Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Within the present project “Give a hand” are included activities for improvement and modernization of the existing infrastructure for 2 objects of intervention  -  Community support center and Day-care center for support of children with disabilities and their families in a way that they respond of the existing functional requirements and the guidelines for construction  of adequate structure in accordance to the relevant European documents in the field of deinstitutionalization and life in the community. The buildings, objects of intervention of the present procedure, where the centers mentioned above will be housed, are located in the city center and through the implementation of the envisaged activities for renovation, supply and assembly of furnishings will be established the required conditions for provision of quality care in a comfortable environment by development of the relevant social services.
Through the realization of the project “Give a hand” and the functioning of Community support center and Day-care center for support of children with disabilities and their families, the set of provided in Municipality of Botevgrad social services will increase and the vulnerable groups and the disadvantaged children will be supported.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на заложените проектни дейности. При избора на изпълнител Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет процедури за избор на изпълнители на: 1. Обследване за енергийна ефективност и сертифициране по чл. 48 от ЗЕЕ и обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-7 и ал. 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ на Център за обществена подкрепа (ЦОП). 2. Изпълнение на инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор), доставка на оборудване и обзавеждане на ЦОП. 3. Предоставяне на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията - извършване на оцeнка на съответствието на инвестиционния проект, упражняване на строителен надзор и въвеждане на обект ЦОП в експлоатация. 4. Доставка на оборудване и обзавеждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства (ДЦПДУТС). 5. Изпълнение на мерки за информация и публичност по проект „Подай ръка“. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозна стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на поръчката се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител. Юристът на Община Ботевград определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документация за участие, обявление за обществената поръчка, решението за откриване на обществената поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: технически спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изисква за подготовка на офертата; методика за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът на общината ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник“ на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът на общината ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане крайния срок за получаване на оферти, със Заповед възложителя назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договор в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници. 0.00 0.00
Обследване за енергийна ефективност и сертифициране по чл. 48 от ЗЕЕ и обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-7 и ал. 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ на Център за обществена подкрепа (ЦОП): В рамките на настоящата дейност избраният изпълнител ще направи детайлно обследване на енергийната ефективност и техническите характеристики на сградата. В резултат от дейността ще бъде изготвен доклад за енергийната ефективност, доклад за резултатите от обследването за установяване на технически характеристики на сградата, сертификат и технически паспорт на сградата. Разходите за извършване на дейността обследване за енергийна ефективност и сертифициране по чл. 48 от ЗЕЕ и обследване за установяване на техническите характеристики съгласно чл. 169, ал. 1, т. 1-7 и ал. 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ на сградата, собствен принос от страна на бенефициента Община Ботевград са посочени в раздел 5. Бюджет, част VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, бюджетни редове 22.4. и 22.5. 32 000.00 14 967.93
Изпълнение на инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на ЦОП: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект, във фаза работен проект за строителство. Съгласно представената индикативна КСС предвидените за изпълнение СМР за обекта ЦОП могат да бъдат описани по следния начин: По част АС: - изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност на кота +3,60, включително подмяна на дограма и топлоизолации; - извършване на вътрешни преустройства съобразно новото предназначение на етажа с леки преградни неносещи стени; - привеждане на помещенията към съвременните санитарни изисквания и към изискванията на бъдещото предназначение на обекта – извършване на бояджийски работи, подмяна на интериорна дограма, настилки и облицовки. По част Електро: - привеждане на електрическата инсталация към съвременните изисквания - подмяна на ел. табла, захранващи линии, енергоефективно осветление. По част ВиК: - цялостна подмяна на водопроводна и канализационна система, санитарно оборудване и арматура съобразно предназначението. По част ОВК: - изграждане на самостоятелна отоплителна инсталация на кота +3.60, състояща се от газов котел, тръбна мрежа, алуминиеви топлоприемници и цялостно оборудване; - направа на вентилация на санитарни помещения По част Газоснабдяване: - изграждане на сградна газопреносна мрежа, захранваща новоизградената отоплителна инсталация На партерен етаж /кота 0.00/ се предвиждат следните ремонтни дейности, обхващащи: - по част АС - ремонт на завършващи покрития, без подмяна на дограма; - по част Електро - ремонт на електрическата инсталация; - по част ВиК - подмяна на вертикални щрангове. Предвижданите дейности на партерен етаж са свързани с осигуряване запазването на резултатите от интервенцията за обекта ЦОП. Финансирането на ремонтните дейности на партерния етаж е изведено като недопустим разход, собствен принос от страна на бенефициента. С оглед гарантирането на достъп за хората с увреждания до етаж 1, където ще се помещава услугата ЦОП, се предвижда изпълнение на съоръжения за осигуряване на достъпна среда - асансьорна уредба и шахта и външна платформа на външно стълбище. За използване по предназначение на помещенията в сградата и с оглед постигане на целите на проекта, се предвижда ремонт на покрива, обхващащ: - Ремонт на откритата тераса; - Ремонт на оберлихтно осветление над южната част; - Ремонт на покривни рулонни хидроизолации; - Ремонт на структурирания покрив, направа на ново отводняване на сградата; - Изграждане на функционираща мълниезащитна инсталация. С настоящата дейност ще бъдат изпълнени всички изисквания съгласно функционалните характеристики за Център за обществена подкрепа, включително изискванията за достъпна архитектурна среда, съгласно Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хората с увреждания. Разходите за дейността, собствен принос от страна на бенефициента Община Ботевград, са посочени в раздел 5. Бюджет, част VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, бюджетни редове 22.1. и 22.5. 643 564.00 766 706.40
