Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Artemida Models Ruse Ltd. applies in this procedure as an employer striving to ensure a healthy and safe working environment for its staff. The current project is an appropriate opportunity for the company to add more value to its activities, taking measures to improve the organization of work, introducing new methods of management and development of human resources and improvement of work environment factors. The activities in the proposal include: development and implementation of Human resources development system; providing organized transport to and from the workplace; purchasing of collective redress by which will reduce the adverse impact of the micro climate in industrial premises and will provide ergonomics at work; additional social benefits for workers. Within the project implementation mandatory activities for information and publicity and organization and project management are also provided. The target group of the project includes 63 employees of the company, among which 8 persons over 54 years of age, 4 persons with disabilities, 3 mothers with little children. The candidate will maintain employment of min. 50% of the target group involved in the project for a period of 6 months after completion of the project activities. Planned activities will result in the achievement of the objectives of the project proposal related to improving quality of life, improving productivity, enhancing social inclusion by improving working conditions in the workplace and occupational and health status of the workforce, in compliance with the law (national and European), the principles laid down in Regulation (EC) №1081/2006 and in accordance with established company policy for safety and health at work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси в Артемида Моделс Русе ООД.: Основна цел на дейността е да постигне оптимизиране на управлението на човешките ресурси в Артемида Моделс Русе ООД, да изведе нови и по-ефективни организационни модели, които едновременно да мотивират персонала, да повишат трудовата дисциплина и производителността в компанията, да създадат предпоставки за устойчива заетост на служителите със специфични нужди. В рамките на дейността се предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси (СРЧР). СРЧР ще бъде разработена от външен изпълнител, като предварително Артемида Моделс Русе ООД ще изготви задание със задължителните мерки, които следва да се съдържат в документа. Документът ще бъде насочен основно към служителите със специфични нужди: лицата с увреждания, хората над 54 г., майките с малки деца. Специално внимание ще се обърне и на мерките, насочени към опазване на околната среда (ОС), представляващи приоритет в политиката на кандидата. Предвиждат се следните етапи: ЕТАП 1: Предаване на подробна информация от Артемида Моделс Русе ООД към избрания изпълнител по отношение на човешките ресурси на компанията, методите на управление, развитие, мотивация на служителите, идентифицирани проблеми по отношение на персонала. На базата на представените данни фирмата-изпълнител ще изведе план с конкретни стъпки за подобрение и ще се разработи СРЧР. ЕТАП 2: Изготвяне на документа - СРЧР. Към момента ръководството на Артемида Моделс Русе ООД счита, като задължителни и най-близки до собствените си нужди следните три елемента, на които следва да се базира СРЧР: I. Създаване на модел на гъвкави форми на заетост. Предложеният модел ще има за цел да стимулира задържането и привличането на работещите специфични групи – лицата в неравностойно положение, хората над 54 г., майки с малки деца. Ще бъдат предложени и адаптирани към фирмената политика на Артемида Моделс Русе ООД конкретни стъпки за осъществяване на модела, като например: Нестандартни договорни споразумения (временна заетост, непълно работно време и др..); Гъвкаво регулиране на работното време (намалено работно време, ненормиран работен ден, удължено работно време, променливо работно време и др.); Ротация на работното място; II. Създаване на модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г.). Примерни стъпки за осъществяване на модела ще бъдат: Продължаване на работа след навършването на възраст за пенсиониране на същата или друга позиция; Работа на половин работен ден; Използване на служителя от работодателя като консултант, работещ на гъвкаво работно време; Осигуряване на специални социални пакети за бивши служители. III. Създаване на модел за насърчаване развитието в областта на политиката по ОС. В насока опазване на ОС, СРЧР ще очертае философията за осъществяване на екологично ефективни дейности. Моделът ще се базира на няколко основни принципа на добрите практики: Развитие и насърчаване на екологичното съзнание сред служителите; Ранна преценка на ефектите върху ОС от новите бизнес дейности и продукти от страна на служителите; Намаляване на замърсяването до минимум по време на ежедневните задачи на заетите, чрез превантивни мерки; Планиране на действия за овладяване на трудови инциденти с въздействие върху ОС; Прилагане на мислене, основано на жизнен цикъл на продукта – от неговото създаване, до момента на излизане от употреба. ЕТАП 3: Практическо внедряване на разработената СРЧР в дейността на Артемида Моделс Русе ООД (Етап 3 е описан по-подробно в Начин на изпълнение). 