Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal of Assarel-Medet JSC aims at improving the occupational conditions at the company through delivering lightning protection equipment for 5 industrial subsites, building an air conditioning facility in premises with electric systems for 2 subsites, differentiating a dust collecting system at the Research laboratory of the applicant and placing 6 mobile  amenity modules for short relaxation of the employees. The project activities implementation will contribute to achieving a higher occupational safety level  at the company by mitigating fire and explosion  hazard (by purchasing lightning conductors and stands for them), improve microclimate conditions (by installing the air conditioning facilities), ensure normal industrial dust levels in the laboratory premises at the company  (by building the dust collecting system)  and will provide social benefits for its employees (by delivering the mobile  amenity modules).  Meanwhile,  the measures planned to be implemented are focused on applying the environmental protection policy and climate change and resource efficiency policy  since they will improve the environmental status of the industrial sites region.  
The activities which are to be performed under the project are “Team forming, project organization and management”, “Contractor selection for the project activities”, “Delivery of 6 mobile  amenity modules for short relaxation of the employees”, “Building  air conditioning facilities to ensure favorable microclimate”, “Building a dust collecting system in the Research Laboratory Premises”, “Project visualization and publicity”.   
The target groups under the project are the technological and operational personnel of Assarel-Medet JSC  who will benefit  directly from the occupational conditions improvement at the company. The total number of employees which the project will encompass is  1,052 persons, 181 among whom are older than  54 years as of the application date.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип, организация и управление на проекта: Дейността преминава през 2 етапа: първи етап - сформиране на екип и втори етап - организация и управление на проекта. Управление и организация на дейностите за изпълнение на проекта се отнасят към извършването на: - вътрешен мониторинг/наблюдение на изпълнение на дейностите по проекта , финансово изпълнение; - процедури при избор на изпълнител за доставка/СМР; - отчитане и изготвяне на доклади; - счетоводно отчитане на направените разходи. Реализирането на тази дейност гарантира постигането на целите и заложените индикатори по проекта. 35 000.00 23 115.32
Избор на изпълнители на дейностите по проекта: Дейността предвижда подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнител съгласно изискванията на ПМС 118 от 20 май 2014 г. с цел гарантиране на прозрачност, справедливост, свободна и лоялна конкуренция при избора на външен изпълнител, при спазване на принципите на икономическа ефективност и добро финансово управление. 0.00 0.00
Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците: Дейността предвижда доставката на 6 броя подвижни битови модули за краткотраен отдих на производствения и технологичен персонал на "Асарел-Медет" АД. Предвидената мярка цели осигуряването на допълнителни социални придобивки на служителите на дружеството-кандидата. Към настоящия момент минно-обогатителният комплекс "Асарел-Медет" АД е разположен на площ от 20 хил. дка и разполага с 270 броя сгради и съоръжения на тази територия, в които работят 1214 души. Много голяма част от работните операции, които се извършват от персонала на дружеството се извършват на открито и са в пряка зависимост от външната температура и климатичните условия на времето. Малка част от промишлените сгради и съоръжения, в които пребивават постоянно или временно служители от технологичния и производствен персонал разполагат с обособени кътове за краткотраен отдих по време на работа или кътове не са климатизирани и оборудвани с необходимия стопански инвентар и обзавеждане за осигуряване на нормални условия на краткотрайна почивка на служителите. Също така голямото разстояние между сградите и съоръженията представлява пречка работниците да използват обособените битови кътове в някои от сградите, тъй като придвижването до тях отнема повече време, отколкото е продължителността на почивката. Поради това много често се наблюдава явлението работниците да не се възползват от регламентирания им краткотраен отдих през установеното работно време поради липсата на осигурени подходящи места и съоръжения, които да бъдат използвани от служителите. Доставката на мобилните битови модули ще осигури социална придобивка за служителите на „Асарел-Медет“ АД под формата на места за краткотраен отдих. Осигуряването на битовите модули като места за краткотраен отдих ще допринесе за спазването на изискванията на ЗБУТ и на Наредба № 7 от 23.09.2009 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работно оборудване. За доставката на 6 броя мобилни битови модули са предвидени разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане, ДНА и стопански инвентар (т. 4.1) в общ размер от 262 752 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 4 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване, доставката, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. Изпълнението на дейността по доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих представлява осигуряването на социална придобивка за заетите лица от Дирекция "Развитие и Логистика ("РиЛ"), Дирекция "Производствено-технически дейности" ("ПТД") и Дирекция "Одит и контрол" ("ОиК") - общо 1052 души, от които 181 души над 54 години. 262 752.00 197 680.00
