Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims to attract citizens involvement in the development of policies and governing decisions related to insolvency and new European approach to business failure and insolvency involving preventive restructuring, efficient insolvency proceedings, insolvency of individuals and early warning of financial difficulties. The importance of the new approach to business failure and insolvency is growing up in a complicated economic situation, so the involvement of civil society in the governing processes would be a guarantee that public needs will be met and would strengthen the legitimacy of the decisions. The project envisages activities for involvement of citizens in the formation regulatory and business policies in the context of preventive restructuring and insolvency. It is planned to monitor the state of play of the  formation of policies and to identify possible and advisable topics to develop opinion of civil society. An analysis of the provisions of the Commerce Act on insolvency and stabilization  and the results of the expert assistance, that Bulgaria has received will be conducted. Recommendations will be prepared on the policies , including possible legislative amendments. The analysis and recommendations will be presented at the disposal of the relevant executive bodies and NGOs and publicly announced. An online expert meeting will also be held to consult on the content of early warning policies for financial problems, the results of which will be made available to relevant executive bodies and NGOs and will be made public. The project is designed for 14 months and will be implemented by beneficiary and partner staff  and external experts. The project builds on the results achieved under Procedure BG05SFOP001-2.009: "Increasing citizen participation in the processes of formulation, implementation and monitoring of policies and legislation" and does not include activities funded or planned for funding under other NGO grant programs .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Мониторинг, анализ и препоръки относно съдържанието на политиките за превантивно преструктуриране и повишаване на ефикасността на процедурите по несъстоятелност: Дейност 1 е насочена към три от ключовите елементи на новия подход към фалита и несъстоятелността: превантивното преструктуриране и повишаването на ефикасността на производствата по несъстоятелност и несъстоятелността на физически лица. Общото между тези елементи е необходимостта от законодателно установяване на нови или подобряване на действащи процедури. Дейността включва мониторинг относно степента на завършеност на процеса по формиране на актуалните политики по темата (status quo); идентифициране на въпросите, по които е възможно и препоръчително предоставяне на становища на представителите на гражданското общество, бизнеса и заинтересованите страни; извършване на експертно проучване, анализ и оценка на ефекта от действащите разпоредби от Търговския закон относно производствата по несъстоятелност и стабилизация и публично оповестените резултати от експертната помощ, получена от България по темата. Въз основа на резултатите от анализа ще бъдат формулирани препоръки към органите на изпълнителната власт за допълване, подобряване и развитие на политиките и законодателството в областта на превантивното преструктуриране и несъстоятелността. При извършване на дейността ще бъде използвана публично достъпна информация, оповестявана от органите на изпълнителната и законодателната власт, комуникации и съобщения от органите на ЕС, както и информация, придобита в резултат на сравнително-правни проучвания, обмен на данни с други неправителствени организации и експертен опит. Резултатите от мониторинга и анализа ще бъдат графично оформени за публикуване онайн на електронните страници на бенефициента и партньора по проекта. Анализът и препоръките ще бъдат оформени в книжно тяло и предоставени по реда на официалната кореспонденция на Министерски съвет, като орган на изпълнителната власт със законодателна инициатива, на министъра на правосъдието, като член на правителството, отговарящ по приложението на Търговския закона, а също на професионалните организации на синдиците, като НПО обединяващи професионалистите, пряко ангажирани с производствата по несъстоятелност и стабилизация. Дейността ще бъде изпълнена от Работен екип, включващ външен изпълнител, един експерт графично оформяне на анализа за публикуване онлайн и един координатор. Външният изпълнител ще извърши аналитичната част от дейността. Експертът графично оформяне ще извърши необходимите действия за обработване на подготвения анализ за публикуване онлайн и като книжно тяло. Координаторът ще организира и документира срещите с външния изпълнител, ще осъществява комуникацията между участниците в работния екип, ще следи за спазване на графика за изпълнение на дейността и изискванията за публичност и визуализация, и ще извършва други необходими технически действия за