Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Public infrastructure is a major factor in providing basic services to the population in Strumyani municipality. Many public buildings in the village of Strumyani does not fithe minimum of requirements for energy efficiency. The improved infrastructure of public buildings would provide an opportunity to develop the economy, by providing better public services, creating a better working environment, and also to achieve the EU's priorities for providing clean and green energy. of the project for the administrative building of the Strumyani municipality, measures will be taken and implemented to increase its energy efficiency and measures related to improving access for people with disabilities. The necessary energy-saving measures for the building are reflected in an EE survey report, accompanied by a valid energy performance certificate, made by a licensed person. The measures are aimed at increasing the class of energy consumption - class "A" and increasing energy savings. The following measures will be implemented: Thermal insulation of external walls, roof and floor, Lighting measures and Measures for the utilization of energy from RES - installation of FEC for own needs. Within the framework of the project, construction supervision, copyright supervision, information and publicity and consulting services related to project management will also be carried out. As a result of the implementation of the activities in the administrative building of the municipality of Strumyani, better working conditions will be created for those working in the building and better conditions for visitors to the building. The reconstructed building will fit modern requirements for administrative buildings. After applying energy-saving measures, energy consumption class "A" will be reached, the percentage of energy saving in the annual consumption of primary energy from non-renewable sources will be 69.55%, and the expected annual reduction of CO2 emissions - 36.55 t/year.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на енергийно обследване и сертификат за енергийни характеристики на "Административна сграда на община Струмяниа”. Обследване за установяване на техническите характеристики на сградата (технически обследвания) и технически паспорт.: Мерките за енергийна ефективност в настоящото предложение за изпълнение на инвестицията ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на общинската сграда. Обследването за енергийна ефективност е придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени съгласно изискванията на Наредба №РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.) и Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. В доклада от обследването за ЕЕ е докладвано, че производството на електрическа и/или топлинна енергия от ВИ, осъществено със средства от МВУ, е само за собствено потребление. За сградата, предмет на интервеция е задължително и изготвянето на доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. 14 155.96 0.00
Организация и управление. Публичност и информация.: За безпроблемно и законосъобразно изпълнение и координация на дейностите по инвестиционното предложение Струмяни ще определи екип за изпълнение на инвестицията. Членовете на екипа за изпълнение на инвестицията ще подпишат: Декларация за запознаване с определението за нередност, измама и корупция съгласно приложение и Декларация за липса наконфликт на интереси съгласно приложение. Екипът за изпълнение ще включва ръководител, експерт за финансово отчитане июрист. Екипът за изпълнение осъществява контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори; Представят в ИС за Механизма финансово-технически отчет (ФТО) със съдържание и в срокове съгласноизискванията за изпълнение; Текущо попълват информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители (вкл.банковата идентификация на сметка), както и за всички участници в обединение и за изпълнители или подизпълнители по договор,както и задължение да потвърждава наличието и достоверността на информацията, изискваща се съгласно чл. 22, параграф 2, б.„г“ от Регламент (ЕС) 2021/241. Текущо попълват информация в ИС за Механизма относно разходооправдателни и платежнидокументи, прогноза за плащане; документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата наинвестицията; Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, завземанията и задълженията, както и съпоставимост с финансовата информация, която се посочва във ФТО.; Осигуряват достъп за извършване на проверка на място на инвестицията, до цялата документация, включително електронни документи, които се съхраняват в община Струмяни и са необходими за осъществяване на проверките от национални и европейски контролни,разследващи и одитни органи, включително на служителите на Министерството на финансите, Изпълнителна агенция „Одит насредствата от ЕС“, Европейската комисия, Европейската сметна палата, Европейската прокуратура и Европейската служба за борбас измамите (ОЛАФ), и техните упълномощени представители, за да упражнят те в пълна степен съответната си компетентност.;Отговарят, съгласно чл. 132 от Регламент 2018/1046, за съхранението на документация и разходооправдателни документи, записив счетоводната/разплащателна система, включително статистически данни и други данни, отнасящи се до финансирането, както изаписи и документи в електронен формат, в продължение на пет години след плащането на баланса (окончателно плащане) или, когато няма такова плащане, след трансакцията на последното плащане.; Предоставят чрез информационната система за ПВУвсички доклади на одитните и контролните органи, издадени в резултат на извършени по инвестицията одитни ангажименти ипроверки, както и пълна информация за предприетите корективни действия в срок до три работни дни от получаването им.При изпълнението на предложението за инвестиция ще бъдат спазени всички мерки за информация, комуникация и публичност,съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. засъздаване на МВУ. Във всички материали ще бъде посочен произхода и ще се осигури видимост на финансирането от Съюза, чрез поставяне на Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от ЕС–NextGenerationEU“. По време на изпълнението на проекта община Струмяни ще информира обществеността за получената подкрепа, като: включи на своя уебсайт кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС; във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС. По време на изпълнението на СМР на видимо място ще бъде поставен временен билборд с големи размери, а след приключване на строителните дейности - постоянна обяснителна табела. Ще бъдат организирани две публични събития в процеса наизпълнение на инвестицията - откриваща пресконференция и официално откриване на обекта. 17 668.49 0.00
Строително - ремонтни дейности за административна сграда на община Струмяни, находяща се на адрес с. Струмяни, пл. "7-ми април"№1, с цел подобряване на нейната енергийна ефективност.: Сградата, обект на интервенция в настоящия проект е административната сграда на община Струмяни, находяща се на адрес пл. “7-ми Април” №1 в с. Струмяни. В нея се помещава цялата общинска администрация. Сградата е построена през 1965г. и пристроена и достроена през 1981г. Конструкцията е монолитна, стоманобетонна. Състоянието на сградата не е добро. Мазилката по фасадата е нарушена. Има наличие на влажни и подпухнали участъци. Дограмата на сградата е подменена с PVC стъклопакет с коефициент на топлопреминаване Uwin = 2,00W/m2K. Част от покривните греди са компрометирани, има наличие на течове в помещенията. Липсва топлоизолация. В сградата е установен един основен тип подова конструкция – под при неотопляем подземен етаж. Tоплоснабдяването на сградата е на ел.енергия. За целта се използват климатици - 22 бр. с обща инсталирана мощност 23,16 kW и ел. радиатори – 15 бр. с обща инсталирана мощност – 30 kW. В обекта няма изградена нагнетателна вентилация. Осигурявнето на пресен въздух е чрез отваряеми прозорци.За сградата са изпълнени частични енергоспестяващи мерки , които не удовлетворяват нормативните изисквани в момента. Сградата попада в клас “C” от скалата на енергопотреблението. След изготвяне и одобрение от гл. архитект на община Струмяни инвестиционен проект, във фаза Работен проект (Дейност 6), избран от община Струмяни по реда на ЗОП строител ще изпълни всички предписани в доклада от обследване за ЕЕ, енергоспестяващи мерки : 1 Топлоизолиране на външни стени - цялостно полагане на топлоизолация графитен EPS 0,10m с λ = 0,032 W/mK и измазване със силикатна мазилка. 2. Топлоизолиране на покрив - Предвижда се топлинно изолиране на таванната плоча от страна на неизползваемото подпокривнопространство с топлоизолация XPS с дебелина 0,10 m. 3. Топлоизолиране на под - Предвижда се полагане на топлоизолация от XPS 0,05 m и λ = 0,033 W/mK по таванната плоча наподземния етаж, граничеща с отопляемото пространство. 4. Мерки по осветление - подмяна на лампи с нажежаема жичка от 60 W с LED осветителни тела с мощност 20 W илуминесцентните осветителни тела с мощност на една пура 36 W и 18 W с LED пури съответно от 18W и 9W 5. Мерки по оползотворяване на енергията от ВЕИ – инсталиране на ФЕЦ - предвидената e ФЕЦ за собствени нужди с автоматизирано управление, в т.