12 000.00 12 000.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за заетите в Артемида Моделс Русе ООД за период от 12 месеца.: Целта на дейността е да се осигурят предпоставки за запазване заетостта и доходите от труд на 30 заети в Артемида Моделс Русе ООД, чрез осигуряване на ежедневен транспорт до и от работното място. Превозът на работниците ще бъде възложен на външен изпълнител - лицензиран превозвач. Ще бъдат използвани 3 превозни средства, за да се обхванат едновременно следните маршрути: Маршрут 1: с начална и крайна точка гр. Русе, 1 бр. превозно средство (ПС). - първи курс за деня (до работното място) - гр. Русе – гр. Мартен – гр. Русе - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе – гр. Мартен – гр. Русе Разстоянието на всеки курс по този маршрут е 34 км. Транспортното средство ще пътува по 2 пъти на ден, т. е. 2 курса по маршрута /общо 68 км./ и ще превозва 9 работници до и от работното място. Лицата, включени в този маршрут са с адресна регистрация в гр. Русе. Маршрут 2: с начална и крайна точка гр. Русе, 1 бр. превозно средство (ПС). - първи курс за деня (до работното място) - гр. Русе – с. Ряхово – гр. Мартен – гр. Русе - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе – гр. Мартен – с. Ряхово – гр. Русе Разстоянието на всеки курс по този маршрут е 68 км. Транспортното средство ще пътува по 2 пъти на ден, т. е. 2 курса по маршрута /общо 136 км./ и ще превозва 13 работници до и от работното място. Лицата, включени в този маршрут са с адресна регистрация в с. Ряхово. Маршрут 3: с начална и крайна точка гр. Русе, 1 бр. превозно средство (ПС). - първи курс за деня (до работното място) - гр. Русе – с. Юделник – гр. Сл. поле – с. Сандрово – гр. Мартен – гр. Русе - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе – гр. Мартен – с. Сандрово – гр. Сл. поле – с. Юделник – гр. Русе Разстоянието на всеки курс по този маршрут е 80 км. Транспортното средство ще пътува по 2 пъти на ден, т. е. 2 курса по маршрута /общо 160 км./ и ще превозва 8 работници до и от работното място. Лицата, включени в този маршрут са с адресна регистрация в с. Юделник, с. Сандрово, гр. Сливо поле. ПС по трите маршрута ще пристигат сутрин на местоработата на лицата в 7,30 ч., а вечер ще отпътуват от там в 17,00 ч. Оптимизирането на времето за пътуване ще позволи на пътуващите заети лица да съчетават професионалния, личния и семейния живот и ще допринесе за намаляване на текучеството на персонала във фирмата, дължащо се на тази причина. За периода на ползавне на транспортната услуга (12 месеца) лицата от целевата група ще попълват ежедневно присъствени форми при явяване на работа. Кандидатът по проекта ще изисква от външния изпълнител представяне на фактура, придружена с пътни листи, като доказателство за извършената услуга. 45 864.00 44 750.00
Осигуряване на средства за колективна защита за заетите в Артемида Моделс Русе ООД - част 1.: Целта на настоящата дейност е обезопасяване на работната среда и подобряване здравния статус на заетите в Артемида Моделс Русе ООД, чрез осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните рискове. Във връзка с предписанието на Програмата за минимизиране на риска за поддържане на осветлението в съответствие с изискванията на стандарта (Наредба №49/1976 г.), Артемида Моделс Русе ООД предвижда подмяна на осветителните тела в следните участъци в шивашкото предприятие: Кроялен у-к; Шевен у-к; Гладачен у-к; Опаковка и склад за готова продукция. Използваното към настоящия момент осветление не осигурява необходимите здравословни условия на труд - осветителни тела са луминисцентни, поставени са преди 14 г. и в резултат на високата температура, прахозащитните им капаци са пропукани или частично нарушени. Това от своя страна води до няколко неблагоприятни ефекта, а именно: - Проникването на мъх и прах през пукнатините на предпазите капаци влошава драстично силата на светене, поради факта, че фините частици се отлагат по осветителното тяло и правят тъмен слой, през който по-трудно преминава светлината. - Навлизането на мъх от платовете и прах във вътрешността на осветителното тяло е предпоставка за пожар, тъй като те са силно запалими. - Поради дългия период на експлотация и прегарянето на защитните капаци има опасност от счупване и падане, което може да доведе до травма на работник стоящ под нея. Остарялата технология и отчетените недостатъци са накарали производителя на този тип осветителни тела да преустанови производството им и затова няма как старите защитни капаци да бъдат подменени с нови. В допълнение, работниците в производствените участъци са изложени на опасно лъчение от луминисцентното