Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The proposal is aimed at helping 132 students from first to ninth grade from a central  Secondary School of Gulyantsi Municipality mostly by children of Roma ethnicity in their development as full citizens for social and labor development. Creates  an equal access to education, to support the adaptation of minority students, to strengthen the motivation to participate in the educational process and the formation of tolerant attitude towards others. The activities help to develop the abilities of students by mastering new knowledge in the field of civic education and environmental protection, preservation of history, customs and traditions of their homeland, teamwork, mutual understanding and forming a tolerant attitude. Implementation of the project encourages teachers to use interactive methods of training and education of children in a multicultural environment. Provide conditions for regular attendance of classes and rest  for students during the summer months.
The project proposal offers interactive forms of work to strengthen the motivation of 30 parents of students from the Roma ethnic group and the majority of the Bulgarian participation in the educational process for the development of social competencies and skills to overcome the negative manifestations of children and limit dropouts.
The project implementation will contribute to achieving the following results: 106 students of Roma origin integrated into the education system, education conscious than 132 students and their parents as a value and a prerequisite for a successful start in life, decreased absenteeism, increased motivation among students and parents participation in school life and carry out joint initiatives in the spirit of tolerance and respect for the views of others.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за организация и управление на проекта: Цел: Да се създадат условия за качествено и в срок изпълнение на проектните дейности и за постигане на планираните индикатори за резултат. Екипът се състои от ръководител, счетоводител, администратор, асистент, експерт по ЗОП и експерт мониторинг и контрол Дейността включва: 1. Подготовка и сключване на договори с членовете на екипа, ръководителите за работа с учениците, обучителите на родители. Ще се извърши подбор на учители и обучители по разработени критерии от екипа и в съответствие с изискванията на КТ. С персонала на СОУ ще се сключат договори по чл. 110 от КТ. С представителя на партньор № 1 ще се сключи договор за услуга в съответствие с чл. 12, ал. 1, т. 2 от ПМС № 119/2014 г. С членовете на екипа и обучителите от състава на партньор № 2 - трудови договори по чл. 111/114 от КТ. Всички членове на екипа ще работят в извън установеното работно време. 2. Разработване на правила за провеждане на вътрешен мониторинг и оценка; за финансово управление на средствата; за комуникация между партньорите, с управляващия орган и ангажираните лица при изпълнение на проектните дейности; на критерии за подбор на целевите групи. Тези документи ще се обсъдят на заседание на екипа с участие и на представители на партньорите 3. Извършване подбор на участниците от двете целеви групи по разработени и обсъдени с партньорите критерии. Родителите ще попълват заявление за включване на детето им в дейности по интереси. Ще се спазват трите хоризонтални принципи на ОП "НОИР" за устойчиво развитие, равни възможности и недопускане на дискриминацията и равенство между половете. Един ученик ще участва само в една клубна дейност. 4. Периодично ще се внася информация в педагогическия съвет, в комисията по образование към общинския съвет –Гулянци, управителния съвет на Сдружение „Знание” – Плевен. 5. Ще се прави ежегоден преглед как реализирането на проекта допринася за изпълнение на плана на община Гулянци за изпълнение на Областната стратегия за интеграция на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение /2014-2017/. Ще се внасят в комисията и Общинския съвет предложения за неговото актуализиране. 6. Ще се контролира как се спазват изискванията за визуализация, за спазване на времевия график на дейностите, как се спазват разпоредбите на ЗОП при провеждане на процедури за доставка и услуги и на Наредба № 2 за организиране на ученическия отдих и туризъм при подготовката за пътуванията на учениците. 