Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The Ideas in Action project is a tool to help people who have their own dreams and ideas for their own business. The Global Entrepreneurship Monitor (GEM) monitoring report for 2015 notes that only 3.5% of Bulgarians are engaged in entrepreneurship, and that much of these initiatives prove to be successful and become a stable business. The survey also states that the reason for the low entrepreneurial activity among Bulgarians is the lack of adequate education and state support, but the advantage is the accessible physical infrastructure and services.
The goal of the Ideas in Action project is to know the environment and the factors that affect the business locally to help potential entrepreneurs get the necessary professional support to implement their ideas in practice. In the "Ideas in Action" project, professional support will be implemented in line with the EU Action Plan "Entrepreneurship Action Plan 2020" (COM (2012) 795 final) by implementing the measures of each of the three pillars of the Plan, Namely: - motivation and training for entrepreneurship to acquire business skills, key business competencies and business mindset, - adequate counseling for the viability of ideas, informing about access to financial resources for starting and developing their own business in the first Moments of essence faced in the company and the practical steps and legal requirements for the implementation of business - providing support for starting a real business and finding appropriate sources of funding, access to services and mentoring for business development through the implementation of ideas in practice.
The project will be implemented in all 5 regions of the South-West region: Sofia-city, Sofia region, Pernik, Kyustendil and Blagoevgrad.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Мотивирането и информирането на участниците в проекта е първа, основополагаща стъпка към развитието на частното предприемачество. В дейността ще бъдат включени всички участници в проекта - 50 броя, тъй като всички представители на целевите групи могат да има дефицит на мотивация и да нямат необходимата информация и професионална ориентация към инициативи за предприемачество. Участниците ще бъдат набрани чрез обяви в местния печат, информационни срещи, социални мрежи и чрез съдействията на бюрата по труда в градовете, определени за извършване на дейностите. Планира се за всяка една от петте области, определени за извършване на дейностите по проекта да се включат по 10 участника.При наличие на повече кандидати от допустимите по проекта с приоритет ще се включват кандидати с изявен потенциал и желание за развитие на собствен бизнес, което ще бъде определено с входяща анкета. Мотивирането е процесът при който се преодоляват стереотипи, страхове от новото и неизвестното, придобиване на увереност. Различните индивиди се нуждаят от различни подходи при мотивирането. За едни е нужна една крачка, за да се решат на кардинална промяна. С други е необходимо да се работи усилено и методично, за да бъдат постигнати положителни резултати. И в двата случая мотивирането трябва да доведе до един резултат - осъзната готовност за развитие на собствен бизнес. Затова самото действие по мотивиране е специфично ориентирано към различните индивиди. Затова преди започване на действията по мотивиране всеки кандидат ще бъде анкетиран, за да бъдат определени интересите му на входа на операцията. Дейността по мотивиране ще се провежда в два подхода: индивидуално и групово мотивиране. За групово мотивиране, кандидатите ще се подбират според интересите им, определени при анкетирането. Груповото мотивиране на хора с еднакви интереси подсилва самия интерес и осигурява възможност за обмяна на опит, което допринася за развитие на идеята. При груповото мотивиране ще се използват различни техники и методи за въздействие на групата за преодоляване на стереотипи, страхове от новото и неизвестното, придобиване на увереност и желание към самоосъвършенстване. При груповото мотивиране ще се наблегне на широкото използване на ролеви игри, които ще симулират активно дейности за фокусиране и обосноваване на идеи, дейности по стартиране и реализиране на собствен бизнес и др. При индивидуалното мотивиране ще се наблегне на индивидуалните психо-емоционални и личностни потребности от мотивиране за развитие на бизнес. Тук подходите ще са различни за всеки един от участниците. Всички участници ще се включат в групово мотивиране и в индивидуално мотивиране. Информирането и професионалното ориентиране към инициативи за предприемачество е дейност за подпомагане на мотивираните лица да получат изчерпателна информация, за факторите, които ще въздействат на бизнеса им. Информацията, която ще получи всеки участник в проекта е преди всичко свързана с изискванията за упражняване на дадена професия, както и за развитието на отделните професии и браншове. Това ще помогне на кандидатите да осмислят избора си, и ако се наложи да направят нов, свързан с професия, която е по-подходяща за развитието на бизнеса. Общия размер на разходите по дейност 1 "Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество" са в размер на 10% от общите допустими разходи по проекта. В дейността ще се включат всички участници в проекта. 10 250.00 11 131.70