ч. включва мониторинг на потреблението на енергия. Фотоволтаичната централа за собствени нужди ще бъде разположена върху покрива на сградата. Годишното производство от фотоволтаичната инсталация ще бъде 25012,38kWh, което според географското местоположение и направената предварителна симулация се равнява на инсталация от 18kWp. Мощността на инсталацията ще се осигурява от 40бр. фотоволтаични панели с мощност 450Wp/бр. върху покривна площ от 110m2. За сградата очаквано потребление от фотоволтаичната инсталация е в рамките 23 805,555 kWh/година, което ще се покрие от предвидената ФЕЦ. Останалото количество електрическа енергия ще се осигурява от мрежата, при необходимост. Ще се предвидят мерки за привеждане на сградата към изискванията на Наредба № 4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението. Ще се изпълнят и всички предписани като задължителни мерки в Доклада от техническото обследванен за сградата. Ще се изпълнят и всички мерки за достъпна среда, които ще бъдат финансирани за сметка на община Струмяни, тъй като са недопустими по настоящата процедура. След изпълнението на тези мерки от клас „C” на енергопотребление сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „A”. При изпълнение на предписаните енергоспестяващи мерки ще се снижи разхода за на първична енергия с 69,55%. Спестените емисии на СО2 ще бъдат 36,55 тона/ год. 1 363 451.27 0.00
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор, инвеститорски контрол и въвеждане на обекта в експлоатация: След изготвянето на инвестиционния проект избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад Гл. архитект съгласува работния проект и издава разрешението за строеж. Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 2 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория. Ремонтът и реконструкцията на общинска сграда е 4-та категория строеж. Поради тази причина община Струмяни е задължена да осигури надзор на строителния обект от лицензиран консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Строителен надзор ще включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Предприятието, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставенипо време на строителство. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще за издаване на разрешение за ползване. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Струмяни , които не са част от екипа на проекта и за тях разходине са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основнитедейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: - предотвратяване на излишни разходи - контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали - контрол върху качеството и количеството на вложените материали - контрол върху оферти и актове - контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи - контрол за изпълнението на проектната документация. - Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. - осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници наобекта, както и с ръководители от други специалности. 17 531.53 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка за енергийни спестявания след прилагане на енергоспестяващи мерки.: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) при изпълнение на настоящата инвестиция , след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, община Струмяни ще възложи изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистърапо чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. Условията и редът за изготвяне на оценка на енергийните спестявания се определят с наредба, издадена от министъра наенергетиката и министъра на регионалното развитие и благоустройството. Консултантите по енергийна ефективност, извършили обследване за енергийна ефективност на сградата, преди изпълнение на предписаните в обследването енергоспестяващи мерки, не могат да извършват обследване за енергийна ефективност за доказване изпълнението на предписаните мерки, както и оценка за доказване на достигнатите нива на енергийни спестявания в резултат от изпълнението на тези мерки. В доклада ще бъдат описани всички изпълнени енерго спестяващи мерки, както и спестената потребена и невъзобновяема първична енергия. 8 493.96 0.00
Изготвяне на инвестиционен проект и упражняване на авторски надзор: В рамките на настоящата дейност избраният, съгласно изискванията на ЗОП изпълнител ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. РП ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследванеза ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата исъдържанието на инвестиционните проекти. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят наизискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината, след изготвяне на доклад за съответствието му със съществуващите изисквания на строежите и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Авторският надзор по време на строителството ще се изпълнява от лицето, избрано по реда на ЗОП след сключване на договор. По време на строително-ремонтните дейности предписанията на Изпълнителят на авторски надзор за точното спазване на изработените инвестиционни проекти се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. 49 818.02 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).