Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 535 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project is directed at creating an integration educational mechanism in the educational institutions, ones who works with students in multicultural setting.  With the implementation of this project proposal will be managed methodical upgrade, innovation and stability, for which the inclusion of all partners is a precondition.  The project is aimed at meeting the identified needs of children and students from the region - education, lack of equal access, based on imposed segregationist attitudes. This precondition and setting demands a change in the thinking as for the educators for creating a more open awareness for the real public environment 
with the construction of desegregation mechanism. The project includes 215 students from four schools in the municipality of Ivailovgrad. It includes work with teachers, parents and students, in danger to be excluded for educational problems, is a necessarily for the successful end of those students in the community. Upgrading the educational methodology or a change of the methods is a must be, as well as transition to interactive forms of education, for the aim of more access and  assimilation of the learning material. 
Planned activities in the project are focused entirely on increasing the level of proficiency in Bulgarian language, introducing interactive teaching methods reintegration of students who have left education and extracurricular activities through which to trigger interest among children to regularly attend classes or return to the education system.
The project partners are:
Com.center "Probuda 1914" - Ivaylovgrad
Municipality of Ivaylovgrad
Sec.school „Hr.Botev” – Ivaylovgrad
Prim.school“S.sv.Kiril i Metody“ Belopoltsi vil.
Prim.school“S.sv.Kiril i Metody“  - Jellezino vil.
Prim.school“S.sv.Kiril i Metody“  - Svirachi vil.
Result: A total of 215 students from ethnic minorities has involved in.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за организация и управление на проекта: По Дейност 1 се предвижда назначаване на екип за организация и управление на проекта за целия период на изпълнението му., който да се грижи за навременното изпълнение на проекта, финансовите отчети, съпътстващи изпълнението, организация на процедурите по ЗОП, изпълнение на дейностите по график и т.н. Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и има за цел да се гарантира качествено изпълнение на дейностите и ефикасно и ефективно управление на разходите по бюджет, посредством правилно управление на процесите по планиране, реализация, отчетност и контрол. В дейноститта се включва екипа за управление, състоящ се от Ръководител , Координатор, Счетоводител, Експерт по ЗОП и Технически сътрудник, с разписани детайлни квалификация и отговорности. Дейността включва следните стъпки: Стъпка 1. Сформиране на екип, материално обезпечаване, организация и планиране на дейностите, включваща: - издаване на заповед и сключване на допълнителни споразумения/договори с екипа за управление, включително и определяне на детайлни характеристики за позицията/длъжността; - график за провеждане на избор на изпълнители по отделните дейности, съгласно ЗОП и тяхното възлагане; - актуализиране на графика за провеждане на дейностите (при нужда); - материално обезпечаване на екипа, посредством осигуряване на офис, 5 работни места, телефон/интернет свързаност/, копирна и принтерна техника и доставка на канцеларски материали и консумативи. Стъпка 2. Провеждане на дейностите и мониторинг на изпълнението, включително: - подготвяне на план за вътрешен мониторинг, включващ всички проектни дейности; - изпълнение на планираните дейности, съгласно индикативен график, сключени договори/възложени дейности/ с изпълнители; определяне на конкретен график за всяка една дейност; - провеждане на перманентен вътрешен мониторинг на всички дейности, включително спазването на общите условия на договора за безвъзмездна помощ; - участие в упражняването на външен мониторинг на изпълнението от стран ана ДО или друг компетентен орган. Стъпка 3. Отчет и оценка на изпълнението на проекта: - изготвяне на отчет (доклад) за всяка една дейност от изпълнителя; документиране и съхранение на записите от дейността; - изготвяне на междинни и финален (краен) технически и финансов отчети (доклади) по проекта, включително и утвърдени статистически форми; - изготвяне на искане за възстановяване на изразходени средства по проекта и предоставянето им на ДО; - отчети справки за вътрешни нужди на управлението на проекта (Кмет/Зам.