лабораториите са прикачени в електронно подписани други документи. С осъществяването на проекта за обновяване и модернизиране на лабораториите на органите на Държавния здравен контрол с нови средства за измервания за целите на мониторинга на питейни води ще се постигне: 1. Достигане на мониторинга на качеството на питейната вода по обем и честота в съответствие с европейското и национално законодателство. 2. Допълване на базата данни за качеството на питейните води в страната с данни по показатели, за които все още поради недостатъчен мониторинг, няма необходимия обем изследвания във всички зони на водоснабдяване. 3. Въз основа на тези данни ще бъде получена по-пълна и точна картина на проблемите с качеството на питейната вода в страната, което ще позволи и по-правилно определяне и приоритизиране на мерките за подобряване качеството на питейната вода. 4. Подновяване и дооборудване на лабораторното оборудване на лабораториите на държавния здравен контрол на съвременно ниво, което ще даде възможност да се разшири обхвата на провеждания мониторинг, вкл. и по параметри, невключени в директивата, но имащи важно значение за опазване здравето на хората. Поради функционалните възможности на ИСУН целия текст на полето е приложен в отделен файл "Поле описание на Дейност 2 съгласно ДС 1_15052019" към т.12 „Прикачени електронно подписани документи“. 9 804 045.36 8 546 881.26
Мерки за информация и комуникация : Чрез дейността ще се разясни целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС за осъществяването му. Дейностите за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта и да популяризират приноса на ЕСИФ и на оперативната програма. Те ще вкючват приложими за процедурата мерки и реквизити от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия, както и ще отговарят на изискванията на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма “Околна среда 2014–2020 г“. Те ще бъдат възложени за изпълнение на външен изпълнител. Ще се използват целенасочени послания към обществеността, предавани чрез интернет сайта на МЗ, рекламните и информационни материали, пресконференции и др. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. За информация за текущите дейности на проекта на електронната страница на МЗ ще бъдат публикувани новини и други документи. Ще бъдат организирани и проведени 2 бр. пресконференции - в началото и в края на проекта. Ще бъдат изработени и 2 бр. рол-банери. Ще бъдат изработени и поставени 11 бр. билбордове с размер минимум 50х70 см., и 11 бр. постоянни информационни табели с размер минимум 50х70 см., които ще заменят билбордовете след приключването на проекта. На всички изработени материали ще бъде посочен приносът на ЕС и Държавния бюджет, както и цялата текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. На всички закупени активи ще бъдат залепени информационни стикери, съгласно изискванията на Наръчника, като същите ще бъдат изработени от изпълнителя/ите на дейност 2. Дейността ще се осъществи от външен изпълнител след провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. 12 100.00 11 748.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).