Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The actual project proposal of the Fifth Primary School “Hristo Botev” town Kyustendil is “We are learning from the past and thinking for the future”. Its purpose is to help the successful integration of pupils from ethnic minority and turn them into complete citizens in order to achieve their useful educational, professional, social and creative accomplishment in life. 52 gipsy children and 42 parents are participating in the project and 96 other pupils are taking part in extracurricular activities. 
Achieving real and durable results in educational integration of pupils from ethnic minority is necessary to upgrade and develop a working model , the use of which will give children the opportunities to continue their education at high schools, universities and to develop their talents. The project helps us to create a system for intelligent communication with parents that will consolidate the connection teacher-child-parent.  The assistant teacher from the gipsy community has a key role in realization of the system as a mediator between school and family. Gipsy families are encouraging to be direct participants in school life and to help the educational process at school. The children’s achievements are improved and they are learning key competences in Bulgarian language. A favorable psychological environment is created at school with the help of psychologist. Tolerant communication trainings are carried out with the use of innovative technologies. We form sections named “Folklore, traditions and holidays”, “A movement – a way of life”, “Traditional and healthy nutrition”, “Our home –past, present and future” and they will help every child to develop its abilities and necessities.
Project financing costs 118 122.06 leva.
Project publicity activities are planned and considered with the requirements for information and communication 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Планиране и управление: Целта на дейността е създаване на оптимална организация, координация и отчетност при изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта се състои от 4 члена, на следните позиции: Ръководител екип - 1, Администратор на проекта - 1, Счетоводител - 1 и Асистент на проекта -1. За добрата координация, организация и отчетност се организират срещи с партньорите /3 срещи - в началото, в средата и в края на проекта/. Екипът за управление на проекта провежда 24 срещи - по 1 на всеки месец. За проведените заседания се води протокол. За взетите решения уведомява своевременно партньорите. През първия месец се изготвя и подписва декларация за разпределение на задълженията на партньорите по проекта. Изготвят се и се утвърждават правила и договорености за работа. Изготвят се документи за отчетност и мониторинг. Ръководителят и счетоводителят изготвят междинни и окончателен доклади, изготвят искания за финансиране и извършват контрол върху изпълнението на дейностите и целесъобразното изразходване на бюджета. Администраторът и Асистентът на проекта следят за кореспонденцията по проекта, за организирането и спазването на графика на дейностите, за администрирането и съхранението на документацията по проекта. 10 541.90 8 758.17
Изграждане на мобилен екип за работа с родителите: Голяма част от учениците и родителите от ромски произход не приемат образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота. Децата често отсъстват от училище без причини и се отнасят несериозно към учебния процес. За разрешаване на проблема екипът си поставя за цел да изгради система за интелигентно общуване с родителите чрез сформиране на мобилен екип, който да осъществява връзката между семейство и училище. Оказва подкрепа и помощ. Убеждава родителите в ползата от образованието. Допринася до по-отговорно отношение на родителите към обучението на своите деца. Засилване мотивацията за активно участие на учениците в образователния процес, което е предпоставка за тяхната успешна социализация, повишаване на резултатите, развитие и изява на талантите. Изпълнението на дейността включва: разяснителни кампании за ползата от образованието; индивидуални срещи с родители, чиито деца не посещават редовно учебни занятия; срещи с успели личности от ромски произход. В екипът е необходимо да вземе участие помощник учител /от ромски произход/, психолог /назначен с трудов договор в дейност 7/, класни ръководители и представител на местната ромска общност /от партньора по проекта читалище „Васил Левски”/. Помощник учителят има ключова роля за повишаване на доверието и осъзнаване, че образованието е ценност. Развиването на успешна партньорска мрежа между училището и родителите допринася постигане на поставените цели. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: избор на помощник учител със съответното образование и квалификация; сформиране на екипа; изготвяне на програма и план за действие. 2. Изпълнение на плана за действие за работа с родителите и децата от ромски произход; организиране на две срещи с успели личности от ромски произход /22 месеца/. 3. Анализ на постигнатите резултати /1 месец/. 9 240.00 9 139.98
"Ден на родителя": Целта на дейността е: Засилване мотивацията за участие на ученици и родители в образователния процес чрез включването им пряко в училищния живот. Класните ръководители и родителите определят ден от седмицата, в който представители на родителската общност да бъдат в помощ на преподавателите с различни дейности: посещение в час, извеждане на учениците за наблюдение, екскурзия, посещение в библиотека, ремонт, подреждане на класната стая и училищния интериор, подготовка и участие в празници. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /1 месец/: провеждане на родителски срещи; изготвяне на месечни графици за посещението и участието на родителите в дейности на класовете. 2. Реализиране на дейността през учебната година /22 месеца/. 3. Анализ на постигнатите резултати /1 месец/. 0.00 0.00
