With this project, the management of Vega - Valentin Zhorov S.T, Dryanovo seeks and aims to improve the quality and working conditions of workplaces, as well as to prevent risk for all employees included in the target group.
The focus of the project is to ensure a favorable and safe working environment for all employees involved the project - 10 employees (5 of them over 54 years of age and one employed), which will have a positive impact on labor productivity and sustainable employment in the enterprise. One of the main elements of the company's permanent strategy is the stable maintenance of its position as one of the employers, providing the employees with healthy and safe working conditions. However, the aim is not only to maintain the minimum required by law parameters, but to constantly invest in ensuring and maintaining the optimum ones, as well as to ensure employees' comfort during the whole workflow. In addition, the objectives of the project proposal are fully consistent with the priorities of the HRD OP.
The project will be implemented through the implementation of the following described activities:
1. Provision of means of collective protection for the employees of "Vega - Valentin Zhorov" S.T related to improvement of working conditions;
2. Activities to improve the social climate and ensure social benefits.
Successful implementation of the project will lead to improved quality of the working environment, assured good and safe working conditions, protection of the health of workers, sustainable and quality employment in the company and increase of labor productivity.
Its implementation will ensure the successful management of risk in the workplace, ensuring the preservation of the physical and mental state of employees.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Осигуряване на средства за колективна защита за служителите на ЕТ”ВЕГА – Валентин Жоров” , свързани с подобряване условията на труд: За да бъдат осигурени ДБУТ, както и да се постигне най-високо качество на работната среда, съгласно СТМ, е необходимо да бъдат закупени висококачествени активи за колективната защита на служителите.
Основните рискови фактори за служителите, класифициарани от СТМ и утвърдени от работодателя са:
1.Опасност от статично натоварване,изкривяване на гръб. стълб и умора, влияещи на качеството на работа. Закупуването на 4 бр ергон. офис столове (3 бр в админ., 1бр.в офиса в сградата за прахово боядисване) ще допринесе за предотвратяване на умората от неудобните в момента столове и ще се балансира правилната му форма. За служителите в (цеха за прах. боядисване, пресовият и инстр. участък) които обработват продукцията изправени ще бъдат закупени 4 бр раб.столове, за да се намали статичното напрежение.
2.Защита от прах и други вредни вещества
-Прахът, който се образува при шлайфане попада във въздуха и се вдишва от служителите.Със закупуването на 1 бр. шлосерска маса, вредните в-ва ще се абсорбират от нея.
- Йонизацията на газове във въздуха от високите темп. при заваряване водят до раздразнения.Възможни са отравяния, когато не се използва препоръчаната респираторна защита или липсва нужната филтрация на въздуха.В тази връзка е нужно да бъдат закупени 2 бр. моб с-ма за филтриране на въздуха при заваръчни процеси.
3. Защита от неблагоприятен микроклимат - Необходимо е осигуряване на 2 бр.климатици за сградата за прах. боядисване и 2 бр.в работилницата за метал, с цел подобряване на раб. среда, предвид минималните изисквания за микроклимата. Към момента в описаните помещания няма климатици като в пресовия и инстр. участъци отоплението е с печка на твърдо гориво и калорифер.В тази връзка някои от праховите частици, при отопление с твърдо гориво са по-големи и попадайки в дихателната система след вдишване, те могат да причинят възпалителни проблеми.Необходима е подмяната на 1 бр.прозорец в офиса на 1 етаж в сградата за прохово боядисване,2 бр. врати на фоайето на 2 етаж и склада, тъй като към момента дограмата е дървена, без уплътнения и не осигурява необходимата изолация.Кв.м на всяко от помещенията са: офис етаж 1- 10 м2, фоайе етаж 2 - 30м2,склад на етаж 2 - 210м2.
4. Риск от увреждане на зрението от продължително стоене пред монитора, главоболие.Към момента офисите разполагат с монитори, които създават дискомфорт при работа. За да се избегне това негативно влияние ще бъдат закупени 3 бр.монитори максимално щадящи очите на служителите.
5.Главоболие и умора от наличното към момента луминисцентно осветление.Подмяната му с 176 бр.ЛЕД осветителни пури и крушки ще доведе до по-добра осветеност в съответствие с изискванията.
6.Опасност от спъване - За да се избегнат рискове за здравето на служителите е необходима подмяната на подовата настилка в помещението за прах. боядисване и за по-лесното почистване, тъй като към момента има опасни неравности и подът се запрашава.
Целта на настоящата дейност е да се сведе до минимум рискът от трудови злополуки и проф. заболявания.
46 952.24
51 647.45
Дейности за подобряване на социалния климат и осигуряване на социални придобивки: Предвид естеството на работа в дружеството и умората като фактор по време на работния процес служителите имат регламентирани почивки. За тази цел е необходимо да бъдат осигурени социлни придобивки , за да се постигне благоприятна среда, намаляване на умората по време на работа, повишаване на мотивацията, а оттам това ще рефлектира допълнително върху производителността на труда. Повишаването на мотивация в служителите е от изключително важно значение за изпълнението на трудовите им задължения.
Към момента на кандидатстване предприятието разполага с помещение, където работниците почиват, но то не разполага с необходимите условия за качествено хранене, отдих и хигиена. Предвидените мерки ще доведат до приспособяването му за нуждите на целевата група по проекта.
Освен оборудването на помоещението за отдих и хранене на служителите ще бъде обособено и оборудвано помещение за дейности, свързани с осигуряване на дневни занимания на децата на служителите в ЕТ”ВЕГА – Валентин Жоров”. Тази дейност ще насърчи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот на служителите в предприятието.
Оборудването, което е необходимо за стаята за отдих включва: 1 брой климатик , 1 брой микровълнова, 1 брой хладилник,1 брой кафемашина, 1 брой диспенсър за вода, 1 брой маса, 4 броя столове, 1 брой шкаф, 1 брой плот за шкафа.
Оборудването, което е необходимо за помещението за занимания на децата включва: 1 брой климатик, 1 брой пластмасова къща,1 брой детска маса с два стола, 1 брой детско легло, 1 брой шкаф, 1 брой плот за шкафа.
Необходима е подмяната на прозорците (2 броя) и вратите (2 броя) в двете помещения, тъй като към момента дограмата е дървена, няма уплътнения и не осигурява необходимата изолация. Закупуването и монтирането на 2 броя прозорци (р-ри 1100/1450мм.) и 2 броя вратопрозорци ( р-ри 900/2470мм. и р-ри на прозореца 1950/1600мм.) ще подобри значително микроклимата в помещенията и ще осигури необходимите условия за почивка на персонала и детски занимания. Квадратурата на всяко от помещенията е по 10,5 м2.
Социалните придобивки ще се ползват от всички работници и представляват добра практика за съвместяване на професионалния и семейния живот. Това ще допринесе за задържане по-дълго на работните места, включително на заетите над 54 години, които притежават опит и знания, необходими за дружеството.
Осигуряването на описаните в проектното предложение социални придобивки значително ще подобри условията на труд за служителите и чувството им за комфорт, хигиена и удовлетвореност.
4 956.47
5 452.11
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN