Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The creation of the “Center for Integrated Services” in Dryanovo Municipality aims for improvement on the access to social and health services for people with disabilities, their families and elder people over 65 years, with limitations or are incapable of self-service, accordingly their complex needs. In result of that, there will be new opportunities available for achieving independency and social integration of the representatives of the vulnerable groups. 
	The integrated approach in providing hourly services, consistent with the needs and the individual needs for personal assistance, support for a social inclusion and health services, will be a guaranteed prerequisite for a much higher quality and dignified life of the users.
	The project proposal is oriented towards the users of the services as it focuses on the concrete and individual needs of every one of them, based on which the packet of complex services will be formed.	
         The “Center for Integrated Services” project will build and elaborate the provided in Municipality services in the community and in the home environment, by completing them with specialized health services.
	With the realization of the project the coverage of the services people will be expanded, the access to integrated services will be facilitated, with the idea of their mobility and opportunity for complexity in their provision.
	Job creation and employment of unemployed people is essential for their inclusion in the social economy.
	The main activities of the project provide – insurance of an access to integrated services by creating “Center for Integrated Services”; insurance of publicity and information; social evaluation of the needs of a candidate – the users; staff training; development of Methodology of the activity of The Center; supervision and psychological consulting; motivational and psychological support of the service’s users; organization and management of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Цел на на дейността е ефективно и качествено изпълнение на проекта и добро финансово управление на дейностите. Успешното изпълнение на проекта изисква оптимална организация и управление на проектните дейности. За целта Община Дряново ще предостави помещение, в което те ще се осъществяват и ще се съхранява проектната документация. За реализиране на дейността ще се сформира екип за управление на Проекта, включващ ръководител, координатор, администратор и счетоводител. Функционалните задължения на членовете на Екипа за управление на проекта ще бъдат разписани в техните длъжностни характеристики. Екипът за управление ще е пряко ангажиран в изпълнението на всички проекти дейности и тяхното отчитане. Ще провежда регулярни срещи за реализиране на проектните дейности, разпределение на отговорностите и вземане на решения, осигуряващи оперативното управление на Проекта. Екипът за управление на Проекта ще извършва ежемесечни проверки и периодични оценки за качеството на предоставените почасови услуги от Центъра за интегрирани услуги. Ефективната организация и управление на Проекта ще гарантира поддържането на високо ниво на качеството на почасовите услуги на потребителите. 36 660.00 22 646.76
Осигуряване на публичност и информация: Цел на дейността е популяризиране на проекта и съфинансирането от Европейския социален фонд, при спазване на правилата на Единния наръчник на на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-20120 година. Община Дряново ще информира обществеността и потенциалните потребители за получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 чрез Европейския социален фонд . В изпълнение на дейността за осигуряване на публичност и информация ще бъдат разяснени както проектните дейности, така също и комплексните услуги, които ще се предоставят от Центъра за интегрирани услуги. При провеждане на информационната кампания ще бъдат спазени правилата на Европейския съюз за комуникация и визуализация. Новосъздаденият Център за интегрирани услуги в общността или в домашна среда ще предложи иновативен подход при предоставянето на услугите за задоволяване конкретните нужди на потребителите. Това изисква подготовка и разпространение на информация за подробно запознаване на обществеността и кандидат - потребителите с дейността на Центъра и възможностите за ползване на услугите. Информационната кампания ще включи публикации в общински вестник „Промяна” и обяви в интернет сайта на Община Дряново и Кабелна телевизия „Боряна”, изготвяне и разпространение сред заинтересованите страни на информационни дипляни, рекламни папки и рекламни химикали, изработване на информационни табели. Предвижда се провеждането на заключителна конференция за медиите за отчитане на резултатите от реализацията на проекта и споделяне на добри практики. 2 400.00 3 773.82