"Мама, татко и аз" - празник на семейството: Цел на дейността: Включване на родителската общност в училищния живот, чрез организиране и провеждане празник на семейството. Празникът протича по предварително подготвен сценарий. Деца и родители, разпределени в отбори, участват в занимателни, състезателни игри. Приятните преживявания и емоции водят до обединяване на общностите в името на общата идея. Спомага за преодоляване на различията и формиране на ключови компетентности и умения за работа в екип. 20 деца се разделят в 4 отбора, подкрепяни от своите родители, участват в занимателни и спортни игри. Участниците в отборите са с екип. За всяко дете се осигуряват сертификат и награди. По време на състезанието на подходящи места се излагат на щандове изработени материали в секциите „Фолклор на етносите”, „Традиционно и здравословно хранене” и „Нашият дом – минало, настояще и бъдеще”. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /3 месеца/: подбор на състезателните игри, изготвяне на сценарий, определяне на мястото, осигуряване на озвучаване, изготвяне на сертификати за участниците, осигуряване на награди за победителите. 2. Провеждане на празника „Мама, татко и аз“. 3. Анализ на постигнатите резултати. 1 166.00 1 392.00
Допълнително обучение по български език за учениците от етническите малцинства /включително и от ромски произход/, за които българският език не е майчин: Недостатъчното владеене на български език от деца и ученици от етническите малцинства е основен проблем при усвояване на учебното съдържание. Децата губят интерес към ученето, показват ниски резултати при оценяване, трудно общуват със своите връстници, не могат да изяват своя талант в усвояване на природните и обществените науки. Целта на дейността е: Осигуряване на равен достъп до качествено образование на учениците от етническите малцинства чрез допълнителни занимания с деца, за които българския език не е майчин, компенсиране на пропуските при усвояване на учебния материал и осигуряване на условия за участия в конкурси, фестивали, празници на талантливи деца. Във връзка с изпълнение на дейността в Пето основно училище „Христо Ботев“ град Кюстендил 28 деца и ученици от етнически малцинства се обучават в 4 групи по Български език / 2 групи в начален етап и 2 групи в прогимназиален етап/. Всяка група се състои от 7 участника. Обучението протича в две фази по програми, изработени от експерт образователни дейности според потребностите на децата. В края на първата фаза може да настъпи промяна в състава на групите поради преминаване на 4 клас от начален в прогимназиален етап, постъпване на ученици в първи клас и прием на част от 7 клас в профилирани и професионални гимназии. През учебната година заниманията протичат в училището, а по време на ваканциите в базата на партньора Народно читалище „Васил Левски“. За ефективност в обучението и постигане на положителни резултати е необходимо да бъдат закупени учебни помагала, материали и консумативи.Част от учебните материалите се използват от участниците в обучението през двете учебни години и една част се предоставят в библиотеката за използване и от други ученици За всяка група по време на ваканциите се планират 3 дни зелено и 3 дни бяло училище с обучителни програми по български език с цел подготовка за Национално външно оценяване. В края на дейността се организира и провежда състезание „Знам и мога“, в което участниците показват своите компетентности пред родителите и общността. В организирането на лагерите и състезанието вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на групите; определяне на обучителите на групите; изготвяне на 4 броя програми от експерт обучение за начален етап /2 броя/ и от експерт обучение за прогимназиален етап /2 броя/; закупуване и разпределяне на учебни помагала, материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 2 часа = 64 часа. Хорариумът за двете фази общо е 128 часа /на една група/ /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на зелено и бяло училище /2 месеца/. Всяка от обучителните програми в лагерите протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По подобен начин протичат и заниманията в свободното време, които се провеждат от друг учител. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. Подготовка и провеждане на състезание „Знам и мога“ /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/. 31 165.06 31 499.56
Организиране и провеждане на 2 срещи с писатели от различни етноси: Целта на дейността е: Мотивиране на учениците от етническите малцинства да изучават български език чрез организиране и провеждане на срещи с писатели. За успешното изучаване на български език учениците участват в 2 срещи с писатели от различни етноси със съдействието на Народно читалище „Васил Левски” и Регионална библиотека град Кюстендил. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /6 месеца - по 2 месеца за всяка среща и два месеца между тях/: осъществяване на контакт с писатели от различни етноси; проучване на авторски произведения. 2. Провеждане на срещите /по 1 във всяка учебна година/. 0.00 0.00
Осигуряване на психологична помощ за участниците в проекта: Целта на дейността е: Утвърждаване на интеркултурното образование като средство за привличане и задържане на децата в училище, чрез осигуряване на психологическа подкрепа за участниците в проекта. Във връзка с изпълнение на дейността в Пето основно училище „Христо Ботев“ град Кюстендил е необходимо създаването на привлекателна психологична среда за децата от различните етноси. Назначаването на психолог, който да работи с децата в Пето основно училище, в Народно читалище „Васил Левски” и на терен, ще доведе до положителни резултати в обучението. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /1 месец/: избор на психолог. 2. Изпълнение: сключване на договор по трудово правоотношение с избрания психолог; определяне на децата, за които е необходимо оказването на психологическа помощ; изготвяне на програми за работа; работа с децата по определен график и при извънредни ситуации; закупуване помагала, материали и консумативи. /22 месеца/. 3. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/. 5 254.50 4 404.23
