Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project "Repair and rehabilitation of streets and sidewalks in the town of Kardzhali"" is one of the three projects included in the list of indicative major projects of the approved Investment Programme for the realization of the Integrated Plan for Urban Regeneration and Development of town of Kardzhali under Operational Programme "Regions in growth" 2014-2020, Priority Axis 1 „Sustainable and integrated urban development. 
The main objective of the project is to create conditions for encouragement of the socio-economic development of the town of Kardzhali as a sustainable and integrated city through  improving  the technical infrastructure. The specific objectives of the project are to create an attractive, secure and accessible urban environment and to promote the full social integration of people with disabilities in the town of Kardzhali. 
The project envisages the introduction of energy-saving street lighting, repair and rehabilitation of streets and sidewalks in "Vazrojdentsi" quarter, the central and the old part of the city, and the construction of a pedestrian bridge linking the two parts of the "Arpezos-Nord" park. The target group of the project covers all residents and guests of the town of Kardzhali. The main activities of the project are related to the execution of construction and assembly works for the modernization of the urban environment. The project also includes activities  for management, technical designing information and publicity and financial audit.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Административно управление на проекта: Управлението на проекта ще се извърши от екип, включващ ръководител, 2-ма експерти „Строителство”, експерт "Тръжни процедури", счетоводител и координатор. Екипът ще бъде сформиран от служители на Община Кърджали. Община Кърджали ще предостави оборудван офис за нуждите на екипа. Екипът на проекта ще организира своевременно изпълнение на планираните дейности, ще следи за постигането на общата и специфичните цели на проекта, както и на заложените резултати и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. Техническото и финансово управление и отчитане на изпълнението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., приложимата нормативна уредба на европейско и национално ниво, както и на вътрешните правила и процедури от Системата за финансово управление и контрол на Община Кърджали. Основната цел на тази дейност е да се осигури постигането на всички заложени цели и резултати, качествено изпълнение на дейностите, съгласно план графика на проекта, законосъобразно и целесъобразно изразходване на средствата от бюджета на проекта. Съставът на екипа на проекта е подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на проекта. 56 445.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Проектът включва дейности, които ще се осъществяват от външни за Община Кърджали изпълнители. Изборът на изпълнители ще се извърши съгласно нормативните изисквания на Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и Правилника за неговото приложение. Подборът на изпълнители чрез провеждането на обществени поръчки ще гарантира прозрачността на избора и спазването на принципите на равнопоставеност между участниците, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Също така ще позволи да се получат икономически най-изгодните оферти, съчетаващи високо качество и оптимална цена. В рамките на 3 месеца ще се подготвят и обявят 7 процедури за избор на изпълнители, а именно за: - "Изпълнение на строително-монтажни работи за ремонт и рехабилитация на улици и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в стара градска част включваща площад „Хаджи Димитър”, ул.”Иван Вазов”, ул.”Климент Охридски” и ул.”Добруджа”; - "Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителство на ремонт на тротоари и изпълнение на строително-монтажни работи за въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част - ул. „Екзарх Йосиф“, ул. "Отец Паисий", част от ул. „Републиканска“, ул. „Ген. Чернозубов“ и ул. „Самуил” и в кв."Възрожденци" - ул. „Райко Жинзифов“ и част от бул. „Христо Данов“; - „Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителство на пешеходен мост в парк "Арпезос - Север", свързващ I-а и II - ра част"; - " Извършване на оценка на съответствието на технически проекти и осъществяване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи за ремонт и рехабилитация на улици и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в кв."Възрожденци", централна и стара градска част, и изграждането на пешеходен мост в парк "Арпезос - Север", сързващ I-а и II - ра част" ; - "Осъществяване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи строително-монтажни работи за ремонт и рехабилитация на улици и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в кв."