осветление, което може да доведе до завишен риск от онкологични заболявания. Всичко това обуславя необходимостта от модернизация на осветлението в шивашкото предприятие, което да осигури по-здравословни и безопасни условия на труд. Планира се да бъдат закупени нови LED осветителни тела, притежаващи редица предимства: - излъчват светлина, която е най-близка до дневната; - осигуряват максимална ефективност на светлината - 80-100 лумена на ват при LED срещу 10-12 лумена на ват при обикновенните лампи; - отделят много малко топлина при работа; - имат високо цветопредаване; - не излъчват нито UV, нито IR вълни; - рециклират се без остатъчни продукти; За да постигне оптимални условия за зрителен комфорт, Артемида Моделс Русе ООД предвижда закупуване на индивидуални LED лампи за шевните машини, които не се нагряват и излъчват мека светлина, която лесно се регулира в различна посока. Осигуряването на индивидуални осветителни тела в Артемида Моделс Русе ООД е мярка, препоръчана в Програмата за минимизиране на риска. Вследствие на изпълнението й ще се осигури здравословна осветеност на работните места и работниците няма да са принудени да се привеждат над работещите машини, при което рискът от трудови злополуки е повишен. LED осветлението е най-екологичното и ергономично осветление в наши дни, без ултравиолетово и инфрачервено излъчване, без трептене. С преминаването към него ще се премахне дразненето на очите, ще се повиши концентрацията на работниците и ще се премахне неблагоприятното въздействие на наличното осветление. Сред основните предимства на това осветление е сведеното до нула вредно влияние върху ретината и кожата. Като допълнителна полза, новите осветителни тела ще окажат пряк положителен ефект върху околната среда, поради ниската си енергоемкост (за сравнение: консумираната енергия от наличното луминисцентно осветление в момента е 88 бр. х 90 W = 7920 W за час, а при подмяната би била 88 бр. х 40 W = 3520 W за час). По този начи проектното предложение застъпва един от основните принципи на Устойчивото развитие, а именно ресурсната ефективност. Описанието на дейността продължава по-долу в Дейност 4. Описание. 26 660.00 26 660.00
Осигуряване на средства за колективна защита за заетите в Артемида Моделс Русе ООД - част 2.: Продължение на Дейност 3. Описание. Във връзка с предписанията на Програмата за минимизиране на риска за предприемане на мерки за подобряване ергономията на работното място, проектното предложение предвижда закупуване на ергономични столове за производствените работници. Според Национален регистър на професионалната заболеваемост, работещите в шивашкия бранш страдат най-много от травми на китките, ръцете, краката, гръбначния стълб. Използването на ергономични столове от работниците ще предотврати неправилни и принудителни пози при работа. Така ще се премахне статичното напрежение и умората и ще се запази за по-дълго време работоспособността на организма. Ергономичните столове ще предотвратят появата и прогресирането на заболявания на гръбначният стълб, ще осигурят здраве и комфорт. Използваните към настоящия момент столове са амортизирани и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. Въвеждането на ергономичните столове ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. На работниците ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Ще бъдат постигнати следните преки ползи: по-добро здраве от ергономията, повече комфорт от възможността за регулация на височината, повишена продуктивност. Предвижда се закупуването на 51 бр. столове, със следните характиристики: възможност за регулиране на височината и дъбочината на седалката; осигуряващи опора на гърба в областта на кръста; с материя на седалката, която не позволява хлъзгане и не запарва; с основа с 5 лъча, завършващи с пета; със стабилна и издържлива конструкция; осигуряващи ергономична позиция за работа. Спазването на изискванията на ергономията ще гарантира не само здраве и безопасност при работа, но и ще създаде условия за психофизиологически комфорт, удовлетвореност, спокойствие, мотивираност и активност, трайно желание за професионално развитие. В резултат ще бъде постигната крайната цел на ергономията за социална и личностна ефективност от всяка трудова дейност. С цел намаляване на неблагоприятното въздействие на микроклимата, като един от основните рискови фактори на раб. среда проектното предложение предвижда закупуването на 2 бр. нови климатици (тип "колонни", имащи х-р на оборудване). По този н-н ще се постигне съответствие с изискванията на Наредба №РД-07-3/2014г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, както и с както и с препоръките на Програмата за минимизиране на риска в Артемида Моделс Русе ООД. Дългогодишната употреба на съществуващите климатици в шевен участък е довела до намаляване на тяхното КПД. Намаленото КПД се компенсира с увеличаване на вентилаторната мощ, което от своя страна влошава значително микроклимата, особено през топлите месеци от