Тренинг за взаимно опознаване и толерантност в общуването: Цел на дейността е: утвърждаване на интеркултурното образование, чрез използване на иновативни техники за взаимно опознаване на учениците от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност. В часовете на класа от 1-8 клас експерт провежда тренинги с учениците за взаимно опознаване и общуване между децата от различни етноси. Участниците се научават да общуват, взаимно да се уважават и да си помагат в трудни ситуации. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: избор на експерт; изготвяне на график за тренингите; изготвяне на програми; закупуване и разпределяне материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца. /16 месеца/. 3. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/. 4 696.00 4 429.48
Фолклор, традиции и празници: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване фолклора, традициите и празниците на етносите в България. Секция „Фолклор, традиции и празници” надгражда и развива дейности, изпълнявани по други проекти в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на песните, танците, традициите и празниците на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните. В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание. За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се организират и възстановяват празници,празнувани от етносите в България в това число и ромите, в които участниците показват своите компетентности пред родителите и общностите. В организирането на лагерите и състезанието вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. . Подготовка и провеждане на празниците, определени от участниците в секцията /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/. 12 114.50 8 481.19
Движението като начин на живот: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване начина на живот. Секция „Движението като начин на живот” надгражда и развива дейността „Игрите на баба,дядо и внуче”, изпълнявана по друг проект в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на движението като начин на живот на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните. Развива двигателните умения на децата, спомага за физическото им развитие и подобряване на здравословното им състояние. В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание. За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се организират състезания и 2 спортни празника. В организирането на лятното училище и състезанието вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. . Подготовка и провеждане на празниците, определени от участниците в секцията /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/. 9 602.50 8 567.20
Традиционно и здравословно хранене: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване трдициите в храненато на етносите в България и формиране на нагласа за здравословно хранене. Секция „Традиционно и здравословно хранене” надгражда и развива дейности, изпълнявани по други проекти и програми в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на храненето на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните. Съвременният начин на живот изисква от младите хора да формират навици за здравословно хранене, което е предпоставка за намаляване от риска от заболявания като нарушаване на обмяната на веществата, сърдечни заболявания и други. В обучението се използват инивационни методи и информационните технологии за експериментиране с различни хранителни продукти. За целта е необходимо оборудване, подходящо за експериментална и лабораторна работа. В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание. За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се организира кампания за здравословно хранене и здравословен начин на живот, в която участниците показват своите компетентности пред родителите и общностите. В организирането на лагера и кампанията вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на оборудване /лаптопи – 15 броя, дигитална везна 1 брой, универсален термометър – 4 броя, USB водоустойчив микроскоп – 1 брой/, дидактически средства, материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. Подготовка и провеждане на кампания /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/. 22 719.90 21 065.47
Нашият дом - минало, настояще и бъдеще: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване начина на живот на етносите в България. Секция „Нашият дом – минало, настояще и бъдеще” надгражда и развива дейности, изпълнявани по други проекти и екологични програми в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на историята на строителството на домовете на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните. Формира нагласи за устойчив и ефективен дом на бъдещето. В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание. За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се изработват макети на стари къщи, експериментира се с апаратури за ефективни къщи на бъдещето, изработват се модели от рециклирани материали. Участниците показват своите компетентности пред родителите и общностите с организиране на щандове и изложби. В организирането на лагера и изложбите вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“. Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. . Подготовка и провеждане на празниците и излжбите /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/. 9 473.10 7 506.79
Информираност и публичност: Целта на дейността е чрез информационни кампании да се променят нагласите на обществото към позитивно отношение спрямо децата от малцинствените групи. Необходима е достатъчна информация по проблемите за работа и общуване в мултикултурна среда сред широката общественост и според изискванията на Европейската комисия и програмата. Дейността е с продължителност 24 месеца и включва: 1.Организиране на три пресконференции в началото, в края на първата година /междинен отчет/ в края на проекта. 2.Отпечатване на рекламни материали: табели, стикери, дипляни с информация за целите и дейностите на проекта, банер, флаери 3. Съобщения в местните и регионални медии. 4. Отпечатване на плакати за състезаниета Партньорите се задължават да направят всичко необходимо за разгласяването на факта, че проектът е финансиран по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” – Схема за безвъзмездна финансова помощ BG05М20Р001-3.002 "Образователна интеграция на учениците от етническите малцинства и/ или търсещи или получили международна закрила" 2 068.00 968.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).