Възрожденци" ; - "Осъществяване на дейности за информация и публичност във връзка с реализирането на проект "Ремонт и рехабилитации на улици и тротоари в град Кърджали" - "Осъществяване на независим финансов одит при реализирането на проект "Ремонт и рехабилитации на улици и тротоари в град Кърджали". Процедурите ще бъдат проведени в рамките на 6 месеца. Срокът за изпълнение на тази дейност е определен с оглед гарантиране на максимална прецизност на подготовката и провеждането на обществените поръчки, както и е отчетена възможността за тяхното обжалване. Видът на процедурите ще бъде съобразен със стойността на съответните дейности, описани в бюджета на проекта и ще се вземат под внимание всички сходни дейности, които Община Кърджали ще възлага през съответния 12 месечен период. Подготвените документации ще бъдат разгледани и одобрени от екипа по проекта и проведени съгласно ЗОП и процедурите от утвърдената Система за финансов контрол и управление на Община Кърджали. Обявяването на всички процедури ще се извърши в рамките на 3 месеца след стартирането на изпълнението на проекта. След получаване на офертите от страна на кандидатите, участващи в отделните процедури, ще бъдат организирани и проведени оценителни комисии, които ще имат за задача да извършат оценка и класация на постъпилите предложения и да изберат най-качествената оферта. В комисиите за оценка ще вземат участие експерти с подходяща квалификация и опит, свързани с предмета на съответната процедура (инженери, юристи, икономисти и др.). Тръжните процедури ще бъдат проведени в пълно съответствие изискванията на ЗОП и с принципите за прозрачност, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. С класираните на първо място кандидати ще бъдат сключени договори за изпълнение. 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи за въвеждане на енергоспестяващо улично осветление, ремонт и рехабилитация на улици в стара градска част на гр. Кърджали: "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в стара градска част включваща площад „Хаджи Димитър”, ул.”Иван Вазов”, ул.”Климент Охридски” и ул.”Добруджа”" е един от петте обекта на интервенция, включени в проекта "Ремонт и рехабилитации на улици и тротоари в град Кърджали". Обектът обхваща три основни улици ”Иван Вазов” /667,46 м./, част от ул.”Климент Охридски” /362, 38 м. от пл. "Хаджи Димитър" до кръстовище с ул. "Богдан"/, ”Добруджа” /428, 22 м./ и в старата част на град Кърджали и площад "Хаджи Димитър", който е една от възловите транспортни точки на града. Площадът граничи с "Пазар на производителите", който е основния пазар за селскостопанска продукция и промишлени стоки не само в град Кърджали, но и в региона. Улиците и площадът са в непосредствена близост до ОУ "П.К.Яворов", което е едно от училищата, включени в проект " Обновяване и реконструкция на образователни обекти в град Кърджали" , финансиран по Инвестиционната програма на Община Кърджали по Приоритетна ос 1 на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. Обектът ще се реализира въз основа на приет и одобрен работен проект "Ремонт и реконструкция на улична мрежа и въвеждане на енергоспестяващо осветление в старата част на град Кърджали, включващо площад „Хаджи Димитър”, ул.”Иван Вазов”, ул.”Климент Охридски” и ул.”Добруджа”", разработен по проект "Техническа помощ за развитие на град Кърджали", финансиран по ОП "Регионално развитие" 2007 - 2014 г. . За трите улици работният проект предвижда реконструкция на тротоари, подмяна на бордюри, реконструкция на пътната настилка на уличното платно, отводняване и ремонт на уличното осветление с въвеждане на енергоспестяващи мерки. На ул. "Добруджа" ще бъде оформена велоалея, тъй като единствено тази улица има габарит на тротоара, позволяващ изграждането й. Съгласно работния проект площад "Хаджи Димитър" ще бъде реконструиран изцяло. Ще се оформи кръгово кръстовище, ще се подмени пътната настилка, ще се изгради ново улично осветление и ще се реализира отводняване и нова вертикална планировка на площада. Строителните дейности включват и мерки необходими за осигуряване на достъп на хора с увреждания -поставяне на тактилни плочи, съобразява на височини на тротоарите и бордюрите. Видът и количеството на строително -монтажни работи са подробно описани в Количествено -стойностните сметки към изготвения и одобрен работен проект за обекта. 1 424 238.73 1 304 897.69