Обучение по предприемачество: Изпълнение на Дейност 2 "Обучение по предприемачество" ще осигури за участниците подходящи специализирани модули за придобиване на управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идея и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Инициативността и предприемчивостта са умения, които помагат на хората да превръщат идеите в действия. То включва в себе си креативността, иновативността и поемането на риск, както и умението да планираш и управляваш проекти, за да постигнеш поставените цели. Индивидът осъзнава контекста на своята работа и успява да „сграбчи” възможностите, които се появяват. То е основата за придобиване на по-специфични умения и познания, необходими на онези, които създават или допринасят към социалните или търговските дейности. То включва в себе си и разбиране на етичните ценности и доброто управление. Изучаването на предприемачество ще помогне на участниците да станат както предприемачи, така и отлични професионалисти, работещи в различни сфери на частния и публичния сектор. Качествата, които те ще изградят ще са еднакво ценни във всяко поприще. Благодарение на контактите с реалния бизнес по време на обучението, участниците на финала ще са по- подготвени за пазара на труда. За успешното изпълнение на дейността е разработена специализирана програма "Идеи в действие". Тя е разработена по ключова компетентност Ключова компетентност 7 "Инициативност и предприемачество". Програмата е с обща продължителност от 120 учебни часа и включва следните модула за обучение: 1. Вие като предприемач. 2. Бизнес идея. 3. Бизнес план. 4. Маркетинг. 5. Форми на търговски дейност. 6. Патенти и търговски марки. 7.Финансово планиране. 8. Капитал и видове източници. 9. Персонал. 10. Застраховка. 11. Предприемачество в условията на Европейския съюз. 12. Иновации в предприятието. 13. Подготовка на индивидуален бизнес план. 14. Стартиране на бизнеса. В обучението ще се включат всички участници, преминали успешно през дейност 1, и изявили желание да се включат в дейност 2. На мястото на отказалите се участници, ще бъдат включени нови, които директно ще се включат в дейност 2, но ще преминат през предварителна селекция. На участниците, които ще бъдат включени в дейностите 2 ще се състави индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Общата продължителност на 1 обучение ще е в рамките на 120 учебни часа, които ще бъдат разпределени в 14 модула. Модулния принцип на програмата ще даде възможност участниците сами да избират в кой от модулите да се включат или кой от модулите да повторят. Всеки един от участниците ще има право да се обучи в рамките на 120 учебни часа, като изборът на модулите ще е съобразен с индивидуалния план за подкрепа, който ще може в хода на участието да се актуализира. Например ако един от участниците е специалист по застраховане, може да пропусне модулът "Застраховка" и да повтори модул свързан с личните дефицити. 53 255.29 57 909.85
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност дейности за подкрепа: След преминаване на участниците през дейност 1 и дейност 2, същите ще имат възможността да се ползват специализирани консултантски услуги. В случай на отпадане на представители от целевите групи, на тяхно място своевременно след подбор ще се включват кандидати от същите целеви групи, достатъчно мотивирани, информирани и запознати с материята за започване на собствен бизнес. В изпълнение на тази дейност за минимум 50 участника, от тях минимум 40 безработни и неактивни и минимум 10 заети ще бъдат включени в специализирани консултации в т.ч.: 1. Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; 2. Преценка на жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат - предприемачите; 3. Консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, включително за създаване на бизнес контакти; 4. Подпомагане на участниците за достъп до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; 5. Подготовка на бизнес планове за участниците; 6. Консултации и насочване на участниците за кандидатстване за финансиране на дейността от наличните финансови източници, в това число чрез финансови инструменти по ОП РЧР; 7. Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ. Консултантските услуги ще се провеждат по два начина: като индивидуални консултации и като групови консултации. Участниците в проекта ще могат да избират кой тип консултации да посещават в зависимост от свободното време и проблематиката за която е необходима консултацията. Консултациите ще се провеждат по предварително разработен график с предварително обявена тематика на консултацията. Записването ще е предварително, така че да е планиран предварително индивидуалния или групов характер на консултацията. Общата продължителност на консултациите за всеки отделен участник в проекта не може да надвишава 40 часа. Участниците предварително ще бъдат запознати с това условие и ще могат предварително да планират участието си в необходимите консултации. За всеки участник ще бъде съставен индивидуален план за подкрепа, в който ще бъдат заложени темите и времето за консултации, който може да се актуализира в хода на изпълнение на дейността в случай на необходимост. Планът за всеки отделен участник задължително ще включва и насочва към конкретна финансираща програма към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие, в това число и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които ще бъдат задължително посочени в плана, в случай че са подходящи за конкретната дейност. Консултациите ще се провеждат в нарочно наети за целта зали, в градовете от петте области на Югозападен регион. Консултациите ще се провеждат от високо квалифицирани консултанти- професионалисти в своята област: юристи, финансисти, счетоводители, икономисти и др. Участие в консултирането ще се осъществява по предварително обявен график и място за провеждане на консултациите, като в графика ще бъдат разписани датите и часовете за провеждане на индивидуални и групови консултации, както и темите за обсъждане. При записването на участниците по график за дадена консултация ще е ясно предварително в какъв вид консултация ще участва бенефициента, на коя дата и в кой времеви интервал от деня, за какъв период от време. Отчитането на консултациите ще става с отчет на проведена консултация, в който ще са описани: дата, място, време, брой часове, тема. В отчета участниците в консултациите ще удостоверяват проведената консултантска услуга с подписите си. 40 124.71 44 808.15

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).