Ремонт, обзавеждане и оборудване на Центъра и назначаване на специалисти : За успешното стартиране дейността на Центъра за интегрирани услуги е необходимо осигуряване на подходящи условия и материално-техническа база за нейното организиране и администриране. Дейността ще се реализира през първия и втори проектен месец. С Решение № 35 от 29.12.2015 година на Общински съвет - Дряново са предоставени 3 работни помещения и санитарен възел с обща площ 63 кв.м, в сграда публична общинска собственост, поцизионирани на първи ежаж с осигурена достъпна среда за хора с увреждания и възрастни хора. Същите предстои да бъдат ремонтирани и адаптирани според новото им предназначение. Ще се обособи самостоятелен вход с врата за инвалидни колички към предоставените пространства и същите ще бъдат отделени с преградна стена от общите части на сградата. Ще се изгради самостоятелно електрическо захранване. За осъществяване на цялостната дейност на Центъра е необходимо работните помещения да бъдат подходящо оборудвани и обзаведени. Осигуряването на адекватни условия на труд на персонала и документиране дейностите на Центъра, разписани в Проекта изисква оборудване с техника, бюра, кардекси, столове, щори за прозорци и уреди за рехабилитация. За отопляване на работните помещения ще бъдат закупени климатици. Функционирането, управлението и предоставянето на услугите за социално включване в общността или в домашна среда от Центъра за интегрирани услуги ще бъде обезпечено с назначаването екип от четири специалисти - 1 управител, 1 социален работник, 1 рехабилитатор и 1 медицинска сестра, което ще гарантира мултидисциплинарния подход при предоставяне на почасовите услуги и техния интегритет. Екипът ще осъществява цялостната организация на дейността на Центъра включваща изготвяне на индивидуални планове на потребителите, изготвяне на графици за ползване на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда, изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги, ще предоставя социални, здравни, рехабилитационни и други услуги на потребителите. Социалният работник периодично ще актуализира информацията за потребностите на всеки потребител и ще се изготвя актуализирани социални оценки на потребностите. Ще извършва планиране на необходимостта от почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Здравният работник и рехабилитаторът ще предоставят почасови здравни и рехабилитационни услуги в Центъра и в домашна среда. 13 800.00 44 924.44
Социална оценка на потребностите на кандидат – потребителите: Целта на дейността е прилагане на индивидуален подход при предоставяне на интегрираните услуги на потребителите. Оценката на индивидуалните комплексни потребности на кандидат-потребителите е особено важна за гарантирането на иновативния интегриран подход при предоставянето на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Дейността ще се осъществи чрез анкетиране в дома, комплексно идентифициране на нуждите и проблемите на представителите на целевата група, изготвяне на индивидуална социална оценка на всеки кандидат - потребител от специалист "Социални дейности" и конкретизиране необходимостта и вида на почасовите услуги. Изготвянето ще се извършва в началото и при постъпване на нови заявления от кандидат-потребители през периода до 17-ти месец на изпълнение на проекта. Ще се изготвят социални оценки на потребностите на потребителите, ползващи услугата "Личен асистент" по процедура "Нови алтернативи" , подали заявления за продължаване на услугата по настоящия проект. Изготвянето на социалните оценки на потребностите ще се извърши от външни експерти, притежаващи необходимата квалификация и опит, наети от община Дряново. 2 800.00 2 625.00
Обучение на персонала: С настоящата дейност се цели придобиване и надграждане на уменията на личните асистенти, социалните асистенти, домашните помощници и екипа на Центъра. Осигуряването на достъп и предоставянето на качествени интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите изисква те да се извършват от обучен и квалифициран персонал на Центъра. Обучението ще е насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на познанията и практическите умения на персонала за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за осигуряване на качествена и адекватна грижа за хората с увреждания и възрастните хора. При обучението ще бъде прилаган интерактивен подход, включващ теоретични познания и практически умения. Обучителният процес ще е ориентиран към запознаването на участниците в него с добри практики от нашия и чуждестранен опит. Предвижда се провеждане на въвеждащо обучение в 1 модул от 3 дни за запознаване с философията, целите и обхвата на услугите, с организацията на работа, функциите, отговорностите и задълженията на всеки един от персонала, не преминали до момента обучение през 2-ри проектен месец. Надграждащото обучение ще се проведе през 6-ти и 10-ми месец след стартиране предоставянето на почасовите услуги – 2 модула по 2 дни с всички назначени в Центъра и има за цел надграждане на придобитите професионални умения и знания за развитие на екипни принципи на работа. Надграждащото обучение включва запознаване с добри практики при интегриран подход на предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 1 890.00 1 680.00