7. Периодично ще се извършва вътрешен мониторинг и оценка, ще се анализира информацията от анкетните карти на участниците в различните дейности. Ще се контролира качеството на занимания с учениците и на обученията за повишаване знанията на родителите за насърчаване участието им образователния процес. Ще се контролира спазването на индикатора за брой участници от целевите групи, за изпълнение индикатора за резултат. При необходимост ще се предприемат коригиращи действия. 8. Ще се води ежемесечна финансова отчетност; ще се следи за редовното изплащане на възнаграждения, за разплащане с бюджета, НОИ и здравната каса; с фирмите доставчици на материали и услуги 9. Ще се заприходят закупените за нуждите на целевите групи стоки, оборудване и други материали и ще се контроли тяхното целесъобразно използване 10. Ще се създаде и поддържа архив на проекта. 11. Периодично ще се провеждат работни срещи на екипа с участието на представители на партньорите. Ще се следи как се изпълняват поетите ангажименти според подписаното споразумение за изпълнение на проекта. Ще се оформят протоколи с решения. Ще се утвърждават месечни графици за изпълнение на проектните дейности. Периодично ще се внасят междинни технически и финансови отчети в ГД „СФМОП”. Дейността ще се реализира през целия срок на изпълнение на проекта. 23 969.00 22 125.97
Дейности по информиране и публичност: Целта е да се популяризира финансовата подкрепа от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020, съфинансирана от ЕСФ и българското правителство, целите, дейностите и постигнатите резултати от изпълнението на проекта и ефектът за целевите групи. Екипът на проекта ще извърши подбор на фирма за изработване на информационни материали като приложи разпоредбите на ЗОП в рамките на процедура за предоставяне на услуги. Офертите ще се оценяват по икономически критерии. Изпълнението на поръчките за изработване на информационните материали ще става поетапно съгласно плана на дейностите Ще се подготвят за възлагане на класираната фирма образци на : - флаер с кратка информация за популяризиране на проекта: цели, целеви групи, дейности и очаквани резултати; информация за финансиращия орган и оперативната програма - информационно табло за входа на училището - банери - рекламни шапки за учениците с наименованието и лого на ОП „НОИР” и ЕС, съгласно изискванията за визуализация на финансовата подкрепа - диплянка с резултати от изпълнението на проекта - рекламни папка и химикалка с наименованието и лого на ОП „НОИР” и ЕС, съгласно изискванията за визуализация на финансовата подкрепа При подготовката на образците на информационните материали и при тяхното изпълнение ще се спазват всички изисквания за визуализация съгласно Единния наръчник на бенефициенти за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще се организират две пресконференции за представяне на проекта и за отчитане на изпълнението на проектните дейности. В началото на проекта ще се организира среща с родителите за запознаване с възможностите за участие на тях и децата им в проектните дейности. Два пъти през срока на изпълнение на дейностите родителите ще бъдат информирани за постигнатите резултати. Ще се обобщават резултатите от анкетни карти за оценка качеството на предоставената информация и удовлетвореността на родителите от тяхното и на децата им участие в проектните дейности. Ще се подготвят 4 публикации в местни и регионални печатни медии, от които 2 платени със съответната визуализация. Ще се поддържа актуална информация за изпълнението на проекта на сайтовете на кандидата и неговите партньори. Дейността на всички целеви групи периодично ще бъде документирана. Ще се създаде фото и аудио архив. Всички документи, отразяващи изпълнението на проектните дейности, презентации и материали за обучение, изходяща кореспонденция и др. ще имат необходимата визуализация съгласно Единния наръчник на бенефициенти за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Подготовка: - изработване на образци на информационни материали за възлагане - I проектен месец; - провеждане на процедура за избор на фирма за изработване на информационни материали - I проектен месец; - сключване на договор с класираната фирма - I. Изпълнение: - изработване на информационни и рекламни материали - I, IX, XXVIII; - пресконференции - II, XXIX; - публикации - III, XXIX; - провеждане на родителски срещи - IV-V; XVI; - поддържане на актуална информация на сайтовете на кандидата и партньорите. 2 131.00 1 999.94