годината, получават се локални студени въздушни потоци за сметка на други топли, които се пресичат и предизвикват схващания, главоболие и прекомерна умора у работещите. Това налага закупуването на 1 бр. климатик, който да гарантира комфорт при работа и да поддържа параметрите на микроклимата в норма - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха. В гладачен участък също има нужда от добавяне на 1 бр. климатик, за да се поддържа оптимална работната среда - голямото потребление на пара загрява помещението и увеличава влажността на въздуха, което от своя страна влошава микроклимата в посоченото помещение. Закупуването на нови климатици с филтри с различна степен на пречистване на въздуха ще повиши притокът на свеж въздух, което ще окаже влияние върху работоспособността на работниците и здравословното им състояние. Ще се осигури поддържането на постоянни параметри на микроклимата, независимо от промяната на външните климатични условия, ще бъде постигнато по–добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работната среда и комфорта на работещите в нея. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в Артемида Моделс Русе ООД.: Целта на дейността е да се осигурят социални придобивки за работниците и служителите на Артемида Моделс Русе ООД, изразяващи се в закупуване на допълнително оборудване за съществуващото помещение за отдих и хранене. Работодателят е осигурил подходящо помещение (с площ 85 м2), отговарящо на всички санитарно-хигиенни изисквания, ремонтирано със съвременни материали и оборудвано с нови маси, столове, шкафове, вендинг машини, хладилници, микровълнови фурни и мивки, които се ползват от работниците по време на почивките им. На тяхно разположение е и лятна градина, когато времето позволява - приятно озеленена, оборудвана с маси, столове и чадъри. Описаното налично оборудване прави помещението използваемо в по-голяма степен за хранене, отколкото за почивка и отдих. По тази причина кандидатът насочва планираната инвестиция по тази дейност към осигуряване на по-добри възможности за отдих на персонала си. Работата в шивашкия бранш се характеризира с големи по обем поръчки, кратки срокове, рядко променяща се работна поза, понякога необходимост от извънреден труд. За да бъдат работоспособни и мотивирани заетите лица, Артемида Моделс Русе ООД избира ефективен режим на труд и почивка, съобразен със степента на натоварване на работниците. Почивките са: сутрин 15 мин., на обяд 30 мин., след обяд 15 мин., като се почива на 2 смени по около 30 човека, за да се избегне натоварване при ползването на посоченото помещение (струпване на много хора на кафе машината и т.н.). С помощта на настоящия проект, работодателят цели да повиши възможностите за по-пълноценна почивка и възстановяване по време на работния процес, както и да подобри микроклимата в него, посредством закупуване на допълнително оборудване за помещението - 1 бр. климатик, 1 бр. телевизор и 1 бр. масажен стол. Изброеното оборудване ще допринесе за по-голямо удобство на работниците да ползват законоустановената им почивка. Климатизирането на помещението ще подобри комфорта, чрез осигуряване на постоянна и здравословна температура, независимо от външните климатични условия. Масажният стол е изключително подходящ за употреба в стая за отдих, предвид функциите, които притежава и с които ще се спомогне за възстановяването на работниците. Изключително подходящ е за лицата, които прекарват работното си време в седнало положение. При използването му сковаността на раменете, вследствие на напрежение и неправилна стойка, ще може да бъде облекчена чрез релаксация. Болката в долната част на гърба, причинена от стоене или преумора ще може да бъде облекчена. Масажът ще има ефект на възстановяване и релаксация за цялото тяло, ефективно отпускане мускулите на седалището, страдащи от прекомерно напрежение. Всичко това ще допринесе за възстановяването на работниците, което впоследствие ще се отрази благоприятно и на качеството на работния процес. Предвижда се столът да е без монетен механизъм, което е в съответствие с характера му на социална придобивка за работниците. В допълнение, за да се отговори максимално на индивидуалните нужди по време на почивките, кандидатът е предвидил закупуването на телевизор, който в съчетание с масажния стол ще осигури пълноценна психо-физическа отмора. Предвид напрежението от извършваната дейност и факторите на работната среда, необходимостта от почивки, които да се използват за качествен отдих и възстановяване, е основателна. Работоспособността на служителите е от особено значение при осъществяването на работния процес. Затова е и необходимостта почивките по време на работа да се провеждат извън работното място в специално определено за това помещение, което ще допринесе за висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето на работниците. 9 700.00 9 700.00