Предоставяне на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията - извършване на оцeнка на съответствието на инвестиционния проект, упражняване на строителен надзор и въвеждане на обект ЦОП в експлоатация: По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 168, ал.1 от ЗУТ, лицето упражняващо строителен надзор, носи отговорност за законосъобразното започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актове и протоколи по време на строителството; спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл.224, ал.1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение с изискванията на чл.169, ал.1-3; осъществяване на контрол относно спазване изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Лицето, упражняващо строителен надзор подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно изискванията на чл.168, ал.6 от ЗУТ след приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Инвеститорският контрол се извършва с цел защита интересите на Възложителя. Инвеститорският контрол гарантира максимална ефективност и законосъобразност на разходите за строителство. Инвеститорският контрол ще се осъществи от експерти на Бенефициента. Инвеститорският контрол има следните задължения: контролира количество на изразходваните материали, механизация и услуги в обектите на интервенция в рамките на проекта; установява количествата на извършените СМР и приема и одобрява актовете за извършените СМР в обекта. Дейността по упражняване на инвеститорски контрол започва след подписване на Протокол № 2 за откриване на строителната площадка за обект Център за обществена подкрепа и продължава до въвеждането на обекта в експлоатация. След завършване на строежа се изготвя екзекутивна документация, която се заверява от Възложителя, водещия проектант, технически контрол за част „Конструктивна“ и от лицето, извършило строителния надзор. Предаването на екзекутивната документация на Възложителя се удостоверява с печат на общината. Разходите за извършване на консултантските услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ, включват съфинансиране от страна на бенефициента Община Ботевград, и са посочени в раздел 5. Бюджет, част VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, бюджетни редове 22.2., 22.3 и 22.5. 20 504.62 20 160.00
Доставка на оборудване и обзавеждане на Център за обществена подкрепа (ЦОП) и Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства (ДЦПДУТС): В рамките на дейността ще се осигури обзавеждане и оборудване за социалните услуги ЦОП и ДЦПДУТС. Чрез изпълнението на дейността Центърът за обществена подкрепа ще бъде обзаведен и оборудван съгласно функционалните изисквания и Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността. Съгласно изготвения инвестиционен проект и частта „Интериор и обзавеждане“ ще бъде осигурено необходимото оборудване и обзавеждане за бъдещето функциониране на Центъра за обществена поодкрепа. Чрез изпълнението на дейността Дневния център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства ще бъде оборудван съгласно основните функционални изисквания. За целта е изготвено подробно КСС, съгласувано и одобрено от МТСП. Предвид факта, че Община Ботевград е бенефициент по проект „Подобряване достъпа до заетост и предоставяне на социални услуги за уязвими лица“ по процедура BG05M9OP001-2.005 „Активно включване“ на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ и има разкрита услуга „Дневен център за деца и младежи с увреждания“, част от предвиденото оборудване на залата за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика ще бъде закупено по горепосочения проект по ОПРЧР. По настоящия проект ще бъде докупено останалото необходимо оборудване, съгласно функционалните изисквания. 69 280.40 74 438.23
Изпълнение на мерки за информация и публичност по проект „Подай ръка“: За постигане на максимален публичен ефект от направената интервенция по проекта ще бъде организирана и проведена публична кампания като за целта ще бъде избран външен изпълнител. Дейностите за публичност и информация ще бъдат изцяло съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и информираността на обществото относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда провеждането на встъпителна пресконференция по повод стартирането на проекта (1 бр.), както и на заключителна пресконференция за оповестяване на резултатите от реализацията на проекта (1 бр.). На тези събития ще бъдат поканени представители на местна власт, АСП, ДАЗД, родители на деца с увреждания и специални потребности, потенциални потребители на услугите, общественици и медии. На подходящо място при откриването ще бъде поставен информационен банер/трансперант с информация за проекта (1 бр.). Дейностите предвиждат още изработване, поставяне и демонтаж на временни табели за всеки обект (2 бр.) на обектите за времето, през което ще се изпълнява проекта, изработване и монтаж на постоянни табели за всеки обект (2 бр.) както и една табела, която ще бъде поставена на видимо място на сградата на Община Ботевград. По проекта ще бъде издадена и информационна брошура (500 бр.), която ще включва информация за проекта, постигнатите резултати, целевите групи и основните услуги. В интернет сайта на Общината, в секция „Програми и проекти“ регулярно ще се качва информация за хода на проекта. На всички печатни материали изрично ще бъде указано, че финансирането е от ЕС, чрез поставяне емблемата на ЕС, упоменаване на фонда по проекта, както и общото лого на програмния период 2014- 2020 г. 1 804.00 1 652.00
Управление на проекта: Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на община Ботевград, като за целите на проекта ще бъде назначен екип, в състава на който влизат Ръководител проект, Координатор и Счетоводител. Ръководителят на проекта ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове на екипа по проекта. Ръководителят на проекта ще бъде подпомаган от Координатор, който ще организира и координира изпълнението на дейностите по изпълнението на проекта, ще следи за координация между отделните институции, ангажирани по проекта, ще отговаря за мерките по публичност и информация. Счетоводителят на проекта ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата. Екипът ще изготвя задължителната информация до УО на ОП „Региони в растеж“. Екипът по проекта при необходимост ще организира регулярни срещи с изпълнителите по проекта и ще извършва посещения на място на обектите. Екипът ще контролира дейността на избраните изпълнители и регулярно ще информира ръководството на общината за напредъка по изпълнение на проекта. Екипът по проекта ще изготвя междинен/окончателен технически и междинен/окончателен финансов отчет на базата на реално извършени и платени разходи и при необходимост ще изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до Управляващия орган, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл.67, параграф1, първа алинея, букви б), в), и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. 12 237.69 11 917.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).