Организиране и провеждане на дейности за създаване на благоприятна среда за пълноценна социализация и интеграция на учениците: Дейността е насочена към 96 ученици от 1 до 9 клас, които не осъзнават в достатъчна степен образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота си и се провежда за първи път. Целта е да се създаде благоприятна среда за пълноценна социализация и интеграция на учениците чрез разнообразяване на извънурочните форми и развиване на техните способности, умения и потенциал в областта на гражданското образование, екологията и спорта; да усвоят умения за работа в екип; да развият логическо мислене; да се преодолеят негативните нагласи и да се създаде интерес към училищния живот. Според възрастта и интересите си учениците ще участват в една от секциите на Клуб „ЗНАНИЯ ЗА ПРОМЯНА” ●”МЛАД ЛИТЕРАТОР"–16 уч-ци от 5-8 клас с афинитет към българската литература. Ще се надграждат знанията за повишаване на езиковата култура чрез усвояване на правила, понятия и тестове; за правилно изразяване; правописни и пунктуационни норми. Ще се организират литературни четения; ще се драматизират, ще се провеждат конкурси за стихотворение, есе и др. Ще се закупят 16 таблета, специализирана литература, материали за драматизации и видеокамера ●"ГРАЖДАНИ НА СВЕТА"-15 уч-ци от 8-9 клас, ще се запознаят с правата и задълженията си като граждани на България и ЕС; с функциите на институциите в България и ЕС; символите на ЕС; ще усвояват комуникативни умения, знания и умения за работа в екип, за представяне пред работодател с цел успешна социална и трудова реализация; за разрешаване на конфликти; ще се обучават в дух на толерантност, уважение и разбиране. Ще дискутират въпроси за агресията сред младите хора, противообществените прояви. Групата ще бъде осигурена с 15 таблета. ●„КИБЕРТОРМОЗ”-12 ученика от 5-8 кл., ще усъвършенстват базови знания, умения, компетентности при работа с компютър; за безопасна работа в Интернет; знания за здравословни и безопасни норми при работа с компютър; видове рискове и форми на проблемно поведение. Ще се закупят 2 таблета. ●"АЗ ОБИЧАМ ПРИРОДАТА"-2 група от по 12 ученика от 1-4 и 5-7 клас с подчертан интерес към природата. Учениците ще усвояват надграждащи знания по основните учебни програми „Човек и природа” и „Биология и ЗО”, ще усвояват знания по опазване на околната среда; ще провеждат акции за бране на билки; ще имат занимания за четене на литература за природата, кръговрата в природата, ролята на организмите в този кръговрат. Ще извършват наблюдения и опити с растения; ще работят с природни и отпадъчни материали; ще гледат и обсъждат подходящи филми, ще се провеждат състезания и викторини. ●”ОПОЗНАЙ РОДНИЯ КРАЙ”-12 уч-ци от 8-9 кл. Акценти на програмата: опознаване на родния край; природните забележителности; раст. и животинските видове; провеждане на велопоходи за участие в почистване на коритото на река Искър от отпадъци Участниците от секциите по екология ще посетят античния град "УЛПИЯ ЕСКУС"; заедно с родителите си ще участват в акции за почистване на коритото на река Искър, облагородяване на училищния двор. За по-лесно предвижване на учениците до обектите за практически занимания ще се закупят по 12 броя велосипеди, каски, ранички, бинокли, туристически екипи. ●"СПОРТНИ И ЗАНИМАТЕЛНИ ИГРИ СРЕЩУ АГРЕСИЯТА"-2 групи от по 12 уч-ци от 1-4 и 5-6 кл. ще участват в подходящи спортни занимания за физическо укрепване и ограничаване на агресията в училище и на улицата. Ще се провеждат щафетни, спортни, подвижни и занимателни игри; ще се разучават народни хора; ще се организират спортни състезания и излети до близки местности съвместно с учениците, които не участват в проекта, както и с участието на родители.Ще се закупят 24 спорни екипа и артикули Етапи: 2 пр. месец –отпада, Подготовка: избор на фирми за доставка по ЗОП /вкл. канцеларски за дейности от № 3 до 8 / - III; Подбор и сключване на договори с учители; подбор на участници; разработване на програми 3, 14, 25 пр. м. Изпълнение: Провеждане на занятия: I етап–от 4 до 11 пр. м., по 5 ч. - II етап-15-23 пр. м., III етап от 26 до 28 пр. м. 65 572.50 57 980.12
Организиране и провеждане на дейности в клуб „Традиции и изкуства”: Целта е да се съхрани, популяризира и развие културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници и да се насърчи развитието на творческите им способности в интеграционна мултикултурна среда; да се усвоят знания за работа в екип; да се формира толерантно отношение към другите. Дейността е насочена към 36 ученика от I до VIII клас, отговарящи на критериите: от социално слаби семейства; от семейства с голям брой деца и/или отсъстващи родители; проявяващи интерес към културата, изкуствата и традициите на етносите; с толерантно отношение към връстниците си от различни социални и етнически групи. 28 участници са от ромския етнос. Ще се създаде клуб „ТРАДЦИИИ И ИЗКУСТВА" с няколко ателиета: 1. „ИЗОБРАЗИТЕЛНО И ПРИЛОЖНО ИЗКУСТВО"–2 групи от по 12 ученици от I-IV и от V-VIII клас. Работата в ателието ще допринесе за разгръщане на творческите, естетическите и емоционални изяви на учениците. Ще се усъвършенстват практическите умения на учениците - рисуване, лепене, сгъване,изрязване и техники, свързани с приложното изкуство. Ще се проверяват способностите им за социална адаптация и мотивация, за личностна изява и позиция при представяне на творбите им и обсъждане на художествени произведения. Учениците ще изработват рисунки и изделия с подръчни материали, пресъздаващи традициите и обичаите на различните етноси; ще рисуват костюми и носии от различни периоди от живота на местното население; ще експериментират с материали и техники; ще се запознаят с техники от приложното изкуство; ще изработват кукли и др. Периодично участниците ще представят пред родители и съученици изработени рисунки и изделия. В ателието ще се разширяват и надграждат придобити знания от участие в предишни дейности. 2. „ЗНАНИЯ ЗА МИНАЛО И НАСТОЯЩЕ”-12 ученици от V-VII клас. Акценти на учебната програма: изучаване историята на училището и родния край; събиране и съхраняване на информация за родния край; запознаване с обичаите, традициите и ритуалите на етносите, живеещи в село Гиген и околностите. Подготовка и пресъздаване пред съученици и родители на обичаи – Рождество Христово, Василица, Международен ден на ромите, Цветница, Гергьовден; Запознаване и представяне на местни традиционни занаяти от миналото до наши дни; честване на бележити дати за родния край, организиране на ревю на костюми от миналото до наши дни и др. Дейността в ателието се реализира за първи път. Групите ще бъдат осигурени с необходимите материали за рисуване и декорация, специализирани наръчници за етносите в България , аудио и видеотехника, национални носии, оборудване за оформяне на битов кът /синия, трикраки столчета и др./и др. Доставките ще бъдат част от процедурата, проведена по ЗОП в рамките на дейност 3. Офертите ще се оценяват по икономически критерии. Всички стоки са под прага на същественост. Етапи на дейността: Подготовка: 1.Провеждане на избор на фирма, като част от процедура по ЗОП, за доставка на техника, носии и др /без учебни пособия, материали и канцеларски, включени в документация към процедура по дейност № 2/ - задание; оценка на оферти и класиране; договаряне; доставки – 3 проектен месец 2.Подбор и сформиране на групите -2,3,14,25 проектен месец 3.Сключване на трудови договори по чл. 110 с ръководителите на групи. Подготовка на програми –IV проектен месец Изпълнение: 1.Занимания на групите по ателиета –4-11 проектен месец I модул -по 5 часа седмично 2.Занимания на групите по ателиета – II модул -15-23 проектен месец по 5 часа седмично III цикъл – от 26-ти до 28-ми проектен месец. 17 044.60 24 311.02
