Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 399 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The TOMORROW project is aimed at solving some of the most pressing issues facing the pre-school and school education in Bulgaria - the need for accessible quality education and keeping the children, pupils and students from ethnic minorities in the educational system. The project aims at supporting this process through improving the professional competences of teachers, head-masters and other pedagogical specialists for working in multicultural environment in 19 schools and kindergartens on the territory of Stara Zagora and Sliven Regions. This objective will be achieved through provision for 224 pedagogical specialists and 12 educational mediators of training for working in multicultural environment on 7 different topics. For each of them educational credits will be awarded. The training will be carried out on the basis of a thorough analysis, evaluation of the environment and requirements in each educational institution included in the project. In addition 129 pedagogical specialists will acquire professional-qualification degree for work in a multicultural environment. For 95 of them who are to acquire fourth and fifth degrees dedicated preparatory courses will be carried out. The project combines the efforts of all stakeholders - schools, kindergartens, an academic institution and the structures of the civil society in the face of "World Without Borders" Non-profit Association. This integrated approach will allow the target groups to receive quality training for work in multicultural environment which is also aligned with the requirements of the children and students. The need for quality education is the decisive factor when selecting the topics for training and consequently during the implementation of project activities. The successful implementation of the project will guarantee that children and student from the marginalized communities in 5 municipalities will have the opportunity for successful and sustainable educational integration and higher results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Анализ на средата и потребностите, и изготвяне и актуализация на стратегически документи и планове за обучение за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти в образователните институции - партньори по проекта : Дейността е насочена на първо място към изготвяне на анализ на средата и на потребностите от обучение на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда. На следващо място в нейните рамки се предвижда да бъдат изготвени и/или актуализирани стратегически документи на училището или детската градина за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. изпълнението на тази дейност е основна предпоставка за доброто планиране и провеждане на другите дейности по проекта. Дейността ще се реализира в три компонента/под-дейности: - Анализ и оценка на средата (местна власт, доставчици на социални услуги, НПО, настоятелство, местни общности). Анализ и оценка на работата на педагогическите специалисти в мултикултурна среда с родителите и с децата на ниво училище или детска градина. - Идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда, анализ и изготвяне на план за провеждане на обученията на ниво училище. - Изготвяне и/или актуализиране на стратегически документи на училището или детската градина за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Всички тези компоненти са взаимосвързани и ще бъдат изпълнени в цялост за всяко училище и всяка детска градина, които са партньори по проекта. Методите, които ще бъдат използвани включват: - проучване на нормативната уредба и съществуващите планове и стратегически документи на ниво училище/детска градина; - директни извадкови интервюта с педагогическия персонал, медиаторите и представителите на различните заинтересовани страни; - стандартизирани интервюта (по метода на писмената анкета) с всички педагогически специалисти и медиатори, които са част от целевата група по проекта; - фокус групи с педагози и родители; - работа на терен с родителите и местната общност. Въз основа на тази подготвителна работа ще бъдат бъдат разработени съответните продукти - анализи, планове и стратегически документи на училището/детската градина. Те ще бъдат предоставени на педагогическите колективи за коментари и предложения, след което с тях ще бъдат запознати и всички останали заинтересовани страни. Всеки педагогически специалист и образователен медиатор ще може да се запознае с резултатите от направените анализи и оценки, и изготвените планове за обучения преди включването им в другите дейности по проекта. В процеса на работа ще се търси максимално ангажиране на всички заинтересовани страни с оглед постигане на качествени резултати от дейността, ефективно прилагане на практика на разработените планове и други документи и устойчиво ангажиране на съответното училище или детска градина в дейности за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. В допълнение избраният подход цели да осигури подкрепа за такива дейности на образователните институции от страна на местната власт, както и от местните общности, техните организации и неформални лидери. По този начин ще се гарантира и продължаването на процеса на образователна интеграция "отдолу-нагоре", като инициативата ще идва и от самите родители. С изпълнението на проекта ще се спомогне да бъдат обменени и споделени добри практики в предучилищното и училищното образование в мултикултурна среда в 19 образователни институции от 5 общини. По този начин ще се способства и за възприемане на някои общи подходи, които ще бъдат предпоставка за по-високо качество на образованието и по-добри образователни резултати. 44 251.00 43 554.00
