Организация и управление на проекта / Organization and management of the project: Управлението на проекта ще бъде в съответствие с всички съвременни изисквания, методи и пособия за управление на проекти. Целта на управлението на проекта ще бъде да се създадат условия за успешното осъществяване на дейностите и постигане на резултати, заложени в проектното предложение. Дейността предвижда:
-Балансирана координация и мениджмънт;
-Изготвяне на план за мониторинг;
-Техническа и финансова отчетност по проекта;
-Подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжни процедури, съгласно приложимото законодателство (ЗОП);
-Управление на комуникацията в проекта;
-Прозрачно изпълнение;
-Организация на отчитането на проектните дейности,
-Провеждане на регулярни срещи на екипа за управление .
Община Ловеч ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, надзора върху екипа за управление на проекта, докладване на Управляващия орган на програмата за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление и контрола на бюджета, подготовката на заявки за верифициране на извършените разходи и др. Екипът за управление на проекта ще приложи утвърден подход за управление от своята практика, който ще бъде доразвиван и усъвършенстван в процеса на изпълнение на всяка конкретна дейност. Организацията за изпълнението на проекта, взема под внимание специфичните изисквания по настоящата процедура, с цел осигуряване на ефективни резултати в оптимален времеви план за изпълнение на проекта. За изпълнението на настоящият проект, кандидатът предвижда изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, кандидатът ще следва стриктно общата и специфичните цели, спецификата и графика на дейностите. Ще бъде създаден екип за управление на проекта, който ще бъде съставен от експерти, които ще отговарят за организацията и управлението на дейностите по проекта:
-Ръководител на проекта;
-Технически експерт;
-Финансов експерт;
-Експерт "Информация и комуникация"
-Експерт „Тръжни процедури.
Екипът за управление на проекта ще подходи към планирането и управлението на изпълнението на дейностите в проекта като единен и непрекъснат процес, интегриращ планирането, изпълнението и мониторинга в единна система, чрез която да се постигне адекватно на нуждите и съобразено с изискванията на настоящия проект управление. Екипът за управление на проекта ще съблюдава за спазването и изпълнението на всички изисквания за информация и публичност на проекта, във връзка с правилата на процедура BGENERGY-2.001 "Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на общините".
The Project management will be in accordance with all modern requirements, methods and guidelines for project implementation. The aim of project management will be to create the conditions for the successful implementation of the activities and the achievement of the results set out in the project proposal. The activity provides:
- Balanced coordination and management;
- Preparation of a monitoring plan;
- Technical and financial reporting on the project;
- Preparation of tender documentation and tendering in accordance with applicable law (PPA);
- Project communication management;
- Transparent execution;
- Organization of reporting of project activities,
- Holding regular meetings of the management team.
Lovech Municipality will be responsible for overall coordination, management and control of project implementation, oversight of the project management team, reporting to the Managing authority on emergencies in implementation, financial management and budget control, preparation of requests for verification of the completed costs and more. The project management team will implement a well-established management approach from its practice, which will be further developed and refined in t |
18 000.00
|
15 809.93
|
Информация и публичност / Information and publicity: Съгласно чл. 1.7, Глава 3, Анекс 3 от Регламента за изпълнението на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г. и Наръчника за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. проектът предвижда дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от Исландия, Княжество Лихтенщайн и Кралство Норвегия чрез безвъзмездните средства от ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Дейността за информация и комуникация има за цел да оповести проекта, неговите цели, дейности, резултати и финансираща институция. За целта ще бъдат реализирани следните дейности:
- Създаване на специална двуезична интернет страница, поддомейн на съществуващата такава на бенефициента, съдържаща линк между двете страници (www.lovech.bg), на интернет страницата ще бъдат налични всички материали и информация за проекта, неговото изпълнение и резултати - 2400 лева;
- Разработването на видеоклип, представящ резултатите от дейностите по проекта. Видеоклипът ще е с продължителност минимум 2 минути и с високо качество . Клипът ще включва заснемане обработка и оформление на всички дейности по проекта, в това число добавяне на надписи за финансирането на проекта от ФМ на ЕИП 2014-2021 г. - 8 200 лв.
- Провеждане на три пресконференции (за стартиране на проекта (30 присъстващи), при стартиране на изпълнение на СМР (30 присъстващи) и в края на проекта за оповестяване на резултатите от него (30 присъстващи) - кафе-пауза, наем на зала, техническо обезпечаване на събитието) – 3 х 1100 лева = 3 300 лева;
- Публикуване на четири съобщения в регионални медии с информация за проекта – 4 х 635 лева= 2540 лева;
- Дизайн и монтиране на информационни табели с информация за проекта, на входа на гр. Ловеч и на входа на с. Дойренци с размери 200 х 100 см. - 2 броя х 700 лева = 1400 лева;
- Дизайн и изработка на вътрешен ролбанер, 0.80 х 2.05 м., с информация за проекта - 1 брой– 1 х 160 лева = 160 лева;
Предвижда се изпълнението на дейността да стартира през първия проектен месец с подготовка за избор на изпълнител. В рамките на втория проектен месец се предвижда сключването на договор за възлагане изпълнението на услугата. Времетраенето на дейността е с продължителност 18 месеца и обхваща целия период на изпълнение на проекта.
|
18 000.00
|
7 848.00
|
Одит на проекта / Audit of the project: Конкретната проектна дейност включва провеждането на задълбочен финансов одит на проекта. Целта на одита е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет на проекта и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство. Основната цел на дейността е да одитира извършените разходи по проекта и да предоставя констатации за законосъобразност и допустимост на извършените и отчетени разходи. Допустимостта на разходите се определя като целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че:
- Всички разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на националното законодателство;
- Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни:
- Одитът следва да потвърди, че всички документи на база на които са извършени разходите са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават;
- Неправомерно изплатените суми (ако има такива) са възстановени по надлежния ред: одитът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно;
- Счетоводните системи и осчетоводявания са изрядни: одитът трябва да провери дали Община Ловеч поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност.
Дейността ще започне същинското си изпълнение през последното тримесечие на проекта и след избор на изпълнител.
|
5 000.00
|
5 000.00
|
Извършване на строителен надзор / Performing construction supervision: Дейността е в пряка връзка с изпълнението на строително-монтажните работи в рамките на проекта. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки и приложимите нормативни уредби. Дейността включва осъществяване на строителен надзор съгласно ЗУТ . Дейността има за цел:
- Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство;
- Качествено изпълнение на предвидените СМР;
- Засилен контрол върху прилагането на безопасни и здравословни условия на труд.
Съгласно Закона за устройство на територията е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в:
- Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии;
- Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него;
- Изготвяне заповедна книга за строежа;
- Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г;
- Следене за качеството на вложените материали;
- Следене за качеството и количеството на извършените СМР.
Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и запазване интересите на Община Ловеч. При упражняване на строителен надзор изпълнителят носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България.
Разходите за извършване на дейността са разпределени по следния начин:
1. град Ловеч - 2000 лв.
2. село Дойренци - 1000 лв.
