Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

High level of aging population and extremely high unemployment are typical for Municipality of Belitsa.A big number of adults are people who live alone,with low income and many accompanying diseases.People with disabilities, including children also are in strong expressed social exclusion due to  low income and lack of conditions for obtaining adequate cares.The present project is aimed at expending the scope of integrated services in the community for overcoming the social exclusion of disadvantaged people.Through the support of the activities of the Unit(Center) for hourly services will be achieved:
The main project objective: Strengthening the decentralized model for providing social and other services for improvement the quality of life and overcoming social exclusion for adults over 65 years in inability for self-care and people with disabilities;and 
the specific objectives:
1)Providing an independent and dignified life for adults over 65 in the inability for self-care and people with disabilities by providing social and other services planned on the basis of the individual needs of each person;
2)Providing adequate care for adults over 65 in the inability for self and people with disabilities by providing comprehensive services for long-term care;
3)3) Creating conditions for overcoming poverty in the municipality by continuing and expansion of the activities of the municipal enterprise "Unit for services in the home environment."
The main activities under he project are:Organization and management;Information campaign and selection of people from target groups and people for providing services;Supply of equipment;Psychological support for customers and staff;Providing social, psychological and health services by the Unit for hourly services.The target groups under the  project are: 80 persons with disabilities and 50 adults over 65 in the inability for self-care.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1.Управление и организация на проекта.: Предвидената дейност цели гарантиране на качествено, техническо и финансово управление и изпълнение на проекта и постигане на предвидените цели. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип по управление, състоящ се от: Ръководител-1 бр., координатор-1 бр ,счетоводител-1 бр. И експерт по ЗОП.Предвижда се експертите да са служители на кандидата, с които ще бъдат сключени допълнителни трудови договори съгласно КТ при ангажираност от 80 ч. месечно. Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие, подготовка и подписване на договори за трудово правоотношение на заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация, текущо документиране, отчитане и докладване на напредъка по проекта.Дейността ще бъде изпълнена чрез реализацията на следните процеси: управление на комуникацията, управление на документацията и отчетността, управление на разходите по проекта и осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта. Тази дейност се осъществява от екипа по проекта, като ръководителят на проекта е отговорен за цялостната организация, изпълнение и отчитане резултатите от проекта.През 1-ви и 2-ри проектен месец ще бъдат проведени и процедури по ЗОП и сключени договори с избраните изпълнители за изпълнение на определените дейности. 25 060.14 23 094.52
Дейност 2. Подбор на персонал за предоставяне на интегрирани услуги и подбор на лица-целева група.: Дейността цели осигуряване на условия за достоен живот чрез достъп до кмплексни социални, здравни и други услуги за лица с увреждания и възрастни хора над 65 г. В невъзможност за самообслужване чрез подкрепа и разширяване дейността на Звено за почасови услуги.. Изпълнението на дейността директно кореспонддира с целите по проекта и ще доведе до осигуряване на човешки ресурс за обезпечаване работата на центъра за интегрирани услуги и конкретно опредляне на лицата,които ще ползват услугите. Първи етап от дейността е провеждане на информационна кампания за запознаване местната общност за стартиране на проекта и възможностите,които осигурява. В рамките на втори етап ще се извърши подбор и назначаване на персонал в Звеното за предоставяне на услуги и подбор на лица от целевата група. Потенциалните потребители на услугите подават до общината заявления за включване в проекта, придружени с доказателствени документи относно принадлежност към целева група. Екипът по проекта и персонала в звеното след преглед на документите, определят потенциалните участници в проекта.Поради ограничен капацитет на бенефициента извършване на индивидуалните оценки на потребителите,заявили желание за ползване на услугите ще се иизвърши от външен изпълнител по реда на ЗОП//ЗЗД При подбора ще се спазват стриктно принципите за равни възможности и равенство между мъжете и жените. 900.00 750.00
Дейност 3.Подбор на допълнителен персонал в Звеното за почасови услуги и включване на допълнителни потребители на услуги. : След включване на потребители от схемата „Нови алтернативи” ще се разшири обхвата на услугите и дейността на Звеното,което налага необходимостта от допълнителен персона.За целта след втори подбор ще бъдат назначени още 30 лица за предоставяне на услуги.Потребителите на услуги са 36 лица, ползващи към момента услуги по схема "Нови алтернативи", на които ще бъдат извършени нови индивидуални оценки и актуализирани планове за индивидуална грижа. 0.00 0.00
Дейност 4.Обучение на персонала.Въвеждащо обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални и друг тип услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидени са провеждания на 1 въвеждащо обучение за лица,които не са преминавали подобен вид обучения и две надграждащи/специализирани обучения.Предвид факта,че в общината има вече изпълнявани проекти за предоставяне на услуги в общността се очаква минимлен брой от наетите лица да бъдат включени във въвеждащо обучение. Важно е да се отбележи,че предвидените услуги ще се предоставят комплексно и не се свеждат до задоволяване на елементарни дневни потребности на нуждаещите се.Особен акцент е и предоставяне на здравни и психолигически услуги,които ще доведат до социализиране на потребителите и приобщаването им в общността. Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител,с опит в подобни обучения и дейности,свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, кнторл на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. 120.00 0.00