Кмет). - вътрешната оценка за изпълнението на проекта, която ще обхваща както индикаторите за изпълнение , така и сериозността на срещаните проблеми, ефекта от цялостното изпълнение на проекта върху развитието на Общината (по основни показатели за заетост, сектор благоустройство/озеленяване и общ имидж). Оперативното изпълнение на дейността е изключително в рамките на екипа за управление , под контрола на Кмет/ЗамКмет. Тяхна е и отговорността за общата вътрешна оценка за изпълнението на проекта, като ще се състави детайлен план за вътрешен мониторинг, като част от планирането, организацията, мениджмънта и цялостното изпълнение на проекта, чийто планови показатели ще бъдат съпоставени с фактическите такива, следствие от реалното изпълнение. За целите на мониторинга, ще се провеждат регулярни срещи на место, за сравнение на планираните в логическата рамка цели и индикатори, нивото на постигането им и рисковете които възникват. Междинния отчет за изпълнение на планираните резултати ще бъде основен източник за отчет, анализ и самооценка. За нуждите на екипа за управление ще се осигури следното материално обезпечаване: осигуряване на офис, 5 работни места, телефон/интернет свързаност/, копирна техника и доставка на канцеларски материали и консумативи. 45 500.00 41 032.05
Дейности по информация и публичност: Целта на дейността е да се информира обществеността за целите и дейностите по проекта и ролята на ЕС , Националния бюджет и ОП "НОИР 2014-2020" за предоставяне на финансовата помощ за неговата реализация. Дейността включва дейности в следната последователност: Стъпка 1. Избор на изпълнител без провеждане на процедура по ЗОП за услуга по "Публичност", включваща: 1.Изработка и поставяне на плакат за визуализация и публичност - 2 броя. Плакатите за визуализация ще съдържат логото на ОП «НОИР» и всички необходими обозначения и ще са изработени с твърда основа. Те са са предназначени за офиса по проекта и залата, в които ще се осъществяват обучението. Плакатът следва да съдържа следната текстова u визуална информация: - емблемата на ЕС u упоменаването „Европейски съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 , със съответното наименование на финансиращата програма; - наименованието на проекта u главната му цел; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представен в български лева; - начална u крайна дата на изпълнение на проекта. 2.Провеждане на откриваща и закриваща пресконференция - за минимум 20 лица представитлеи на местната общественост и медии. На всички участници ще бъдат раздадени информационни материали. Предвижда се кафе пауза и зареждане с бутилки минерална вода. 3.Публикации в интернет издания - 4 бр. ( в интернет издание)Те са предназначени за информиране за старта на проекта, обявите за търсене на неактивни лица и за края на проектните дейности. Първите публикации трябва да съдържат подробна информация за одобрения за финансиране проект , като планираме да бъде направена в рамките на 10 дни от датата на възлагане на дейността по "Публичност и визуализация" . включва: - емблемата на ЕС; - упоменаването "Европейския съюз"; - наименованието на фонда - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; - наименование на проекта; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представени в български лева. 4.Отпечатване на 600 броя брошури, с информация за провежданите дейности по проекта. - При стартирането на проекта ще бъдат изработени и отпечатани брошури, които ще съдържат кратка информация за целите, дейностите по проекта и очакваните резултати. Те ще бъдат с технически параметри - А4, двустранни, цветни, гланц, двустранни, минимум 80 г./м3 Брошурите ще бъдат разпространявани сред обществеността, с оглед популяризиране на настоящия проект, както и разпространение на идеята на проекта, която може да се приложи във всякакви организации, независимо от бранша и големината на организацията. съдържат: - емблемата на ЕС; - упоменаването „Европейския съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - ОП РЧР; - наименованието на проекта; - адреса на Едuннuя информационен портал. Стъпка 2. Провеждане на същинските дейности по "Публичност ". Всички дейности трябва да се изпълнят в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г по утвърден график. 4 620.00 2 280.00
Допълнително обучение по български език за ученици: Допълнителното обучение по български език е необходимо и най-важно условие за процеса на образователна интеграция на българските ученици. То обуславя повишаване нивото на владеене на български език на учениците, още в училищното образование. Създаване на предпоставки за успешна социализация на децата и младите хора от етническите малцинства, както и утвърждаването в училище на атмосфера за междукултурно опознаване, сътрудничество и сближаване и за повишаване на междукултурната диалогичност в мултиетничната училищна среда е неизменна част от интеграционната политика. Проектната дейност ще бъде насочена към решаване на проблема с големия брой отсъствия, ниския успех в училище, относително малкия процент ученици от етническите малцинства, продължаващи своето образование в средни училища, липсата на професионални компетентности у педагозите за работа в мултикултурна среда, трудностите на ученици от малцинствата за бъдеща реализация на пазара на труда. Чрез изпълнението на тази дейност ще се подобрят липсващите необходими условия за получаване на качествено образование по български език в малките селски училища, характерни за редица общини със смесено по своя етнически и религиозен състав население. За целта ще се проведе задълбочено проучване за реалните нужди на учениците от малцинствата от допълнителни часове по Български език, като външна услуга с директно договаряне по ЗОП, както и най-подходящата форма за това. Ще се изготвят примерни учебни планове, както и препоръки за учебни материали , пособия и методи на преподаване, които ще бъдат включени в доклада от дейността. Компетентности, които се цели да се развият посредством тази дейност: Лингво-комуникативни компетентности - умения у учащите да общуват на български език; да разбират, обобщават и интерпретират информация на този език. Социо-културни компетентности – умения за придобиване на познания от географско, историческо и житейско естество. Способност на учащия се да се научи самостоятелно да учи – овладяване на техника за самостоятелно учене. Способност на учащия се да се развива като личност – бързо да се ориентира в съответните ситуации, да вземат решения, да пренасят заученото в нов контекст. Приложение на знанията в езиковата практика: Усъвършенстване способността да разказват, описват, разсъждават; Развитие на наблюдателността, въображението, логическото мислене; Добиване на умения за четене с разбиране, мнения по зададените казуси; Създаване на интерес и приобщаване на малкия читател към книгата. Постигането на целите е не само чрез натрупаните езикови знания, но и чрез активиране на жизнения опит и творческите способности на учениците. Така без напрежение, неусетно чрез играта да овладеят книжовната норма на българския език. Игрите са реална предпоставка за развитие на говорните умения и навици. Чрез тях се разчупва шаблонът, учениците се освобождават от задръжки, страх, притеснение. Те трябва да имат увлекателен характер. Чрез въвеждане на игрови елементи скучните упражнения се превръщат в приятно занимание. Методически обсъждания и споделяне на опит Тези обсъждания се провеждат паралелно с педагогическия съвет с цел опитът на учителите, ангажирани по проектните дейности, да бъде представен на другите учители. Обсъждат се методиката на преподаване в занятията; резултатите, които се постигат и проблеми с които се срещат бенефициентите по проекта. СОУ „Христо Ботев” – гр. Ивайловград - 20 ученици, 2 групи, 2 преподаватели по 128 уч.часа по 2 уч.години ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ - Железино - 44 ученика, 4 групи, 4 преподаватели по 32 уч.часа по 2 уч.години ОУ ,,Св. св. Кирил и Методий”, с. Свирачи - 15 ученика, 3 групи , 3 преподаватели по 32 уч.часа по 2 уч.години ОУ“Св.св.Кирил и Методий“с.Белополци - 95 ученика, 6 групи, 6 преподаватели по БЕЛ/начални учители, по 68 уч. по 2 уч.години . За оценка на ефекта от проведения допълнителен курс, ще се проведат входящи и изходящи тестове на включените в дейността ученици. 28 471.68 32 285.66
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици и напреднали ученици: Допълнителните занимания със застрашени от отпадане ученици са много важна дейност в този проект. Дейностите по интереси за учениците предизвикват допълнителен интерес и желание за образоване и усъвършенстване. Тяхната роля е да доведат процеса на задължително и допълнително обучение по учебен план до пълна завършеност. Чрез стимулиране интереса на детето да посещава различни форми на извънкласна дейност, то заражда любов към образованието, тъй като именно в тези часове, то усвоява неусетно знания, които може да приложи в редовната си форма на обучение. По този начин ще се постигне една от целите на този проект, а именно да се създадат механизми и добри практики, които да приобщят всички деца към цялостния учебен процес и подобрявайки го, да направи училището привлекателно за младите хора. Тази Дейност ще се реализира от ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ - Железино , където ще бъдат включени в занимания 12 ученици в 1 група, 1 преподавател по 64 часа (по 2 часа седмично) по 2 уч.