Дейности за осигуряване на подходяща образователна среда за задържане на учениците в СУ „Асен Златаров”: Целите на дейността са: - да се създадат нормални условия и подходяща обстановка за качествено провеждане на дейности с интеграционен характер по интереси с учениците и да се подпомогне тяхната социализация - да се гарантира равен достъп за участие в проектните дейности на 40 ученици - 30,30 % от общия брой включени в проекта деца, които живеят в селата Байкал, Загражден, Искър, Ореховица. За да не се нарушава учебният процес в СУ "Асен Златаров" проектните дейности с учениците ще се провежда в извънучебно време - съботен ден. Това налага да се осигури ТРАНСПОРТИРАНЕ на участниците от околните села за участие в заниманията по секции. Ще се проведе процедура по ЗОП за избор на транспортна фирма като част от обща процедура за услуги. Учениците ще се транспортират по утвърдена схема от родните им места до учебното заведение за участие в занятията на съответните групи и за връщането им след това. Учениците ще преминат през инструктаж за безопасно ползване на транспортно средство. Те ще бъдат придружавани от дежурни учители, ръководители на дейности с целевата група. За създаване на нормални условия на работа на групите през зимните месеци ще се осигурява ОТОПЛЕНИЕ и ОСВЕТЛЕНИЕ на залите. Разходите за тези консумативи ще се калкулират съгласно формула, включена в системата за финансово управление и контрол на учебното заведение. за първи път ще се ангажира фирма за транспорт на учениците за участие в проектни дейности. до момента е ползван училищен автобус. Етапи на изпълнение Подготовка: Подготовка на документация; провеждане на избор на транспортна фирма; сключване на договор; подготовка на график; инструктаж на учениците- 2,3 проектен месец, 14-ти и 25-ти проектен месец Изпълнение: Дейността ще се реализира на три етапа: I цикъл – от 4-ти до 11-ти проектен месец; II цикъл – от 15-ти до 23-ти проектен месец и III цикъл – от 26-ти до 28-ми проектен месец. 24 299.10 23 511.64
Създаване и дейност на „Училище за родители”: Дейн-та ще се провежда за 1ви път и е предназначена за 20 род-ли на уч-ци, от 1 до 9 кл. без значение на етн. им принадлежност, разпределени в 2 гр. според възрастта на децата им. В 1-та група ще участват род-ли на уч-ци от 1 до 5 кл., а във втората–на уч-ци от 6 до 9 кл. Мин. 50% от род-те ще бъдат представители на етн. малцинства. Те ще бъдат определени по критерии, разработени от екипа като ще се спазват хориз. пр-пи на ОП "НОИР" 2014-2020. Целите са: да се разяснят на род-лите ползите от образ. инт-я и приемането на различието и необх. от редовно посещение на уч. занятия от децата им; да се повиши отг-стта. им; да придобият по-високи соц.компетенции, които да мотивират действията им за преодоляване на негативни прояви от учениците; за намаляване на безпричинните отсъствията; да се насърчи участието на род-те в обр. процес. Като обучители ще работят експерти-психолози и педагози, членове на парт. № 2 Сдр-е "Знание"-Плевен, които имат дълг. опит при работа с род-ли от различни етнич. групи. 1. За 2 гр. родители в почивни дни ще се организира по един 2-ДНЕВЕН ИЗНЕСЕН СЕМИНАР по 14 уч. ч. всеки по теми според идентифицирани потребности на родителите: За 1 ГР.: „Ползите от образ. интеграция” с акценти: Повишаване на инф-стта и убеждаване на род-те във важността на образ-то и предимствата, които то осигурява; Образ.интеграция „панацея за неравенството в образователните възможности”; Отпадането от учил. система причина за липса на знания и умения, невъзможност за изграждане на определени компетенции и невъзможност за реализация на трудовия пазар; Повишаване увереността на родителите и тяхното желания за подкрепа и насърчаване на собствените им деца в уч-ще. За 2 ГР.: „Превенция на преждевременно напускане на училище” с акценти: Причини за напускане; Права, задължения и отговорности на род-ля; Осигуряване на позитивна образ. среда – Дискриминация; Толерантни в общуването. Семинарите ще се провеждат паралелно в база с 2 обор. зали за интерактивно обуч-е, предложена от избрана по правилата на ЗОП туроп. ф-ма- комплексна услуга - транспорт, настаняване, хранене и обор. зали. С групите ще работят 2 обучители по утвърдени от ръководителя уч. пр-ми. 2.Род-те ще участват в 3 -ДНЕВНИ ДИСКУСИИ, които ще се провеждат в зала в СУ, обор. с техника за презентации и флипчарт по темите:Нарушена комуникация и рисково поведение. Ефективна комуникация, Да разберем конфликтите между ученици-ученици; уч-ци - уч-ли; уч-ци - род-ли. Как да помогнем на детето си да ги разрешава; Род-те в борба с агресията и тормоза в уч-ще. Форми на кибертормоз. Как да предпазим децата. Идеи за партньорство между родители и учители. Род-ски съвет; Доброволческа дейност; Портфолио на ученика. Съвместна работа учител- ученик – родител. Темите са инициирани от анк. родители в процеса на подготовка на проектното предложение. Заниманията