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда с присъждане на образователни кредити: По тази дейност ще се провеждат краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти от образователните институции - детски градини и училища - партньори по проекта, за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на от 1 до 3 квалификационни кредита съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти и пряко свързана с Раздел V oт тази наредба. В обученията ще бъдат включени общо 224 педагогически специалисти от всички образователни институции - партньори. Всички те ще участват и в седемте предвидени обучения по проекта по следните теми: 1. "Управление на мултикултурното училище и въвеждане на иновации за повишаване на качеството в мултикултурна среда" с продължителност 48 акдемични часа, като на завършилите го ще се присъждат 3 образователни кредита. Програмата на обучението ще включва три модула: Първи модул – 16 часа. Теоретична част – 8 часа. Практическа част – 8 часа. Втори модул – 16 часа, от които теоретична част – 4 часа, а практическа част – 12 часа. Трети модул – 16 часа. Теоретична част – 6 часа, практическа част – 10 часа. 2. "Фолклор на етносите – Ромски фолклор" с продължителност 32 акдемични часа, като на завършилите го ще се присъждат 2 образователни кредита. Програмата на обучението ще включва четири модула: Първи модул – 8 часа. Теоретична част – 4 часа. Практическа част – 4 часа. Втори модул – 8 часа. Теоретична част – 4 часа. Практическа част – 4 часа. Трети модул – 8 часа, Теоретична част – 3 часа; практическа – 5 часа. Четвърти модул – 8 часа – теоретична част 3 часа; практическа – 5 часа. 3. "Управление на мултикултурното училище и превръщане на училището в център на общността" с продължителност 32 акдемични часа, като на завършилите го ще се присъждат 2 образователни кредита. Програмата на обучението ще включва три модула: Първи модул – 8 часа. Теоретична част – 4 часа. Практическа част – 4 часа. Втори модул – 8 часа, от които теоретична част – 3 часа, а практическа част – 5 часа. Трети модул – 16 часа. Теоретична част – 6 часа, практическа част – 10 часа. 4. "Взаимодействие с образователния медиатор" с продължителност 32 акдемични часа, като на завършилите го ще се присъждат 2 образователни кредита. Програмата на обучението ще включва: длъжностна характеристика; взаимоотношения с педагогическия колектив; представяне и работа с документация; представяне на отделните дейности, с които е ангажиран образователния медиатор и др. 5. "Интеркултурното образование като средство за превенция на отпадането от училище" с продължителност 16 акдемични часа, като на завършилите го ще се присъжда 1 образователен кредит. Програмата на обучението ще включва два модула: Първи модул – 12 часа. Теоретична част – 6 часа. Практическа част – 6 часа. Втори модул – 4 часа. Теоретична част – 1 час. Практическа част – 3 часа. 6. "Педагогическо взаимодействие в мултикултурна среда "Всеки ученик ще бъде отличник" с продължителност 16 акдемични часа, като на завършилите го ще се присъжда 1 образователен кредит. Програмата на обучението ще включва два модула: Първи модул – 8 часа. Теоретична част – 4 часа. Практическа част – 4 часа. Втори модул – 8 часа. Теоретична част – 3 часа. Практическа част – 5 часа. 7. "Работа с родители в мултикултурна среда: активизиране на родителите" с продължителност 16 акдемични часа, като на завършилите го ще се присъжда 1 образователен кредит. Програмата на обучението ще включва два модула: Първи модул – 8 часа. Теоретична част – 4 часа. Практическа част – 4 часа. Втори модул – 8 часа. Теоретична част – 3 часа. Практическа част – 5 часа. Темите са определени на база досегашния опит на Кандидата и партньорите - училища и детски градини, по изпълнение на дейности за образователна интеграция. Конкретни акценти обучението ще бъдат допълнително прецизирани на база резултатите от анализите и оценките, проведени в рамките на първата дейност по проекта. 367 136.00 326 849.82
Провеждане на краткосрочни обучения на директори и образователни медиатори за работа в мултикултурна образователна среда без присъждане на образователни кредити: В рамките на тази дейност ще бъдат реализирани обучения, които са насочени специфично към потребностите на образователните медиатори и на директорите и помощник-директорите на образователни институции за по-добра работа с деца, ученици и родители от етническите малцинства. Специален фокус е необходим към тези целеви групи, тъй като основна предпоставка за успешната образователна интеграция на децата от малцинствата и особено ромите е подкрепата от страна на родителите и на местната общност. Подходящото обучение за медиаторите, директорите и помощник-директорите ще им позволи да бъдат про-активни в този процес, ще подобри комуникацията и ще даде възможност каузата за по-добро образование да се превърне в споделена между съответната образователна институция и местната общност. В обученията ще бъдат включени общо 12 образователни медиатори и 