години., както и част от техните родители. Успоредно с това ще се наблегне и на по-напредналите ученици в това да имат стимул и възможност за допълнителнор азвитие на техните умения и знания. Основни фактори, съпъстващи риска от отпадане от образователната система, могат да бъдат: • Недостатъчно грижи и заинтересованост от страна на родителите • Липса на ефективни санкции за родителите • Нисък жизнен стандарт на част от населението • Проблеми в семействата, водещи до отпадане на деца от училище • Липса на финасови възможности за подкрепа на застрашени от отпадане деца • Негативно влияние на приятелската среда, на „улицата” • Липса на подкрепяща среда около училището • Миграционни процеси, честа смяна на местоживеенето Рискова група: Ученици от I до VII клас, които са застрашени от отпадане по различни причини – за които съществува обективен риск от социално изключване и липсват форми за социална подкрепа; В по-общ смисъл целевата група включва всички ученици от училището като смисъл на превенция Цел на дейността: Създаване на подкрепяща среда за учениците в училище Подцели: Изграждане на мотивация за посещение на училище и участие в живота на училищната общност Индикатор за постигане – неизвинени и извинени отсъствия (намаляване) Създаване на положителни нагласи към учебния процес Индикатор за постигане – успеха на застрашените ученици Използвани методи: провеждане на мотивационно обучение за учениците, включително за засилване на интереса им за посещаване на учлище. Включването им в интересни занимания и дейности. Прилагане на нови подходи в работата с родителите – алтернативни родителски срещи, активно включване в общи дейности, родителите- партньори на училището; работа на училищното настоятелство с родители на застрашени от отпадане деца В тази дейност се предвижда участие на едно училище, партньор по настоящото проектно предложение, както следва: Успоредно с това ще се проведат занимания с напреднали ученици с цел доразвиването на техните умения и заложби, със занимания невключени в основния учебен процес. В заниманията по интереси ще бъдат включени 12 деца, застрашени от отпадане, които чрез допълнителни занимания да проявят интерес към училището. Дейностите ще бъдат снабдени с необходимото им оборудване и консумативи, описани в плана за доставки. За всяко едно занимание се предвижда преподавател/учител, който да подпомага учениците по-лесно да се социализират в среда различна от ежедневието в училище. Допълнително ще бъде проведена индивидуална работа (срещи) с родители на ученици от малцинства за продължаване на образование след 7 клас, вкл.в професионални паралелки. С цел усливане на ефекта в дейността , в работата с учениците и техните родители ще се включат и двама външни експерти : по образователни дейности и психолог Успоредно с тези занимания за застрашени от отпадане лица, ще бъдат проведени допълнителни дейности за напреднали ученици, с цел даване на възможност за развитие на индивидуалните им качества. 31 192.00 19 757.55
Подобряване на образователната среда в училищата, където да се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства: Подобряване на образователната среда в училищата е много важна част за успешна реализация на този проект. Това е нишката, която свързва реинтеграционния процес с начина и методите за лесна усвояемост на материала, а също така и да направи училището по-привлекателно за все повече ученици, отпаднали или застрашени от отпадане. Метода на интегрирано обучение между деца от етническите малцинства и такива от други групи е изключително подходящ, тъй като в този реален сблъсък се вижда разликата, която с подобряване на комуникативните способности, правоговорни и правописни, както и с придобиване на технологични знания, може да бъде лесно намалена. В тази среда приспособяването от едни условия към други е изключително лесно. От друга гледна точка, усвояването на знания по български език и предмети, също е по-бързо и и качествено. Зрителната и слухова памет у децата е много развита. По този начин ще се получи хомогенност между усвояване на знания и придобиване на социални компетенции. Допълнителното обучение по български език ще се извършва и чрез интерактивни методи, заложени в тази дейност. Чрез тази дейност ще се постигнат част от заложените специфични цели в проекта, съобразени със съответните нормативни документи на общинско и национално ниво, а именно усъвършенстване на образователните условия за качествено образование и преподаване в интерактивна образователна среда, повишаване нивото на владеене на български език сред учениците, чрез разработване на специален модул за лесна усвояемост на материала. Кръжоци: ОУ“Св.