|
3 000.00
|
1 532.40
|
Упражняване на авторски надзор / Implementation of author’s supervision: В рамките на дейността ще се извършат услуги, свързани с упражняване на авторски надзор по време на строителството за инвестиционен проект за извършване на СМР за повишаване на енергийната ефективност на системите за външно изкуствено осветление в Община Ловеч . Целта на дейността е осигуряване на ефективен и качествен авторски надзор, съгласно изискванията на чл. 162. от ЗУТ, с оглед успешното изпълнение на строително-монтажните работи на обектите на интервенция. Упражняването на авторски надзор на проекта гарантира точното изпълнение на проекта, съблюдаване на устройствените, технологични, стилистични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Авторският надзор е задължителна част от процеса на реализация на проекта. Авторският надзор представлява проследяване на целия процес на реализация, на качеството на изпълнение, координация между различните професионалисти, изпълнители, доставчици, технически лица и работници, следене за спазване на договорените срокове и бюджети. Изпълнителят на авторски надзор е длъжен да:
- Упражнява авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционен проект, изпълнявайки функциите на Проектант (като един от участниците в процеса на строителството) съгласно чл.160 от ЗУТ от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обектите;
- Вписва констатации, забележки със Заповеди от упражнявания авторски надзор в Заповедната книга на обектите;
- Присъства при съставянето и подписването на задължителните протоколи и актове по време на строителството съобразно Наредба №3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- Съдейства при изготвяне и съгласува екзекутивна документация и работни проекти и детайли, в съответствие с чл. 175, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ;
- Съгласува промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор;
- Участва в работни срещи и взема участие в приемателни комисии;
- Извършва консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на СМР на съответния обект, дава предписания при обстоятелства, които водят до допустими по Закона за устройство на територията изменения на проекта;
- Уведомява своевременно Възложителя за всякакви промени в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС;
- Планува и осигурява ежеседмично присъствие на своите специалисти до окончателно приключване на строителните работи, като този график се координира със Строителя и Изпълнителя на строителния надзор;
- Проследява заедно със Строителя и Строителния надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд;
- Посещава всички съоръжения и инсталации при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на Строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от него;
- Съгласува в качеството си на Проектант екзекутивната документация изготвена от Строителя за приключването на обекта.
Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на Община Ловеч.
Разходите за извършване на дейността са разпределени по следния начин:
1. град Ловеч - 1500 лв.
2. село Дойренци - 500 лв.
|
2 000.00
|
2 000.00
|
Извършване на строително-монтажни работи за повишаване на енергийната ефективност на системите за външно изкуствено осветление в Община Ловеч / Execution of construction and installation works for increasing the energy efficiency of outdoor artificial lighting systems in the Municipality of Lovech: Общата цел на дейността е да се повиши енергийната ефективност на системите за външно изкуствено осветление на територията на две населени места в Община Ловеч. Изграждането на системата за улично осветление на територията на Община Ловеч е започнало преди 1989г. От страна на общината през последните 15 години по системата за улично осветление е извършена цялостна подмяна на старите неефективни живачни осветители с HID осветителни тела. Ежегодно се извършва смяна на дефектирали лампи и на скъсани или дефектирали ел. проводници. Община Ловеч е в състояние да отделя средства за текущата поддръжка на осветлението, без възможност за осъществяване на голям първоначален инвестиционен разход. Съгласно изготвеното енергийно обследване на територията на Община Ловеч следва да се приложат три енергоспестяващи мерки, както следва:
В гр. Ловеч
ЕСМ № 1: Замяна на съществуващите конвенционални /HID/ улични и паркови осветителни тела с високоефективни LED осветители. Всички конвенционални /HID/ улични и паркови осветителни тела ще бъдат заменени с високоефективни LED осветители със светлинен добив ≥ 155 lm/W;
ЕСМ № 2: Въвеждане на автоматизирана система за централизирано управление и мониторинг на уличното осветление, чрез доставка и монтаж на нови средства за измерване и контрол на потреблението на електрическа енергия и внедряване на оптимален график за експлоатация на системите за улично осветление; Внедряване на автоматизирана система за централизирано управление и контрол на систематаза външно изкуствено осветление ще позволи осъществяване на мониторинг върху потреблението на електрическа енергия за улично осветление;
ЕСМ № 3: Използване на електрическа енергия от ВЕИ. Предвижда се по проекта да се инсталират 33,6kWp за потребление на ел. енергия от ВЕИ за нуждите на системата за улично осветление. Оборудването ще е разположено в УПИ XXIV-87, кв. 9022, ПИ с идент 43952.503.87- Северна индустриална зона - Ловеч. Изградените фотоволтаични електрически /PV/ централи ще бъдат с интелигентно управление и мощности за краткосрочно съхранение на произведената възобновяема електрическа енергия.