ще бъдат с прод-ст по 7 уч. ч. дневно. За участн-те в дискусиите ще се осигурява кет-нг, вкл: кафе пауза, безалк. и сандвич. Ще се проведе втори 2-дн-н изнесен сем-р на тема „Родителите в борба с агресията и тормоза в уч-ще. Форми на кибертормоз. Как да предпазим децата”. В него ще участват всички 20 род-ли, обединени в една група- съгл. ДС № 2/10.11.17г. Заниманията с родителите ще се провеждат по график в почивни дни през целия срок на изпълнение на проекта без летните ваканционни м-ци на 2017 и 2018 г. Род-те ще имат възможност да правят предложения за актуализиране на общинските планове за интеграция на малцинствата и за развитие на образованието в Общ. Гулянци. Род-те на доброволно ще подпомагат уч-те при подготовката и провеждането на публичните им изяви. За 20 род-ли се орг-ра 2-дневна обмяна на опит с родители на ученици от СУ „Проф. д-р Асен Златаров”, с. Минерални бани -съгл. ДС № 2/10.11.17г. Етапи на изп-е: Подготовка: избор на ф-ми за лог-ка и кет-г 6,7,8,9,16-19 м.; подбор на обуч-ли и на род-ли и логистика -15, 20, 26 пр. м. Изп-е: провеждане на обуч-ята и провеждане на семинарите: 9,10,16, 19, 21и 27 пр. м. 15 841.50 11 852.75
Организиране и провеждане на съвместни познавателни дейности с ученици от различни етноси: Целта на дейността е да се създадат условия за пълноценна социализация и да се подпомогне адаптацията на уч-те от етнич. малцинства към уч.процес, да се формира толерантно отнош-е към другите и да се осмисли свободното време по време на ваканциите чрез участие в дейности с интегр. хар-р за опознаване на историч., кул-то и природното богатство на родината; да се усвояват умения за работа в екип и взаимопомощ 1.За всички ученици през уч. време ще се организират 1-ДНЕВНИ ЕКСКУРЗИИ, както следа: за гр. от 30 уч-ци от І и ІІ клас и 3 учители -до гр. Плевен – посещ. на Регионален истор. музей, зоол. градина, худож. галерии - до гр. Ловеч – посещ. на музеи, зоологическа градина и Къкринското ханче за 2 гр., 70 уч-ка от ІІІ до VІ кл. и 7 уч-ли -до гр. София – Нац.исторически музей, Природонаучен музей, Храм-паметник „Александър Невски”, сградите на държавността; -до гр. Габрово – посещ.на музея на образованието, обсерваторията, етнографски музей „Етър”  за група от 32 ученика от VІІ до IХ клас и 3 учители - до гр. Велико Търново – посещение на Царевец, Исторически музей, музей „Учредително събрание”, църква „Св. 40 мъченици", Арбанаси - до гр. Трявна – посещение на исторически музеи, музей „Даскалова къща”, къща- музей Пенчо и Петко Славейкови” - до Мадара„Мадарски конник ”,Плиска„Национален историко-арх. резерват„ Плиска”,Голямата базилика,Преслав„Кръглата златна църква”, Арх. музей” Велики Преслав”, Дворецът на Кирилицата-Варна„ Побитите камъни”,Морска гара и Морска градина– за 156 уч-ка и 11 уч-ли, разпределени в 4 гр.-2 дни. За участниците ще се осигури застр-вка, трансп., хранене, такси за посещение на обекти и беседи. Придруж. уч-ли ще бъдат команд-ни. Досега уч-ци са участвали в екскурзии, но по други маршрути. Дейн-та вкл. и нов момент. Организиране на прояви за осмисляне свободното време през лятото: 2. За 100 уч-ка от I-VI и 10 уч-ли, разпределени в 3 гр., ще се орг. „ЗЕЛЕНО УЧИЛИЩЕ” за 7 дни, 6 пълни хранодни, в база в Центр. Балкан с акценти: изучаване традициите и обичаите на района; опознаване на прир-та и действия за нейното опазване; спорт. зан-я. По време на престоя на уч-те в базата ще има занимания, ръководени от аним-р. 3. За 32 ученика от VII-IX клас и 3 учители ще се организира "СИНЬО УЧИЛИЩЕ" за 7 дни, 6 пълни хранодни, в подходяща база на море, предоставяща възможност за култ. програма, занимания по интереси и плуване в басейн с треньор. Дейн-та "Зелено" и "Синьо" уч-ща ще се организират през лятото на 2017 и 2018 г. По време на престоя в базите придружителите -рък-ли на групи за работа с уч-те, ще допълват дейностите, изпълнявани от аниматори и треньори; ще има тематични дискусии; ще се организират вечери на таланта; спортни състезания; ще се отдели внимание за повишаване на екол. култ-ра на уч-те; ще се предприемат действия за опазва природата. Ще се ползват таблети. Род-те ще подписват декл-я за съгласие детето им да пътува. Ще се спазят разпоредбите на Наредба №2. Всички групи ще бъдат придружавани от необх. брой учители - ръководители на проектни дейности. Директорът ще определя отговорник за всяка група. По време на пътуванията уч-те ще ползват специално изработени рекламни шапки с лого и име на ОП "НОИР", лого и име на ЕС и име на проекта, изработени от фирма след провеждане на процедура по правилата на ЗОП.