Информиране и публичност.: Целта на тази дейност е да се информира обществото и целевите групи за проекта и резултатите от него. Реализацията й ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение визуализацията на проекти, финансирани от ЕС. При спазване изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., са предвидени следните мерки за визуализация и разпространяване на резултатите: - Отпечатване на 5 бр. плакати, съдържащи информация за целите и дейностите по проекта. Ще бъдат поставени в административния офис, производствените помещения и стаята за отдих и хранене. Те ще включват: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; - Отпечатване на 200 бр. дипляни, съдържащи: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта; адреса на Единния информационен портал; - Изработване на стикери за закупените средства за колективна защита - 2 бр. и за оборудването за стаята за отдих - 3 бр., съдържащи емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото за програмен перод 2014-2020 г., и номера на договора за безвъзмездна помощ; - Провеждане на информационен ден за представяне на проекта - в наета за целта оборудвана зала, предвижда се изработване на материали за участниците, с необходимата визуализация. Събитието ще бъде предварително анонсирано по подходящ начин, като информация ще бъде изпратена и на УО. На подходящо място в залата ще бъде монтиран информационен банер, съдържащ наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта, знамената на ЕС и РБ; - 2 бр. публикации – след официалния старт на проекта и в края на проекта. Артемида Моделс Русе ООД ще публикува на своята интернет страница подробна информация за одобрения за финансиране проект, включително за неговите цели и планирани резултати. Материалът ще съдържа минимум следната информация: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране. Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще бъдат посочени финансиращата програма (Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г.) и фонд. 2 110.00 2 110.00
Организация и управление.: Целта на дейността е осигуряване на успешното управление на проекта, постигане на заложените цели и оптимизиране на проектните ресурси. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Предвижда се проектът да стартира с провеждане на работна среща между членовете на екипа за управление – ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Целта на тази среща ще бъде да се определят начините за комуникация и да се разпределят задачите и отговорностите, с оглед ефективност на изпълнението на дейностите. Участниците в срещата ще определят методите за отчитане на резултатите след приключването на всяка предвидена дейност. Ще бъде обсъден времевия график и съставен план за действие, съобразно ролята на всеки един от членовете. След първата среща екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът за управление ще отговаря за избора на външни изпълнители и за отчетността по проекта - организиране на документооборота и водене на счетоводната отчетност; изготвяне и предаване на ДО на междинни доклади; изготвяне и предаване на ДО на заключителен доклад по проекта. С всеки от членовете на екипа ще бъде сключен граждански договор, след сключването на договор за безвъзмездна помощ и преди стартиране на проектните дейности. Задълженията на Ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип. Задълженията и отговорностите на останалите членове на екипа са, както следва: 1. Технически сътрудник: - Подготвя и изпълнява проектните дейности в съответствие с одобрения проект и план-графика на дейностите; - Поддържа ефективна комуникация и координация между компанията-кандидат и избраните външни изпълнители; - Наблюдава спазването на графика на проектните дейности и изпълнението им в съответствие със заложените цели и индикатори; - Подпомага дейността по доставка на предвидените средства за колективна защита; - Извършва наблюдение и анализ на удовлетвореността на участниците в проекта – конкретни бенефициенти; - Докладва напредъка на проекта на работни срещи на екипа по проекта; - Отговаря за съхранението на техническата и финансова документация по проекта; - Подпомага процеса на подготовка на междинните и заключителния технически и финансови доклади по проекта; 2. Счетоводител: - Своевременно осчетоводяване на разходите; - Следене за целесъобразността на разходите; - Организиране на документооборота; - Водене на систематични счетоводни отчети за обобщаване на счетоводната информация, свързана с проекта; - Участва в подготовката на междинните и заключителния технически и финансови доклади по проекта; Настоящата дейност застъпва един от основните принципи на Устойчивото развитие, а именно ресурсната ефективност, насърчавайки мерките, които позитивно допринасят за защита и подобряване на околната среда, като намаляване на консумацията на ресурси и др. Поради това е предвидено минимално разходване на хартия, тонер и други ресурси, разходите за които са описани в следващата точка. 10 588.30 10 326.35

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).