св.Кирил и Методий“с.Белополци Спортен клуб-20 ученика Училище ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ - Железино Школа – кръжок по ИТ-12 ученика „Ателие на художника“-8 ученика НЧ Пробуда - Ивайловград Клуб по "Театрално изкуство"-12 ученика Клуб "Млад библиотекар"-12 ученика Клуб "Танци"-12 ученика Клуб " Приложни изкуства"-12 ученика Спортен клуб-12 ученика ОУ ,,Св. св. Кирил и Методий”, с. Свирачи Кръжок ,,Приятели на гората”-6 ученика Спортен клуб-6 ученика СОУ „Христо Ботев” – гр. Ивайловград Клуб "Заедно можем"-20 ученика Природата и ние-20 ученика Компютърни умения-20 ученика Журналист-20 ученика Всички учебни часове по кръжоци са посочени за 1 учебна година, като в рамките на проекта те ще бъдат проведени общо в два годишни цикъла. Провеждане на двудневен летен лагер за 100 участника. 179 099.59 225 572.03
Насърчаване участието на родителите в образователния процес: За голямо съжаление най-малко внимание се обръща на участието на родителите в образователния процес, а в училище няма адекватни структури и практики, които да насърчават тяхното включване. Редица изследвания са доказали, че родителите са ключов фактор за успеха на учениците. Колкото повече родители са ангажирани с образованието, толкова повече те ще могат да „оказват натиск” към отговорните лица там, където е нужно - от ниво класна стая, през ниво училищни политики, до ниво държавна политика. Тази дейност е насочена именно към преодоляване на този проблем и по-активно включване на родителите в образователния процес. Чрез допълнителни кръгли маси, открити уроци и мероприятия на открито. Много важно е обсъждане на темата за толерантността и насърчаването на родителите за участие в учебния процес. 11 880.00 15 811.38
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Тази дейност ще бъде изпълнявана от всички партньори . Тя е насочена към обучение в дух на толерантност и недискриминация в училищата, чрез съхраняване и развиване на културната идентичност на 76 ученици от етническите малцинства община Ивайловград. Дейността ще бъде изпълнена посредством организиране на следните поддейности: Библиотека и Кръжок за развитие на речта - тези две са с образователна насоченост. Театрално майсторство, Модерни танци, Български танци и песни, Турски народни танци и песни - с културна насоченост. Дейностите са разделени, тъй като образователните ще бъдат в подкрепа на допълнителното обучение по български език, а културните - да се съхрани културната идентичност у децата, както и да се развие тяхната ценностна система по-широко скроена и сърцата, с липса на дискриминационни нагласи. Тук е много важен моментът на десегрегация - независимо от пол и етническа или социална принадлежност, учениците да развият своята културна идентичност. Всичко научено и създадено ще има възможност да се представи пред публика на организираните Фестивал "Фолклор и традиции"и Конкурс "Моят Роден край" провеждани. Кръжоци: ОУ“Св.св.Кирил и Методий“с.Белополци Клуб "Фолклор, традиции и танци"-18 ученика Клуб "Роден край"-17 ученика Училище ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ - Железино Клуб „Млад краевед“;-8 ученика Кръжок „Народно творчество“-10 ученика Група за автентичен фолклор-12 ученика НЧ Пробуда - Ивайловград Клуб "Фолклор и традиции"-12 ученика Клуб "Роден край"-12 ученика ОУ ,,Св. св. Кирил и Методий”, с. Свирачи ,,Бит и култура на с. Свирачи-6 ученика Клуб "Роден край"-6 ученика СОУ „Христо Ботев” – гр. Ивайловград Обичаи традиции-20 ученика Всички учебни часове по кръжоци са посочени за 1 учебна година, като в рамките на проекта те ще бъдат проведени общо в два годишни цикъла. Провеждане на Фестивал "Фолклор и традиции" за 120 участника /танци, песни, традиционни обичаи/ Провеждане на на Конкурс "Моят Роден край" за 120 участника, в различни теми - изобразително изкуство, литература, история, бит, култура и природа. Възнагражденията на учителите са за сметка на всеки партньор, а външните услуги и доставки за сметка на кандидата. 162 117.43 45 403.81
Разработване и приемане на общински годишни планове за действие.: Община ивайловград към момента няма приета общинска програма за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. В тази връзка се предвижда изработването й, в хода на изпъление на проекта . По този начин ще бъде постигнато съотвествие между индикатори по проекта с (целите на) на годишен план или програма, за всяка година от изпълнението на проекта (2017 и 2018г.) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).