Дейност 5.Обучения на персонала.Надграждащо/специализирано обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални и друг тип услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидени са две надграждащи/специализирани обучения. Важно е да се отбележи,че предвидените услуги ще се предоставят комплексно и не се свеждат до задоволяване на елементарни дневни потребности на нуждаещите се.Особен акцент е и предоставяне на здравни и психолигически услуги,които ще доведат до социализиране на потребителите и приобщаването им в общността. Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител,с опит в подобни обучения и дейности,свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, кнторл на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати.Предвидените разходи са в размер на 560,00лв. без ДДС,,разчетени по 5 лв. на лице за 56 лица и два дни за провеждане. 672.00 0.00
Дейност 6.Доставка на компютърно оборудване и техника.: Предвидените по проекта услуги ще бъдат предоставяни от съществуващото Звено за услуги в домашна среда.Звеното е създадено с цел разширяване обхвата на услугата „Социален патронаж” в общината и финансирано по схемата „Помощ в дома” по ОП „РЧР” 2007-2013. В рамките на проекта и с цел осигуряване на адекватни условия за работа на персонала в зевното са закупени обзавеждане и 1 бр. Компютърна конфигурация и 1 бр. Мулттифункционално устройство,които се използват и сега от звеното.В рамкитте на изпълнения проект броят на заетите лица е 37, от които 2 лица са назначени за управление на дейността и броя на потребителите на услуги е 85.Звеното чрез общинското предприятие и към настоящия момент поддържа устойчивост на резултатите от проекта и прредоставя услугите „личен асистент” и „домашен помощник” на 11 лица. Планирания брой потребители на услуги по настоящия проект обуславят и съответния брой персонал,което поражда необходимост от допълнително оборудване за обезпечаване работата на звеното.В изпълнение на дейността ще бъдат закупени 2 бр.настолни компютри и 1 бр. мултифункционално устройство. 2 220.00 2 220.00
Дейност 7.Осигуряване на достъп до подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги според специфичните потребности на човека в неравностойнно положение чрез подкрепа дейността на звено за почасово предоставяне на услуги в общността или в домашна среда.: Дейността представлява основна дейност по проекта и цели осигуряване за потребителите на достоен и независим живот и преодоляване на социалната изолацция чрез предоставяне на адекватни и дългосрочни социални и здравни услуги,психологическа и мотивационна подкрепа.Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на 18 месеца на територията на административния център-гр.Белица и съставните на общината села. Услугитте следва да бъдат изпълнявани при стриктно спазване на нормативната уредба,регламентираща предоставяне на услуги в общността и съобразени с конкретните нужди на всеки потребител. Проектът предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител.Иновативен елемнт в дейността е предоставянето на достъп до здравни услуги,кактто и психологическа и мотивационна подкрепа за потребителит,което ще доведе до утвърждаване на политика за мултидсициплинарен подход в развтие на социалната политика в общината.По този начин индивидуалните потребности,нужди и желания на потребителя са водещи при планиране на услугите и няма да се свеждат до предоставяне на услуги само от битов характер.Здравнните, психологически и социални услуги се предоставят в различен времеви обхват и обем,което предполага предоставяне на различните услуги на различен брой потребители,т.е. един тип услуга може да бъде предоставен от едно лице на един брой обслужвани,докато друг тип услуга може да обхване по-голям или по-малък брой обслужвани за едно и също време.Това ще гарантирасъобразяване с индивидуланите нужди и желания на потребителя и спазване на принципа на по-висока ефективност и гъвкав механизъм на предоставяне на услуги.Планираният общ брой потребители,които ще ползват услугите в центъра е 130, като 36 потребители от текущата схема „Нови алтернативи ще бъдат включени на по-късен след приключване на проекта-март 2016г.Дейността ще стартира с назначаване на 26 лица персонал и след разширавяне обхвата на дейността си ще бъдат наети допъбнително 30 лица за предоставяне на интегрирани услуги. В обхвата на настоящата дейност ще бъдат извършвани следните основни дейности/услуги: -Утвърдените „Домашен помощник”, „Личен асистент”,”Социален асистент” -Психологическка и мотивационна подкрепа според индивидулната подкрепа на потребителя; -Достъп до здравни услуги чрез подкрепа при посещение в зравно заведение и/или извършване на здравни манипулации в домашна среда. -Психологическа подкрепа на персонала и супервизия. За целите на проекта ще се използва материално-техническата база на Общинско предприятие „Звено за услуги в домашна среда“, а също и закупеното по настящия проект компютърно оборудване и техника. 346 051.88 339 599.25
Дейност 8.Информация и публичност.: Дейността цели повишаване обществената информираност, постигане на публичност и прозрачност при изпълнение на проекта, популяризиране финансовия принос на ЕС, популяризиране развитието на социална политика.Дейността включва изработване и разпространение на информационни материали,публикуване на прес-съобщения,изработка и поставяне на информационна табела на входа на Звеното за почасови услуги, провеждане на 3 бр. информационни кампании,периодично публикуване на информация по проекта на официалния интернет сайт на общината.Дейността ще бъде възложена на изпълнител,избран по реда на ЗОП.Деййността ще стартира от 2-ри проектен месец,като първоначално ще бъдат изработени 25 бр. информационни плакати,50 бр. информационни листовки и ще бъде извършена 1 бр. публикация в местен/регионален вестник 850.00 903.33

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).