Изпълнение на строително-монтажни работи за въвеждане на енергоспестяващо улично осветление, ремонт и рехабилитация на тротоари в централна градска част и кв. "Възрожденци" в гр. Кърджали: В тази дейност е включено изпълнението на строително -монтажните дейности на три от обектите на интервенция по проекта, а именно: - "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част - ул. „Екзарх Йосиф“/1008,17 м./ и ул. "Отец Паисий"/828,36м./" - "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част - част от ул. „Републиканска“ /500 м. от кръстовище с бул. "Беломорски" до кръстовище с бул. "България"/, ул. „Ген. Чернозубов“ /330,36 м./ и ул. „Самуил”/141 м./"; - "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част в кв."Възрожденци" - ул. „Райко Жинзифов“ /1 540,02 м./, и част от ул.„Христо Данов“/500 м. от кръстовище с ул. "Райко Жинзифов" до кръстовище с ул. "Стефан Стамболов"/ ". Обектите на интервенция обхващат седем основни улици в централна градска част и кв. "Възрожденци", които от една страна осигуряват достъпа до петте най-големи учебни заведения в град Кърджали, а от друга до общинските и държавните учреждения в центъра на града. Ул. "Екзарх Йосиф" е транспортна артерия, край която са разположени - СУ "Йордан Йовков", СУ "Отец Паисий", ОУ "Св.Св. Кирил и Методи" и ГПЧЕ "Хр. Ботев" . Строително -монтажни дейности включват ремонт и рехабилитация на тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление на улиците, включени в обектите на интервенция. Строително -монтажните работи за ремонт и рехабилитация на тротоарите се извършат на инженеринг от избрани след процедура външни изпълнители. Инженерингът ще включва: Изготвяне и съгласуване на технически проекти за ремонта на тротоарите; Извършване на строително-монтажните работи и Осъществяване на авторски надзор. След сключването на договори в рамките на 4 месеца избраните изпълнители ще разработят и съгласуват с компетентните институции технически проекти за отделните обекти. В техническите проекти ще бъдат включени необходимите мерки за осигуряване на достъп на хора с увреждания. Техническите проекти ще се разработят в обем и съдържание, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за този тип дейности. Разработените три технически проекта ще бъдат съгласувани от компетентните органи и ще им бъде направена оценка на съответствието. Оценката на съответствието ще бъде направена от лицензиран консултант. Планираните строителни дейности ще се извършат след издаване на разрешения за строеж в рамките на 17 месеца, като ще се спазват параметрите, заложени в техническия проект за отделния обект. Въвеждането на енергоспестяващо улично осветление ще се извърши на база одобрения работен проект "Въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част, кв. "Възрожденци" и кв. "Студен кладенец" в град Кърджали”, разработен по проект "Техническа помощ за развитие на град Кърджали", финансиран по ОП "Регионално развитие" 2007 - 2014 г. Видът и количеството на строително -монтажни работи за ремонт на тротоарите ще бъдат подробно посочени в сметната документация към техническите проекти, а тези за въвеждането на енергоспестяващо улично осветление са подробно описани в Количествено -стойностните сметки към изготвения и одобрен работен проект. 2 046 787.01 1 643 679.36
Строителство на пешеходен мост в парк "Арпезос - Север", сързващ I-а и II - ра част: "Изграждането на пешеходен мост в парк "Арпезос - север", свързващ І-а и ІІ-а част" е един от петте обекта на интервенция, включени в проекта "Ремонт и рехабилитации на улици и тротоари в град Кърджали". Целта на пешеходния мост е да свърже различните нива между І-а и ІІ част на парк "Арпезос - север", премоствайки предвидената за реализация улица "Арпезос". Мостът е предназначен да обслужва смесен поток от пешеходци и велосипедисти, посетителите на парка и ще гарантира безопасното им преминаване между двете части на парка. За изграждането на моста има приет и одобрен идеен проект "Пешеходен мост в УПИ І за парк "Арпезос" от кв. 90 и УПИ І - за парк от кв. 247 по ПУП - ПР на парк "Арпезос" , гр. Кърджали". Съгласно идейния проект мостът е със следните технико-икономически показатели: - Р.З.П. - 459, 93 кв. м; - Дължина на моста - 111,30 м.; - Дължина на пешеходната част - 103,12 м.; - Дължина на дъгите - 108,78 м.; - Максимална широчина на дъгите - 15,10 м.; - Широчина на пешеходната част - 4,46 м.; - Светла широчина на пешеходната част - 4,00 м. В обемно пространствено отношение мостът представлява система от 4 двойки стоманени дъги, 3 от които са конструктивно носещи и 1 двойка за естетически завършек. Пешеходната платформа е предвидено да се изпълни от плътен декинг. Мостът ще се осветява от светодиодни осветителни тела, закрепени по парапетите от външната страна. за обекта е издадено разрешение за строеж Строително-монтажните работи за изграждане на пешеходния мост ще се извършат след изготвянето на технически инвестиционен проект. Дейността включва: Изготвяне и съгласуване на технически проект; Извършване на строително-монтажните работи. В техническия проект ще бъдат включени необходимите мерки за осигуряване на достъп на хора с увреждания. Техническият проект ще се разработи в обем и съдържание, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за този тип дейности. Разработеният технически проект ще бъдат съгласуван от компетентните органи и ще му бъде направена оценка на съответствието. Планираните строителни дейности ще се извършат след издаване на разрешение за строеж в рамките на 17 месеца, като ще се спазват параметрите, заложени в техническия проект. Видът и количеството на строително -монтажни работи за изграждането на моста ще бъдат подробно посочени в сметната документация към техническия проект. 1 590 608.65 1 864 770.20
Извършване на оценка на съответствието на технически проекти и осъществяване на строителен и авторски надзор при извършване на строително-монтажни работи.: На подготвените три технически проекта за ремонт на тротоари и на техническия проект за изграждане на пешеходния мост в парк "Арпезос - север" ще бъде извършена оценка на съответствието с изискванията на строежите, която ще се извърши от независим лицензиран консултант. Консултантът ще представи доклади за съответствие с изискванията на ЗУТ. Съгласно изискванията на нормативната уредба и спецификата на обектите на интервенция по време на извършването на строително -монтажните работи ще бъде осъществяван строителен и авторски надзор. Избраният Консултант по строителния надзор ще следи и носи отговорност за: 1. Законосъобразното започване на строежа; 2. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Изпълнение на дейностите, съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията на Закона за устройство на територията и нормативната уредба; 4. Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителният надзор ще приема всички строително -монтажните работи и ще оформя съответните документи по време на строителството. Той ще координира и контролира изпълнението на строителния процес до въвеждане на обекта в експлоатация. След приключване на строително -монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад за обекта. Авторският надзор ще се извършва от проектантите, изготвили техническите и работните проекти за обектите. По време на строителството, проектантите ще следят за: 1. Изпълнение на строително-монтажните работи на обектите, съобразно инвестиционния проект и количествено-стойностните сметки. 2. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност. 3. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на СМР на обектите. 4. Правилно изпълнение на обектите. 5. Контрол по актуването на действително изпълнените количества от видовете работи. 6. Годност на обектите за въвеждане в експлоатация. При необходимост ще подготвят становища, технически решения за изменения на детайли от инвестиционните проекти. 71 806.66 0.00
Въвеждане на обектите в експлоация: Въвеждането на обектите в експлоатация е нормативно установено изискване. След изпълнението на строително-монтажните дейности на отделните обекти, за всеки от тях ще бъде подготвена документацията за неговото приемане в съответствие с действащите нормативни актове. Петте обекта на интервенция по проекта са с различна категория на строежа съгласно ЗУТ, както следва: - "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част - ул. „Екзарх Йосиф“ и ул. "Отец Паисий"- ІІІ категория ; - "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част - ул. „Републиканска“, ул. „Ген. Чернозубов“ и ул. „Самуил”"- ІІІ категория ; - "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в централна градска част в кв."Възрожденци" - ул. „Райко Жинзифов“ и бул. „Христо Данов“ -ІІІ категория; - "Рехабилитация на инфраструктура и тротоари и въвеждане на енергоспестяващо улично осветление в стара градска част, включваща площад „Хаджи Димитър”, ул.”Иван Вазов”, ул.”Климент Охридски” и ул.”Добруджа”" -ІV категория; - "Изграждане на пешеходен мост в парк Арпезос Север, свързващ I-ва и II - ра част"- ІІІ категория; Дейностите, извършени на обектите от ІІІ категория, ще бъдат приети от Държавна приемателна комисия. Дейностите, извършени на обекта от ІV категория, ще бъдат приети от Община Кърджали. След приемането на обектите ще бъдат издени съответно Разрешения за ползване и Удостоверения за въвеждане в експлоатация. 3 000.00 0.00
Осъществянате на дейности за информация и публичност по проекта: Осигуряването на информация и публичност на дейностите по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Дейността ще бъде осъществявана в съответствие с изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Нейната основна цел ще е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Европейските структурни и инвестиционни фондове . Планираните дейности по информация и комуникация са насочени към популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта. В дейността са включени следните под-дейности: • Организиране и провеждане на две пресконференция. С цел осведомяване обществеността за целите на проекта и източниците на финансиране, изпълнението на дейностите и представяне на постигнатите резултати, при стартирането и в края на проекта ще бъдат организирани и проведени по една пресконференция. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на регионални и местни печатни медии и телевизионни канали, както и представители на целевите групи. • Изработване на 1/един/ банер/трансперант, който ще се използва за визуализация на проекта по време на публичните събития; • Изработване на 5 /пет/ броя плакати, формат А3, които ще се поставят на подходящи обществени места за визуализация на проекта по време на изпълнението му. • Изработване на билбордове и постоянни обяснителни табели за обозначаване на обектите и визуализация на финансовата помощ от страна на ОПРР и ЕФРР. По време на изпълнението на СМР ще бъдат поставени общо 10 бр. билборда, а след приключване на строителните работи ще бъдат поставени 10 броя постоянни обяснителни табели на подходящи места в началото и края на пешеходния мост и на всяка улица, която е включена в обектите на интервенция. • Публикации в медиите и на уебсайта на общината - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 4 публикации за проекта в печатни медии. Също така на интернет страницата на Община Кърджали регулярно ще бъде публикувана информация за хода на изпълнение на проекта. • Официални церемонии – При стартирането на изпълнението на строително-ремонтните работи ще се организират и проведат 2 церемонии "Първа копка" - една за пешеходния мост и една за откриване на ремонта и рехабилитация на улиците, включени в обектите на интервенция. След приключване на изпълнението на СМР ще се организират и проведат 2 официални откривания на обектите. • Отпечатване и разпространение на дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Ще бъдат подготвени и отпечатани 1000 бр. дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Избраните методи на информиране на обществеността отчитат спецификата на отделните групи в общността и позволяват за кратко време да се достигне до много широк кръг от потребители. Чрез интернет страницата на община Кърджали, пресконференциите и местните печатни издания, информацията ще е достъпна до всички жители на област Кърджали, независимо от техния пол, възраст, религия и социален статус. Официалните събития ще позволят на различни групи от общността да се запознаят с постигнатите резултати. 28 200.00 0.00
Извършване на независим финансов одит на проекта: По време на изпълнението на проекта ще бъде осъществен независим финансов одит. Избраният одитор ще извършва независима проверка и анализ на управлението на финансовите ресурси и организацията и поддържането на счетоводната отчетност за изпълнението на проекта. Той ще извършва проверки за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите средства по проекта и на отчетността на изпълнението. Чрез извършването на независим одит ще се осигури допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на дейностите и отчитане на разходите по проекта. Одиторът ще проследява ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на Община Кърджали. Също така ще мониторира ефективното прилагане от страна на Община Кърджали на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. Одиторът ще извършва заверка на всяко искане за плащане, за удостоверяване на направените вече разходи. 6 700.00 0.00
Осъществяване на авторски надзор на обект „Строителство на пешеходен мост в парк "Арпезос - Север", свързващ I-а и II - ра част: Съгласно изискванията на нормативната уредба по време на извършването на строително-монтажните работи за строителството на пешеходен мост в парк „Арпезос – Север“, сързващ I-а и II - ра част ще бъде осъществяван авторски надзор. Авторският надзор ще се извършва от проектанта, изготвил техническия проект. По време на строителството, проектанта ще следи за: 1. Изпълнение на строително-монтажните работи на обектите, съобразно инвестиционните проекти и количествено-стойностните сметки. 2. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност. 3. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на СМР на обекта. 4. Правилно изпълнение на обекта. 5. Контрол по актуването на действително изпълнените количества от видовете работи. 6. Годност на обекта за въвеждане в експлоатация. При необходимост ще подготвя становища, технически решения за изменения на детайли от инвестиционния проект. 15 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).