Доставка на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) за 5 подобекта в предприятието: Дейността предвижда доставката на мълниезащитно оборудване, състоящо се от мълниеприемници и стойки за тях в 5 подобекта на "Асарел-Медет" АД - сграда "Склад за амониева селитра № 2“ (2 броя мълниеприемници и стойки за тях), Мелнично-флотационен цех (4 броя мълниеприемници и стойки за тях), помпени станции "Рудник" - 3 броя (по 1 брой мълниеприемник и стойка за всяка станция). Предвидената мярка цели намаляване риска от пожар и взрив в и около сградите, на които е предвидено поставянето на мълниеприците, което ще повиши безопасността на работа на служителите в тези сгради. Към настоящия момент сградите и самостоятелните съоръжения, собственост на дружеството са общо 270 броя. В периода 2009-2015 г. е подновено мълниезащитното оборудване на 130 сгради. Сградите и съоръжения, които не се използват или за които не е необходимо осигуряването на мълниезащита, са общо 122 броя. Броят на сградите, за които е необходимо доставянето на мълниезащитно оборудване към настоящия момент е 18 броя, от които 9 не са на територията на промишлената площадка на "Асарел-Медет" АД. Поради което към датата на подаване на проектното предложение съществува необходимост от доставката и монтирането на мълниеприемници със стойки на 5 промишлени подобекта на територията на промишлената площадка на "Асарел-Медет" АД. На повечето от тях или няма монтирани мълниеприемници или пък са демонтирани, корозирали и неправилно прикрепени. Доставката и поставянето на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) ще подобри сигурността и безопасността на персонала в сградите, външните съоръжения и откритите пространства около тях и ще намали риска и опасността от пожар и взрив. За доставката на мълниезащитното оборудване са предвидени разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане, ДНА и стопански инвентар (т. 4.1) в размер на 17 248 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 4 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване, доставката, монтажа, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. Изпълнението на дейността по доставка на мълниезащитното оборудване на 5 подобекта на "Асарел-Медет" АД е насочено към повишаване на безопасността на работа е насочена към целевата група от заети лица от Дирекция "Развитие и Логистика ("РиЛ"), Дирекция "Производствено-технически дейности" ("ПТД") и Дирекция "Одит и контрол" ("ОиК") - общо 1052 души, на които работните им задължения и функции включват пребиваване на подобектите, за които е предвидена доставката на мълниезащитното оборудване по тази дейност. 17 248.00 17 248.00
Изграждане на климатични инсталации за осигуряване на благоприятен микроклимат: Дейността предвижда изграждане на климатични инсталации за помещенията с електрически уредби в 2 промишлени подобекта на "Асарел-Медет" АД -Главна понизителна подстанция" и Руднична подстанция". Предвидената мярка цели нормализирането на параметрите на микроклимата в помещенията, които да осигурят оптималните и безопасни условия на труд на работещите в тези обекти. Към настоящия момент в помещенията с електрическите уредби в "Главна понизителна подстанция" и Руднична подстанция" няма функционираща климатична/вентилационна система. В „Главна понизителна подстанция“ също няма реализирана климатизация и в помещенията на електрическата уредба, в която работят на 24-часов режим измерителни трансформатори, реактори и шинопроводи с нормална работна температура 40-60 градуса, са замерени неподходящи за работа температури – 35-45 градуса. При тези условия на микроклимата, не могат да се осигурят необходимите оптимални параметри на работната среда съгласно изискванията на НАРЕДБА № РД‐07‐3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, което води до повишаване на риска от трудови злополуки на работниците, до топлинни удари или прегряване. За изграждането на двете инсталации са предвидени разходи за СМР (посочени в т. 9.1) в размер на 30 000 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 5 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване и материали, доставката, ремонтни дейности, строително-монтажни дейности, пуск, наладка на инсталациите, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. Изпълнението на дейността по изграждане на климатичните инсталации в 2 подобекта на "Асарел-Медет" АД е насочено към подобряване на условията на труд и безопасността на работа на служителите от Дирекциите "РиЛ" и "ПТД", които периодично или постоянно извършват работни дейности в тези обекти - наблюдение, контрол, ремонтни дейности, доставки и монтаж на ново оборудване, строително-монтажни дейности и др. Броят на служителите, формиращи целевата група по тази дейност, е 700 заети лица, от които 134 са над 54 години към датата на подаване на проектното предложение. Изпълнението на дейността по изграждане на климатичните инсталации в 2 подобекта на "Асарел-Медет" АД е насочено към подобряване на условията на труд и безопасността на работа на служителите от Дирекциите "РиЛ" и "ПТД" (с изключение на служителите от цех "Рудник"), които периодично или постоянно извършват работни дейности в тези обекти - наблюдение, контрол, ремонтни дейности, доставки и монтаж на ново оборудване, строително-монтажни дейности и др. Броят на служителите, формиращи целевата група по тази дейност, е 700 заети лица, от които 134 са над 54 години към датата на подаване на проектното предложение. 30 000.00 29 858.07
Изграждане на прахоулавяща система в помещенията на "Изследователска лаборатория": Дейността предвижда изграждане на прахоулавяща система в помещенията на "Изследователска лаборатория" на "Асарел-Медет" АД. Предвидената мярка цели подобряване на условията на труд на работещите в лабораторните помещения и повишаване на безопасността при работа за постигане изискванията на НАРЕДБА № 13 ОТ 30 ДЕКЕМВРИ 2003 Г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на химични агенти при работа. В "Изследователска лаборатория" се извършва обработка на проби руда от рудник "Асарел", които се обработват чрез пресяване, трошене, смилане и стриване с цел подготовката им за анализ на химическия им състав. В лабораторните помещения при работа с пробите се отделя прах със съдържание на мед, желязо, сяра и силициев двуокис. Към настоящия момент работните операции се извършват ръчно или липсва укритие при обработката на пробите, което води до отделяна не прах във въздуха и до разпръскване на прахта в цялата лаборатория. Предвид факта, че в Изследователска лаборатория няма изградена прахоулавяща система, то отделеният прах, съдържащ мед, желязо, сяра или силициев двуокис, се поема от служителите, чиито работни задължения и функции, включват работа в помещенията на лабораторията. Това значително понижава безопасността на условията на труд и повишава риска от заболявания на служителите, работещи в среда с химически агенти. Този проблем ще бъде преодолян чрез изграждането на прахоулавяща система в "Изследователска лаборатория", което ще осигури постигането на изискванията на НАРЕДБА № 13 ОТ 30 ДЕКЕМВРИ 2003 Г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на химични агенти при работа. За изграждането на прахоулавящата инсталация са предвидени разходи, посочени в перото по т. 9.1 "Разходи за СМР", в размер на 48 000 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 6 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване и материали, доставката, ремонтни дейности, строително-монтажни дейности, пуск, наладка на прахоулавящата система, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. При определяне на продължителността на дейността е взет предвид факта, че извършваните работни процеси в лабораторията, не могат да бъдат преустановени за дълъг период от време, тъй като в нея се извършват ежедневни обработки на пробите. Поради тази причина изграждането на прахоулавящата инсталация ще се извършва поетапно, за да не се нарушава работния режим и подготовката на пробите в "Изследователска лаборатория". Изпълнението на дейността по изграждане на прахоулавяща система помещенията на "Изследователска лаборатория" на "Асарел-Медет" АД е насочено към подобряване на условията на труд при работа в среда с химически агенти (в случая производствен прах със съдържание на мед, сяра, желязо и силициев двуокис) на служителите от Дирекция "ПТД", в рамките на която се намира "Изследователска лаборатория", както и Дирекция "ОиК" със служителите по БЗР и вътрешен одит, които извършват постоянно наблюдение и проверки на място в лабораторията за спазването на изискванията за безопасност и вътрешните процедури в дружеството. Броят на служителите, формиращи целевата група по тази дейност е 958 от които 160 са над 54-годишна възраст към настоящия момент. 48 000.00 47 999.20
Визуализация и публичност на проекта: Дейността е насочена към прилагането на мерки за информация, комуникация и визуализация на широката общественост за финансовото подпомагане в рамките на оперативната програма „Развитие на човешките ресурси” и по-конкретно процедурата "Добри и безопасни условия на труд". Предвидените мерки се основават на Регламент (ЕО) № 1303/2013 г. и на Регламент за изпълнение (ЕО) № 821/2014 г. и ще бъдат съгласно указанията в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г." Дейностите по информиране и публичност отразяват политиката в рамките на общността и в частност задачите и целите на ЕСФ за изпълнение целите на Европейската стратегия по заетостта и спомага за икономическото и социално сближаване на ЕС като подкрепя страните членки за развитие на човешките ресурси и постигане на пълна трудова заетост, насърчаване на образованието и обучението, подобряване на конкурентно способността на професионалната мобилност на заетите лица. 3 900.00 3 020.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).