постигане на резултата от дейността. Дейността съответства на цел 1 и 2 на настоящата процедура - „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ и „Открито и отговорно управление“, на общата цел на проектното предложение и на специфични цели 1 и 2 от проектното предложение. Резултатите от дейността ще отговорят на нуждите на органите на държавната власт от анализирана и релевантна информация за обществените потребности във връзка с новия подход към фалита и несъстоятелността, ще допринесат за повишаване на взаимодействието между държавните органи, гражданите и бизнеса при формирането на държавните политики в специфичната област, предмет на Дейност 1 и ще предоставят на НПО аналитичен ресурс, който може да бъде използван при формулиране и изразяване на техните граждански позиции. 33 145.60 35 797.25
Онлайн експертна среща за консултиране относно съдържанието на политиките за ранно известяване за финансови проблеми : Дейност 2 е насочена към четвъртия ключов елемент на новия подход към фалита и несъстоятелността: ранно известяване за финансови проблеми, който е свързан с изграждане на институционални модели, утвърждаване на специфична бизнес култура, политики и практики, и съответна нормативна уредба. Дейността ще вземе предвид резултатите от мониторинга относно степента на завършеност на процеса по формиране на актуални политики по темата (status quo) по Дейност 1, които ще бъдат ориентир при идентифициране на основните теми в програмата на срещата. Дейност 2 включва организация, провеждане и обобщаване на резултатите от двудневна онлайн експертна среща с професионалисти, свързани с дейностите по събиране на вземания, принудително изпълнение, несъстоятелност и стабилизация. По време на срещата участниците ще дискутират възможните модели за ранно известяване за финансови проблеми, в т.ч. – чрез разширяване или усъвършенстване на функциите на традиционни за България съществуващи институти. В рамките на срещата ще бъде проведена анкета по ключовите въпроси на политиката за ранно известяване и потребностите от промяна на законодателство. Въз основа на резултатите от срещата ще бъдат формулирани препоръки към органите на изпълнителната власт за допълване, подобряване и развитие на политиките и законодателството в областта на ранното известяване за финансови проблеми. Резултатите от експертната среща ще бъдат графично оформени в документ – доклад за резултатите от проведената среща с препоръки, за публикуване онлайн на електронните страници на бенефициента и партньора по проекта. Докладът и произлезлите от срещата препоръки ще бъдат оформени в книжно тяло и предоставени по реда на официалната кореспонденция на Министерски съвет, като орган на изпълнителната власт със законодателна инициатива, на Министерството на икономиката и на професионалните организации на работодателите, като НПО имащи пряко отношение към установяването на механизми за ранно известяване за финансови проблеми. Дейността ще бъде изпълнена от съвместно от бенефициента и партньора по проекта, между които ще се разпределят конкретните задачи. Партньорът ИРПИ е сдружение, което обединява професионалисти от сферата на принудителното изпълнение. Предвид естеството на функцията „принудително изпълнение“, първите индикации за финансови затруднения често се проявяват именно в процедурите по събиране на вземанията. Натрупаните наблюдения, практически и експертен опит на членовете на ИРПИ са в пряка връзка с темата на експертната среща по Дейност 2. Това, както и обстоятелството, че ИРПИ разполага с опит в изпълнението на проекти, финансирани със средства по програми на ЕС и в организирането на експертни срещи, създава допълнителни гарантирации за качеството и съдържанието на дейността. Дейността ще бъде изпълнена от външен изпълнител и членове на ИРПИ. Външният изпълнител (физическо лице, обединение на физически или юридически лица, или юридическо лице) ще бъде подбран при спазване на правилата за недискриминация и равен достъп, според професионалните качества и опит. При подбора на външен изпълнител по дейността ще бъдат съобразени изискванията на ПМС № 160/2016 г. Изпълнителят ще подготви програмата на срещата, материалите за обсъждане, ще идентифицира участници, към които да се отправят покани, ще модерира срещата, ще презентира ключовите въпроси и ще подготви доклада за резултатите от срещата с препоръки. ИРПИ ще подготви материалите за анкетното проучване, ще проведе анкетата в рамките на срещата и ще обобщи резултатите от нея. Резултатите от дейността ще отговорят на нуждата на държавната администрация от релевантна експертна информация и обратна връзка от гражданското общество за обществените потребности и нагласи относно въвеждането на модели за ранно известяване за финансови затруднения и ще допринесат за повишаване на взаимодействието между държавните органи, гражданите и бизнеса при формирането на държавните политики в специфичната област, предмет на Дейност 2. 12 500.00 13 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).