Произведената през деня възобновяема електрическа енергия от PV централата ще се акумулира и съхранява в батерият. При включване на външното изкуствено осветление, то ще се захранва от батериятя до изчерпване на акумулираната в тях енергия, след което автоматично ще се преминава към захранване от електрическата мрежа за улично осветление.
В с. Дойренци
ЕСМ № 1: Замяна на съществуващите конвенционални /HID/ улични и паркови осветителни тела с високоефективни LED осветители.
Въвеждането на предписаните в енергийното обследване енергоспестяващите мерки ще позволи на Община Ловеч да намали консумираната првична електрическа енергия за захранване на уличното осветление в общината с 888 560 kWч./год.
Разходите за извършване на дейността са разпределени по следния начин:
1. град Ловеч - 891 183.60 лв.
2. село Дойренци - 188 379.60 лв.
|
1 079 563.20
|
1 075 286.13
|
Обмяна на опит, познания и добри практики между Община Ловеч и "ЕМПИЕНЕРДЖИ" ООД / Exchange of experience, knowledge and good practices between Lovech Municipality and MPENERGI AS: Дейността е избрана с оглед осигуряването на максимално качествено сътрудничество в рамките на проекта и установяването на ползотворни двустранни взаимоотношения между партньорските организации. Проектният партньор - "ЕМПИЕНЕРДЖИ" ООД - е частна компания от Кралство Норвегия с изключително богат опит в работата по сходни проекти, вкл. и с представители на публични органи и проучването на нейните добри практики при изпълнението и управлението на обекти, подобни на включеният в проекта са от важно значение за Община Ловеч за постигането на проектните резултати.
В рамките на проекта се предвижда да бъдат организирани и проведени общо три срещи за обмяна на опит между партньорите. И трите срещи между партньорите ще се проведат в гр. Ловеч по решение на партньорите, тъй като "ЕМПИЕНЕРДЖИ" ООД трябва да могат да предоставят качествени експертни консултации съобразно реалната ситуация. Трите срещи ще се проведат както следва:
1. Среща за обмен на опит и ноу-хау между партньорите;
2. Среща за представяне пред Община Ловеч на добри практики от страна на "ЕМПИЕНЕРДЖИ" ООД при управлението на енергийната ефективност на обществени структури и участие в Пресконференция по проекта (При стартиране на СМР на проекта).
3. Среща за провеждане на обучение на тема "Енергийна ефективност, Аспекти, Насоки и Бъдеще".
The activity was selected with the aim of ensuring maximum quality cooperation within the project and establishing fruitful bilateral relations between the partner organizations. The project partner – MPENERGI AS is a private company from the Kingdom of Norway with extensive experience in the work on similar projects, incl. and with representatives of public authorities and the study of its good practices in the implementation and management of sites similar to the one included in the project are important for the Municipality of Lovech to achieve the project results.
Within the project is planned to be organized and held three meetings for exchange of experience between partners. All three meetings between the partners will be held in the town of Lovech by the decision of the partners, as MPENERGI AS should be able to provide quality expert advice according to the real situation. The three meetings will be held as follows:
1. Meeting for exchange of experience and know-how between partners;
2. Meeting for presentation to the Municipality of Lovech of good practices on the part of MPENERGI AS in the management of the energy efficiency of public structures and participation in the project Press Conference (When starting the project construction works).
3. Meeting to conduct training on "Energy Efficiency, Aspects, Directions and Future".
The activity will be implemented jointly by MPENERGI AS and the Municipality of Lovech. Leading partner in the implementation of the activity will be MPENERGI AS, which will spend the funds provided for the implementation of the activity in accordance with the applicable legislation of the Kingdom of Norway. |
40 000.00
|
72 984.00
|