Разработване на Методология за дейността на Центъра : Гарантирането на високо качество и мултидисциплинарен подход при предоставянето на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда изисква да се разработят детайлни правила и изисквания за целия комплекс от услуги. Важно условие, гарантиращо качеството на почасовите услуги, е прилагането на интегрирания подход при предоставянето им. Разработването на Методология за дейността на Центъра ще спомогне всички специалисти, включени в екипа, да разгърнат своите компетентности и да задоволяват максимално потребностите от социални, здравни, рехабилитационни и други услуги. Предвижда се разработване от експерти, външни за Общината, на Методология за дейността на Центъра за интегрирани услуги за социално включване в общността или в домашна среда. В Методологията ще се разпишат правила и процедури, взаимоотношения и интегритет при предоставянето на различните видове услуги - социални, здравни, рехабилитационни и други. 2 550.00 2 550.00
Предоставяне на почасови интегрирани услуги: Осигуряването на достъп до интегрирани услуги, според специфичните нужди на всеки отделен потребител ще се осъществи чрез гъвкаво почасово предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда на лица с увреждания, техните семейства и възрастни хора над 65 години с органичения или в невъзможност за самообслужване в община Дряново. Дейността ще се реализира в продължение на 18 месеца и стартира от трети проектен месец. Предоставянето на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, съобразно индивидуалните потребности на потребителите, осигуряващи интегриран достъп до здравни, социални и други услуги ще се осъществява от минимум 15 лични асистенти, 8 социални асистенти и 9 домашни помощници. Тяхна проектна численост е съобразена с предварително проучване на нуждите от почасови услуги направено от община Дряново, а почасовата им заетост ще бъде съобразена с конкретните потребности.На същите ще бъде закупено работно облекло и обувки и ще бъде заплащан транспорта в случаите, когато обслужват лица, живущи в населените места на общината, при ползване на най-икономичен маршрут. За осигуряването на здравните услуги е необходимо закупуването на апарат за измерване на кръвно налягане, апарат за измерване на кръвна захар и други приспособления за двигателна рехабилитация. Организационно техническото и документално обезпечаване дейността на Центъра предполага и осигуряването на материали и консумативи - папки, хартия, тонери, дневници и други. 427 970.00 394 367.59
Супервизия и психологическо консултиране на персонала: Предоставянето на професионална подкрепа на персонала при трудни и специфични ситуации в работата с целевата група - хора с увреждания, техните семейства и възрастни хора е особено важно за предотвратяване на случаи на емоционално прегаряне. Дейностите по осъществяване на лична помощ, по оказване на подкрепа, съдействие и придружаване за социално включване в общността и по извършване на комунално-битовите услуги на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията като форма на планирана помощ и подкрепа ще се предоставя от експерти, външни за общината, притежаващи професия и опит, и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижа на потребителите и избягране на професионално прегаряне. Подобряването на работната ситуация ще способства за професионалното развитие на персонала, включително и личностно развитие, оптимизация на организацията на работа, повишаване на специфичната компетентност в социалната работа. Дейноста включва: - Провеждане на групови и индивидуални супервизии на персонала - Подкрепа за изграждане и функциониране на екипа на Центъра за интегрирани на услуги - Подкрепа на персонала при изработване на актуализирани оценки на потребностите на обслужваните лица за периода на предоставяне на почасовите услуги - Психологическо консултиране на персонала при възникнали кризисни ситуации. 6 000.00 4 303.00
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услуги: Дейността предвижда индивидуални срещи с всички потребители на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда с външни експерти. Мотивационната и психологическа подкрепа ще се осъществява в зависимост от индивидуалността на конкретния потребител и оценката на неговите нужди. За хората с увреждания в трудоспособна възраст се предвижда подкрепата да доведе до подобряване на възможностите за намиране на подходяща работа, създаване и поддържане на приятелски контакти, формиране на социална мрежа. При тези потребители подкрепата ще е насочена към максимално използване на асистентските услуги за социално включване и активен живот. При възрастните хора над 65 години се предвижда мотивационната и психологическа подкрепа да е в посока използване на асистентските услуги за максимално поддържане и съхранение на обичайния начин на живот, в случаите когато той е променен поради здравословни или възрастови проблеми. Дейността ще е насочена към поддържане и продължаване на приятелски и роднински връзки, преодоляване на ситуации, свързани с траур и загуба, намиране на смисъл в ежедневните занимания. 5 500.00 5 482.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).