18 директори или помощник директори от образователните институции - партньори. Всички те ще участват и в двете предвидени обучения по проекта по следните теми: 1. "Работа на терен с ромската общност. Идентифициране на местни лидери" с продължителност 16 акдемични часа. Програмата се реализира в два основни модула: Първи модул – 10 часа. Теоретична част – 5 часа. Практическа част – 5 часа. Втори модул – 6 часа. Теоретична част – 2 часа. Практическа част – 4 часа. Програмата е насочена към запознаване на обучаемите с общите и специфични проблеми, пред които е изправена ромската общност; обичаи и нагласи в отделните ромски групи в зависимост от религия, традиции и др.; идентифициране на лидерите на доверие в общността; подходи и методи за комуникация с ромските лидери; роля на ромската жена в семейството и въпитанието на децата; спеицифични потребности на ромските момичета и др. 2. "Педагогически и общностни практики за преодоляване на ранните бракове в ромска общност" с продължителност 16 акдемични часа. Програмата се реализира в два основни модула: Първи модул – 12 часа. Теоретична част – 6 часа. Практическа част – 6 часа. Втори модул – 4 часа. Теоретична част – 1 час. Практическа част – 3 часа. Първият модул е насочен към: Запознаване с феномена „ранни бракове“ и проявата му в ромска общност; статистика за обхвата на ранните бракове; запознаване със спецификата на ромското семейство; състояние на ранните бракове при различните ромски групи; различни подходи на справяне с проблема според спецификата на дадената група - социален статус на ромската общност; особености, свързани с образователните процеси - запознаване с нормативната база по отношение правата на децата; наказателно законодателство, касаещо ранните бракове - съществуващи практики в общността за превенция и реакция на случаите на ранни бракове; успешни практики на Центровете за развитие на общността; партньорство на институциите на местно ниво – училищни институции, социални институции, прокуратура, структури на МВР, местна общност. Вторият модул включва: Запознаване с педагогически практики за превенция на ранните бракове; запознаване с практиката на училищния парламент, учениците-наставници, родителски клуб за превенция на ранните бракове; разработване на алгоритъм за организиране на дискусия и кампания с ученици и родители за превенция на ранните бракове; работа по казус/ случай от практиката за превенция на ранен брак или реинтеграция на дете, обект на ранен брак. Темите са определени на база досегашния опит на Кандидата и партньорите - училища и детски градини, по изпълнение на дейности за образователна интеграция. Конкретното съдържание на обучението ще бъде допълнително прецизирано на база резултатите от анализите и оценките, проведени в рамките на първата дейност по проекта. 19 020.00 11 700.00
Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда.: Дейността ще се изпълнява от Департамент за информация и повишаване квалификацията на учителите към Тракийски университет- град Стара Загора. В процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда ще бъдат включени общо 129 педагогически специалисти от училищата и детските градини - партньори по проекта. От тях: - 60 в процедури за придобиване на пета професионално-квалификационна степен; - 50 в процедури за придобиване на четвърта професионално-квалификационна степен; - 14 в процедури за придобиване на трета професионално-квалификационна степен; - 4 в процедури за придобиване на втора професионално-квалификационна степен; - 1 в процедури за придобиване на първа професионално-квалификационна степен. Лицата, които ще бъдат обучени в рамките на тази дейност отговарят на изискванията на Раздел V „Придобиване на професионално-квалификационни степени от учители, директори и други педагогически специалисти“ на Наредба №15/22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Обучението ще се извършва съобразно изискванията на нормативната уредба и по утвърдените програми на Департамента за информация и повишаване квалификацията на учителите към Тракийски университет - Стара Загора. Присъдените професионално-квалификационни степени на педагогическите специалисти, включени в проекта, ще бъдат удостоверени със свидетелство за професионално-квалификационна степен, издадено от висшето училище - партньор по проекта. Ще се провеждат подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда с продължителност от 32 академични часа. В тях ще бъдат включени общо 110 педагогически специалисти. Всички те, след като преминат подготвителните курсове ще бъдат включени в процедури за придобиване на професионално-квалификационна степен - съответно 60 за пета и 50 за четвърта степен. В рамките на дейността ще се съблюдава едно лице – педагогически специалист да участва само в една процедура за придобиване на професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда и в един подготвителен курс за придобиване на пета и четвърта ПКС за всяка година в периода на изпълнение на проекта. Като резултат от дейността ще се повишат мотивацията и доходите на всички 129 педагогически специалисти, придобили професионално-квалификационна степен, които ще получат право на допълнително възнаграждение в съответствие с чл. 36 (1), т. 1 Колективния трудов договор за системата на предучилищното и училищното образование. 19 941.00 17 996.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).