Логистиката ще се възложи на туроп-р, определен по ЗОП като част от обща обществена поръчка за услуга за обезпечаване и на дейност 6. Етапи: Подготовка: 1.Процедура по ЗОП за избор на тур-рска ф-ма, сключване на договор 6-12 пр. месец; от 20-24 пр. месец 2.Преди всяко пътуване ще се съгласува програмата с туроператора; ще се провеждат родителски срещи; ще се подготвя док-та съгл. Наредба № 2. Изпълнение:1.Организиране и провеждане на екскурзии съгласно Наредба № 2/24.04.1997г.- 10,11,15,21,22,26 пр. месец 2.Орг. и провеждане на „Зелено училище” по 3 групи на месец 11,12,23, 24 пр. месец 3.Орг. и провеждане на "Синьо училище" по 1 група на месец 13, 25 пр. месец 91 012.00 88 459.64
Дейности за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: Целите на дейността са: - да се демонстрират усвоените знания и придобити умения за бъдеща успешна професионална, социална и творческа реализация на учениците, придобити от участието им в разнообразни извънурочни форми по интереси в интеграционна мултикултурна среда. - да се популяризират постигнатите резултати, в т.ч. - осъзнатата отговорност от родителите за ролята им на активни участници в образователния процес, за насърчаване на децата редовно да посещават учебни занятия. В дейността ще участват всички представители на двете целеви групи; ученици, които не са включени в проекта; представители на местното население от село Гиген, представители на общинския съвет и администрацията на Община Гулянци, на партньора - Сдружение "Знание", общественици и други. Ще се ползват услугите на наетата транспортна фирма за предвижване на родители и гости от Гулянци и околните села за участие в празника и кръглата маса В навечерието на Деня на будителите- 01.11.2018 г. ще се организира УЧИЛИЩЕН ПРАЗНИК "ЗАЕДНО МОЖЕМ ПОВЕЧЕ", включващ изяви на всички групи по интереси:  викторини по теми от областта на екологията, опазване на здравето и гражданското образование  музикално - танцова програма  изложба на рисунки и изделия от природни и отпадъчни материали и на фотоизложба, представяща основни моменти от работата на отделните групи  представяне на презентации, показващи моменти от историята на училището и родния край и на традиционни занаяти на различни етнически групи, живеещи в Гиген и околните села, изработени от участниците в секция "Кибертормоз"  спортни и занимателни състезания с участието на родители и на ученици, които не са участвали в проектите дейности  драматизация на литературно произведение  художествено четене на написани стихотворения, есета и разкази от участниците в секция "Млад литератор". Всички групи ще имат по 5 часа допълнителна работа с ръководителите на групи за подготовка на участието си в празника. Ще се връчат на всички ученици грамоти за участие в проектните дейности. За участниците и гостите ще се осигурят бонбони и безалкохолни напитки. През последния месец от реализирането на проекта в ритуалната зала на село Гиген ще се проведе КРЪГЛА МАСА за: - представяне резултатите от изпълнението на проекта - информация за приноса на проекта за реализиране на мерки от Плана за действие на Община Гулянци за изпълнение на Стратегията на област Плевен за интегриране на ромите 2014-2017 г. - обсъждане на предложения от страна на родителите за актуализиране на Плана на Община Гулянци за 2019 година за изпълнение на Областната стратегия за интеграция на ромите. За участи в кръглата маса ще бъдат поканени представители на Общинска администрация, Кметства, общественици, представители на ГДСФМОП И РИО и други заинтересовани лица. В кръглата маса родители ще споделят впечатленията си от своето и на децата им участие в проектните дейности. На родителите ще се връчат грамоти за участие. За всички участници в кръглата маса ще се раздадат рекламни материали - папка , химикалка и дипляна с резултати от проекта. Ще се организира кетъринг Етапи: Подготовка на групите - XXVIII Изпълнение: провеждане на празника - XXIX; провеждане на кръглата маса - XXIX 3 686.50 1 279.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).